TJ 4.0L Automat SAHARA
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
TJ 4.0L Automat SAHARA
Ahoj,
Začlo mi trochu zlobit auto......, a to, když se chci rozjet prudce, tak se mi zezadu ozve zvuk, jako když kladivem uhodím o kovadlinu. Pokud se rozjedu normálně, tak to neudělá. Dnes byly kontrolovány křížky na kardanu, a ty jsou všechny OK. Jen jsem si všiml, že při prudkém rozjezdu se trochu pohne zadní náprava. Převodovka je OK řadí naprosto bez problémů. Auto má najeto 35.000. Sundal jsem zátku na zadním difu a olej tam je. Je možné, že je líznutý zadní diff ? Pokud by byl lízlej, tak bych chtěl zakoupit novej, kde je možné objednat díly na tento vůz.
Začlo mi trochu zlobit auto......, a to, když se chci rozjet prudce, tak se mi zezadu ozve zvuk, jako když kladivem uhodím o kovadlinu. Pokud se rozjedu normálně, tak to neudělá. Dnes byly kontrolovány křížky na kardanu, a ty jsou všechny OK. Jen jsem si všiml, že při prudkém rozjezdu se trochu pohne zadní náprava. Převodovka je OK řadí naprosto bez problémů. Auto má najeto 35.000. Sundal jsem zátku na zadním difu a olej tam je. Je možné, že je líznutý zadní diff ? Pokud by byl lízlej, tak bych chtěl zakoupit novej, kde je možné objednat díly na tento vůz.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Máš v zadu samosvor?miklopan píše:Ahoj,
Začlo mi trochu zlobit auto......, a to, když se chci rozjet prudce, tak se mi zezadu ozve zvuk, jako když kladivem uhodím o kovadlinu. Pokud se rozjedu normálně, tak to neudělá. Dnes byly kontrolovány křížky na kardanu, a ty jsou všechny OK. Jen jsem si všiml, že při prudkém rozjezdu se trochu pohne zadní náprava. Převodovka je OK řadí naprosto bez problémů. Auto má najeto 35.000. Sundal jsem zátku na zadním difu a olej tam je. Je možné, že je líznutý zadní diff ? Pokud by byl lízlej, tak bych chtěl zakoupit novej, kde je možné objednat díly na tento vůz.
Mě přesně tohle dělal u ZJ. Po výměně oleje a doplnění aditiva pro LSD se to na čas zlepšilo ale pak to po čase zase přišlo.
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Vzadu je diff typ Dana 44, ale bohužel nejsem schopen říci na sto procent zda má samosvor. Nicméně hledám radu pokud to bude závada diffu, kde nakoupit díly na repas difu. Četl jsem, že Sahary a sport mají diff do rychla, a že jim moc nesvědčí velká kola ( mám na něm Mickey Thoson 33x12.50 R15).Harley píše:Máš v zadu samosvor?miklopan píše:Ahoj,
Začlo mi trochu zlobit auto......, a to, když se chci rozjet prudce, tak se mi zezadu ozve zvuk, jako když kladivem uhodím o kovadlinu. Pokud se rozjedu normálně, tak to neudělá. Dnes byly kontrolovány křížky na kardanu, a ty jsou všechny OK. Jen jsem si všiml, že při prudkém rozjezdu se trochu pohne zadní náprava. Převodovka je OK řadí naprosto bez problémů. Auto má najeto 35.000. Sundal jsem zátku na zadním difu a olej tam je. Je možné, že je líznutý zadní diff ? Pokud by byl lízlej, tak bych chtěl zakoupit novej, kde je možné objednat díly na tento vůz.
Mě přesně tohle dělal u ZJ. Po výměně oleje a doplnění aditiva pro LSD se to na čas zlepšilo ale pak to po čase zase přišlo.
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Taky bych to viděl na samosvor - já to měl na Cherokee taky. Jak tam nemáš aditiva, tak ty lamely "spojky" uvnitř se "slepí" a jak se rozjedeš, tak je vlastně "utrhneš" od sebe - je to poměrně velká "rána". A obvykle to dělá víc když se rozjíždíš jakoby do zatáčky - ani ne tak rychle, jako když se rozjíždíš a každý kolo má jiný otáčky - tedy v zatáčce - pak se ty lamely musí pohnout a tím se "utrhnou".
Jestli máš samosvor poznáš jen buď podle "rodnýho listu", nebo to musíš rozebrat a kouknout se dovnitř - uvidíš ho - jsou to lamely vedle koše.
Ale zkus nejdřív druhého člověka ať si ti stoupne k autu při tom rozjezdu a zkusí identifikovat odkud to jde. Zas tolik míst kde by problém mohl být není, a většinou to bohužel z auta nelze správně odentifikovat - všechny zvuky se přes kastli roznášejí a k místu za volantem to může přicházet i třeba z druhé strany auta....
Jestli máš samosvor poznáš jen buď podle "rodnýho listu", nebo to musíš rozebrat a kouknout se dovnitř - uvidíš ho - jsou to lamely vedle koše.
Ale zkus nejdřív druhého člověka ať si ti stoupne k autu při tom rozjezdu a zkusí identifikovat odkud to jde. Zas tolik míst kde by problém mohl být není, a většinou to bohužel z auta nelze správně odentifikovat - všechny zvuky se přes kastli roznášejí a k místu za volantem to může přicházet i třeba z druhé strany auta....
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Je to jak říká Jirka. Akorát mě to nedělalo do rejdu ale jen při přímým rozjezdu a přesně při intenzitě rozjezdu,jak popisuješ.
Jestli tam je D44 tak na 99% tam bude LSD. Sahary a Sporty mají "normální" převod,jen Rubicon má víc do síly. Nicméně,33" je na tov. převod už hodně. Každopádně samosvor má omezenou životnost jak při origo kolech tak i při větších.
Jestli tam je D44 tak na 99% tam bude LSD. Sahary a Sporty mají "normální" převod,jen Rubicon má víc do síly. Nicméně,33" je na tov. převod už hodně. Každopádně samosvor má omezenou životnost jak při origo kolech tak i při větších.
- Radek 66
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 343
- Registrován: 23 led 2010, 00:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
jo, jo.
Pokud máš TJ Saharu,
mělo by tam bejt D30 a D35 a převody 3,73
Když tam máš D44 vzadu ( a možná i vepředu) už to není standartní provedení a může tam být i jiný převod.
Každopádně na 33 " kola je 3,73 ale i 4,11 ( standart Rubiconů) celkem málo.
To, jestli je tam samosvor je druhá věc.
Sahara by měla mít D35 a samosvor, Ty máš D44 tak že budeš stejně muset zjistit co tam vlastně je.
Pokud máš TJ Saharu,
mělo by tam bejt D30 a D35 a převody 3,73
Když tam máš D44 vzadu ( a možná i vepředu) už to není standartní provedení a může tam být i jiný převod.
Každopádně na 33 " kola je 3,73 ale i 4,11 ( standart Rubiconů) celkem málo.
To, jestli je tam samosvor je druhá věc.
Sahara by měla mít D35 a samosvor, Ty máš D44 tak že budeš stejně muset zjistit co tam vlastně je.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Zadní D44 u Sahary byla příplatková,stejně jako samosvor, ABS nebo zadní kotoučovky. Pravidlem ale bylo,že když zadní D44,tak současně se samosvorem a kotoučovkama. D44 Rubicon byla jiná než D44 příplatková pro Saharu či Sport.
Přední D44 nemohla být ani příplatkem.Pouze standart u Rubicona se špérou a převodem 4,10
Přední D44 nemohla být ani příplatkem.Pouze standart u Rubicona se špérou a převodem 4,10
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Zítra hodím foto zadního diffu, aby se určilo, jakou, že to vlastně Danu mám. Ohledně náplně v diffu, tak ta nebyla měněna ( auto má najeto 35.000 ) . Auto bylo zakoupeno, před 3 roky v Americe a mělo najeto 2000.
Auto dostává maximální péči, a proto jsem rozhodnut shodit víko diffu, abych se mrkl zda nebude nějaké viditelné poškození, a při tom by se zároveň udělala výměna náplně. Dále bych poprosil co mám zakoupit za olej a aditivum do diffu. Pak dle určení typu diffu bych ještě poprosil nějaký tip na obchod ( internetový ), kde bych objednal nové těsnění na diff a nějaké drobnosti, jako zadní kosti stabilizátoru včetně gum, když už budu pod tím, tak to zrovna vyměním ( pro klid duše ). Děkuji
Auto dostává maximální péči, a proto jsem rozhodnut shodit víko diffu, abych se mrkl zda nebude nějaké viditelné poškození, a při tom by se zároveň udělala výměna náplně. Dále bych poprosil co mám zakoupit za olej a aditivum do diffu. Pak dle určení typu diffu bych ještě poprosil nějaký tip na obchod ( internetový ), kde bych objednal nové těsnění na diff a nějaké drobnosti, jako zadní kosti stabilizátoru včetně gum, když už budu pod tím, tak to zrovna vyměním ( pro klid duše ). Děkuji
- Standa
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 837
- Registrován: 15 pro 2006, 16:24
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Radku super pomůcka.
Mrkl jsem na své JK a zjistil, že mám vzadu Dana 44. Sice jsem o tom byl skoro přesvědčenej, ale teď jsem si to potvrdil. Je to JK - Sahara a vzadu je Dana 44.
Díky
Mrkl jsem na své JK a zjistil, že mám vzadu Dana 44. Sice jsem o tom byl skoro přesvědčenej, ale teď jsem si to potvrdil. Je to JK - Sahara a vzadu je Dana 44.
Díky
- pallmexman
- Kuba
- Příspěvky: 35
- Registrován: 09 dub 2010, 16:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Toto je tedy DANA 44
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Stando,abys tam měl D35,musel bys mít JK Unlimited, X, a jen zadokolku. Myslím,že tohle by byla vražedná kombinace nejen pro Jirku
Naopak,kdyby D60,tak by to bylo JK J8.
Naopak,kdyby D60,tak by to bylo JK J8.
- Standa
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 837
- Registrován: 15 pro 2006, 16:24
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Mám tam tu samou nápravu jako poslal Palmexman na fotce. Podle tvaru těsnění by to měla být Dana 44. Navíc vím, že u předchozího TJ jsem měl ten zadní dif. kulatej, resp. oválnej, tedy Dana 35.
Zadokolka to určitě není.
Zadokolka to určitě není.
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Harley píše:Stando,abys tam měl D35,musel bys mít JK Unlimited, X, a jen zadokolku. Myslím,že tohle by byla vražedná kombinace nejen pro Jirku
Naopak,kdyby D60,tak by to bylo JK J8.
to sedí
Jasně, "standartní" JKčka mají vzadu jen D44....
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 108
- Registrován: 07 led 2007, 15:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Jirka píše:Harley píše:Stando,abys tam měl D35,musel bys mít JK Unlimited, X, a jen zadokolku. Myslím,že tohle by byla vražedná kombinace nejen pro Jirku
Naopak,kdyby D60,tak by to bylo JK J8.
to sedí
Jasně, "standartní" JKčka mají vzadu jen D44....
Ale to mam radost , Jirko, zrovna Ty .... klubový jazykotepec :lol: , správně je standardní
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host