Výměna OEM rádia za jiný

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od Harley »

Měnil tady už někdo rádio v JK za nějaký jiný,nefabrický? Hlavně mě zajímaj Ti,co mají v autě Infinity premium sound systém se zesilovačem. Jak to zapojili a jaký redukce použili.
Vojta

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od Vojta »

Měl jsme problém s rádiem MYGIG, po výměně aku se mi bloklo, chtělo kód. S Chrysler mi nějaký poslali na základě výr. čísla rádia, ale to je pitomost. Byl to zajímavý případ.
Bylo třeba do rádia nahrát skutečný VIN mého auta. Bylo v něm totiž nahráno VIN původního auta. U Chrysler CZ na ho prostě před prodejem zřejmě vytáhli z jiného vozu a do 30 minut ho zabudovali do toho mého, podle požadavků na výbavu - tento kus v požadované barvě totiž rádio s navigací neměl a původní majitel si ho tam přál.
VIN si rádio bez napájení udrží asi po dobu 30 minut a není potřeba žádný kód, po této době je potřeba tam nový VIN nahrát. Rýádio je prostě spárované s VINem auta, ve kterém je, ale to platí až po 30 minutách bez napájení.
Kupodivu ani v servisu Chrysler CZ to zřejmě nevědí, slíbili, že mi zavolají a nic. Ani se neozvali.
Zvládli to za chvíli ale nějací garážoví odblokovávači autorádií v Praze .
Dokonce mi dali i VIN původního auta, ve kterém rádio bylo.
Kód, který jste mi zaslali, souvisí s jinou funkcí - s uživatelským blokováním zapnutí rádia, třeba proti dětem atd. Na zprovoznění rádia bez aktivní funkce zámku není potřeba.
Já už byl rozhodnutej pro jiný rádio, nějaký Kenwood 2DIN bez navigace, z H-iFi Stodoly, ale nakonec se to odemčení podařilo. bez problémů na to je redukce - rámeček na přízspůsobení rádia 2 din k palubce i kabelová a anténní redukce. Dodává to Stualarm svým dealerům. To rádio MYGIG s navigací stojí za houby, teda ta navigace uvnitř. je tupá, necitlivá, mezi horama nebo stromama či barákama to skoro nechodí, obzvlášť když jsou mraky plný vody. Měl jsme na palubce další 2 navigace a ty chodí mnohem lépe, rozdíl je propastný- Nějaký VDO a Garmin, ty chodí všude-SIRF3.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od Harley »

Tak napíšu svojí anabázi s výměnou rádia za ne OEM.
Začlo to tím,že jsem měl původně v autě ,US verzi, to nejobyčejnější rádio s CD ale premium Infinity systém se zesilovačem. Jelikož mám rád v autě TV,tak jsem časem vyměnil mý US rádio bez DVD za to samý ale s DVD a s EU verze. US verze nevyžaduje PIN kód ale EU jo. Zajel jsem s novým rádiem do Chryslera na Chodov a tam mi asi za deset minut přinesly rádio a s ním i kód.Nic za to ani nechtěli.Rádio jsem tehdá namontoval,vložil kód a makalo. Vše bylo OK . K rádiou jsem napíchl externí monitor a mohl sledovat filmy,později jsem přidal i setobox a běžela mi i digitální TV. Takhle mi to vyhovovalo,jelikož rádio je vzhledově obyčejný a neláká ani smažky,který jdou kolem auta bez dveří,aby ho vyškubli.Monitor byl sundavací a tak tam nic nerušilo a nelákalo.
http://www.jeepwrangler.cz/phpbb3/viewt ... =89&t=1232
Jediný co mi na tom vadilo,že ač jsem dal EU rádio,tak počítač auta-TIPM,stále přepisoval regionální kód DVD přehrávače a disky,který měly evropskej reg. kód mi to vyplivávalo.Přehrál jsem tak jeden-dva originál DVD .Jediná možnost byla origo DVD přepálit a tak to pak hrálo. Otravný jednak,že jsem si někde u benzínky koupil na cestu nějakej film a on mi tam nehrál a druhak,mám rád jen originály a ty přepálený mi vaděj.Snažil jsem se několikrát přes diagnostiku Starscan to přepsat,je na to i postup ale můj TIPM se nenechal.Navíc mi bylo doporučeno abych se nesnažil do US verze nacpat jen část EU konfigurace,že by to mohlo ovlivnit a zblbnou i nějaký jiný funkce vozidla.
Už před časem jsem si koupil redukční rámeček na ne-OEM rádio na 1DIN. (Vojto,redukcí jsem myslel kabeláž,rámeček je jasnej)
http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... toradia-66
Koupil jsem si i rámečky ,který umožňujou montáž 2DIN rádia
http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... N-Chrysler
a taky redukční kabeláž pro připojení.
http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... DGE-JEEP-1
Nakonec jsem s toho nic nepoužil a pak přišla ta možnost směny za Jeep rádio s DVD.

Před pár týdny se objevilo zajímavý rádio s DVD-TV-BT-a GPS. 1DIN,se sundavací 7" obrazovkou a za velice příznivou cenu,7500Kč. Tak jsem do něj skočil!
http://wigishop.cz/autoradio-s-dvd-cd-u ... tron-7810g

Vyštrachal jsem s krabice redukční rámeček na 1DIN a kabeláž. Výměna a zapojení proběhlo v pohodě,redukční rámeček sedne do palubky přesně.Obrazovka docela sedí do interiéru a je na ní dobře vidět ze všech sedaček. GPS je IGO 8 a ta taky maká špičkově.Potud OK!
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Pak nastal problém,kvůli kterýmu jsem založil tohle téma. Jelikož mám premium aktivní audio systém tak vše jde do repráků přes zesilovač.Jenže zesilovač se zapíná jen zapnutím origo rádia přes CanBus a počítač auta. Neorigo rádio na Canbus napojený není a tak zesíka nemá co zapnout a je v autě ticho. Abych nejezdil s novým rádiem bez zvuku,tak jsem to prozatím vyřešil tak,že jsem dle schématu propojil piny v konektorech zesilovače a ty hrajou na zesilovač rádia. Nejsem Hi-Fi maniak a rozdíl v kvalitě zvuku nepoznám.Jen se musí dávat bacha aby se nepustily nějaký špičky do výškáčů a taky rádio nejde dát hodně nahlas,pak to začne chrčet,jak repro nestíhá.To by ani tak nevadilo ale je problém s nastavením balance a hlavně Fade. V autě je šest reproduktorů ale rádio je jen čtyřkanálový,takže ty výškáče jsou napojený na přední středobasy.Při ladění FADE to jde tak nějak divně a křížem.
Tak jsem hledal jak se tohle řeší ve světě.Existuje na to krabička,od firmy AXXESS,která je napojená na CanBus vozidla a při zapnutí rádia aktivuje zesilovač.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHTO-03- ... 0154211266
Krabičku jsem objednal na e-bayi,přišla asi na 2,5tis. ,s radostí jsem jí namontoval a ona nefunguje. Nevím kde je problém.Zapojení je triviální,to splést nejde.prodejce mi nabídl výměnu ale znova platit dopravy a cla ,tak to je jak za cenu nový,zatím to s ním řešim.Jak sem se i na různejch fórech dozvěděl,tak se to stát může,že se krabička nespáruje s CanBus systémem vozidla. Vyjímečně ale může.Asi sem ta vyjímka!
Mezitím jsem pátral dál,jestli neexistuje jinej výrobce. Bohužel,ne. Narazil jsema akorát na speciální kabeláž pro aktivní audio systém v Jeepech,kterej prodává kladenská Aunika.
http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... Chrysler-1
Stojí to asi 2,5tis. a prej to zesík aktivuje.Měl jsem několik mailů s technikama Auniky a ti mě ujišťovali,že to tak je.Tak jsem kabeláž koupil a jak sem tušil,není to tak. Ta kabeláž je pro aktivní systém,to ano ,ale má za funkci zesilovač přemostit(to samý jako když propojím piny v konektoru zesíku) jen se nemusí nic rozebírat,jen se to prokonektoruje.Navíc to obsahuje nějaký filtry,který líp pouští zvuk do těch vejškáčů. Rádio ani nahlas nechrčí a když třeba přepínám mezi rádiem s TV a je tam rozdíl v hlasitosti,tak nevystřelí tolik ty špičky. Fade je o něco lepší ale stopro ne.
Tak jsem Auniku informoval,že výrobek funguje jinak a je na jiný použití,než jak mají inzerováno.Omluvili se a nabídli,že to vezmou zpět.Já si to ale nechal abych zase nemusel rozpinovávat konektory. (v odkazu už mají opraveno na co to přesně je)
Tenhle set není špatnej.Obsahuje vše,pro připojení ne-OEM rádia do auta s aktivním systémem včetně redukce na anténí konektor.
Krabičku od AXXES -Metro tady prodává Stualarm ale je za dost peněz.Asi 4,5tis. a když jsem ji scháněl,tak jí neměli mít asi dva měsíce.
http://www.stualarm.cz/produkt/27011-ac ... sler-2007/
(Na fotce mají jinej model,ten pro JK má chincový konektory)
Dá se ve světě koupit asi od 100Usd plus doprava,clo a Dph..Což je furt zajímavější cena ale je tu riziko,že nebude fachčit a reklamace je pak skoro nereálná.
Takže výměna rádia v JK není až taková legrace a krom samotnýho rádia to vyžaduje ještě spoustu věcí a peněz kolem.
FAJER

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od FAJER »

Ja som toto vsetko uz absolvoval a vratil som sa k origo radiu.,
niekolko rokov som hladal vhodnu kombinaciu dotykoveho LCD a PC zabudovatelneho do WRANY,
podarilo sa.. je tam masinka vratane SSD a WIN7 , obsluha cez dotykovu plochu obrazovky s IGO PRIMO PC...
k tomu OZI a podobne apl.
Zvuk do radia prenasam cez FM modulator za par Eciek. cele to mohlo stat zhruba tak ako to 1din audio.
takze uz neriesim ako co zapojit. vsetko funguje super.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od Harley »

To je sice hezký ale necháš pak někde stát na ulici takhle vybavený auto bez střechy a dveří? Nakonec,i s nima.To je velký lákadlo pro chmatáky.
Já sundám obrazovku a nikoho nic neláká.Zachoval jsem strohej a kompaktní interiér,přesto mám tam mraky funkcí,co to umí.

Origo rádio mi taky vyhovovalo,jak vzhledem,tak i jak špičkově hrálo ale kdyby mi to přehrávalo všechny origo DVD,tak to ani neměním.A líbilo se mi taky pro jeho kompaktnost v palubce a tím,že nikoho netáhlo.

Měl jsem to takhle asi dva roky.

Obrázek
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od Harley »

Ještě tady navážu. Takhle jsem umístnil Dvb-t setobox pro příjem digitální TV za jízdy.Je to dvou-tuner s dvěma anténama a má zajistit příjem až do 230Km/h.
http://www.stualarm.cz/produkt/mikado20 ... ve-anteny/
Je opravdu malejch rozměrů a tak se mi ho v JK podařilo jednoduše umístnit před kolena pod volantem.Je za nacvaknutým plastovým krytem na malým sundavacím plechu,za kterým je zesilovač audio systému auta. Tuner nemá žádný držáky a jen malý gumový nožičky.Tak jsem ho k tomu plechu jen přitáhl stahovacíma páskama. Je k němu krásnej přístup a není vidět.
Zapojení triviální ale měl jsem to ještě jednodušší,jelikož jsem už předtím tuner v autě měl.Ale ten neuměl držet obraz za jízdy.Taky byl větší a byl jinde pod palubkou a blbě přístupnej.
Jednu ze dvou antén jsem dal dolů pod pření okno a druhou natáhl dozadu do zadního příčnýho rámu pod jeho krytování.Střecha je laminátová a tak neruší v příjmu.
Po Praze obraz drží 100% na všechny stanice.Mimo je to už horší ale tam pak nastupuje DVD nebo rádio.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Honza1

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od Honza1 »

nevíte někdo, jak odblokovat video signál na originál rádiu s navigací? (model 2011) Po rozjetí se vždy vypne obraz a jde zapnout až po zatažení ruční brzdy. Koupil jsem jakousi krabičku, ale s rádiem nekomunikovala.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od Harley »

Honza1

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od Honza1 »

Měl jsem tam tu od stualarmu, a nekomunikovalo to s radiem, přesto, že prý byla na nový model. Asi to mají blokované nějak lépe :frown:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od Harley »

Já sem CHTO-3 u sebe taky nerozchodil.Přitom je to pro Chrysler určený a spoustě(většině) lidí na JK foru to funguje. Ty si to mohl aspoň vrátit,já mám 2,5tis. v háji. Koupil jsem to v USA.
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od elvis »

Já tedy radio nechci vyměnit, jen jsem v dokladech, které jsem dostal k autu, nenašel nikde tu kartu s kódem k radiu.
Takže, když třeba klekne baterka, tak se mi ho bez kódu zřejmě nepodaří uvést do provozu.
Otázka zní - kde ho seženu? Auto je dovezený z Německa a je to EU verze.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od Harley »

Nepotřebuješ ho. Jen kdybys rádio někomu prodal a ten si ho chtěl dát do svýho auta(jen koncern Chrysler) tak se ho to na poprvý na kód zeptá. On by kód potřeboval.

Týká se to jen EU verzí.US jsou bez kódu úplně.
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od elvis »

Dík za odpověď, ale v německým návodu je (neumím německy) cosi o kartě kde je 4-místné číslo , které je nutné použít pokud dojde k odpojení baterky a něco o 30 minutách, tak tedy nevím?
Až přijede syn z Německa, tak mi to přeloží.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od Harley »

Mám sice US verzi auta ale EU rádio.Kód to chtělo jen když jsem tam to rádio dával. Musel jsem dealerovi se samotným rádiem a asi do deseti minut mi ho přinesli zpátky s kódem. Od tý doby ,po odpojení baterky to kód po mě zase nechce.
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna OEM rádia za jiný

Nový příspěvek od elvis »

Asi to bude, tak jak říkáš ty. V tom manuálu jsou 3 typy rádií. Jedno je takový oválný, jako v TJ (a u něj je to o tom kódu), pak RAK-Radio a RAQ-Radio co mám já.
Potřeboval bych českej manuál, protože je tam na mě moc funkcí a moc se vtom nevyznám.
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů