Obutí JK
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Obutí JK
Ahoj všichni,
potřeboval bych poradit jaké zvolit správné pneu do terénu. Dnes mám klasické obutí od výrobce, tzn. Goodyear Wrangler 245-75/ R17 AT. Na běžné ježdění v přírodě mi to postačuje, ale v létě se chystám do Rumunska a potřebuji kvalitní obutí. Wraníka nemám nijak nazvedaného a chtěl bych dodržet standardní rozměr pneu tak jako dosud. Poraďte prosím někdo co máte vyzkoušené a co doporučujete. Vím, že jsou dobré opět Goodyear Wrangler MT nebo BF Goodrich MT, ale nenašel jsem nikde právě ten správný rozměr (nebo jsem špatně hledal , nevím) Díky za seriozní radu a kde se dají koupit, případně za jakou cenu.
potřeboval bych poradit jaké zvolit správné pneu do terénu. Dnes mám klasické obutí od výrobce, tzn. Goodyear Wrangler 245-75/ R17 AT. Na běžné ježdění v přírodě mi to postačuje, ale v létě se chystám do Rumunska a potřebuji kvalitní obutí. Wraníka nemám nijak nazvedaného a chtěl bych dodržet standardní rozměr pneu tak jako dosud. Poraďte prosím někdo co máte vyzkoušené a co doporučujete. Vím, že jsou dobré opět Goodyear Wrangler MT nebo BF Goodrich MT, ale nenašel jsem nikde právě ten správný rozměr (nebo jsem špatně hledal , nevím) Díky za seriozní radu a kde se dají koupit, případně za jakou cenu.
- PETARDAK
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 145
- Registrován: 30 pro 2009, 22:20
- Bydliště: Nový jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obutí JK
Pneu 245/75 r17 mají JK od roku 2010 dříve 255/75 r17. V obou rozměrech je výběr žalostný až nulový . Pokud chceš dodržet origo rozměr je asi jediná volba, dovoz z US origo pneu BFG-MT které se v sérii montují na RUBICONa, ale jen pro US né pro evropu . Jinak většina to řeší náhradou 265/70 r17, 285/70 r17 a větší dle vkusu a nazvedání auta.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obutí JK
Ještě trošku jinak.Ty 245tky jsou jen u EU verzích.US stále jede na 255tkách
Výběr v těhle malejch pneu v 17" je opravdu nulovej a tak buď dát něco jinýho ,většího a nebo,pokud tak vzorně dodržuješ předpisy,tak přejít na 16ctky.Tam je výběr větší a šestnáctky jsou alternativní rozměr pneu v TP .Prodává se na nich Sport v základní výbavě.
Výběr v těhle malejch pneu v 17" je opravdu nulovej a tak buď dát něco jinýho ,většího a nebo,pokud tak vzorně dodržuješ předpisy,tak přejít na 16ctky.Tam je výběr větší a šestnáctky jsou alternativní rozměr pneu v TP .Prodává se na nich Sport v základní výbavě.
Re: Obutí JK
... díky za reakci. Mám ještě další dotazy: když auto obuji na pneu v rozměru 265/70 R17 vadí to ve smyslu jízdních vlastností, je v něčem rozdíl? Má to vliv na výšku (jde mi o to, že auto nemám nijak přizvednuté). Nemá to vliv na převody, kříže a pod.? Díky za informace. Jsem v tom trochu lajk a trochu se v této problematice ztrácím?
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obutí JK
Krom větší šířky , o 2cm, jsou průměrem tyhle rozměry pneu, úplně stejný.Bez úprav na autě je tam bezproblémů dostaneš
http://www.jeep.avtograd.ru/Tires/index.htm
Sasmozřejmě,každej větší rozměr pneu je větší zátěž,větší valivej i aerodynamickej odpor a změna převodovýho poměru kterej negativně ovlivňuje výkon motoru a brzd.
http://www.jeep.avtograd.ru/Tires/index.htm
Sasmozřejmě,každej větší rozměr pneu je větší zátěž,větší valivej i aerodynamickej odpor a změna převodovýho poměru kterej negativně ovlivňuje výkon motoru a brzd.
Re: Obutí JK
Děkuji ti, nebýt Harleye tak se nic nedozvím Musím pro tento roměr také pořídit nové ráfky nebo stačí původní origo. Dnes mám rozměr pneu 245/75 R17. Rok výroby auta je 05 2010, evropská verze. Díky předem.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obutí JK
Díky!
Disky bezproblémů ty co máš. Na ty jdou až 35tky ale bezpečně se na nich jezdí 33" (285/70x17) viz.třeba já. Na mojí šířku jsem je ale musel podložit 2,5cm podložkama a mám 2,5"lift
Disky bezproblémů ty co máš. Na ty jdou až 35tky ale bezpečně se na nich jezdí 33" (285/70x17) viz.třeba já. Na mojí šířku jsem je ale musel podložit 2,5cm podložkama a mám 2,5"lift
Re: Obutí JK
Díky za radu a chtěl jsem se ti zeptat právě taky na ty podložky. Co to obnáší a jaký je to zásah do auta. Má to na něco vliv ve smyslu třeba většího opotřebení? O kolik se zvedne podlaha od porvchu?
Když jezdíš na takhle velkých kolech, řešil si nějak převody a zesílení křížů, poloos apod.?
Když jezdíš na takhle velkých kolech, řešil si nějak převody a zesílení křížů, poloos apod.?
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obutí JK
Jaký myslíš podložky? Mám 2,5cm pod diskama a potom 2,5" (6,5cm) nad pružinama.
Ty pod diskama obnáší zhruba 4tis. Kč
Nad pružinama,na lift auta sada od Teraflexu,co mám od Toma Hlaváče,obsahovala 4ks. podložek,4ks. nastavení tlumičů,prodloužení dorazů a delší táhla stabilizátorů. Cenu si už přesně nepamatuju ale nějak kolem desítky.To by Ti upřesnil Tom jak je to teď.
Zásah do auta to není žádnej jen je o 6,5cm vyšší. Tohle je lift jen takovej decentní takový jen šolíchání. Ale díky tomu tam dostanu 33" (255/70x17). Tenhle rozměr je jen o číslo větší než originál .Tam jsou 32" (255/75x17).Takže změna minimální a žádný "velký" kola, ale jediný co to znatelně ovlivnilo je výkon motoru,kterej díky větším pneu zlenivěl ač mám 4,10 převod.Líný na převodech mi to přišlo i s origo pneu.
Kříže mám původní a neplánuju zesáílený ale co plánuju,je změna převodu v rozvodovkách ze 4,10 na 4,88.
Auto používám doslova denně a má najeto kolem 100tis.Km.Negativa ohledně liftu a větších kol jsem nezaznamenal co se životnosti některých dílů týče. Naopak spíš vidím positiva.Líp se s tím jezdí po Praze a uto líp vypadá.Jen sem měl honičku po liftu s ESP aby tu změnu akceptovala. Ale i to je řešitelný.
Ty pod diskama obnáší zhruba 4tis. Kč
Nad pružinama,na lift auta sada od Teraflexu,co mám od Toma Hlaváče,obsahovala 4ks. podložek,4ks. nastavení tlumičů,prodloužení dorazů a delší táhla stabilizátorů. Cenu si už přesně nepamatuju ale nějak kolem desítky.To by Ti upřesnil Tom jak je to teď.
Zásah do auta to není žádnej jen je o 6,5cm vyšší. Tohle je lift jen takovej decentní takový jen šolíchání. Ale díky tomu tam dostanu 33" (255/70x17). Tenhle rozměr je jen o číslo větší než originál .Tam jsou 32" (255/75x17).Takže změna minimální a žádný "velký" kola, ale jediný co to znatelně ovlivnilo je výkon motoru,kterej díky větším pneu zlenivěl ač mám 4,10 převod.Líný na převodech mi to přišlo i s origo pneu.
Kříže mám původní a neplánuju zesáílený ale co plánuju,je změna převodu v rozvodovkách ze 4,10 na 4,88.
Auto používám doslova denně a má najeto kolem 100tis.Km.Negativa ohledně liftu a větších kol jsem nezaznamenal co se životnosti některých dílů týče. Naopak spíš vidím positiva.Líp se s tím jezdí po Praze a uto líp vypadá.Jen sem měl honičku po liftu s ESP aby tu změnu akceptovala. Ale i to je řešitelný.
