FIPK - přímé sání
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- Ondřej
- Soptík
- Příspěvky: 779
- Registrován: 12 led 2009, 16:38
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: FIPK - přímé sání
Moc pěkné přesně díky takovému jsem zničil motor při offroadu. Jedna louže a to řídké bahýnko přebrousilo 2,5 l na 2,8.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FIPK - přímé sání
No,jo! Když jezdíš do bahna! :rolleyes: :lol:
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 843
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FIPK - přímé sání
pěkný
ten malej filtřík budu taky potřebovat...
ten malej filtřík budu taky potřebovat...
- Radek 66
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 343
- Registrován: 23 led 2010, 00:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: FIPK - přímé sání
No, s tím " filtříkem" to nakonec asi bude jinak.
Mě to taky přišlo takto nejjednodušší, ale asi bych měl dodělat to přisávání z pod víka tak je je v originále na autě, i K&N to řeší stejně.
Nemyslel jsem že to je až tak důležitý
http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... ssage39403
Mě to taky přišlo takto nejjednodušší, ale asi bych měl dodělat to přisávání z pod víka tak je je v originále na autě, i K&N to řeší stejně.
Nemyslel jsem že to je až tak důležitý
http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... ssage39403
- Tom
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 843
- Registrován: 27 led 2007, 12:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FIPK - přímé sání
a to mě zajímá, zlobí to takhle? Viděl jsem to podobně řešený na V8, ale byl nastojato a na trubce cca 10cm nad víkem ventilů.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FIPK - přímé sání
To je to,o čem tam Radkovi píšu : http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... ssage39403
Buď musíš PCV systém komplet zachovat,tak jak má bejt a nebo ho komplet zrušit a větrat motor do atmosféry přes ten filtřík,kterej brání nasátí nečistot do bloku motoru. Nejde to dělat na půl. Takže ten filtřík si mohl vidět na spoustě motorů ale druhej vývod buď nebyl a nebo nebyl zapojen pod klapku do manifoldu.
PCV je především emisní záležitost aby výpary a určitý množství oleje nešlo do ovzduší a motor to spaloval. Ale je-li vše dobře zapojený a motor těsnej,tak PCV má ještě tu přednost,že v bloku vytváří podtlak a to přispívá vyššímu výkonu a lepší akceleraci pístů.Taky to redukuje možnost prosáknutí těsnění nebo simeringů.
Co se výkonu a tuningu týče,tak se PCV ruší,protože olejový výpary a nebo i části oleje ,který jsou nasáty ke spálení snižuje oktanový číslo benzínu a i celkově ho kontaminují a zvyšuje se tvorba karbónu ve spal. prostoru.Proto to mají tuningový/sportovní motory vyvdený ven,přes nějaký zběrný kontejner,kde se olej zachytí a ven jde už jen vzduch. Dříve se to dělo pouze přes filtřík na ventilovým víku ale takhle to nevytvoří vákuum.Takže se to dává přes zpětný ventily ,který pustí vzduch jen ven. Špičkový motory mají na odsávání speciální vývěvu.
Buď musíš PCV systém komplet zachovat,tak jak má bejt a nebo ho komplet zrušit a větrat motor do atmosféry přes ten filtřík,kterej brání nasátí nečistot do bloku motoru. Nejde to dělat na půl. Takže ten filtřík si mohl vidět na spoustě motorů ale druhej vývod buď nebyl a nebo nebyl zapojen pod klapku do manifoldu.
PCV je především emisní záležitost aby výpary a určitý množství oleje nešlo do ovzduší a motor to spaloval. Ale je-li vše dobře zapojený a motor těsnej,tak PCV má ještě tu přednost,že v bloku vytváří podtlak a to přispívá vyššímu výkonu a lepší akceleraci pístů.Taky to redukuje možnost prosáknutí těsnění nebo simeringů.
Co se výkonu a tuningu týče,tak se PCV ruší,protože olejový výpary a nebo i části oleje ,který jsou nasáty ke spálení snižuje oktanový číslo benzínu a i celkově ho kontaminují a zvyšuje se tvorba karbónu ve spal. prostoru.Proto to mají tuningový/sportovní motory vyvdený ven,přes nějaký zběrný kontejner,kde se olej zachytí a ven jde už jen vzduch. Dříve se to dělo pouze přes filtřík na ventilovým víku ale takhle to nevytvoří vákuum.Takže se to dává přes zpětný ventily ,který pustí vzduch jen ven. Špičkový motory mají na odsávání speciální vývěvu.
- Standa
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 837
- Registrován: 15 pro 2006, 16:24
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: FIPK - přímé sání
Myslíš na funkci rostlińáře jo.. ?
Re: FIPK - přímé sání
Stando,sice nevím,jak jsi to s tím rostlinářem myslel,ale Wranglerů s motorem 2,5 je mezi náma dost a všichni víme, že dynamiky nemá tahle motorizace nazbyt.Pokud nechceš vyměnit motor za 4,0 , tak špekuluješ, co s tím.
Na mým Wrangleru jsem nechal udělat v rámci "zvýšení chuti do života"
dvě úpravy:
1/změnu stálého převodu 3,7 na 4,11, což přineslo nesporné zlepšení zátahu za cenu nepatrného "zpomalení"-na stejných otáčkách jsem asi o 10% pomalejší
2/ FIPK,který realizoval radek 66 jako obdobu úpravy na svém 4,0 s tím, že zde již problém falešného nasávání dle příspěvku Harleye byl pořešen
Subj. dojmy: auto jede odspoda jakoby hladčeji,slyšitelný je pískot sání, hlavní efekt u "vysokootáčkového" motoru 2,5 nastává někde na 3tis ot.,kdy se ozve hluboký tón-něco na způsob "turba" a tam ,kde dříve byla "díra",tak nyní auto jede. Spotřeba při stejném stylu jízdy se nezvýšila. Celkově tuhle úpravu mohu doporučit.
Na mým Wrangleru jsem nechal udělat v rámci "zvýšení chuti do života"
dvě úpravy:
1/změnu stálého převodu 3,7 na 4,11, což přineslo nesporné zlepšení zátahu za cenu nepatrného "zpomalení"-na stejných otáčkách jsem asi o 10% pomalejší
2/ FIPK,který realizoval radek 66 jako obdobu úpravy na svém 4,0 s tím, že zde již problém falešného nasávání dle příspěvku Harleye byl pořešen
Subj. dojmy: auto jede odspoda jakoby hladčeji,slyšitelný je pískot sání, hlavní efekt u "vysokootáčkového" motoru 2,5 nastává někde na 3tis ot.,kdy se ozve hluboký tón-něco na způsob "turba" a tam ,kde dříve byla "díra",tak nyní auto jede. Spotřeba při stejném stylu jízdy se nezvýšila. Celkově tuhle úpravu mohu doporučit.
- Standa
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 837
- Registrován: 15 pro 2006, 16:24
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: FIPK - přímé sání
To byla jen sranda, víš jak psal Radek, že to na funcki má vliv
Sám jse měl FIPK taky v autě i když to byl 4L, a teď do JK ho chvi zase, až bude čas a korunky.
Sám jse měl FIPK taky v autě i když to byl 4L, a teď do JK ho chvi zase, až bude čas a korunky.
- Radek 66
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 343
- Registrován: 23 led 2010, 00:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: FIPK - přímé sání
Kluci já vím, že tohle není zrovna to pravé - ořechové :lol:
Ale jak jsem psal, funguje to dobře a není na tom nic až tak složitýho to poskládat.
Originál K&N FIPK je velice jednoduchej na montáž, maj to slušně vymyšlený, bohužel cena je kolem 10 tis.
Dával jsem si to do Granda 5,7 Hemi, ale i tam to chtělo " dodělat"
http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... essage4741
Tohle mi přijde jednodušší a cena třetinová nebo nepřesáhne půlku.
Sání je úmyslně mírně vzhůru, kdyby už se dostala trocha vody, ať má možnost vracet se k filtru.
Už jsem konzultoval s Harleyem možnost FIPKu na druhou stranu, sání by bylo míň než poloviční délky.
Má to přímý vliv na výkon i kroutící moment, takto by to ale mělo fungovat lépe.
Když se najde dobrovolník :eek: , můžeme vyzkoušet tu kratší možná ještě ostřejší variantu.
Ale jak jsem psal, funguje to dobře a není na tom nic až tak složitýho to poskládat.
Originál K&N FIPK je velice jednoduchej na montáž, maj to slušně vymyšlený, bohužel cena je kolem 10 tis.
Dával jsem si to do Granda 5,7 Hemi, ale i tam to chtělo " dodělat"
http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... essage4741
Tohle mi přijde jednodušší a cena třetinová nebo nepřesáhne půlku.
Sání je úmyslně mírně vzhůru, kdyby už se dostala trocha vody, ať má možnost vracet se k filtru.
Už jsem konzultoval s Harleyem možnost FIPKu na druhou stranu, sání by bylo míň než poloviční délky.
Má to přímý vliv na výkon i kroutící moment, takto by to ale mělo fungovat lépe.
Když se najde dobrovolník :eek: , můžeme vyzkoušet tu kratší možná ještě ostřejší variantu.
Naposledy upravil(a) Radek 66 dne 18 dub 2010, 11:45, celkem upraveno 1 x.
- Radek 66
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 343
- Registrován: 23 led 2010, 00:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: FIPK - přímé sání
Jo, tady je odkaz na originál K&N pro TJ 4,0 L
Bohužel pro 2,5 ku se nedělá vůbec, existuje pouze deskový KN filtr do Air boxu
http://www.knfilters.com/search/product ... =57-1514-1
Bohužel pro 2,5 ku se nedělá vůbec, existuje pouze deskový KN filtr do Air boxu
http://www.knfilters.com/search/product ... =57-1514-1
- Petr Krátký
- Tiskový mluvčí RS
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 zář 2007, 11:35
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: FIPK - přímé sání
A jak jste změnili parametry řídící jednotky a výfukového systému,když jste měnili parametry sání?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti