TJ 4.0L Automat SAHARA

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů TJ

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
miklopan
malej kecal
Příspěvky: 5
Registrován: 12 črc 2010, 22:13
Kontaktovat uživatele:

TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od miklopan »

Ahoj,

Začlo mi trochu zlobit auto......, a to, když se chci rozjet prudce, tak se mi zezadu ozve zvuk, jako když kladivem uhodím o kovadlinu. Pokud se rozjedu normálně, tak to neudělá. Dnes byly kontrolovány křížky na kardanu, a ty jsou všechny OK. Jen jsem si všiml, že při prudkém rozjezdu se trochu pohne zadní náprava. Převodovka je OK řadí naprosto bez problémů. Auto má najeto 35.000. Sundal jsem zátku na zadním difu a olej tam je. Je možné, že je líznutý zadní diff ? Pokud by byl lízlej, tak bych chtěl zakoupit novej, kde je možné objednat díly na tento vůz.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od Harley »

miklopan píše:Ahoj,

Začlo mi trochu zlobit auto......, a to, když se chci rozjet prudce, tak se mi zezadu ozve zvuk, jako když kladivem uhodím o kovadlinu. Pokud se rozjedu normálně, tak to neudělá. Dnes byly kontrolovány křížky na kardanu, a ty jsou všechny OK. Jen jsem si všiml, že při prudkém rozjezdu se trochu pohne zadní náprava. Převodovka je OK řadí naprosto bez problémů. Auto má najeto 35.000. Sundal jsem zátku na zadním difu a olej tam je. Je možné, že je líznutý zadní diff ? Pokud by byl lízlej, tak bych chtěl zakoupit novej, kde je možné objednat díly na tento vůz.
Máš v zadu samosvor?
Mě přesně tohle dělal u ZJ. Po výměně oleje a doplnění aditiva pro LSD se to na čas zlepšilo ale pak to po čase zase přišlo.
miklopan
malej kecal
Příspěvky: 5
Registrován: 12 črc 2010, 22:13
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od miklopan »

Harley píše:
miklopan píše:Ahoj,

Začlo mi trochu zlobit auto......, a to, když se chci rozjet prudce, tak se mi zezadu ozve zvuk, jako když kladivem uhodím o kovadlinu. Pokud se rozjedu normálně, tak to neudělá. Dnes byly kontrolovány křížky na kardanu, a ty jsou všechny OK. Jen jsem si všiml, že při prudkém rozjezdu se trochu pohne zadní náprava. Převodovka je OK řadí naprosto bez problémů. Auto má najeto 35.000. Sundal jsem zátku na zadním difu a olej tam je. Je možné, že je líznutý zadní diff ? Pokud by byl lízlej, tak bych chtěl zakoupit novej, kde je možné objednat díly na tento vůz.
Máš v zadu samosvor?
Mě přesně tohle dělal u ZJ. Po výměně oleje a doplnění aditiva pro LSD se to na čas zlepšilo ale pak to po čase zase přišlo.
Vzadu je diff typ Dana 44, ale bohužel nejsem schopen říci na sto procent zda má samosvor. Nicméně hledám radu pokud to bude závada diffu, kde nakoupit díly na repas difu. Četl jsem, že Sahary a sport mají diff do rychla, a že jim moc nesvědčí velká kola ( mám na něm Mickey Thoson 33x12.50 R15).
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od Jirka »

Taky bych to viděl na samosvor - já to měl na Cherokee taky. Jak tam nemáš aditiva, tak ty lamely "spojky" uvnitř se "slepí" a jak se rozjedeš, tak je vlastně "utrhneš" od sebe - je to poměrně velká "rána". A obvykle to dělá víc když se rozjíždíš jakoby do zatáčky - ani ne tak rychle, jako když se rozjíždíš a každý kolo má jiný otáčky - tedy v zatáčce - pak se ty lamely musí pohnout a tím se "utrhnou".

Jestli máš samosvor poznáš jen buď podle "rodnýho listu", nebo to musíš rozebrat a kouknout se dovnitř - uvidíš ho - jsou to lamely vedle koše.

Ale zkus nejdřív druhého člověka ať si ti stoupne k autu při tom rozjezdu a zkusí identifikovat odkud to jde. Zas tolik míst kde by problém mohl být není, a většinou to bohužel z auta nelze správně odentifikovat - všechny zvuky se přes kastli roznášejí a k místu za volantem to může přicházet i třeba z druhé strany auta....
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od Harley »

Je to jak říká Jirka. Akorát mě to nedělalo do rejdu ale jen při přímým rozjezdu a přesně při intenzitě rozjezdu,jak popisuješ.

Jestli tam je D44 tak na 99% tam bude LSD. Sahary a Sporty mají "normální" převod,jen Rubicon má víc do síly. Nicméně,33" je na tov. převod už hodně. Každopádně samosvor má omezenou životnost jak při origo kolech tak i při větších.
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od Radek 66 »

jo, jo.
Pokud máš TJ Saharu,
mělo by tam bejt D30 a D35 a převody 3,73
Když tam máš D44 vzadu ( a možná i vepředu) už to není standartní provedení a může tam být i jiný převod.
Každopádně na 33 " kola je 3,73 ale i 4,11 ( standart Rubiconů) celkem málo.
To, jestli je tam samosvor je druhá věc.
Sahara by měla mít D35 a samosvor, Ty máš D44 tak že budeš stejně muset zjistit co tam vlastně je.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od Harley »

Zadní D44 u Sahary byla příplatková,stejně jako samosvor, ABS nebo zadní kotoučovky. Pravidlem ale bylo,že když zadní D44,tak současně se samosvorem a kotoučovkama. D44 Rubicon byla jiná než D44 příplatková pro Saharu či Sport.
Přední D44 nemohla být ani příplatkem.Pouze standart u Rubicona se špérou a převodem 4,10
miklopan
malej kecal
Příspěvky: 5
Registrován: 12 črc 2010, 22:13
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od miklopan »

Zítra hodím foto zadního diffu, aby se určilo, jakou, že to vlastně Danu mám. Ohledně náplně v diffu, tak ta nebyla měněna ( auto má najeto 35.000 ) . Auto bylo zakoupeno, před 3 roky v Americe a mělo najeto 2000.
Auto dostává maximální péči, a proto jsem rozhodnut shodit víko diffu, abych se mrkl zda nebude nějaké viditelné poškození, a při tom by se zároveň udělala výměna náplně. Dále bych poprosil co mám zakoupit za olej a aditivum do diffu. Pak dle určení typu diffu bych ještě poprosil nějaký tip na obchod ( internetový ), kde bych objednal nové těsnění na diff a nějaké drobnosti, jako zadní kosti stabilizátoru včetně gum, když už budu pod tím, tak to zrovna vyměním ( pro klid duše ). Děkuji
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od Radek 66 »

Tady je jednoduchá pomůcka na typ diferenciálu podle tvaru a těsnění
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od Standa »

Radku super pomůcka. :up:
Mrkl jsem na své JK a zjistil, že mám vzadu Dana 44. Sice jsem o tom byl skoro přesvědčenej, ale teď jsem si to potvrdil. Je to JK - Sahara a vzadu je Dana 44.
Díky
Uživatelský avatar
pallmexman
Kuba
Příspěvky: 35
Registrován: 09 dub 2010, 16:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od pallmexman »

Toto je tedy DANA 44 :question:

Obrázek
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od Harley »

Stando,abys tam měl D35,musel bys mít JK Unlimited, X, a jen zadokolku. Myslím,že tohle by byla vražedná kombinace nejen pro Jirku :cheche:
Naopak,kdyby D60,tak by to bylo JK J8.
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od Standa »

Mám tam tu samou nápravu jako poslal Palmexman na fotce. Podle tvaru těsnění by to měla být Dana 44. Navíc vím, že u předchozího TJ jsem měl ten zadní dif. kulatej, resp. oválnej, tedy Dana 35.
Zadokolka to určitě není. :bit: :cheche:
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od Jirka »

Harley píše:Stando,abys tam měl D35,musel bys mít JK Unlimited, X, a jen zadokolku. Myslím,že tohle by byla vražedná kombinace nejen pro Jirku :cheche:
Naopak,kdyby D60,tak by to bylo JK J8.

:cheche: :cheche: :cheche: to sedí :cheche: :cheche:

Jasně, "standartní" JKčka mají vzadu jen D44....
Michael
hodně velkej kecal
Příspěvky: 108
Registrován: 07 led 2007, 15:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA

Nový příspěvek od Michael »

Jirka píše:
Harley píše:Stando,abys tam měl D35,musel bys mít JK Unlimited, X, a jen zadokolku. Myslím,že tohle by byla vražedná kombinace nejen pro Jirku :cheche:
Naopak,kdyby D60,tak by to bylo JK J8.

:cheche: :cheche: :cheche: to sedí :cheche: :cheche:

Jasně, "standartní" JKčka mají vzadu jen D44....

Ale to mam radost :cheche: , Jirko, zrovna Ty .... klubový jazykotepec :lol: , správně je standardní
Odpovědět

Zpět na „Wrangler TJ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host