Stránka 1 z 1

Otáčky vs. rychlost

Napsal: 14 kvě 2009, 18:14
od Konopnik
Při otáčkách 2500 mám na dvojku cca 45 km/h, na trojku cca 70 a na čtyřku asi 85. Pětku jsem tam moc dlouho nezkoušel, tak rychle jsem s tím ještě nejel :cheche: YJ 90, kola 235/75 R15. Rychlost odpovídá skoro přesně skutečnosti (měřeno vesnickejma radarama). Je to normální nebo jsou jiný převody?

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 14 kvě 2009, 22:11
od Harley
Bude to normál. Si jen zvyklej s automatu ,kterej točí míň.

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 10:28
od Čejka Jiří
Hoši nevím jak to je u TJ 2,5 ale u 4,0 je to ve 2,5 tisících už kurva fofr.Jinak YJ jsme s Bobem když nás chytla můza dokázali kutálet i přes 4000 konstantně.

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 11:00
od Konopnik
Otáčky kolem 2500 beru jako normální, jen mi přišlo divný, že ve měste jezdim celou dobu na dvojku :eek: . Jo a jezdil nebo jezdí tady někdo s YJ i na pětku?

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 12:43
od ludvig
to máš spotřebu 15-20l? já na pohodu jezdím přib.na kontrolku 1500-2000.5 dávám okolo 65 v poho.

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 12:47
od Konopnik
A právě proto jsem vznesl dotaz, páč se mi to zdá divný. Když jedu po vsi padesát, tak mám dvě možnosti. Na dvojku cca 2700, nebo na trojku cca 1700. Radši ten motor točim vejš, než níž. Nebo třetí možnost, jet 60, to bych měl na trojku cca 2000.

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 12:54
od ludvig
tobě se nerožne kontrolka -šipka- op.řazení?

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 13:00
od Konopnik
Ee. O týhle kontrolce slyším poprvý :eek: . Kde je, co jí rozsvěcí a kdy?

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 13:21
od ludvig
má to něco společného s emisema nej.mech.ale hlásí kdy opt.řadit.mrkni na žárovku,demontuj přísrojovku a proti světlu zjistíš která to je.

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 13:40
od Návštěvník
když zapneš zapalování tak se na moment rozžne v levém dol.rohu šipka

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 14:15
od Konopnik
V životě jsem neřadil podle kontrolky, dycinky podle uší nebo podle otáčkoměru. A otázka je, jestli to ukazuje optimum pro emise, pro spotřebu nebo pro životnost motoru.

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 14:54
od Čejka Jiří
Na dotaz zda někdo u YJ použil 5tku odpovídám již možná trochu stereotypně-s Bobem a našími YJ 2,5 jednou Řecko,jednou Sicílie tudíž poměrné štreky po dálnicích a mazali jsme si to pořád 120-130 na pětku.
Je jasné že to v kopcích vadlo a dostela se ke slovu i trojka ale jinak se dá v pohodě cestovat.Byť ta pohoda je velmi, velmi relativní. :cheche: :cheche:

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 19:59
od ludvig
já taky nejezdím podle kontrolky.to jen tak orientačně.já za wraníkem yj 2500 tahám koníka to bych daleko nedojel.to jenom že ho nemusíš tolik točit.wraník není žádná 1200 :exclaim: http://fotoalba.cz/pajucha

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 15 kvě 2009, 22:58
od Konopnik
Doufám, že taky někdy dospěju do odvahy a zkusim jet 130 :up: :cheche: .

Re: Otáčky vs. rychlost

Napsal: 17 kvě 2009, 20:27
od Dr.Ti.
TJ 2,5 , 87Kw
Mimo město jezdím běžně na 5. a to nejraději na otáčkách 2000/min,kdy mám
na 5. 85km/hod. Snažím se auto nehonit, ideál se mi jeví kolem 90km /hod, spotřebu mám přibližně 10l/100km, v terrénu je samozřejmě vše jinak.
Po městě, tedy 50km jezdím na 3. st ,na 65km již řadím 4.st , 5.st na 80km
Řídím se sluchem, citem a většinou se pohybuju kolem 2000ot.