Celkové proudění nad haubnou:
1. v místě jak to mám, opravdu dochází a rázům vznikajícím náporem vzduchu o čelní sklo
( lamety se tam v různejch rychlostech motaly do všech stran, nad 100 km/h už bylo proudění správným směrem,)
2. červený rámeček - je pro podélný výdech asi nejvhodnější místo
( proudění je tam jednosměrné, bez víření, stále nírně šikmo ve směru jízdy a ve všech rychlostech)
Výsledek ?? :nectešnevíš:
Asi bych podruhé opět volil stejné místo, možná trošku víc dopředu.
Na druhé fotce je vidět jak proudí vzduch z pod haubny ven.
1. u stojícího auta dochází k super odvětrávání tepla od motoru.
2. u stojího nastartovaného auta, je odvětrávání zdá se nejintenzivnější
( to pokládám za maximální plus, proto že to jsou chvíle kdy se motor nejvíce přehřívá)
3. při nižších rychlostech třeba do 40 km/h je odvětrávání dostatečně znatelné
( polde mě opět ideální pro větší výkon motoru při pomalejší jízdě v terénu)
4. při vyšších rychlostech už začíná docházet k různému víření
( i tady si myslím, že ať už je pohyb vzduchu jakýkoliv, důležité je že se něco děje a teplo z nad motoru se částečně odsává a částečně vytlačuje ven, tak že efekt tam taky bude).
Závěr ??
I když je proudění v těchto místech ne zrovna ideální, jedná se přeci jen o nejvyšší místo na haubně a přirozené proudění teplého vzduchu je tam nejlepší.
Ve vyšších rychlostech je možná odvětrávání méně účinné, ale ve vyšší rychlosti zase bude kolem motoru víc různejch proudění odjinud.
Naopak při stání a v nízkejch rychlostech, v kolonách nebo při pomalé jízdě v terénu ( redukce) to zdá se funguje dobře, .
Rada ?
Pokud to někdo hodláte udělat taky, zkuste:
1. použít výdechy ( jsou ty co mám 180x270, pak víc čtvercové 195x270 a pak třetí, ještě víc obdélníkové 130x430 a asi ještě i jiné)
ale posunout je více dopředu.
Při zkouškách bylo vidět, jak z předních dvou štěrbin proudí hodně vzduchu ven, ze zadních blíže sklu už to bylo o dost horší, peří tam občas vykouklo občas ne. Tady myslím že každý centimetr dopředu udělá hodně,
výdechy půjdou dál od místa kde čelní sklo vytváří tlak. Mluvím o posunu tak 5 nejlépe 10 cm dopředu.
Určitě je tam lepší proudění a pořád dostatečně vysoké místo na haubně.
2. zvolit jiné místo, více do krajů
Celkem jistě bude lepší odsávání i za vyšších rychlostí, při stání to ale bude pravděpodobně méně funkční.
Tak, a teď si z toho co jsem tu napsal něco vyberte