Re: Obutí JK
1/ pod disky mám rovněž rozšiřovací podložky 35mm, origo pneu lícují s lemy
2/ po ojetí 245/75/17 GY se chystám na pneu BFG T/A v rozměru 265/70/17, celkový průmer kola po přepočtu v podstatě stejný s origo rozměrem, šířka + 2cm mi esteticky více vyhovuje, rozměr 285/70/17 by sice vešel,ale bez liftu natěsno a už se projeví zlenivěním a vyšší spotřebou,po čemž netoužím.
2/ po ojetí 245/75/17 GY se chystám na pneu BFG T/A v rozměru 265/70/17, celkový průmer kola po přepočtu v podstatě stejný s origo rozměrem, šířka + 2cm mi esteticky více vyhovuje, rozměr 285/70/17 by sice vešel,ale bez liftu natěsno a už se projeví zlenivěním a vyšší spotřebou,po čemž netoužím.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obutí JK
Bez liftu se vejdou,měl jsem to tak asi 14dní ale je to knap a maximálně po silnici. Žádnej terén ani obrubník!
Re: Obutí JK
Já jsem objevil u nás sehnatelné COOPER DISCOVER S/T 275/70 R17, ty by se bez liftu snad mohly vejít, ale jsou zas jen univerzální, tak nevím. Nejvíc se mi líbí GY Wrangler duratrac 275/70 R 17, ty jsou i za rozumný peníz.
Re: Obutí JK
Takže chlapy, když to shrnu abych z toho byl moudrej. Rozměr 265/70 R17 na auto bez rozšiřovacích podložek a liftu dostanu bez problémů a v terénu taky dobrý, nebo jsem to špatně pochopil? Já bych totiž nerad měnil tovární nastavení vozu, ale potřebuji prostě lepší gumy a nechce se mi snižovat výšku menším průměrem ráfku nebu menším profilem pneu. Díky.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obutí JK
Trochu se v tom motáš.
To,že dáš místo 17" šestnáctky ,neznamená,že snížíš auto.Výška je závislá na profilu pneumatiky,to druhý číslo v označení.Takže třeba 245/75x16 je stejně vysoká pneumatika jako 245/70x17
Tady máš přepočítáváci a srovnávací tabulku: http://www.jeep.avtograd.ru/Tires/index.htm
Dosaď si požadovaný pneu a srovnávej ze svejma.Vidíš tam jak jejich průměr,šířku tak i to přepočítává na palcový rozměry a taky to ukáže změnu na tacho a doporučený převod.
V rozměru 265/75x17 nevím co koupíš. V tomhle rozměru se teréní pneu žádný nedělaj,pokud vím ,a je to navíc rozměrově pneumatika stejná(na průměr) jako tovární u US verze - 255/75x17 a v tomhle rozměru se už teréní pneu dělaj. US verze Rubicona je na M/T v tomhle rozměru. Je to rozměr 32" a další rozměr je až 285/70x17 -33" Mezitím nic není.
To,že dáš místo 17" šestnáctky ,neznamená,že snížíš auto.Výška je závislá na profilu pneumatiky,to druhý číslo v označení.Takže třeba 245/75x16 je stejně vysoká pneumatika jako 245/70x17
Tady máš přepočítáváci a srovnávací tabulku: http://www.jeep.avtograd.ru/Tires/index.htm
Dosaď si požadovaný pneu a srovnávej ze svejma.Vidíš tam jak jejich průměr,šířku tak i to přepočítává na palcový rozměry a taky to ukáže změnu na tacho a doporučený převod.
V rozměru 265/75x17 nevím co koupíš. V tomhle rozměru se teréní pneu žádný nedělaj,pokud vím ,a je to navíc rozměrově pneumatika stejná(na průměr) jako tovární u US verze - 255/75x17 a v tomhle rozměru se už teréní pneu dělaj. US verze Rubicona je na M/T v tomhle rozměru. Je to rozměr 32" a další rozměr je až 285/70x17 -33" Mezitím nic není.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obutí JK
to Honza1,jak hledám tak nenacházím u GY 275/70x17 Wrangler Duaratrac. Navíc je to jen lehce na průměru větší 32" ale jen širší než fabrická 255/75x17 . Bez podložek bude v rejdu škrtat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů