ruční brzda

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Pavel Javný

ruční brzda

Nový příspěvek od Pavel Javný »

Ahoj kamarádi, u mého JK Rubicon je na ručce nezdravě dlouhý krok a mizerný účinek..., auto stále jede i v mírným kopci... :eek: Poraďte, kde dotáhnout lanovod? Já na to nepřišel... :down: Díky za info, Jagy :lol:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JK, ruční brzda

Nový příspěvek od Harley »

Osobní zkušenost s tím nemám ,mám automat a tak ručku nepoužívám,ale co jsem se se dočetl jinde,tak je tam nějaký samoštelovací mechanismus.Je fakt,že pod autem žádnej napínák lanovodů není,jako u jinejch ,předchozích Jeepů.
Podle tohohle: http://www.jk-forum.com/showthread.php? ... king+brake
by si měl během pomalý jízdy vzad zatáhnout ručku až do zastavení a potm to samý vpřed.Udělat to několikrát.Pak by se to mělo doladit. Pochopitelně,pokud jsou pakny ruční brzdy v limitu tloušky.
Dále tam někdo říká,že u modelů 09+ už tenhle mechanismus není a musí se to doladit jen mechanicky na "star wheel" což je takový zubatý kolečko na rozpínací tyčce paken.Takhle to bylo na předchozích Jeepech,kdy za malou gumovou záslepkou,ve spodní části brzdovýho štítu,si nahmatal šroubovákem tohle kolečko a jeho otáčením si rozepnul pakny na nejmenší vůli k bubnu.Jestli tam ta záslepka je,sem si nevšiml ale asi jo.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JK, ruční brzda

Nový příspěvek od Harley »

Já věděl,že sem někde viděl detailnější návod!!
http://project-jk.com/jeep-jk-write-ups ... adjustment
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: JK, ruční brzda

Nový příspěvek od cihlík »

....mel jsem stejny problerm....byl jsem s tim u jednoho chlapka v servisu a rekl mi ze je to samo stelovaci mechanismus...a opravdu je....nekdy musim rucku zatahnout skoro az na doraz aby stal v kopci :rolleyes: a treba z niceho nic sednu do Jeepa a zatahnu jen tak 7, 10 cm a vic to nejde a auto drzi jak pribite :up: ....toz tak asi...jen jsem nevedel cim jsem toho docilil ze se to zlepsilo a ted uz vim :wink:....diky Harleyi :up:
Uživatelský avatar
pallmexman
Kuba
Příspěvky: 35
Registrován: 09 dub 2010, 16:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ruční brzda

Nový příspěvek od pallmexman »

Včera jsem potřeboval vyjet dozadu v prudšim kopci aniž bych popojel dopředu a ejhle ..... jel jsem dopředu a kamarádovi ťuknul Audinu :lol: Samozřejmě jsem měl zařazeno R a jak jsem byl zvyklej (na rovince nebo v mírném kopečku), že auto začne pomaličku couvat, nebo aspoň zůstane stát než sešlápnu plyn, tak hned jelo dopředu a dokonce nepomohla ani ta ručka (a to jsem jí zatáhl snad až nadoraz). No a pak se ještě protočila zadní kola (suchá tráva), takže jsem musel zapnou čtyřkolku. No byl jsem za blbce :bit: A to bylo blbý parkování u vody!
Takže dneskla zkusím pokus s tou ručkou a poraďte mě někdo jestli jde něco udělat, aby v prudkém kopci při zařazení R auto chvilku stálo než sešlápnu plyn.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ruční brzda

Nový příspěvek od Harley »

Benzínový JK (u nafty nemám zkušenost) má krom slabýho motoru ještě docela slabej měnič na převodovce. Možná je to schválně,že jde na volnoběh menší tlak oleje do něj aby nebyla při stání na místě větší spotřeba větším třením a taky snížený teplo oleje. Nevím,jern tak usuzuju,protože všechny auta co jsem měl,už jen při puštění brzdy ihned vyrážely na volnoběh a v prudkým kopci dokázaly bez brzdy stát. JK ne.
Nicméně,já tyhle problémy s rozjezdem nemám,jelikož automaty ovládám oběma nohama,takže levou brzdu a pravou plyn. Tím se mi nestane,že by ,i auto někde couvlo.
Zkus se to taky naučit,je to i do města bezpečnější,jelikož máš nohu na brzdě furt připravenou.
Uživatelský avatar
pallmexman
Kuba
Příspěvky: 35
Registrován: 09 dub 2010, 16:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ruční brzda

Nový příspěvek od pallmexman »

Hm. Zkusim. Dík
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: JK, ruční brzda

Nový příspěvek od elvis »

Harley píše:Já věděl,že sem někde viděl detailnější návod!!
http://project-jk.com/jeep-jk-write-ups ... adjustment
Tak jsem přestoupil z klubu TJ do JK, je to 3.8 sport r.v.07, najeto 29000 km. A první problém je, že ruční brzda nebrzdí a to štelovací kolečko tam není a ten systém pojíždění dozadu a dopředu, z výše uvedeného příspěvku taky nefunguje. Je možné, že by pakny byly už opotřebované po 29000 km? Pokoušel jsem se na ně dostat, ale nevím jak sundat kotouče , jestli sklepnout nebo je na to nějaký přípravek. Nechci pokud nevím jak na to použít nějaké násilí.
Druhý problém jsou pneu 33x12,50R17 Cooper Discoverer S/T, s těma to fakt nejede a ješte ke všemu to nemá žádný lift ani upravu diferáků, Ráfky jsou Pro Comp Extreme 17x8J, takže na ně půjdou dát "normální gumy" 245 nebo 265 STT. Mám i origo nové ráfky 17x7.5J. Takže se rozhoduji jestli je prodat komplet a obout originály, nebo prodat jen gumy a obout Pro Compy.
Taky má peňosťák Warn i s navijákem, dostal jsem i originál nárazník, takže ten pevňosták bude taky na prodej.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ruční brzda

Nový příspěvek od Harley »

No můžou bejt ojetý a nebo utržený obložení s nich. Chce to sundat kotouče.. Drží jen pod diskama.Nic je nearetuje.Někdy přireznou k osazení na náboji. Takže použíz nějaký odrzovač jako brzdovku či WD a pod.Dyštak lehce nahřát a sklepnout.

To štelovací kolečko (1) si nenahmatal?

Obrázek
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: ruční brzda

Nový příspěvek od elvis »

Harley píše:No můžou bejt ojetý a nebo utržený obložení s nich. Chce to sundat kotouče.. Drží jen pod diskama.Nic je nearetuje.Někdy přireznou k osazení na náboji. Takže použíz nějaký odrzovač jako brzdovku či WD a pod.Dyštak lehce nahřát a sklepnout.

To štelovací kolečko (1) si nenahmatal?

Obrázek
Nenahmatal a koukal jsem se dovnitř tím otvorem a nic jsem neviděl, ale pokusím se znovu podle toho obrázku. Ale kotouče se pokusím sundat abych viděl jak to tam vypadá. Nejvíc mi vadí ta dřina s těma těžkýma kolama při nandavání.
A hlavně dík za rychlou odpověď, zase si nezklamal.
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: ruční brzda

Nový příspěvek od elvis »

Tak se mi dnes podařilo kotouč sundat a tím jsem zjistil kde je to štelovací kolečko. Problém byl v tom, že to táhlo , které je napojeno na lanovod a ten systém, který ovládá byl zatuhlý. Vyfoukal jsem to tlakovým vzduchem, proštříkl MD spreyem a rozhejbal to. Buben jsem oklepal od těch narezlin a než jsem ho nasadil tak jsem kolečkem přibližně roztáhl pakny. Pak jsem se to kolečkem s již nasazeným bubnem snažil doladit a ono pořád nic pořád to šlo při zatažený brzdě protočit. Nakonec jsem zjistil, že až se kolem zatočí víc než cca čtvrt otáčky se to teprve zabrzdí a to fest.
Zítra udělám druhý kolo, teď už vím jak na to, tak to nebude taková pakárna. A vím jakej šroubovák použít na to kolečko.
Na tom obrázku je šroubovák a přípravek na točení kolečkem. To jsem nepochopil proč. Mě to šlo otáčet jen takovým krátkým šroubovákem., protože nic navíc by se mi tam nevešlo.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ruční brzda

Nový příspěvek od Harley »

:todáš: :todáš:
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host