AEV ProCal Module

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od Harley »

Tak sem to čeknul. V tom malým návodě,kde jsou označeny polohy přepínačů to moc vysvětlený není.Jak sem na to tehdá přišel už nevím asi zkoušením ale možná i na JK-foru. A je to následovně:

Pod nadpisem "Daytime Running Lamps" jsou možnosti zapnutí světel:

Low Beam (na poloviční napětí)
High Beam (na poloviční napětí)
Fog lights
Park Lights
European mode (všechny světla na plnou intenzitu)
OFF

Při hledání sem našel svůj přízpěvek na Jk foru

NORMAL/CANADIAN MODE:
In Normal/Canadian mode the lights of your choosing (high beam, low beam, fog lights, turn signals) are lit when the vehicle is in gear or moving depending on transmission.

Automatic transmission vehicles will turn the selected lights on when the vehicle is in any gear but park. Manual transmission vehicles will need to be moving before the lights come on, and still for moment before they turn off again.

In this mode, the headlights will only light to about half vehicle voltage or ~6V, low or high beams. The other light locations will fully illuminate since they are not on dimmable circuits.


EUROPEAN MODE:
All lights all the time(even when turn signals are ON). This mode is exactly like driving around with your headlights on. Full brightness, and lamp location is irrelevant. I suspect this will cut down on bulb life, but there is no chance of forgetting your lights.
VoVo

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od VoVo »

Dík, tak teď je to jasný, nechám tam EU. Ale vyzkouším i těch 6V LOW BEAM. Zdraví VoVo.
VoVo

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od VoVo »

Další problém se světlama u JK: dneska jsem šel otevřít v tom hicu okna, aby se mi uvnitř neroztavily plasty, a abych si mohl sednout na sedadlo, protože se na to nedalo ani sáhnout, jak to bylo horký. Rozsvilily se mi světla, když jsem o otevřel normálně dákláčem, pak mají zhasanout asi za 30 sekund. Nezhasly vůbec a ještě že jsem si toho asi za hodinu nebo dvě všiml, baterka měla skoro nic, tak jsem to hned dal nabíjet a pátral. Ten timer uvnitř vypíná světla /folow me home nebo take my home či jak se ta funkce jmenuje/ někdy za 30 sekund, jindy za 60-70 sekund a občas asi vůbec. Už jsem si toho jednou všiml a vypnul to otevřením a zavřením dveří nebo nějak tak, už nevím. Netuším, jestli je to tím vedrem, všechno mělo tak 80 stupňů, ale to je v motorovém prostoru normální teplota, nebo je to nějaká závada. Zatím jsem to dal nabíjet a uvidím. Pro jistotu jsem to AEV PROCAL přerogramoval na to poloviční napětí -LOW BEAM. Nevíš, Harleyi nebo někdo, jestli se dá diagnotikou nastavit DELAY těch světel na 0?
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od Harley »

tak s tímhle zkušenost nemám ani sem o ní neslyšel. Naopak já zažil párkrát jiný anomálie v elektronice. Občas,tak jednou za měsíc-dva,se mi při odemčení a následným nastartování zasekne rádio je totálně mrtvý.Musím opět vypnout motor,zamknou,počkat až se aktivuje alarm a pak odemknout a vše funguje jak má. Druhá,stalo se mi dvakrát za tu dobu sćo mám Jk,že sem přišel k autu,třeba po nákupu a vůbec nereagovalo na dálku.Totálně mrtvý a nešlo odemknout.Otevřel jsem tedy klíčem a zpustil se alarm,kterej nešel vypnout .Pak sem tedy dal klíček do spínačky a za houkání nastartoval.Pak vše stichlo a fungoval jakoby nic se nestalo.
Ty auta jsou už moc prošpikovaný elektronikou a vše datovejma přenosama.Jsem přesvědčenej,že je to pak citlivý na vnější rušení jako všude přítomný mobily,vysílače ,ViFi a podobně.Taky někdy to může jen třeba trochu narušit dálkový ovládání s jinejch aut kolem.
Takže když se to stane jen takhle občas a není to pravidlem,tak bych se s tím netrápil a jen se s tím smířil.
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od cihlík »

Taky jsem to řešil, to svícení světel po zamknutí....v servisu v OV mi řekli, že bohužel tan delay nemůžou zkrátit, že na to nemají patřičný sofware a tak jak to dělají u evropských verzí to prý nefunguje :confused: ....ale přišel jsem na fígl jak to obejít :wink: ....stačí předtím než opustíš auto a máš už vypnutý motor, otočit vypínačem světel do zapnuté polohy a zpět, potom se ti už po zavření auta a zamknutí dálkáčem světla nerozsvítí :up: ....vyzkoušej, uvidíš a dej pak vědět :wink: ....já už to dělám automaticky, protože mě to svícení štvalo....ale jsem rád, že nemám to delay nastavené na nulu, protože se to přisvícení někdy venku večer v neznámém terénu obzvlašť hodí :wink:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od Harley »

Já delay nemám nastavenej vůbec ,teda je tam ,když nechám vypínačem zapnutá světla a dřív než vypínač vypnu motor.Pak svítí asi minutu nebo tak nějak. Díky Procal modulu už ale nezapínám světla,jelikož se zapnou a vypnou sama. Jediný co mi vadí a co řeší všichni i na Jk fóru,je to rozsvícení světel při odemčení auta.Tohle já bych třeba taky nemusel ale vypnout to nejde.

Jinak to jsou dle mě kecy,že na to nemají softvér,protože diagnostika na Star Scanu je přes internet přes který se mechanik připojuje při diagnostice auta s fabrikou.Bez rozdílu jestli US nebo EU verze. Nekupují nějaký softvérový upgrade jako to bylo při diagnostice na DRB
VoVo

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od VoVo »

Tak jsem to nabil a testuju světla, teď se po bouřce ochladilo a chodí to normálně, světla po odemčení svítí minutu. ještě potřebuju objevit to relé, které spíná žárovky, bohužel ho po sluchu nenajdu, protože když to po té minutě zhasne, tak nikde neslyším (v motorovém prostoru) žádné cvaknutí, jak relé světel odpadne. Asi je někde v kabině nebo je hodně tiché, pochybuji, že to spínají čistě elektronicky. Totiž to relé se možná slepilo, protože tam asi mám od původního silnější H4ky (dělají se 100W) svítí nějak modře a ještě metr od auta je cítit z nich vedro a taky se roztavily jejich objímky a dával jsem tam keramický. Při přeprogramnování na LOW BEAM se tato funkce rozsvícení světel dálkáčem chová stejně, při jízdě jsem těch 6V na žárovkách zatím nezkoušel, vyzkouším, až to během dneška pořádně dobiju, mám nabíječku co dává jen asi 3-4A, sice automat od CTEK, zatím ukazuje 3. stupeň nabíjecího procesu ze 7mi. A ani netuším, kolik ta baterka uvnitř má kapacitu. Mám tam žlutou Optima, podívám se na web, ale tam je víc typů a označení na aku není přes ten kryt na baterce vidět. Odhaduji tak 80Ah. Takže budu nabíjet 24hodin celkem, protože ty světla to vybily skoro na 8V, ještě že jsem to včas objevil, jinak by bylo asi po Optimě a nová tak osmičku.
VoVo

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od VoVo »

Tak ta baterka má asi jen 55Ah, což mě docela překvapilo, to je poměrně málo. http://www.optimabatteries.com/_media/d ... 082104.pdf
V mnohem menším autě Vitara mám 116Ah.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od Harley »

Světla se opravdu spínají elektronicky v TIPM.
Systému může vadit silnější žárovky.Proto je zde i problém zapojit xenony a musí na to bejt "udělátko"
Optima dělá nejvíc 75Ah baterku ale je dost veliká a třeba do Grand Cherokee se nevejde jak je vysoká ,přestože je tam předepsaná 75Ah. U Optimy je to s amperáží jinak a tak tam kde je běžně 75Ah se dává jejich 55Ah.Optima má jiný vlastnosti než konvenční baterky. Do benzínovýho JK je předepsaná 65-67Ah baterka.Do naftovýho nevím ale bude to podobný,už kvůli místu.Do všech jinejch Jeepů,bez rozdílu obsahu či typu paliva je standartní baterka 75Ah.Opět,větší se nevejde. Optima v 55Ah ,Yellow Top se pohybuje cenově kolem 5-6ti tis. a ikdbys jí totálně vybil,tak jí nezničíš. To je velká přednost Optimy.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od Jirka »

Vyčerpávající.....

Ale ještě bych - pro jistotu - připomenul specielní nabíječky pro gelovky - normální klasická nabíječka na "mokrý baterie" ji nabíjením zničí....Gelovky mají jiné charakteristiky dobíjení.....
Uživatelský avatar
pallmexman
Kuba
Příspěvky: 35
Registrován: 09 dub 2010, 16:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od pallmexman »

Právě proto jsem chtěl JKčko s co nejmíň elektroniky (to že sem musel mít US verzi a s benzínem snad ani nemusím mluvit), mám totální základní výbavu (bez dálky, bez el. stahování, bez palubního počítače aj.) a je to super, čím míň el. tím líp! Tak si představuju Jeep Wrangler MADE IN USA. ....Ale každej sme jinej - naštěstí.....
VoVo

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od VoVo »

Já bych taky radši bral, kdyby tam na světla byl páčkovej vypínač, a jako komfortní doplněk další přepínač pod volantem - potkávací-dálkový. Takhle to bejvalo ve Škodě 100 a nikdy s tím nebyl problém. Dneska jsem vyzkoušel ty 6V poloviční lapmy -LOW BEAM a svítí to vepředu i na 6V sice dostatečně, ale zase nesvítí zadek. Tak to na podzim zase vrátím na to EURO. Optimu nabíjím nabíječem CTEK
http://www.ctek.com/EN-GB/consumer/mxs-4003.aspx
a ten hídá samozřejmě i konečný napětí, já to ale stejně přestal nabíjet u třetího kroku, pak už jsem potřeboval jet, Dá se tm nastavit 14,4 nebo 14,7V nebo ještě něco nad 15V, ale to je pro bublavý mokrý baterky se špuntama.
V parametrech tý Optimy (bude fakt asi jen 55Ah, podle rozměru) píšou, že počáteční nabíjecí proud může být staáááršně velkej, ale nesmí se překročit teplota a samozřejmě napětí, aby to neplynovalo a neubyl elektrolyt a nefoukaly špunty.
Stejně se to teď při přeprogramování na ten LOW BEA chová při zavírání zase nějak jinak- teď to nesvítí, jen při otevření a zase zavření to svítí minutu. Před tím to svítilo při každým zavření, teď ne. Nebo aspoň si to nepamatuju, ale ta funkce mi otravuje, vždycky na to čekat, jestli to opravdu zhasne. Raději budu vozit startovací kabely, Stejně vozím hafo krámů - prodlužovací lano k navijáku dalších 30m, jednou jsme ho mooc potřebova a neměl, kladku, kurtu, podložku pod hever, protože je nízkej, ovládací kabel navijáku, klíče atd. Chci si udělat sadu klíčů potřebných, ale to jsou vlastně skoro všechny. zatím jsme pottřeboval očkoplochý, dvanáctihrany, imbusy, torxy, na převlečný matice, a to je tak asi všechno.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od Harley »

No,máš jen auto prosto věcí,který zlehčují život ale nezjednodušují Jk o složitou elektroniku a vše řízený počítačem,přesněji TIPM. Vše jde přes něj,včetně kontroly kvality prdů :lol: a to, o čem je tady výše řeč,se Tě dál týká taky. Převážná většina funkcí auta je programovatelná/diagnostikovatelná a je to datovejma přenosama.
JK palubní počítač nemá.

Jirko,přesně tak,na gelovky musí bejt jiná,na ně určená nabíječka.
VoVo

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od VoVo »

Jo Optimy jsou tady http://www.honoris.cz/optima_yellow_prehled.php
za docela slušný peníze, teda relativně na Česko. V Americe mají baterky obvykle v každý sámošce hned pod houskama a nábojema do brokovnice , ne sice ne Optimy,ale obyčejný a tak za 29,90 USD+ VAT.
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: AEV ProCal Module

Nový příspěvek od cihlík »

VoVo píše:...Stejně se to teď při přeprogramování na ten LOW BEA chová při zavírání zase nějak jinak- teď to nesvítí, jen při otevření a zase zavření to svítí minutu. Před tím to svítilo při každým zavření, teď ne......
Bych se divil ze by ti ta svetla nesla zhasnout manualne jako me, tim obycejnym zapnutim a vypnutim ovladace po vypnuti motoru, potom se mi uz po zamknuti znovu nerozsviti, kdyz to neudelam, tak sviti pokazde....asi cca pul minuty...nez zase samy zhasnou....
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů