Stránka 1 z 2

rozkmitání volantu

Napsal: 02 kvě 2010, 17:22
od elvis
Tak již ho konečně mám TJ 2.4, 6-kvalt,r.v.2006,barva cihlová, najeto 55000 km. No a hned potřebuji poradit. Přivezl mi ho syn z Německa a při jízdě do zatáčky a mírným přibrzdění se mu rozkmital dost děsivě volant. Stalo se mu to za těch cca 800 km co sním najel třikrát. Zmizelo to buď při prudkým přidání plynu nebo prudkým zabrždění. No a já jsem si včera do něj poprvé sedl a stalo se mi to na rovině na rozbitém asfaltu při rychlosti asi 50. No byl to děs. Lehl jsem si pod něj a nic závažného jsem neobjevil akorát mě napadlo jestli není v háji tlumič řízení. Jinak jsem z něj nadšenej. Syn s ním jel po dálnici celou cestu 130-150 a byl překvapenej, že to v pohodě šlo, žádné plavání nebo nějaká nejistota a spotřeba 12 l čemuž se mi ani nechtělo věřit. Ještě bych se chtěl zeptat jestli se u nás dají sehnat nějaké slušné potahy na sedačky jelikož v tom jezdilo nějaký prase se psem a myslím, že to ani nepujde vyčistit. A to nás po telefonu ujistil, že v tom pes nejezdil. No ale na to konto slevil 500 Euro.

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 02 kvě 2010, 18:41
od Michael
já dal pejskovi kožený potahy, čistit jdou pokaždý skvěle :lol:

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 03 kvě 2010, 09:56
od Harley
Tlumič řízení má jen odlehčovat rázy do řízení a né odstraňovat závady na podvozku. Je-li podvozek v cajku,auto musí jet stejně dobře i bez tlumiče.Dát silnější tlumič je jen maskování problému né odstraňení příčiny.
Naproti tomu,je-li tlumič špatnej,s neplynulým chodem,může být příčinou taky.Takže tlumič sundat a bude-li kmitání stále,tak to tlumičem není.
Mám 33" M/T a nepoznám jízdu s tlumičem a nebo bez něj. Auto se chová stále stejně,dobře.

Začni převážením kol a geometriií,především záklonem.

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 03 kvě 2010, 12:52
od elvis
Dík za rady hned se do toho pustím, akorát nevím jak na tu geometrii jestli to udělají všude kde dělají geometrie, nebo jet někam do značkového servisu. Jde asi jen o to znát ty hodnoty a ty já neznám.
Jinak cítím,že to auto bude můj miláček, mám ho teprve 4 dny ale nějak mi rychle padlo do ruky. Motor jenom ševelí ke všemu se člověk dostane a nijak zvlášt složitá údržba. Vše trochu zručnej jedinec zvládne sám.

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 03 kvě 2010, 12:57
od Harley
Zvládnou to všude,kde mají laserovou geometrii s počítačem.V databázi mají určitě i TJ.

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 03 kvě 2010, 23:09
od Ondřej
Mě to kmitá taky,ale bohužel jsou unavený čepy - takže výměna :cry:

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 04 kvě 2010, 17:38
od Radek 66
K té geometrii :lol:
Ne úplně všude, nekterý ač laserový tak nedokážou měřit při tak velkých kolech.
V podstatě ty nejlepší co na sebe nemusí vidět ty ano, ty obyčejnější potřebují kolo tak max 31" a pravděpodobně větší nezměří, tak že ne všude :frown:

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 05 kvě 2010, 23:49
od elvis
Tak jsem začal pátrat co způsobuje na mém Jeepu Death woblle (smrtelné třepetání kola). A první po čem jsem šel byl tlak v pneu. Dle manuálu na všech kolech 2.3 kpa? Na předních jedno 1,5 a druhé 1,8. Kéž by to bylo ono. Další krok bude kontrola vyvážení. Stejně je budu muset nechat všechny přezout, protože jsou, a nevím z jakého důvodu,namontovány těmi bílými nápisy dovnitř, zřejmě byl gumař ožralej. Jinak dnes jsem se trochu projel v lehkém terénu, vyzkoušel si redukci a nechápu proč jsem si tohle auto koupil až teď ve 64 letech.Tolik ztracených let a zážitků. Doufám,že ještě nějakej čas tady na tom světě pobudu abych si Jeepa užil.

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 06 kvě 2010, 06:48
od Harley
Správnej postup! :up:

Já teda gumaře ožralýho neměl a naopak jsem mu to musel několikrát zdůraznit,aby nápisy byly dovnitř.

Obrázek

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 07 kvě 2010, 17:04
od elvis
No, tak se mu omlouvám, netušil jsem, že to může být záměr,tak je nechám jen převážit alespoň ušetřím nějakou korunku.Jinak když jsem je nafouk na 2.3 zdálo se mi to tvrdý (při jízdě), tak jsem ubral na 2.0.

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 07 kvě 2010, 17:29
od Radek 66
2,0 by mělo stačit, já běžně jezdím na 33" MT čkách na 1,7 - 1,8.
Je to pohodlnější :lol:

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 14 čer 2010, 07:11
od elvis
Další poznatek s rozkmitáním volantu. Laboroval jsem s tlakem př. pneu.
Při tlaku 2.3 se rozlmitá i na rovném kvalitním asfaltu.
Při tlaku 1,8 - 2,0 na rozbitém asfaltu.
Při tlaku 1,6 se mi to zatím nerozkmitalo nikde.
Teď skusím 1,7.
Jestli na to nemá vliv třeba typ pneu. Mám tam originály od výrobce.

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 14 čer 2010, 07:29
od Michal - Semiš Breznický
Ještě k těm záklonům. Na TJ se štelovat nedají! (mluvím o standardním provedení ramen a jejich uchycení).
:wink:

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 19 čer 2010, 11:44
od Návštěvník
Závada odstraněna, tlumič byl vadný 1cm mrtvý chod než zabral. Zkusil jsem to bez tlumiče a kmitalo to taky. Namontoval jsem RXT 2000 od RDR a je po problému. Jeden den jsem ho objednal mailem a druhý den ráno byl doma. Stejně si myslím, že ten tlunmič je tam kvůli tomu kmitání, protože proti normální autům je tu hodně čepů, dlouhé spojovačky atd. a to se i malinké vůle sesčítají a je to.

Re: rozkmitání volantu

Napsal: 20 čer 2010, 19:52
od Harley
:rolleyes: Tlumič tam jen pomáhá a tlumí rázy do řízení od kol aby chránil podvozkový části a aby se nepřenášely do řízení ale není na odstranění problému. Auto s podvozkem a řízením v pořádku jede stejně a i se chová bez tlumiče tak s ním.Problém si neodstranil jen zamaskoval. Na všech Jeepech co jsem měl jsem nepoznal rozdíl v jízdě s a bez tlumiče. Teď na JK mám 33" M/T pneu,což už je docela váha, a absenci tlumiče nepoznám.
Naproti tomu ,je-li tlumič vadnej,má-li třeba mrtvej chod,může to řízení ovlivnit.Takže pokud byl špatnej jen on,tak ti to díky jemu kmitat mohlo ale sám píšeš,že bez něj to kmitalo taky.Takže máš někde závadu ať už mechanickou a nebo špatnou geometrii či vyvážení pneu.