Stránka 1 z 1

Tlumič řízení

Napsal: 12 srp 2009, 08:59
od Harley
Tak jako většině Jk,tak i mě začal téct tlumič řízení. Sice až po 70tis.Km ,což jinejm mnohem dřív ale došlo i na mě. Nevím kde mají problém ale jak sem viděl ve světě ale i v čechách,tak je to trochu notorický problém. Není to nic závažnýho ani drahýho,takže žádná tragedie.I bez něj se auto chová normálně,má-li dobrou geometrii ale je fakt,že tlumič,kterej má trochu vakl je cítit.Proto jsem si i všimnul,že mi rosí.Na JK foru jsem se už dřív dozvěděl.že první ročníky Jk měly tlumič montovanej pístnicí k nápravě a že pozější už ho mají jako na všech jinejch jeepech,pístnicí ke spojovačce.Je na to vydanej i servisní buletin od Chrysleru,kterej na tohle upozorňuje a v případě výměny tlumiče za novej doporučuje aby se namontoval pístnicí ke spojovačce. http://project-jk.com/images/tsb/TSB_19-003-07REVA.pdf
Jakej je přesně rozdíl v poloze nedokážu vysvětlit,snad na něj takhle působí jíný síly,nebo jak píšou,že kvůli odlétajícím kamínkům ,no nevím.Je fakt,že když jsem pod JK prvně ležel,že i mě to trefilo do očí,proč je tlumič obráceně než jsem u Jeepů zvyklej.
Ale asi to není moc podstatný,protože tečou tlumiče jak starším tak novějším JK a i mě ,ikdyž jsem tlumič v 60tis.Km otočil.
Tohle všechno jen na úvod,to hlavní co jsem chtěl napsat je o novým tlumiči. Kdo nemá možnost výměny tlumiče na záruku,jako já,tak musí koupit novej.Tlumičů je celá řada učených přímo pro JK. Tlumič je uchycen úplně stejně,jako na předešlých modelech Jeepů s tuhou nápravou.Oko-oko.Akorát ale s důvodu těsnosti prostoru nejde použít tlumič většího půměru,jaký maj různý Heavy Duty.Proto všechny tlumiče pro JK mají malý průměr ,plus-mínus jako ten originál. Větší tam jdou ale musí mít upraven držák na spojovačce aby tělo tlumiče od ní oddálil.I takový jsou od firem nabízeny.Třeba jako novinka od Rubicon Express. Nicméně,já chtěl tlumič vyřešit hned,ze dne na den a tak jsem zkoumal a zjistil,že tlumiče OEM stylu s XJ-ZJ-TJ jsou fyzicky identický jak mezi sebou tak i vůči JK.Akorát každý model Jeepů má pro něj svůj kód.Včera jsem v RDR/Crown koupil za si 900Kč novej tlumič pro XJ a padnul tam přesně . Hned před krámem jsem ho přehodil a je fakt,že i malej vakl ve starým byl znát,jak sem zjistil po montáži novýýho,kde najednou šlo vše pěkně plynule

Takže jen takovej postřeh,co je s čím kompatibilní a není nutný schánět pro přesný typ auta.Na JK ho třeba Crown vůbec nenabízí,přesto ho mají.Cena mi příjde taková symbolická.Kdo tam má slevy,což myslím že členové Wrangler clubu mají,tak ušetří ještě nějakou kačku.

Re: Tlumič řízení JK

Napsal: 12 srp 2009, 09:32
od LUKI
Je to tak, jak píšeš mně chlapec vytekl už po 3 tis.kilometrů, a protože se mi zdal ten ten tlumič takový subtilní , tak jsem nechtěl tenhle origo. koupil jsem silnější od Rancho cca kolem 2 tis .pasl tam ůplně přesně , ale je potřeba si seřídit držák aby chodil přesně jakmá . Já neměl problém s místem u spojovačky, ale s vrchním držákem, tam to při max vykřížení malinko naráželo, ale jde to doladit pootočením právě toho držáku na spojovačce malinko dolů , tím se mi zvětšil ůhel sklonu na vrchním držáku. Ale je to jen provizorní řešení v zimě předělám vrchní držák, protože ten tlumič má v extrému nepřirozený chod , tož tak nějak .... :wink:

Re: Tlumič řízení JK

Napsal: 15 srp 2009, 22:59
od meett
souhlas s Lukim ,, taky mam ted rancho RS 9000 = spokojenost. i presto ze je po ROmale otukanej tak drží :up:.
rada pro ostatni ktery maj na JK problem s rizenim .
- zkouknout čepy - kor na vetších kolech
- spojovačky jestli nemají vuli v zavietch - kazda musi bejt jak privařená
- a hlavne geometrii -to ja rounam po kazdy akci - a je to rozhozený

Vettší kola jsou větší kola :bit: