Odvětrání motoru

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů TJ

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Odvětrání motoru

Nový příspěvek od Radek 66 »

Tak dnes konečně doděláno.
Ještě doladit " odlučovač " aby šla voda tam kam má a odsávání fungovalo.
Reproduktory TJ 021.jpg
Reproduktory TJ 028.jpg
Reproduktory TJ 029.jpg
Přílohy
Výdechy.jpg
Naposledy upravil(a) Radek 66 dne 14 říj 2010, 19:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ondřej
Soptík
Příspěvky: 779
Registrován: 12 led 2009, 16:38
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání motoru

Nový příspěvek od Ondřej »

Raďas to je pecka. Přemýšlel jsem, kam to dát,ale tahle poloha mě nenapadla. Vééééééééééélká gratulace napiš pak zkušenosti, zvlášť,zda se to projevilo i na teplotě motoru. :up:
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání motoru

Nový příspěvek od Radek 66 »

Tak ono tam moc možností není.
Dál do strany jsem to nechtěl, tam se haubna víc špiní a přeci jen ideální odvětrávání bude v nejvyšším místě.
Navíc hledáš místo, kde je jakš :lol: takš nějaká trochu rovnější plocha.
No a co se místa týče, pod víkem je " T čko " , tak že od konce ( u skla) musíš vynechat 13 - 14 cm
a na středu je taky příčka cca 14 cm.
Pak se vlastně jediné místo nabídne samo :wink:
Jen ten tvar jsem volil snad až příliš " šikmej " a dost do špičky.
Ono to na fotce při objednání tak nevypadalo, pak mě to překvapilo až jsem to přiložil :blb:
Existují ale zhruba stejně velké mřížky ale víc obdélníkové, dají se víc narovno a musím přiznat, že by to asi bylo nakonec i lepší.
Naposledy upravil(a) Radek 66 dne 03 říj 2010, 13:30, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání motoru

Nový příspěvek od Harley »

Je to pěkný a sedne to tam ale seš si jistej,že v těch místech je nad haubnou podtlak a nebo přetlak? Ono to není jen tak to někam seknout a že to bude odvětrávat za jízdy.
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání motoru

Nový příspěvek od Radek 66 »

Tak nedalo mi to, co říkal Harley :pako:
a zajel jsem s TJ do " aerod. tunelu " :wink:
Otrhal jsem ženě z jakési plesové či večerní róby barevná lehounká pírka,
přivázal je na nitky, ty na drátky a všechno jsem na volno upevnil zespoda pod výdechy.
Na haubnu pak ještě z papírových lamet několik bodů po ploše v různých místech.
A jelo se " do tunelu " ven, foťák a zkloušky při různých rychlostech.
Přílohy
peří 002.jpg
Aero 1.jpg
Naposledy upravil(a) Radek 66 dne 03 říj 2010, 13:24, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání motoru

Nový příspěvek od Radek 66 »

Celkové proudění nad haubnou:
1. v místě jak to mám, opravdu dochází a rázům vznikajícím náporem vzduchu o čelní sklo
( lamety se tam v různejch rychlostech motaly do všech stran, nad 100 km/h už bylo proudění správným směrem,)
2. červený rámeček - je pro podélný výdech asi nejvhodnější místo
( proudění je tam jednosměrné, bez víření, stále nírně šikmo ve směru jízdy a ve všech rychlostech)
Výsledek ?? :nectešnevíš:
Asi bych podruhé opět volil stejné místo, možná trošku víc dopředu.
Na druhé fotce je vidět jak proudí vzduch z pod haubny ven.
1. u stojícího auta dochází k super odvětrávání tepla od motoru.
2. u stojího nastartovaného auta, je odvětrávání zdá se nejintenzivnější
( to pokládám za maximální plus, proto že to jsou chvíle kdy se motor nejvíce přehřívá)
3. při nižších rychlostech třeba do 40 km/h je odvětrávání dostatečně znatelné
( polde mě opět ideální pro větší výkon motoru při pomalejší jízdě v terénu)
4. při vyšších rychlostech už začíná docházet k různému víření
( i tady si myslím, že ať už je pohyb vzduchu jakýkoliv, důležité je že se něco děje a teplo z nad motoru se částečně odsává a částečně vytlačuje ven, tak že efekt tam taky bude).
Závěr ?? :wink:
I když je proudění v těchto místech ne zrovna ideální, jedná se přeci jen o nejvyšší místo na haubně a přirozené proudění teplého vzduchu je tam nejlepší.
Ve vyšších rychlostech je možná odvětrávání méně účinné, ale ve vyšší rychlosti zase bude kolem motoru víc různejch proudění odjinud.
Naopak při stání a v nízkejch rychlostech, v kolonách nebo při pomalé jízdě v terénu ( redukce) to zdá se funguje dobře, .
Rada ? :wink:
Pokud to někdo hodláte udělat taky, zkuste:
1. použít výdechy ( jsou ty co mám 180x270, pak víc čtvercové 195x270 a pak třetí, ještě víc obdélníkové 130x430 a asi ještě i jiné)
ale posunout je více dopředu.
Při zkouškách bylo vidět, jak z předních dvou štěrbin proudí hodně vzduchu ven, ze zadních blíže sklu už to bylo o dost horší, peří tam občas vykouklo občas ne. Tady myslím že každý centimetr dopředu udělá hodně,
výdechy půjdou dál od místa kde čelní sklo vytváří tlak. Mluvím o posunu tak 5 nejlépe 10 cm dopředu.
Určitě je tam lepší proudění a pořád dostatečně vysoké místo na haubně.
2. zvolit jiné místo, více do krajů
Celkem jistě bude lepší odsávání i za vyšších rychlostí, při stání to ale bude pravděpodobně méně funkční.
:cheche: :cheche: :cheche:
Tak, a teď si z toho co jsem tu napsal něco vyberte :wink:
:cheche: :bit: :cheche: :bit: :cheche:
Přílohy
AC9.jpg
AC9.jpg (4.59 KiB) Zobrazeno 8371 x
AC26.jpg
AC26.jpg (6.07 KiB) Zobrazeno 8371 x
AC10.jpg
AC10.jpg (4.8 KiB) Zobrazeno 8371 x
Naposledy upravil(a) Radek 66 dne 03 říj 2010, 21:24, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání motoru

Nový příspěvek od Harley »

:up: :up: :up:

Chudák Iveta! Pěkně si jí vypelichal boa! :cheche:
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání motoru

Nový příspěvek od Radek 66 »

Tohle by bylo asi dost dobrý řešení.
Takové výdechy existují 195 x 270 , AC9 pro Sierra Cosworth
Fotomontáž je hrozná, ale jde o myšlenku :wink:
Přílohy
haubna7.jpg
Odpovědět

Zpět na „Wrangler TJ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti