Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Jen pro doplnění:
YJ na listových perech nemá zadní stabilizátor vůbec. Listová pera jsou mnohem tvrdší a mají jinou charakteristiku pružení. A při tak lehkém autě na zadek listové pero v podstatě vůbec nedovolí auto převrhnout.
Na předku standardní stabilizátor, neboť předek je mnohem těžší a tudíš tyto setrvačné síly při propružení a náklonu už ani listové pero nevyrovná.
YJ na listových perech nemá zadní stabilizátor vůbec. Listová pera jsou mnohem tvrdší a mají jinou charakteristiku pružení. A při tak lehkém autě na zadek listové pero v podstatě vůbec nedovolí auto převrhnout.
Na předku standardní stabilizátor, neboť předek je mnohem těžší a tudíš tyto setrvačné síly při propružení a náklonu už ani listové pero nevyrovná.
- Čejka Jiří
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 137
- Registrován: 06 úno 2007, 09:48
- Bydliště: Brodce
- Kontaktovat uživatele:
Stabilizátor
Tak teda se nebojím na cokoliv zeptat.
Dotaz je ohledně toho že jsem sehnal za noblesní cenu originál Taubenreuther zvýšení fungl nové se vším všudy.
Ptám se tedy jestli je to pravda že mohu vyndat zadní stabilizátor.Když už pod tím polezu tak bych to měl za sebou najednou.Robin píše že to lze bez jakýhkoliv následků tak se v tom jen chci utvrdit.
Díky za info.
Jirka
Dotaz je ohledně toho že jsem sehnal za noblesní cenu originál Taubenreuther zvýšení fungl nové se vším všudy.
Ptám se tedy jestli je to pravda že mohu vyndat zadní stabilizátor.Když už pod tím polezu tak bych to měl za sebou najednou.Robin píše že to lze bez jakýhkoliv následků tak se v tom jen chci utvrdit.
Díky za info.
Jirka
Čau, já to zatím zvedlí nemám, ale zadní stabilizátor jsem vyhodil.Je to otázka ani ne 10 minut a kromě toho že je auto na zadek měkčí ( to mi ale možná jen připadá), tak se o něco zlepší křížení . Mám to tak asi půl roku a nezaznamenal jsem žádný problém či změnu v jízdních vlastnostech :lol:
F.O.X.
F.O.X.
- Čejka Jiří
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 137
- Registrován: 06 úno 2007, 09:48
- Bydliště: Brodce
- Kontaktovat uživatele:
vyhozený už to mám, ale teď si nějak nejsem jist jestli jsem třeba nevyhodil něco jinýho :eek: .
Jestli je tvarovaná podle diferáku tak je to ok , jestli je spíš rovnější než rovná tak z toho mám špatnej pocit .
Já když to demontoval tak jsem to bral jaksi automaticky, ale jak to tu pročítám tak mi tě z nějakého důvodu přepadla nejistota :rolleyes:
Jelikož má kůstky tak předpokládám že má obava je zbytečná :lol:
Doufám :eek:
Jestli je tvarovaná podle diferáku tak je to ok , jestli je spíš rovnější než rovná tak z toho mám špatnej pocit .
Já když to demontoval tak jsem to bral jaksi automaticky, ale jak to tu pročítám tak mi tě z nějakého důvodu přepadla nejistota :rolleyes:
Jelikož má kůstky tak předpokládám že má obava je zbytečná :lol:
Doufám :eek:
- Michal - Semiš Breznický
- vydra
- Příspěvky: 463
- Registrován: 19 úno 2007, 10:13
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Odpojitelný stabilizátor, realizovaná touha.
Tak jsem nějakou dobu koukal kolem sebe, četl moudra Vás zkušených, brouzdal po netu a sbíral vlastní off roadové zkušenosti a pak se mi to přihodilo.
Po tom co Tomáš dodal, stačilo něco málo hodin na demontáž originálního stabilizátoru a montáž nového, rozpojovatelného.
K rozpojení pak stačí zaparkovat na "přibližné" rovince, otočit "aretační čudl" a křížíte jako o život. Ke spojení ramen stabilizátoru pak stačí ještě méně rovná plocha, otočit čudl a eventuelně vozem lehce pohoupat.
Jsem nadšen!!!
Zdraví Vás Semiš
P.S. Na případné dotazy odpoví můj tiskový mluvčí
Tak jsem nějakou dobu koukal kolem sebe, četl moudra Vás zkušených, brouzdal po netu a sbíral vlastní off roadové zkušenosti a pak se mi to přihodilo.
Po tom co Tomáš dodal, stačilo něco málo hodin na demontáž originálního stabilizátoru a montáž nového, rozpojovatelného.
K rozpojení pak stačí zaparkovat na "přibližné" rovince, otočit "aretační čudl" a křížíte jako o život. Ke spojení ramen stabilizátoru pak stačí ještě méně rovná plocha, otočit čudl a eventuelně vozem lehce pohoupat.
Jsem nadšen!!!
Zdraví Vás Semiš
P.S. Na případné dotazy odpoví můj tiskový mluvčí
- Michal - Semiš Breznický
- vydra
- Příspěvky: 463
- Registrován: 19 úno 2007, 10:13
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Tak je tu nová, včerejší, zkušenost z pískovny nedaleko od Brna. (Tony M. to tam zná, koukal tam, jak mu žena skáče s Jeepem )
K rozpojení stabíku postačí "čudlem otáčeti" opravdu jen na přibližně rovné ploše, na kterou auto postavíte. Navíc platí nepřímá ůměra, čím větší síla v rukách, tím méně vodorovný povrch potřebujete.
Spojení stabíku je pak naprostá hračka. Čep a otvor nemusí lícovat vůbec. Otočíte "čudlem" do polohy zavřeno, čep, vybavený kdesi uvnitř pružinou, se opře o plochu toho krátkého ramene s dírou a stačí vozem pohoupat nebo v nejhorším trochu popojet a čep zaskočí sám.
A ještě jeden důležitý poznatek. Průchodnost terénem se výrazně zlepší, pokud hezky křížíte.
Hovgh
K rozpojení stabíku postačí "čudlem otáčeti" opravdu jen na přibližně rovné ploše, na kterou auto postavíte. Navíc platí nepřímá ůměra, čím větší síla v rukách, tím méně vodorovný povrch potřebujete.
Spojení stabíku je pak naprostá hračka. Čep a otvor nemusí lícovat vůbec. Otočíte "čudlem" do polohy zavřeno, čep, vybavený kdesi uvnitř pružinou, se opře o plochu toho krátkého ramene s dírou a stačí vozem pohoupat nebo v nejhorším trochu popojet a čep zaskočí sám.
A ještě jeden důležitý poznatek. Průchodnost terénem se výrazně zlepší, pokud hezky křížíte.
Hovgh
Do terénu nejezdím,přesto jsem zadní stabík u TJ zrušil. Po zkušenostech s XJ,kdy to mělo jen pozitivní vliv na komfort na silnici,jsem to udělal i u TJ a stejnej výsledek.Na silnici jízdní vlastnosti nedegraduje.Na komfort je auto pohodlnější a tolik neodskakuje.
Předek zase ze zkušenosti jedině odpojovatelnej.
U ZJ ale to bez zadního je nepříjemný a naklání se to jako při jízdě bez předního.
Předek zase ze zkušenosti jedině odpojovatelnej.
U ZJ ale to bez zadního je nepříjemný a naklání se to jako při jízdě bez předního.
- Čejka Jiří
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 137
- Registrován: 06 úno 2007, 09:48
- Bydliště: Brodce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Tak si troufnu vám zastánci ,,vzadu bez" oponovat.Dával jsem 2" body lift a když už jsem pod tím ležel řekl jsem si že zadní stabík taky vyhodím.Vyhodil jsem ho a ještě že ne doslova protože po ujetých cca 15 km v zatáčkách jsem ho tam rád dal zpátky.Nevím možná je to jen otázka zvyku,možná je to otázka váhy nebo nevím čeho ještě ale pocitově to bylo dost otřesný.Náklony nezvyklé a v mezním ,,střižení" zatáčky i dost silný pocit ztráty kontroly.Po opětovném namontování vše v pohodě.Tudíž souhlasím se Semišem který nazval zadní stabík ,,drátkem" a myslím že při jeho subtilnosti mne o moc při křížení nepřipraví.Je docela prdel sledovat různé zkušenosti protože mám vpředu centrálně odpojitelné a po namontování jsem z důvodu neznalosti neměl ,,zamčeno" a jezdil jsem s tím aniž bych pozoroval nějaký zásadní rozdíl.Potom jsme to s Tomášem v Trnové zamkli a rozdíl jsem cítil hned na prvních metrech.Možná je to tím že mám ,,práh bolestivosti" někde jinde a auto jsem tak jako tak nedostal na hranice jeho možností.Nevím ale bez zadního stabíku bych Kulaťák jako Robin driftem nedal.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Já sem byl nedavno nucenej zadní odpojit,jeliož mi po liftu škrtaly disky o spojovací táhla zadního stabíku. Podle návodu táhla nešly dát s vnitřní strany a musel bejt s vnější,jako originál zapojení.
Chtěl jsem to jen dočasně,než se rozhodnu,jestli jiný disky a nebo podložky pod ně. Neříkám,že to bez zadního stabíku nebylo poznat,že chybí ale po pár jízdách jse si na to zvyknul a opět se auto líp chová napříčnejch nerovnostech na silnici,když je vezme jen jedno kolo,tak to nenakopne celej zadek.
Jak sem psal výš,u ZJ Granda ,kterej má stejnej princip podvozku jako TJ nebo JK,to bez něj bylo nepříjemný ale tady je to (pro mě) OK a spíš pozitivní.
Já ho myslím už do zadu nevrátím.Přední bude odpojovací.
Tak jak to má Jirka ,vypínání na principu volnoběžky ,je pěkný!
Chtěl jsem to jen dočasně,než se rozhodnu,jestli jiný disky a nebo podložky pod ně. Neříkám,že to bez zadního stabíku nebylo poznat,že chybí ale po pár jízdách jse si na to zvyknul a opět se auto líp chová napříčnejch nerovnostech na silnici,když je vezme jen jedno kolo,tak to nenakopne celej zadek.
Jak sem psal výš,u ZJ Granda ,kterej má stejnej princip podvozku jako TJ nebo JK,to bez něj bylo nepříjemný ale tady je to (pro mě) OK a spíš pozitivní.
Já ho myslím už do zadu nevrátím.Přední bude odpojovací.
Tak jak to má Jirka ,vypínání na principu volnoběžky ,je pěkný!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti