Stránka 1 z 2

FIPK - přímé sání

Napsal: 19 bře 2010, 16:53
od Radek 66
Tak konečně hotovo.
TJ 2004 - 4,0 L
77mm sání a kuželový filtr.
Obrázek
hliníkové krytí filtru a malý filtr na víku
Obrázek
a ještě originál FIPK od K&N na TJ 4,0 L
Obrázek

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 21 bře 2010, 08:20
od Ondřej
Moc pěkné :up: přesně díky takovému jsem zničil motor při offroadu. Jedna louže a to řídké bahýnko přebrousilo 2,5 l na 2,8.

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 21 bře 2010, 09:02
od Harley
No,jo! Když jezdíš do bahna! :rolleyes: :lol:

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 21 bře 2010, 21:02
od Tom
pěkný :up:
ten malej filtřík budu taky potřebovat...

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 21 bře 2010, 23:19
od Radek 66
No, s tím " filtříkem" to nakonec asi bude jinak.
Mě to taky přišlo takto nejjednodušší, ale asi bych měl dodělat to přisávání z pod víka tak je je v originále na autě, i K&N to řeší stejně.
Nemyslel jsem že to je až tak důležitý :cry:
http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... ssage39403

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 22 bře 2010, 19:34
od Tom
a to mě zajímá, zlobí to takhle? Viděl jsem to podobně řešený na V8, ale byl nastojato a na trubce cca 10cm nad víkem ventilů.

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 22 bře 2010, 20:19
od Harley
To je to,o čem tam Radkovi píšu : http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... ssage39403

Buď musíš PCV systém komplet zachovat,tak jak má bejt a nebo ho komplet zrušit a větrat motor do atmosféry přes ten filtřík,kterej brání nasátí nečistot do bloku motoru. Nejde to dělat na půl. Takže ten filtřík si mohl vidět na spoustě motorů ale druhej vývod buď nebyl a nebo nebyl zapojen pod klapku do manifoldu.

PCV je především emisní záležitost aby výpary a určitý množství oleje nešlo do ovzduší a motor to spaloval. Ale je-li vše dobře zapojený a motor těsnej,tak PCV má ještě tu přednost,že v bloku vytváří podtlak a to přispívá vyššímu výkonu a lepší akceleraci pístů.Taky to redukuje možnost prosáknutí těsnění nebo simeringů.
Co se výkonu a tuningu týče,tak se PCV ruší,protože olejový výpary a nebo i části oleje ,který jsou nasáty ke spálení snižuje oktanový číslo benzínu a i celkově ho kontaminují a zvyšuje se tvorba karbónu ve spal. prostoru.Proto to mají tuningový/sportovní motory vyvdený ven,přes nějaký zběrný kontejner,kde se olej zachytí a ven jde už jen vzduch. Dříve se to dělo pouze přes filtřík na ventilovým víku ale takhle to nevytvoří vákuum.Takže se to dává přes zpětný ventily ,který pustí vzduch jen ven. Špičkový motory mají na odsávání speciální vývěvu.

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 23 bře 2010, 19:40
od Tom
díky :up:

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 17 dub 2010, 11:29
od Radek 66
Stejná úprava pro TJ - 2,5 L .
I tady to mělo vliv :up:
myslím na funkci :cheche:
Obrázek

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 17 dub 2010, 17:32
od Standa
Myslíš na funkci rostlińáře jo.. ? :cheche: :up:

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 17 dub 2010, 21:54
od Dr.Ti.
Stando,sice nevím,jak jsi to s tím rostlinářem myslel,ale Wranglerů s motorem 2,5 je mezi náma dost a všichni víme, že dynamiky nemá tahle motorizace nazbyt.Pokud nechceš vyměnit motor za 4,0 , tak špekuluješ, co s tím.
Na mým Wrangleru jsem nechal udělat v rámci "zvýšení chuti do života"
dvě úpravy:
1/změnu stálého převodu 3,7 na 4,11, což přineslo nesporné zlepšení zátahu za cenu nepatrného "zpomalení"-na stejných otáčkách jsem asi o 10% pomalejší
2/ FIPK,který realizoval radek 66 jako obdobu úpravy na svém 4,0 s tím, že zde již problém falešného nasávání dle příspěvku Harleye byl pořešen
Subj. dojmy: auto jede odspoda jakoby hladčeji,slyšitelný je pískot sání, hlavní efekt u "vysokootáčkového" motoru 2,5 nastává někde na 3tis ot.,kdy se ozve hluboký tón-něco na způsob "turba" a tam ,kde dříve byla "díra",tak nyní auto jede. Spotřeba při stejném stylu jízdy se nezvýšila. Celkově tuhle úpravu mohu doporučit.
Obrázek

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 18 dub 2010, 09:48
od Standa
To byla jen sranda, víš jak psal Radek, že to na funcki má vliv :wink:
Sám jse měl FIPK taky v autě i když to byl 4L, a teď do JK ho chvi zase, až bude čas a korunky.

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 18 dub 2010, 11:33
od Radek 66
Kluci já vím, že tohle není zrovna to pravé - ořechové :lol:
Ale jak jsem psal, funguje to dobře a není na tom nic až tak složitýho to poskládat.
Originál K&N FIPK je velice jednoduchej na montáž, maj to slušně vymyšlený, bohužel cena je kolem 10 tis.
Dával jsem si to do Granda 5,7 Hemi, ale i tam to chtělo " dodělat"
http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... essage4741
Tohle mi přijde jednodušší a cena třetinová nebo nepřesáhne půlku.
Sání je úmyslně mírně vzhůru, kdyby už se dostala trocha vody, ať má možnost vracet se k filtru.
Už jsem konzultoval s Harleyem možnost FIPKu na druhou stranu, sání by bylo míň než poloviční délky.
Má to přímý vliv na výkon i kroutící moment, takto by to ale mělo fungovat lépe. :up:
Když se najde dobrovolník :eek: , můžeme vyzkoušet tu kratší možná ještě ostřejší variantu.
Obrázek

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 18 dub 2010, 11:40
od Radek 66
Jo, tady je odkaz na originál K&N pro TJ 4,0 L
Bohužel pro 2,5 ku se nedělá vůbec, existuje pouze deskový KN filtr do Air boxu
http://www.knfilters.com/search/product ... =57-1514-1

Re: FIPK - přímé sání

Napsal: 21 dub 2010, 21:07
od Petr Krátký
A jak jste změnili parametry řídící jednotky a výfukového systému,když jste měnili parametry sání?