Uvaha o koupi Jeep Wrangler
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
Když jsem se rozhodoval mezi 2.5 nebo 4.0 tak mě u 4.0 vadilo, že v zimě netopí. Když mě kámoš půjčil 2.5 tak jsem byl rozladěnej výkonem a nevěřím, že se s ním dá jet za 10l, možná tak ne 5 tku z kopce. Tak jsem koupil 2.4 6kvalt,velmi živý motor, obzvlášť když se drobet vytočí, spotřeba jak na normální ježdění,tak po dálnici na plný kule za 12l(na 6tku), v terénu na 1-2 za 16-17l.
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
1/ motor 2,4 jsem zmínil a také doporučil,na malý TJ stačí, výkon má dostatečný,a VI v Man je spořivá, tento motor se montoval i do Patriota.
2/ s 2,5 jsem jezdil zhruba 1,5 roku, v podstatě se jednalo o dálkové jízdy z OV po dálnici do Olomouce a Prostějova na akce a pak následovalo poježdění v terénu. Spotřeba byla dle tankování opravdu dlouhodobě na 10 litrech,nemám důvod si vymýšlet. To,že jsem v kopcích zdržoval a přejížděl mě kde kdo a 4,0 jsem nestíhal,to byla realita, po změně převodu na 4,1 bylo TJ značně agilnější,takže spokojenost,ovšem rezerva výkonu tam nebyla,což opět v terénu i na dálnici chybí. Na té dálnici se to dá odpustit,není to konkurent Oktávek,ale v terénu mi výkon chyběl,to co dali odstatní "na volnoběh",já s vypětím sil.
3/ v případě koupě TJ bych volil mezi 2,4 VI man nebo 4,0 Aut , pro denní ježdění do práce bych šel spíše po 2,4 , v případě Fun auta spíše po 4,0
2/ s 2,5 jsem jezdil zhruba 1,5 roku, v podstatě se jednalo o dálkové jízdy z OV po dálnici do Olomouce a Prostějova na akce a pak následovalo poježdění v terénu. Spotřeba byla dle tankování opravdu dlouhodobě na 10 litrech,nemám důvod si vymýšlet. To,že jsem v kopcích zdržoval a přejížděl mě kde kdo a 4,0 jsem nestíhal,to byla realita, po změně převodu na 4,1 bylo TJ značně agilnější,takže spokojenost,ovšem rezerva výkonu tam nebyla,což opět v terénu i na dálnici chybí. Na té dálnici se to dá odpustit,není to konkurent Oktávek,ale v terénu mi výkon chyběl,to co dali odstatní "na volnoběh",já s vypětím sil.
3/ v případě koupě TJ bych volil mezi 2,4 VI man nebo 4,0 Aut , pro denní ježdění do práce bych šel spíše po 2,4 , v případě Fun auta spíše po 4,0
- Ondřej
- Soptík
- Příspěvky: 779
- Registrován: 12 led 2009, 16:38
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
No nevím, mě to topí super.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
Taky jsem si u TJ nevšiml,že by netopil. Vzorově,jako každej Jeep co jsem měl. A to já v autě zapínám topení uý od konce srpna!
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
Tak Vám ďakujem za Vaše rady. Ešte by som doplnil, že do práce dochádzam po okreskách a terén by som jazdil vo voľných chvíľach a taktiež pri využívaní svojho koníčka - včelárenie. Čo som pozeral na spotrebu ktorá je písaná v papieroch a jedná sa o kombinovanú spotrebu tak:
2,4/103kw/ - 10l,
2,5/87kw/ - 11,2l
4,0/130kw/ - 13,2l.
Ešte by som sa opýtal, či je veľký rozdiel v r.v. 1997 a 2002. Je to rozdiel v samotnom riadení a ovládaní alebo v komforte alebo... ???
Ďalšia otázka ako sa správa TJ na snehu alebo poľadovici?
2,4/103kw/ - 10l,
2,5/87kw/ - 11,2l
4,0/130kw/ - 13,2l.
Ešte by som sa opýtal, či je veľký rozdiel v r.v. 1997 a 2002. Je to rozdiel v samotnom riadení a ovládaní alebo v komforte alebo... ???
Ďalšia otázka ako sa správa TJ na snehu alebo poľadovici?
- Ondřej
- Soptík
- Příspěvky: 779
- Registrován: 12 led 2009, 16:38
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
Na ty psané spotřeby zapomeň, jak dáš větší a teréní kola jezdíš za 15l.
Na sněhu se chová podle toho co máš zařazeno ( 4x2,4x4) není to SUV ale OFFROAD
Vybírej auto podle toho co ti víc vyhovuje a co se ti víc líbí, nebo to do,kterého nebudeš muset investovat další peníze.
To s tím béžovým vnitřkem je zřejmě Sahara a ta má i klimatizaci.
Na sněhu se chová podle toho co máš zařazeno ( 4x2,4x4) není to SUV ale OFFROAD
Vybírej auto podle toho co ti víc vyhovuje a co se ti víc líbí, nebo to do,kterého nebudeš muset investovat další peníze.
To s tím béžovým vnitřkem je zřejmě Sahara a ta má i klimatizaci.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
Já měl jen čtyřlitra s automatem a že většinou mám u svejch Jeepů nižší spotřebu o proti ostatním,tak s TJ jsem se pod čtrnáct nedostal ani při ustálený jízdě stovkou po dálnici.Prahu jsem jezdil za sedmnáct. Za míň jsem jezdíval s Grandem 5,9 V8. Dálnici od 12,5 až po Prahu za devatenáct.
Takže jak říká Ondra,ber ty uváděný spotřeby s rezervou a ber to tak,že žádný teréní auto a navíc s úpravama(stačí jinej rozměr pneu) pod čtrnáct v průměru moc nejezdí bez rozdílu obsahu. Naopak,větší obsah bejvá úspornější.
TJ se dělí na 97-02 a potom 03-06. Rozdíly jsou především v interiéru.Jiný sedačky,palubka,trošku jinak softop. Motor,čtyřlitr je trošku zeefektivněn a když je to automat,tak je to čtyřkvalt ,kde čtyřka je rychloběh. Zásadní rozdíly tam ale nejsou,třeba ohledně komfortu ,podvozku a tak. Ale v případě automatu je to zásadní.
Takže jak říká Ondra,ber ty uváděný spotřeby s rezervou a ber to tak,že žádný teréní auto a navíc s úpravama(stačí jinej rozměr pneu) pod čtrnáct v průměru moc nejezdí bez rozdílu obsahu. Naopak,větší obsah bejvá úspornější.
TJ se dělí na 97-02 a potom 03-06. Rozdíly jsou především v interiéru.Jiný sedačky,palubka,trošku jinak softop. Motor,čtyřlitr je trošku zeefektivněn a když je to automat,tak je to čtyřkvalt ,kde čtyřka je rychloběh. Zásadní rozdíly tam ale nejsou,třeba ohledně komfortu ,podvozku a tak. Ale v případě automatu je to zásadní.
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
Přesně tak, všichni výrobci o spotřebě lžou a to i bez větších tereních kol.A hlavně u Wranglera, ať je to kterýkoliv model, snad na spotřebě tak moc nezáleží.Ondřej píše:Na ty psané spotřeby zapomeň, jak dáš větší a teréní kola jezdíš za 15l.
Na sněhu se chová podle toho co máš zařazeno ( 4x2,4x4) není to SUV ale OFFROAD
Vybírej auto podle toho co ti víc vyhovuje a co se ti víc líbí, nebo to do,kterého nebudeš muset investovat další peníze.
To s tím béžovým vnitřkem je zřejmě Sahara a ta má i klimatizaci.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
A tak záleží nezáleží. Zase vyšší spotřeba signalizuje,že je něco špatně.
U Granda,5,9L jsem měl spotřebu nižší,než výrobce uváděl.
U Granda,5,9L jsem měl spotřebu nižší,než výrobce uváděl.
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
Měl jsem 2,5 , převod 4,1 a kola 245/70/16 , pneu BFG T/A. Spotřeba dlouhodobá, mnohokrát kontrolovaná dle účtů za benzin / najeté Km byla přibližně 10 litrů,nemám důvod si vymýšlet a ikdyž je to blbý,na spotřebě záleží,zvláště,když se autem jezdí denně,ono při 50km/den rozdíl 2-3 litrů/100km
udělá svoje. Denní ježdění do práce ovšem předpokládá,že majitel nebude TJ zbrojit pro terén ,ale spíše jej stylizuje pro silniční provoz,jezdit Wranglerem s obřími koly na MT pneu s pomalým převodem po silnici denně 50km mi nedává smysl.
udělá svoje. Denní ježdění do práce ovšem předpokládá,že majitel nebude TJ zbrojit pro terén ,ale spíše jej stylizuje pro silniční provoz,jezdit Wranglerem s obřími koly na MT pneu s pomalým převodem po silnici denně 50km mi nedává smysl.
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
Tak napr. tak ako ty Dr.Ti. s TJ 2,5 , prevod 4,1 a kola 245/70/16 sa dá jazdiť za 10l benzínu, ale ten prevod nie je štandardný a čo kolesá, tie boli sériové, nemám predstavu aké rozmery majú sériove kolesá na TJ. Aj keď prevod nebol štandard, tak spotreba je super.
- Laco
- Lacinko
- Příspěvky: 573
- Registrován: 30 pro 2008, 11:25
- Bydliště: Macov, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
V hlbokom snehu s dobrymi gumami bez problemov. Po absolvovani skoly smyku s TJ, kedy som mal obute AT od Goodrichu musim skonstatovat to, co som vedel uz aj pred tym. Je to katastrofa. Ked sa primjazde len na zadok odtrhne, tak Ti v podstate ostava len dufat, ze to nejako dopadne. Urcite by pomoli zimne gumy, ale celkovo je to bieda.blastrik píše: Ďalšia otázka ako sa správa TJ na snehu alebo poľadovici?
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
Ešte taká záludná otázka. Brali by ste radšej lepšie vybavený TJ Sahara do r.v. 2003, alebo TJ Sport bez výbavy po r.v. 2003 ?
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
Zajímalo by mě jestli při těchto úpravách potom nelže tachometr.Dr.Ti. píše:Měl jsem 2,5 , převod 4,1 a kola 245/70/16 , pneu BFG T/A. Spotřeba dlouhodobá, mnohokrát kontrolovaná dle účtů za benzin / najeté Km byla přibližně 10 litrů,nemám důvod si vymýšlet a ikdyž je to blbý,na spotřebě záleží,zvláště,když se autem jezdí denně,ono při 50km/den rozdíl 2-3 litrů/100km
udělá svoje. Denní ježdění do práce ovšem předpokládá,že majitel nebude TJ zbrojit pro terén ,ale spíše jej stylizuje pro silniční provoz,jezdit Wranglerem s obřími koly na MT pneu s pomalým převodem po silnici denně 50km mi nedává smysl.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uvaha o koupi Jeep Wrangler
To záleží na tom,jestli si tachometr překalibroval. Krom TJ,který jem měl jen chvíly, jsem vždy tachometr upravoval k jiným rozměrům pneu nebo převodům.U Jeepa je to velice jednoduchý.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti