Odvětrání motoru
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- Radek 66
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 343
- Registrován: 23 led 2010, 00:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Odvětrání motoru
Tak dnes konečně doděláno.
Ještě doladit " odlučovač " aby šla voda tam kam má a odsávání fungovalo.
Ještě doladit " odlučovač " aby šla voda tam kam má a odsávání fungovalo.
Naposledy upravil(a) Radek 66 dne 14 říj 2010, 19:15, celkem upraveno 1 x.
- Ondřej
- Soptík
- Příspěvky: 779
- Registrován: 12 led 2009, 16:38
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání motoru
Raďas to je pecka. Přemýšlel jsem, kam to dát,ale tahle poloha mě nenapadla. Vééééééééééélká gratulace napiš pak zkušenosti, zvlášť,zda se to projevilo i na teplotě motoru.
- Radek 66
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 343
- Registrován: 23 led 2010, 00:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání motoru
Tak ono tam moc možností není.
Dál do strany jsem to nechtěl, tam se haubna víc špiní a přeci jen ideální odvětrávání bude v nejvyšším místě.
Navíc hledáš místo, kde je jakš :lol: takš nějaká trochu rovnější plocha.
No a co se místa týče, pod víkem je " T čko " , tak že od konce ( u skla) musíš vynechat 13 - 14 cm
a na středu je taky příčka cca 14 cm.
Pak se vlastně jediné místo nabídne samo
Jen ten tvar jsem volil snad až příliš " šikmej " a dost do špičky.
Ono to na fotce při objednání tak nevypadalo, pak mě to překvapilo až jsem to přiložil
Existují ale zhruba stejně velké mřížky ale víc obdélníkové, dají se víc narovno a musím přiznat, že by to asi bylo nakonec i lepší.
Dál do strany jsem to nechtěl, tam se haubna víc špiní a přeci jen ideální odvětrávání bude v nejvyšším místě.
Navíc hledáš místo, kde je jakš :lol: takš nějaká trochu rovnější plocha.
No a co se místa týče, pod víkem je " T čko " , tak že od konce ( u skla) musíš vynechat 13 - 14 cm
a na středu je taky příčka cca 14 cm.
Pak se vlastně jediné místo nabídne samo
Jen ten tvar jsem volil snad až příliš " šikmej " a dost do špičky.
Ono to na fotce při objednání tak nevypadalo, pak mě to překvapilo až jsem to přiložil
Existují ale zhruba stejně velké mřížky ale víc obdélníkové, dají se víc narovno a musím přiznat, že by to asi bylo nakonec i lepší.
Naposledy upravil(a) Radek 66 dne 03 říj 2010, 13:30, celkem upraveno 1 x.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání motoru
Je to pěkný a sedne to tam ale seš si jistej,že v těch místech je nad haubnou podtlak a nebo přetlak? Ono to není jen tak to někam seknout a že to bude odvětrávat za jízdy.
- Radek 66
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 343
- Registrován: 23 led 2010, 00:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání motoru
Tak nedalo mi to, co říkal Harley
a zajel jsem s TJ do " aerod. tunelu "
Otrhal jsem ženě z jakési plesové či večerní róby barevná lehounká pírka,
přivázal je na nitky, ty na drátky a všechno jsem na volno upevnil zespoda pod výdechy.
Na haubnu pak ještě z papírových lamet několik bodů po ploše v různých místech.
A jelo se " do tunelu " ven, foťák a zkloušky při různých rychlostech.
a zajel jsem s TJ do " aerod. tunelu "
Otrhal jsem ženě z jakési plesové či večerní róby barevná lehounká pírka,
přivázal je na nitky, ty na drátky a všechno jsem na volno upevnil zespoda pod výdechy.
Na haubnu pak ještě z papírových lamet několik bodů po ploše v různých místech.
A jelo se " do tunelu " ven, foťák a zkloušky při různých rychlostech.
Naposledy upravil(a) Radek 66 dne 03 říj 2010, 13:24, celkem upraveno 1 x.
- Radek 66
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 343
- Registrován: 23 led 2010, 00:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání motoru
Celkové proudění nad haubnou:
1. v místě jak to mám, opravdu dochází a rázům vznikajícím náporem vzduchu o čelní sklo
( lamety se tam v různejch rychlostech motaly do všech stran, nad 100 km/h už bylo proudění správným směrem,)
2. červený rámeček - je pro podélný výdech asi nejvhodnější místo
( proudění je tam jednosměrné, bez víření, stále nírně šikmo ve směru jízdy a ve všech rychlostech)
Výsledek ?? :nectešnevíš:
Asi bych podruhé opět volil stejné místo, možná trošku víc dopředu.
Na druhé fotce je vidět jak proudí vzduch z pod haubny ven.
1. u stojícího auta dochází k super odvětrávání tepla od motoru.
2. u stojího nastartovaného auta, je odvětrávání zdá se nejintenzivnější
( to pokládám za maximální plus, proto že to jsou chvíle kdy se motor nejvíce přehřívá)
3. při nižších rychlostech třeba do 40 km/h je odvětrávání dostatečně znatelné
( polde mě opět ideální pro větší výkon motoru při pomalejší jízdě v terénu)
4. při vyšších rychlostech už začíná docházet k různému víření
( i tady si myslím, že ať už je pohyb vzduchu jakýkoliv, důležité je že se něco děje a teplo z nad motoru se částečně odsává a částečně vytlačuje ven, tak že efekt tam taky bude).
Závěr ??
I když je proudění v těchto místech ne zrovna ideální, jedná se přeci jen o nejvyšší místo na haubně a přirozené proudění teplého vzduchu je tam nejlepší.
Ve vyšších rychlostech je možná odvětrávání méně účinné, ale ve vyšší rychlosti zase bude kolem motoru víc různejch proudění odjinud.
Naopak při stání a v nízkejch rychlostech, v kolonách nebo při pomalé jízdě v terénu ( redukce) to zdá se funguje dobře, .
Rada ?
Pokud to někdo hodláte udělat taky, zkuste:
1. použít výdechy ( jsou ty co mám 180x270, pak víc čtvercové 195x270 a pak třetí, ještě víc obdélníkové 130x430 a asi ještě i jiné)
ale posunout je více dopředu.
Při zkouškách bylo vidět, jak z předních dvou štěrbin proudí hodně vzduchu ven, ze zadních blíže sklu už to bylo o dost horší, peří tam občas vykouklo občas ne. Tady myslím že každý centimetr dopředu udělá hodně,
výdechy půjdou dál od místa kde čelní sklo vytváří tlak. Mluvím o posunu tak 5 nejlépe 10 cm dopředu.
Určitě je tam lepší proudění a pořád dostatečně vysoké místo na haubně.
2. zvolit jiné místo, více do krajů
Celkem jistě bude lepší odsávání i za vyšších rychlostí, při stání to ale bude pravděpodobně méně funkční.
Tak, a teď si z toho co jsem tu napsal něco vyberte
1. v místě jak to mám, opravdu dochází a rázům vznikajícím náporem vzduchu o čelní sklo
( lamety se tam v různejch rychlostech motaly do všech stran, nad 100 km/h už bylo proudění správným směrem,)
2. červený rámeček - je pro podélný výdech asi nejvhodnější místo
( proudění je tam jednosměrné, bez víření, stále nírně šikmo ve směru jízdy a ve všech rychlostech)
Výsledek ?? :nectešnevíš:
Asi bych podruhé opět volil stejné místo, možná trošku víc dopředu.
Na druhé fotce je vidět jak proudí vzduch z pod haubny ven.
1. u stojícího auta dochází k super odvětrávání tepla od motoru.
2. u stojího nastartovaného auta, je odvětrávání zdá se nejintenzivnější
( to pokládám za maximální plus, proto že to jsou chvíle kdy se motor nejvíce přehřívá)
3. při nižších rychlostech třeba do 40 km/h je odvětrávání dostatečně znatelné
( polde mě opět ideální pro větší výkon motoru při pomalejší jízdě v terénu)
4. při vyšších rychlostech už začíná docházet k různému víření
( i tady si myslím, že ať už je pohyb vzduchu jakýkoliv, důležité je že se něco děje a teplo z nad motoru se částečně odsává a částečně vytlačuje ven, tak že efekt tam taky bude).
Závěr ??
I když je proudění v těchto místech ne zrovna ideální, jedná se přeci jen o nejvyšší místo na haubně a přirozené proudění teplého vzduchu je tam nejlepší.
Ve vyšších rychlostech je možná odvětrávání méně účinné, ale ve vyšší rychlosti zase bude kolem motoru víc různejch proudění odjinud.
Naopak při stání a v nízkejch rychlostech, v kolonách nebo při pomalé jízdě v terénu ( redukce) to zdá se funguje dobře, .
Rada ?
Pokud to někdo hodláte udělat taky, zkuste:
1. použít výdechy ( jsou ty co mám 180x270, pak víc čtvercové 195x270 a pak třetí, ještě víc obdélníkové 130x430 a asi ještě i jiné)
ale posunout je více dopředu.
Při zkouškách bylo vidět, jak z předních dvou štěrbin proudí hodně vzduchu ven, ze zadních blíže sklu už to bylo o dost horší, peří tam občas vykouklo občas ne. Tady myslím že každý centimetr dopředu udělá hodně,
výdechy půjdou dál od místa kde čelní sklo vytváří tlak. Mluvím o posunu tak 5 nejlépe 10 cm dopředu.
Určitě je tam lepší proudění a pořád dostatečně vysoké místo na haubně.
2. zvolit jiné místo, více do krajů
Celkem jistě bude lepší odsávání i za vyšších rychlostí, při stání to ale bude pravděpodobně méně funkční.
Tak, a teď si z toho co jsem tu napsal něco vyberte
- Přílohy
-
- AC9.jpg (4.59 KiB) Zobrazeno 8370 x
-
- AC26.jpg (6.07 KiB) Zobrazeno 8370 x
-
- AC10.jpg (4.8 KiB) Zobrazeno 8370 x
Naposledy upravil(a) Radek 66 dne 03 říj 2010, 21:24, celkem upraveno 1 x.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání motoru
Chudák Iveta! Pěkně si jí vypelichal boa!
- Radek 66
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 343
- Registrován: 23 led 2010, 00:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání motoru
Tohle by bylo asi dost dobrý řešení.
Takové výdechy existují 195 x 270 , AC9 pro Sierra Cosworth
Fotomontáž je hrozná, ale jde o myšlenku
Takové výdechy existují 195 x 270 , AC9 pro Sierra Cosworth
Fotomontáž je hrozná, ale jde o myšlenku
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů