Stránka 1 z 2
TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 09 srp 2010, 18:03
od miklopan
Ahoj,
Začlo mi trochu zlobit auto......, a to, když se chci rozjet prudce, tak se mi zezadu ozve zvuk, jako když kladivem uhodím o kovadlinu. Pokud se rozjedu normálně, tak to neudělá. Dnes byly kontrolovány křížky na kardanu, a ty jsou všechny OK. Jen jsem si všiml, že při prudkém rozjezdu se trochu pohne zadní náprava. Převodovka je OK řadí naprosto bez problémů. Auto má najeto 35.000. Sundal jsem zátku na zadním difu a olej tam je. Je možné, že je líznutý zadní diff ? Pokud by byl lízlej, tak bych chtěl zakoupit novej, kde je možné objednat díly na tento vůz.
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 09 srp 2010, 21:07
od Harley
miklopan píše:Ahoj,
Začlo mi trochu zlobit auto......, a to, když se chci rozjet prudce, tak se mi zezadu ozve zvuk, jako když kladivem uhodím o kovadlinu. Pokud se rozjedu normálně, tak to neudělá. Dnes byly kontrolovány křížky na kardanu, a ty jsou všechny OK. Jen jsem si všiml, že při prudkém rozjezdu se trochu pohne zadní náprava. Převodovka je OK řadí naprosto bez problémů. Auto má najeto 35.000. Sundal jsem zátku na zadním difu a olej tam je. Je možné, že je líznutý zadní diff ? Pokud by byl lízlej, tak bych chtěl zakoupit novej, kde je možné objednat díly na tento vůz.
Máš v zadu samosvor?
Mě přesně tohle dělal u ZJ. Po výměně oleje a doplnění aditiva pro LSD se to na čas zlepšilo ale pak to po čase zase přišlo.
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 10 srp 2010, 00:01
od miklopan
Harley píše:miklopan píše:Ahoj,
Začlo mi trochu zlobit auto......, a to, když se chci rozjet prudce, tak se mi zezadu ozve zvuk, jako když kladivem uhodím o kovadlinu. Pokud se rozjedu normálně, tak to neudělá. Dnes byly kontrolovány křížky na kardanu, a ty jsou všechny OK. Jen jsem si všiml, že při prudkém rozjezdu se trochu pohne zadní náprava. Převodovka je OK řadí naprosto bez problémů. Auto má najeto 35.000. Sundal jsem zátku na zadním difu a olej tam je. Je možné, že je líznutý zadní diff ? Pokud by byl lízlej, tak bych chtěl zakoupit novej, kde je možné objednat díly na tento vůz.
Máš v zadu samosvor?
Mě přesně tohle dělal u ZJ. Po výměně oleje a doplnění aditiva pro LSD se to na čas zlepšilo ale pak to po čase zase přišlo.
Vzadu je diff typ Dana 44, ale bohužel nejsem schopen říci na sto procent zda má samosvor. Nicméně hledám radu pokud to bude závada diffu, kde nakoupit díly na repas difu. Četl jsem, že Sahary a sport mají diff do rychla, a že jim moc nesvědčí velká kola ( mám na něm Mickey Thoson 33x12.50 R15).
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 10 srp 2010, 08:03
od Jirka
Taky bych to viděl na samosvor - já to měl na Cherokee taky. Jak tam nemáš aditiva, tak ty lamely "spojky" uvnitř se "slepí" a jak se rozjedeš, tak je vlastně "utrhneš" od sebe - je to poměrně velká "rána". A obvykle to dělá víc když se rozjíždíš jakoby do zatáčky - ani ne tak rychle, jako když se rozjíždíš a každý kolo má jiný otáčky - tedy v zatáčce - pak se ty lamely musí pohnout a tím se "utrhnou".
Jestli máš samosvor poznáš jen buď podle "rodnýho listu", nebo to musíš rozebrat a kouknout se dovnitř - uvidíš ho - jsou to lamely vedle koše.
Ale zkus nejdřív druhého člověka ať si ti stoupne k autu při tom rozjezdu a zkusí identifikovat odkud to jde. Zas tolik míst kde by problém mohl být není, a většinou to bohužel z auta nelze správně odentifikovat - všechny zvuky se přes kastli roznášejí a k místu za volantem to může přicházet i třeba z druhé strany auta....
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 10 srp 2010, 09:15
od Harley
Je to jak říká Jirka. Akorát mě to nedělalo do rejdu ale jen při přímým rozjezdu a přesně při intenzitě rozjezdu,jak popisuješ.
Jestli tam je D44 tak na 99% tam bude LSD. Sahary a Sporty mají "normální" převod,jen Rubicon má víc do síly. Nicméně,33" je na tov. převod už hodně. Každopádně samosvor má omezenou životnost jak při origo kolech tak i při větších.
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 10 srp 2010, 20:58
od Radek 66
jo, jo.
Pokud máš TJ Saharu,
mělo by tam bejt D30 a D35 a převody 3,73
Když tam máš D44 vzadu ( a možná i vepředu) už to není standartní provedení a může tam být i jiný převod.
Každopádně na 33 " kola je 3,73 ale i 4,11 ( standart Rubiconů) celkem málo.
To, jestli je tam samosvor je druhá věc.
Sahara by měla mít D35 a samosvor, Ty máš D44 tak že budeš stejně muset zjistit co tam vlastně je.
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 10 srp 2010, 21:12
od Harley
Zadní D44 u Sahary byla příplatková,stejně jako samosvor, ABS nebo zadní kotoučovky. Pravidlem ale bylo,že když zadní D44,tak současně se samosvorem a kotoučovkama. D44 Rubicon byla jiná než D44 příplatková pro Saharu či Sport.
Přední D44 nemohla být ani příplatkem.Pouze standart u Rubicona se špérou a převodem 4,10
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 10 srp 2010, 23:00
od miklopan
Zítra hodím foto zadního diffu, aby se určilo, jakou, že to vlastně Danu mám. Ohledně náplně v diffu, tak ta nebyla měněna ( auto má najeto 35.000 ) . Auto bylo zakoupeno, před 3 roky v Americe a mělo najeto 2000.
Auto dostává maximální péči, a proto jsem rozhodnut shodit víko diffu, abych se mrkl zda nebude nějaké viditelné poškození, a při tom by se zároveň udělala výměna náplně. Dále bych poprosil co mám zakoupit za olej a aditivum do diffu. Pak dle určení typu diffu bych ještě poprosil nějaký tip na obchod ( internetový ), kde bych objednal nové těsnění na diff a nějaké drobnosti, jako zadní kosti stabilizátoru včetně gum, když už budu pod tím, tak to zrovna vyměním ( pro klid duše ). Děkuji
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 11 srp 2010, 15:22
od Radek 66
Tady je jednoduchá pomůcka na typ diferenciálu podle tvaru a těsnění
Uploaded with
ImageShack.us
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 11 srp 2010, 17:38
od Standa
Radku super pomůcka.
Mrkl jsem na své JK a zjistil, že mám vzadu Dana 44. Sice jsem o tom byl skoro přesvědčenej, ale teď jsem si to potvrdil. Je to JK - Sahara a vzadu je Dana 44.
Díky
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 11 srp 2010, 22:05
od pallmexman
Toto je tedy DANA 44

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 12 srp 2010, 06:30
od Harley
Stando,abys tam měl D35,musel bys mít JK Unlimited, X, a jen zadokolku. Myslím,že tohle by byla vražedná kombinace nejen pro Jirku
Naopak,kdyby D60,tak by to bylo JK J8.
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 12 srp 2010, 07:33
od Standa
Mám tam tu samou nápravu jako poslal Palmexman na fotce. Podle tvaru těsnění by to měla být Dana 44. Navíc vím, že u předchozího TJ jsem měl ten zadní dif. kulatej, resp. oválnej, tedy Dana 35.
Zadokolka to určitě není.

Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 12 srp 2010, 08:46
od Jirka
Harley píše:Stando,abys tam měl D35,musel bys mít JK Unlimited, X, a jen zadokolku. Myslím,že tohle by byla vražedná kombinace nejen pro Jirku
Naopak,kdyby D60,tak by to bylo JK J8.

to sedí
Jasně, "standartní" JKčka mají vzadu jen D44....
Re: TJ 4.0L Automat SAHARA
Napsal: 12 srp 2010, 11:57
od Michael
Jirka píše:Harley píše:Stando,abys tam měl D35,musel bys mít JK Unlimited, X, a jen zadokolku. Myslím,že tohle by byla vražedná kombinace nejen pro Jirku
Naopak,kdyby D60,tak by to bylo JK J8.

to sedí
Jasně, "standartní" JKčka mají vzadu jen D44....
Ale to mam radost

, Jirko, zrovna Ty .... klubový jazykotepec :lol: , správně je standardní