Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

... pište sem dotazy, které svým zaměřením nehodí do vedlejších témat nebo jsou společné pro všechny modely

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
mac78

Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od mac78 »

Zdravím!

rád bych požádal někoho, kdo rozumí novému Wrangleru o radu. Chtěl bych si pořídil Wrangler JK Unlimited. Původně jsem chtěl verzi Rubicon, protože chci s vozem občas "blbnout", ale bohužel teď z jara jich jen velmi, velmi málo a tak zvažuji jestli nepořídit nějakou nižší verzi. Rozdíli mezi Sport/Sahara v technice jsou mi celkem jasné - jiný redukční poměr,uzávěrka,odpojitelné stabilizátory a hlavně nápravy DANA 44. V tom posledním mám největší dilema. Prakticky všechno se dá dodělat nebo vyměnit i na verzích Sport/Sahara, ale náprava je věc natolik nákladná, že se obávám, že bych jí asi nikdy neměnil. Navíc bych vůz rád přizvednul o 3,5" a použil 35" kola. Tím zatížení náprav zřejmě ještě vzroste, navíc se budou muset na verzi Sport/Sahara měnit převody a koš diferenciálu. Nerad bych to všechno podstoupil abych v zápětí zjistil, že DANA 30/35 v terénu moc nevydrží.

Prosím napiště mi někdo jaké máte zkušenosti s nápravami DANA 30/35 na Wrangleru JK a o kolik je DANA 44 bytelnější než 30/35.

Předem díky za každou radu!
Martin
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od Harley »

Je to trochu jinak. na fóru jeep-clubu jsem napsal o rozdělení modelů Wranglerů,tenhle přízpěvek.Zkopíruju ho i sem. Ale jen mimochodem.zadní D35 najdeš u JK Unltd jen vyjímečně a to jen u některých verzí 2WD.

Jeep modely Wranglerů rozděluje do tří verzí. X ( v EU - Sport) , Sahara a Rubicon. Je to podobný rozdělení jako u jeho SUV modelů kde to dělí na Laredo,Limited a nebo Overland a pod.

Verze "X"
je základ,který je prost všech elektrickejch vymožeností jako třeba dálkový ovládání,imobilizér,elektrický okna,zvedací sedačka řidiče ,nemá mlhovky ,krytování spodku.16" plechový kola,29" pneu.V úplným základu jsou jen půlky dveří a k nim softopový okna a střecha.Je toho ještě spousta,co mají vyšší verze a zde je to příplatkem.
Přední náprava je Dana30 a zadní D44 s možností příplatku za samosvor a nebo i do zadní nápravy uzávěrka .
"X" ještě může být ve variantě "X-S" nebo-li " Customer Preferred Package 2TS! která zahrnuje příplatkový paket obsahující Premium sound systém Infinity se zesilovačem a subwoferem a DVD přehrávačem,elektrický okna a dveře a imobilizér. Zvedací sedačka řidiče,kožený volant,mlhovky,skid plates na spodku,tři tahací háky,zadní samosvor Trac lok,plnohodnotný dveře 17" disky stylu Rubicon,32" pneu,HD tlumiče a pružiny a plastový nášlapy Sahara.Tato příplatková varianta se pak podobá vybavení verze Sahara.
"X" ještě může mít příplatkem přední odpojitelný stabilizátor a do zadní náprava uzávěrku Tru TLok.

X je syrový vozidlo s nejmenší výbavou v základu a je připraveno být budˇ jako užitkový/pracovní a nebo určený na další úpravy kde by se zbytečně zahazovaly drahý komponenty,jako nápravy a jiný díly,který jsou pro extrémní úpravy nevhodný a nebo zbytečný.Proč si připlácet za nápravy s uzávěrkama u Rubicona,když se auto hned rozebere a bude se přestavovat.Nebo za pevnou střechu a plnohodnotný dveře,když se bude jezdit bez ní a bez dveří?

X může být i ve variantě 4x2. Jak sem si všimnul,tak pro mod. rok 2010 se X přejmenovalo i v USA na "Sport"

Verze "Sahara"
Sahara byla vždycky u Wranglerů "top of the line" .Byla to taková luxusní varianta určená spíše pro silniční provoz. Charakteristický znaky Sahara jsou především lakovaný lemy blatníků v barvě vozidla,18" kola a velký plastový nášlapy . Uvnitř je premium sound systém a media center radio /DVD s obrazovkou a satelitním rádiem Sirius.Sedačky jsou látkové jako u X ale od letošního roku se nabízejí i kožený.Ty byly dříve jen v doplňkách.Sahara je v základu s plnohodnotnýma dveřma ale se softopem.Hard top je ve výhodným příplatkovým paketu.
Sahara má D30 a D44 vzadu ,možnost příplatkovýho samosvoru.Narozdíl od X není možnost příplatkem uzávěrku. Má rychlejší koncový převod v nápravách.Může býti ve verzi 4x2

Verze "Rubicon"
Rubicon je top v offroadovým pojetí Wranglera. Základem jsou obě nápravy D44 s uzávěrkama Tru Lok a přídavná převodovka Rock Trak s krátkou redukcí 4,0:1. Je to zesílená varianta přídavky Commnand Trac ,kterou používají ostatní Wranglery a má převod redukce 2,72:1
Podvozek má HD pružiny a tlumiče,elektronicky odpojitelný přední satbilizátor,a US verze je rovnou na 32" M/T pneu od BFG. Oplechování spodku,rock rails ochrany prahů,tažný háky.
Interiér je stejnej jako u ostaních modelů a s možnostma výbavy jako Sahara. podstatě Rubicon může být stejně luxusně vybaven jako Sahara ale navíc má všechny "off" přednosti. Nemůže být ve variantě 4x2

Takže to jen v krátkosti shrnut přehled rozdílů mezi modelama současných Wranglerů JK. Dělí se ještě na dvou a čtyřdvéř(unlimited) ale rozdíly ve výbavách a možnostech jsou stejný.
Mohou být drobný rozdíly ve výbavách a nebo i v základech u US a EU verzí. Většinou jsou US verze líp vybavený již v základu.

Celá diskuze je tady: http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... c_id=34776
mac78

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od mac78 »

Díky za odpověď! S tou zadní nápravou je to určitě dobrá zpráva, ale na předku je tedy opravdu u Sahary/Sportu DANA 30. Nevíte někdo jak je to s výdrží týhle nápravy oproti DANA 44? Vydrží DANA 30 s 35" kolama?

Díky!
Martin
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od Harley »

Vydrží a vzlášť,když nebude na předku uzávěrka. navíc JKčková přední D44 je ve stejným obalu se stejnejm a křížema jako D30.Takže pevnější je jen síle poloos a diferáku.Když budeš dávat na předek uzávěrku,tak rovnou můžeš dát silnější poloosy a získáš stejnou pevnost jako tov. D44.
mac78

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od mac78 »

ok, tak to je dobrá zpráva! Zatím to zkusím bez uzávěrky a kdyby byla pro to moje ježdění třeba, dával bych jí první asi na zadek. Jsem celkem překvapenej tou podobností mezi D30/44, znamená to, že při změně převodu nebudu muset na té D30 měnit koš diferáku?

Nevíte náhodou jaký převodový poměr je na té Sahaře na nápravě? Ptám se právě kvůli těm větším kolům ...
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od Harley »

To záleží jestli je to automat nebo manuál. .Koš difu se mění,pokud máš přev.poměr menší než 3,73.Koš s přev. 3,73 a vyšší výměnu nevyžaduje.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od Harley »

Takže 3,73:1
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od Harley »

Pokud není momentálně dostupnej Rubicon,tak na tvý místě bych koupil Sport a nechal si ho hned naložit "off"paketem. Budeš mít převod 4,10 , zadní rubiconí D44 se špérou a přední odpojitelnej stabík a všechny skid plates na spodku,včetně háků.Podvozek je s HD tlumiči a pružinama jako Rubicon a stejně tak i kola 17".Taky to můžeš naplnit výbavou s Premium sound systémem a elektrickejma hejblátkama a máš vnitřně výbavu Sahara.Až na stříbrný rámečky kolem výdechů ventilace a tachometru.
Když koupíš dražší Saharu,tak ti tam zadní Rubicon D44 se špérou nedaj,jen maximálně samosvor Trac Lok a přední odpojovač stabíku taky ne.Když dáš na převod 3,73 35" kola tak auto sotva pojede a budeš ho trápit.Na 4,10 to taky není nic moc ale furt je to lepší než drátem do voka. Lakovaný lemy co má Sahara,taky není nic-moc do terénu.
Takže na off road úpravy ,když není Rubicon,tak ber Sport(X).Neříkám to proto,že X mám ale jen čistě s praktickýho a výhodnýho pohledu na věc. Moje X nemá sice "off" paket ale ten druhej,na luxusní výbavu "X-S". A jelikož je to 07 rok,tak v tom roce dávali do X stejnej převod jako do Rubicona - 4,10.
mac78

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od mac78 »

Problém je v tom, že na to auto spěchám, takže mám možnost vybírat prakticky jenom ze skladovejch vozů, protože auto do výroby je otázkou několika měsíců. Do toho chci dlouhou verzi a hlavně benzínovej motor, čímž jsou ze hry domácí distributoři, kteří prodávají prakticky jen naftu. Aby toho náhodou nebylo málo tak auto je do firmy, takže potřebuju ještě odpočet DPH. Zbývá tedy dovoz odkudkoliv EU ...

Rubiconů je teď hrozně málo, takže ty co zůstali v nabídce jsou za nehoráný peníze - přes 37000EUR. Bohužel mi utekl jeden za slušných 30000EUR, což byla částka, nad kterou jsem neměl váhat, ale já vůl jsem přemýšlel nad barvou. No a jedinej model, kterej se dá teď nějak rozumně sehnat je právě Sahara. Prostě neuvěřitelná souhra náhod, která mi tenhle výběr příliš neulehčuje ...
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od Harley »

Aha! Tak to je fakt zapeklitá situace. Je fakt,že ten Rubicon za ty peníze,Ti neměl utéct. Koupit ho pod třicet nebe ke třiceti je vyjímečný. Občas na inzeráty s EU mrknu a je pravda,že nejvíc je v nabídce Sahara.I těch Sportů je míň.
No hele,držím palce.
dickee

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od dickee »

Ahoj. Přidám taky svůj názor.
Pokud zvažuješ pořídit nového Wranglera a počítáš též s jízdou v terénu tak bych osobně šel rovnou do Rubicona. Myslím, že na jízdu do terénu je vybavenej jako žádný jiný auto na trhu (možná ještě tak Land Rover) a pokud zvažuješ další úpravy tak je to jen otázka tvého osobního vkusu a potřeb, ale do terénu je jeho výbava více než dostatečná. Navíc myslím, že toto auto má hranice v terénu posunuté tak daleko, že jen velmi a velmi zkušený řidič je dokáže dostat na krajní mez - pokud to vůbec jde :wink: .
Co se týká ceny: tak pokud kalkuluješ někde kolem 30.000,-- EUR tak zvaž zda nejít rovnou do nového, protože když přepočítám dnešní kurz tak to vychází na nějakých 765.000,-- Kč a pokud jsi říkal, že to chceš s odpočtem DPH tak to vůbec není nereálné a máš doma nový vůz i se zárukou a ještě když se ti podaří dostat nějakou slevu na nový vůz tak je to úplně super.
Je však pravda, že objednat nového a čekat na něj je proklaté, protože já právě mám tuto zkušenost velice čerstvou. Pokud tě zajímá jakou tak se rád podělím o zkušennosti.
Zatím zdary ...
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od Harley »

To je všechno pravda ale když chce auto hned a né na podzim,tak jediná šance je Sahara nebo X. Při rozhodování mezi těmahle modelama ,novýma,bych volil radši X a nechal ho fabricky dozbrojit.U jetejch spíš Sahara ,protože rozdíl v ceně bude minimální ale Sahara je i v základu líp vybavená.Teda pokud by X už nebylo dostrojený off-paketem.
dickee

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od dickee »

... a zkošel si Bazárek tady na stránkách. Je tam stále v nabídce moc pěkný Rubicon, 3,8 Unlimited. Tady je kontakt, Stahl Josef, 777 302 837, js.ns@post.cz Před časem jsem s ním mluvil, když jsem řešil auto pro mě a byl v pohodě, perfektně jsme popovídali, možná bude ještě k mání. Jinak držím palce ať se povede dobrá koupě. Já už čekám na krátkého, zeleného Rubicona, automat se Softtopem 5. měsíc a už jsem z toho na léky. Ale prý se už vyrábí - tento týden, takže s dopravou přes oceán to bude 6 měsíců a to doufám, že mi to nezkomplikuje ta ropná skvrna co je v Mexickém zálivu. Někdy mi připadá, že si ty média tu ekonomickou krizi na nás vymýšlí :frown: Kdyby takhle amíci tenkrát vyráběli pro frontové linie Willisy a GPW tak by do té Plzně přijeli na koních :cheche: Nebo je to tím, že dnes Chrysler patří z 25 % italům ...?
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od Harley »

Ne,co je dobrý,o to je zájem! Jako O HD.Na to se taky musí čekat a né jako na nějkou japonskou mrdku,kterou ti vnutěj jen při návštěvě autosalónu. :lol:
Viděl si někdy reklamní kampaně v TV na Jeep nebo HD? Ne!! A přesto jsou žádaný a hůř dostupný kvůli poptávce. :up:
mac78

Re: Jeep Wrangler Unlimited - jaký model?

Nový příspěvek od mac78 »

Zdravím!

díky všem za radu a názor! Auto jsem už pořídil, nakonec je to úplně nová benzínová Sahara s automatem a samosvorem na zadku za 690tis. s DPH. Za ten cenovej rozdíl, kterej mi do Rubicona zbyl, ho z ní snad jednou i udělám ;) Jestli to tedy vůbec užiju ...

Jinak je pravda, že je zváštní jak bídná je dostupnost Wranglerů. Jeep potažmo Chrysler je snad jediná automobilka na světě, která se (ještě do nedávna) potýkala s existenčními problémy a přitom se jejich auto nedá koupit, protože zkrátka nikde není :) Nepřál bych Vám zažít tu zoufalost, když mi dealer v německu napsal, že ceníková cena Rubicona sice je +-37000EUR s DPH, ale protože ví, že nikde žádný nejsou, tak za toho skladovýho chce asi o 3tis. EUR více! Saharu, kterejch je všude venku dost, přitom prodávají +- o 5tis. EUR pro katalogovou cenou. Dodací lhůta auta na objednávku je taky úsměvná, ale je dobře, že je o ně takový zájem. No nic, to jen pro informaci ...

Začínám taky pošilhávat po nějakých těch úpravách, jako lift (cca. 3"), změna převodů a větší kola (35"). Doporučíte mi prosím někdo solidního výrobce liftu a prodejce u nás? Zvažoval jsem AEV, který ale není z nejlevnějších nebo Teraflex kde jsem zase nenašel prodejce v ČR. Stejně tak u převodů. Není problém to objednat v USA, ale zase je s tím něco starostí navíc a hlavně je kvůli vysoký váze drahá doprava.

Ještě jednou díky moc všem za názor a čas!
Martin
Odpovědět

Zpět na „Obecné dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti