Stránka 1 z 4

Napsal: 05 led 2007, 13:11
od Jirka
Jen pro doplnění:

YJ na listových perech nemá zadní stabilizátor vůbec. Listová pera jsou mnohem tvrdší a mají jinou charakteristiku pružení. A při tak lehkém autě na zadek listové pero v podstatě vůbec nedovolí auto převrhnout.
Na předku standardní stabilizátor, neboť předek je mnohem těžší a tudíš tyto setrvačné síly při propružení a náklonu už ani listové pero nevyrovná.

Napsal: 30 led 2007, 23:51
od Tom
Pro TJ existuje lankem mechanicky odpojitelný stabi z místa řidiče :lol: a vy jde řádově na drastických 14.t.Kč :confused: bez DPH
Tom

Stabilizátor

Napsal: 24 bře 2007, 19:36
od Čejka Jiří
Tak teda se nebojím na cokoliv zeptat.
Dotaz je ohledně toho že jsem sehnal za noblesní cenu originál Taubenreuther zvýšení fungl nové se vším všudy.
Ptám se tedy jestli je to pravda že mohu vyndat zadní stabilizátor.Když už pod tím polezu tak bych to měl za sebou najednou.Robin píše že to lze bez jakýhkoliv následků tak se v tom jen chci utvrdit.
Díky za info.
Jirka

Napsal: 24 bře 2007, 20:00
od Fox
Čau, já to zatím zvedlí nemám, ale zadní stabilizátor jsem vyhodil.Je to otázka ani ne 10 minut a kromě toho že je auto na zadek měkčí ( to mi ale možná jen připadá), tak se o něco zlepší křížení :up: . Mám to tak asi půl roku a nezaznamenal jsem žádný problém či změnu v jízdních vlastnostech :lol:


F.O.X.

Napsal: 25 bře 2007, 09:48
od Jirka
A ještě znovu dodávám že YJ s listovýma perama nemá na zadku stabilizátor vůbec. Ale listový pera jsou samozřejmě něco jinýho.

Napsal: 25 bře 2007, 11:07
od Čejka Jiří
Jirko dovolím si odporovat mám YJ r.v. 91 a ten stabilizátor tam teda sto procentně je.Je ale možné že tam je dolěláván.
Furt myslím na tu cenu za kterou jsem toho Taubenreuthera sehnal a nedá mi to se s váma nepodělit.Dal jsem za něj 10 000,- což je myslím proti 35 sleva víc než výrazná :lol: :up:

Napsal: 25 bře 2007, 20:51
od Fox
nemáte náhodou někdo foto zadního stabiku z TJ-čka?

Napsal: 26 bře 2007, 19:39
od Fox
vyhozený už to mám, ale teď si nějak nejsem jist jestli jsem třeba nevyhodil něco jinýho :eek: .
Jestli je tvarovaná podle diferáku tak je to ok :up: , jestli je spíš rovnější než rovná tak z toho mám špatnej pocit :down: .
Já když to demontoval tak jsem to bral jaksi automaticky, ale jak to tu pročítám tak mi tě z nějakého důvodu přepadla nejistota :rolleyes:
Jelikož má kůstky tak předpokládám že má obava je zbytečná :lol:
Doufám :eek:

Napsal: 18 bře 2008, 20:19
od Michal - Semiš Breznický
Odpojitelný stabilizátor, realizovaná touha.
Tak jsem nějakou dobu koukal kolem sebe, četl moudra Vás zkušených, brouzdal po netu a sbíral vlastní off roadové zkušenosti a pak se mi to přihodilo.

Po tom co Tomáš dodal, stačilo něco málo hodin na demontáž originálního stabilizátoru a montáž nového, rozpojovatelného.
K rozpojení pak stačí zaparkovat na "přibližné" rovince, otočit "aretační čudl" a křížíte jako o život. Ke spojení ramen stabilizátoru pak stačí ještě méně rovná plocha, otočit čudl a eventuelně vozem lehce pohoupat.
Jsem nadšen!!!
Zdraví Vás Semiš
P.S. Na případné dotazy odpoví můj tiskový mluvčí :wink:

Napsal: 21 bře 2008, 11:23
od Michal - Semiš Breznický
Tak je tu nová, včerejší, zkušenost z pískovny nedaleko od Brna. (Tony M. to tam zná, koukal tam, jak mu žena skáče s Jeepem :up: )
K rozpojení stabíku postačí "čudlem otáčeti" opravdu jen na přibližně rovné ploše, na kterou auto postavíte. Navíc platí nepřímá ůměra, čím větší síla v rukách, tím méně vodorovný povrch potřebujete.
Spojení stabíku je pak naprostá hračka. Čep a otvor nemusí lícovat vůbec. Otočíte "čudlem" do polohy zavřeno, čep, vybavený kdesi uvnitř pružinou, se opře o plochu toho krátkého ramene s dírou a stačí vozem pohoupat nebo v nejhorším trochu popojet a čep zaskočí sám.
A ještě jeden důležitý poznatek. Průchodnost terénem se výrazně zlepší, pokud hezky křížíte. :up:
Hovgh :cool:

Napsal: 23 říj 2008, 19:32
od renso
Jirka píše:A ještě znovu dodávám že YJ s listovýma perama nemá na zadku stabilizátor vůbec. Ale listový pera jsou samozřejmě něco jinýho.
Nazdar, ja mam taktiež YJ a zadny stabík tam je.. no už nie ale bol... demontoval som ho koli križeniu a je to ozaj mekšie

Napsal: 23 říj 2008, 23:00
od meett
Jirko, zadek vyhozenej furt na jízdní vlastnosti skoro nemá.
Předek je trošku problém - tam je lepší odpojitelnej, ale jezdit se nechá i bez něj, ale pak to chce trošku citu :up:
vzpomínám na TJ :cheche:

Napsal: 23 říj 2008, 23:45
od Harley
Do terénu nejezdím,přesto jsem zadní stabík u TJ zrušil. Po zkušenostech s XJ,kdy to mělo jen pozitivní vliv na komfort na silnici,jsem to udělal i u TJ a stejnej výsledek.Na silnici jízdní vlastnosti nedegraduje.Na komfort je auto pohodlnější a tolik neodskakuje.

Předek zase ze zkušenosti jedině odpojovatelnej.

U ZJ ale to bez zadního je nepříjemný a naklání se to jako při jízdě bez předního.

Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?

Napsal: 07 úno 2009, 12:09
od Čejka Jiří
Tak si troufnu vám zastánci ,,vzadu bez" oponovat.Dával jsem 2" body lift a když už jsem pod tím ležel řekl jsem si že zadní stabík taky vyhodím.Vyhodil jsem ho a ještě že ne doslova protože po ujetých cca 15 km v zatáčkách jsem ho tam rád dal zpátky.Nevím možná je to jen otázka zvyku,možná je to otázka váhy nebo nevím čeho ještě ale pocitově to bylo dost otřesný.Náklony nezvyklé a v mezním ,,střižení" zatáčky i dost silný pocit ztráty kontroly.Po opětovném namontování vše v pohodě.Tudíž souhlasím se Semišem který nazval zadní stabík ,,drátkem" a myslím že při jeho subtilnosti mne o moc při křížení nepřipraví.Je docela prdel sledovat různé zkušenosti protože mám vpředu centrálně odpojitelné a po namontování jsem z důvodu neznalosti neměl ,,zamčeno" a jezdil jsem s tím aniž bych pozoroval nějaký zásadní rozdíl.Potom jsme to s Tomášem v Trnové zamkli a rozdíl jsem cítil hned na prvních metrech.Možná je to tím že mám ,,práh bolestivosti" někde jinde a auto jsem tak jako tak nedostal na hranice jeho možností.Nevím ale bez zadního stabíku bych Kulaťák jako Robin driftem nedal. :cheche: :cheche: :cheche:

Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?

Napsal: 07 úno 2009, 13:03
od Harley
Já sem byl nedavno nucenej zadní odpojit,jeliož mi po liftu škrtaly disky o spojovací táhla zadního stabíku. Podle návodu táhla nešly dát s vnitřní strany a musel bejt s vnější,jako originál zapojení.
Chtěl jsem to jen dočasně,než se rozhodnu,jestli jiný disky a nebo podložky pod ně. Neříkám,že to bez zadního stabíku nebylo poznat,že chybí ale po pár jízdách jse si na to zvyknul a opět se auto líp chová napříčnejch nerovnostech na silnici,když je vezme jen jedno kolo,tak to nenakopne celej zadek.
Jak sem psal výš,u ZJ Granda ,kterej má stejnej princip podvozku jako TJ nebo JK,to bez něj bylo nepříjemný ale tady je to (pro mě) OK a spíš pozitivní.
Já ho myslím už do zadu nevrátím.Přední bude odpojovací.
Tak jak to má Jirka ,vypínání na principu volnoběžky ,je pěkný! :up: