Rozvibrovaná přední náprava

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Harley »

Tome,nepleteš si odklon/příklon se záklonem?

Odklon/příklon je neštelovatelnej u tuhý. Můžeš ho v kombinaci se zbíhavostí a záklonem ovlivnit ale přímo se ladit nedá.

http://www.autoznalosti.cz/index.php/po ... nikol.html
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Tom »

ano je neštylovatelný a proto :blb:
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Jirka »

Tak já se znovu přidám se svou zkušeností:

Když se mi DW objevil před víc jak rokem, tak jsem zkoušel všechno možné se seřizováním záklonu /mám zvednutí, takže možnost tu je/ a sbíhavosti, a to v mnoha různých kombinacích ať už tam nebo na druhou stranu..... Nepomohlo nic, jen se vždycky změnil - takže se mi objevoval při různých rychlostech a různých seřízeních nápravy, a sice od 40km/h až po 80 km/h.......

Tak po těchto útrapách jsem si řekl že to zkusím jinak - namontoval jsem dvojitej přední tlumič od Toma Hlaváče. Testuju to tedy už o něco déle než rok, a to jak v zimě, tak i v létě, po Česku i v Romále a musím říct že to je super!!!

samozřejmě - v žádném případě jsem neodstranil příčinu!! Nicméně - ty dva tlumiče prostě ty kola umí utlumit..... Je fakt, že občas ve volantu cítím lehounký náběh na to, že kdyby tam ten dvojtlumič nebyl, tak tutově vibruju, ale prostě to okamžitě utlumí...

Ten systém dvou tlumičů má trošičku mouchy, male podařilo se je vychytat a Tom už dobře ví, co je třeba lehce poupravit při montáži :wink:

Takže pro pohodlí jízdy mohu jen doporučit, příčina však odstraněna není.... Nicméně - minimálně se mi neklepe a "nerozbíjí" tím klepáním auto......

Jo a pro neznalé mého auta - je to krátké JK, r.v. 2007, 3,8, najeto cca 75.000 km. :todáš:
Myslivec ze Zlína
hodně velkej kecal
Příspěvky: 142
Registrován: 17 pro 2012, 18:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Myslivec ze Zlína »

Díky za radu,vážně o tom uvažuju,ale pořád mě trápí to,že se ta příčina nebude jak píšeš odstraněna pouze oddálená.Na ježdění po městě,ale dobrý :down: Do 70km/h v poho pak se to roztřepe.Má to ještě jednu výhodu.....nejezdí mi s tím manželka :cheche:
Ale tím to hasne. Takže ještě jednou dik :tožvitaj:
Jo a já mám dlouhého JK r.v.2011 60tis.km
Myslivec ze Zlína
hodně velkej kecal
Příspěvky: 142
Registrován: 17 pro 2012, 18:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Myslivec ze Zlína »

P.S toto vlákno by se dalo ocenit medajlí má nejvíc návštěv.Čím to je..... :nototo:
PET77
malej kecal
Příspěvky: 43
Registrován: 14 led 2012, 23:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od PET77 »

No a zkoušeli jste někdo vyndat trackbar, zkontrolovat šrouby, zda tam není vůle (díry v jejím uložení nejsou zoválněné), atd. prostě postup postupné kontroly jednotlivých součástí tak, jak je popsán v mém odkazu výše?
Myslivec ze Zlína
hodně velkej kecal
Příspěvky: 142
Registrován: 17 pro 2012, 18:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Myslivec ze Zlína »

Po pravdě,nezkoušeli jen dotáhnout jestli není volný.je pravda,že na spoustě videí to ukazují jako hlavní příčinu.No tak budem vidět :tožvitaj:
elvis
hodně velkej kecal
Příspěvky: 166
Registrován: 06 led 2012, 18:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od elvis »

PETARDAK píše:
elvis píše:Včera jsem sundal s Jeepa Cooper Discoverer S/T 33x12,50R17 na diskách Pro Comp Extreme ET-0 a co mě překvapilo, že ani na jednom nebylo žádné závaží. A jakémkoliv režimu jízdy (od pomalého courání po okreskách až po 170km/h po dálnici) se ani náznakem neprojevil DW.
Mimochodem komplet kola jsou na prodej, vzorek 13mm.
Prodávám je protože nemám v plánu lift ani změnu v difu.
-Jednak platí, že čím větší (těžší) kola , tím větší mají "gyro" efekt a auto je méň náchylné na DW
-a Tvoje kola, můžou být vyvážené samovyvažovacím "olověným pískem" který se sype dovnitř pneu...
Dneska jsem gumy nechal zout a opravdu tam ty mrňavý křemíkový kuličky jsou.
Vše na www.ddpneu.cz - vyvažovací prášek
PET77
malej kecal
Příspěvky: 43
Registrován: 14 led 2012, 23:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od PET77 »

Kdo máte DW, zkuste zkontrolovat tu vůli v uložení trackbar - fakt by mě zajímalo, zda amíci nekecaj:
http://www.youtube.com/watch?v=mLfjnVMsVLQ

Možná by stačilo vyměnit ty šrouby za větší, byť to znamená koupit aftermarket trackbar, protože sériová má úzká oka:
http://www.youtube.com/watch?v=DiydwQHc7QQ

Jednu stavitelnou trackbar od TF bych zrovna měl:
http://jeepforum.cz/showthread.php?tid=2689
Akorát ty šrouby 9/16 by se musely sehnat.

To by za předpokladu, že se stávajícím DW nezničilo nic jiného mohlo problém vyřešit?
PET77
malej kecal
Příspěvky: 43
Registrován: 14 led 2012, 23:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od PET77 »

tady ještě jeden relevantní link:
http://www.youtube.com/watch?v=ii81V7XYr-k
v tomto případě byl problém s čepem draglink (na druhou stranu na autě už zjevně je TF trackbar + velké šrouby)
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Tom »

příčin je spousta - vůlema počínaje. Ale pokud vůle odstraníš a DW je stále, hledej chybu v neseřiditelné geometrii.
Měl jsem tu jedno JK, DW jak prase. Říkám si dáme nový uchycení nápravy, posílíme tlumič řízení a bude zas dobře. Namontovali jsme všechna 4 ramena pevnostní seřiditelná od Terraflexu, panhardku jakbysmet. A co myslíš? Měl ho tam furt :bit: Ať jsme měnili záklon jakkoliv velkej, byl tam :blb: Jen při 0-vym záklonu zmizel. Dal se tedy dvojtej tlumič, ten to zastřel... Po roce se auto u mne objevilo opět, s novým majitelem na montáž 3,5" podvozeku od AEV. Po montáži novýho podvozku stačil obyč tlumič řízení a DW bylo minimální... 3,5" podvozek má relokaci tyče řízení i panhardky. Ale zda pomohlo toto, nebo se změnilo chování díky novejm pružinám a tlumičům, nevim...
Jindy wooblujou zánovní JK. V terénu nebyla, najeto minimum po lehkym liftu DW :blbost: Když to vemeš na geometrii, zjistíš že odklony levá-pravá jsou mimo toleranci. Když snížíš záklon, DW se zklidní. Ale auto nedrží stopu. Ta přední náprava, D30 i D44, je pod JK měkká.
Všechny ty videa jsou prima, ale nikdo neumíme jasně ukázat na problém a odstranit jej. Kdo má vůli jako příčinu, ten se má :wink:
PET77
malej kecal
Příspěvky: 43
Registrován: 14 led 2012, 23:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od PET77 »

Když mluvíš o "slabé" nápravě, co přesně myslíš? Tuhá náprava je kus kovu, pokud je pevná a sama nevibruje - což není případ D44 - tak by neměla dělat problém, ne?

Pokud zmiňuješ problémy vyvolané geometrií, pak ze svojí zkušenosti (uznávám, že mimo Jeep) bych řekl, že z toho, co jde normálně nastavit (sbíhavost, záklon, odklon, atp.) problémy zmiňovaného rázu může dělat záklon a trošku sbíhavost...

Co mi - bohužel bez dostatečné praktické zkušenosti - přijde, jako možná příčina - pokud tedy hovoříme o slabinách tuhé nápravy u JK - je příliš velký úhel předních ramen při liftu (což by ale do jisté míry odporovalo faktu, že DW může mít sériovka). Tohle je ovšem opravitelné relokační sadou od AEV nebo long arm systémem...

Tak či onak by v případě diagnózy DW asi pomohlo připevnit pod auto kamerku a zkusit natočit kde vibrace začínají...

P.S. Řekl bych ale, že pokud auto jezdí dlouhodobě s vibracemi typu DW, tak na tom předku musí nutně něco povolit řada dalších věci, které sice nebyly původní příčinou, ale zhoršování DW mohou podpořit.
Tom píše:příčin je spousta - vůlema počínaje. Ale pokud vůle odstraníš a DW je stále, hledej chybu v neseřiditelné geometrii.
Měl jsem tu jedno JK, DW jak prase. Říkám si dáme nový uchycení nápravy, posílíme tlumič řízení a bude zas dobře. Namontovali jsme všechna 4 ramena pevnostní seřiditelná od Terraflexu, panhardku jakbysmet. A co myslíš? Měl ho tam furt :bit: Ať jsme měnili záklon jakkoliv velkej, byl tam :blb: Jen při 0-vym záklonu zmizel. Dal se tedy dvojtej tlumič, ten to zastřel... Po roce se auto u mne objevilo opět, s novým majitelem na montáž 3,5" podvozeku od AEV. Po montáži novýho podvozku stačil obyč tlumič řízení a DW bylo minimální... 3,5" podvozek má relokaci tyče řízení i panhardky. Ale zda pomohlo toto, nebo se změnilo chování díky novejm pružinám a tlumičům, nevim...
Jindy wooblujou zánovní JK. V terénu nebyla, najeto minimum po lehkym liftu DW :blbost: Když to vemeš na geometrii, zjistíš že odklony levá-pravá jsou mimo toleranci. Když snížíš záklon, DW se zklidní. Ale auto nedrží stopu. Ta přední náprava, D30 i D44, je pod JK měkká.
Všechny ty videa jsou prima, ale nikdo neumíme jasně ukázat na problém a odstranit jej. Kdo má vůli jako příčinu, ten se má :wink:
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Tom »

jj. Slabou myslim nápravnici. Oproti svým předchůdcům je současná nápravnice (benžo) mnohem tenčí. Sice je lehčí, ale má také tendenci se prohýbat (naftovej dřič je těžší než benzin). A to prohýbání jde vždy, jen záleží na majiteli jak rychle. Kdo s tim mlátí o zem, tam se nápravnice prohýbá rychleji. Kdo jezní na pohodu (běžnej uživatel), ten je na tom líp. Ale ruku na srdce, taková D1 při pomalé jízdě 100km/h, to je pravidelných ran do nápravnice :blbost: . A když je slabá, časem se to projeví - levá / pravá nohavice je různě dlouhá = rozdílný průhyb roury nápravnice = různý odklon kola (ověřeno geometrií - zánovní auto a jak vypadá po pár letech). Proč tim běžně netrpí jiný káry? Ad 1. maj nezávislý zavěšení, ad 2. nemaj kola od fabriky v tak velkym příklonu jako JK (stoupni před auto a uvidíš jej okem!). Pravda, u liftovanejch je DW častější. Příčinou jsou ramena přední osy skloněná proti silnici (v sérii jsou od silnice). Jak jsi psal, AEV relocation bracket pomůže, bohužel ne vždy (dr.Ti je na toto téma expert - 2x liftoval, 2x DW :blb: a to jeho JK terén nevidělo :wink: )
Kamerka je prima pomocník, ale málokdy jde ze záznamu vyčíst počátek. Vyprávěl mi Auto Doctor jak odstraňoval DW na Suzuki Jimmi. Všechno super (klouby, geometrie, kola vyvážená...), ale DW stále... až přišel na vadnej tlumič pružení u zadního kola (kamerový záznam). Vždy, když se toto kolo rozskákalo, objevilo se DW. Vyměnili tlumiče a byl klid. To je jeden ze šťasných konců. Bohužel, v mém okolí jsou opět 2 auta s DW. Je to jak černá můra :down:
Myslivec ze Zlína
hodně velkej kecal
Příspěvky: 142
Registrován: 17 pro 2012, 18:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Myslivec ze Zlína »

Zdar ogaři,
dík za všecky rady, budu zkoušet jedno po druhém.Snad dojdu zdárného konce a ten zmrd DW pujde někam do p... k čertu nebo bar kde.Jenom ať už mám od něho klid.
:bit: :bit: :bit:
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti