Stránka 1 z 1

Pískání volantu

Napsal: 24 dub 2009, 17:54
od Dr.Ti.
Wrangler TJ 2,5 L
Při manévrování s vozem a otáčení volantem se ozývá pískání,
v rovném směru nebo pootočení ve vyšší rychlosti bez potíží.
Posilovač ? Děkuji za tip a radu předem

Re: Pískání volantu

Napsal: 24 dub 2009, 22:30
od Harley
Buď volenej řemen a nebo zavzdušněný servo. Podle typu zvuku.

Re: Pískání volantu

Napsal: 25 dub 2009, 22:52
od Dr.Ti.
Ano, mám stejný dojem, po ránu, v chladu s pohyby volantu během manévrování s vozem volant vrže,po zahřátí zvuk mizí,zatím tedy neřeším a dík za odpovědi

Re: Pískání volantu

Napsal: 25 dub 2009, 23:00
od Harley
Tak vrže ti samotnej volant nebo řízení?

Re: Pískání volantu

Napsal: 26 dub 2009, 10:32
od Dr.Ti.
Vypadá to, že volant a jenom za studena. Aby toho nebylo málo,tak na nerovnostech poklapávají uvloněné stabilizátory,ale to není drahá položka.
S tím volantem ale nevím co a jak.

Re: Pískání volantu

Napsal: 26 dub 2009, 19:06
od Petr Krátký
Jestli myslíš kosti na předním stabilizátoru,tak ty jsou téměř nové-někdy z loňského léta.

Re: Pískání volantu

Napsal: 26 dub 2009, 19:51
od Harley
Stačí,aby byly jen trošínku povolený a je to jak když se sype kamení.

Re: Pískání volantu

Napsal: 26 dub 2009, 19:59
od Dr.Ti.
1/pískání volantu za studena zatím neřeším, po zahřátí mizí,zvuk má vyšší ton,jako prokluzující řemen
2/podstatně více mi vadí klapání na nerovnostech,původně jsem si myslel, že zvuky jdou zepředu a stabilizátory kontroloval- je tam mírná vůle,takže výhledově bude nutná výměna,ale ouha,zvuky jsou zezadu,odněkad od kol...?
a/dělal se lift,tlumiče byly ale v dobrém stavu,utažení při zpětné montáži snad bude OK
b/ brrzy ? nevím..
c/ kříže v kardanu?
d/kříže na poloosách ?
Klapání na dálnici a větší nerovnosti mizí,maximum intenzity kopíruje výmoly na okreskách

Re: Pískání volantu

Napsal: 26 dub 2009, 20:12
od Harley
Mírná vůle = velký klepot

Jsou tlumiče podložený o stejný kus jako podložkovej lift? Přední mají velkej zdvih ale zadní jsou knap a bez podložení jsou mimo svou výchozí polohu a hned jdou na max vytažení a tím bouchnou.

Jejich dotažení zkontrolovat.

Panhardka dokáže hodně bouchat .stejně jako zadní stabík,resp.jeho kosti. Zadní stabík vyhodit,je k ničemu.Jestli nechceš,tak na zkoušku jen odpoj jestli pazvuky zmizí.

Když se liftují auta,tak se musí všechny ramena a panhardky povolit a tepr až když je auto na zemi a vše je ve svý přirozený poloze,tak se to vše utahuje.Nikdy né vyvěšený,nebo se utrhne nějaký silentblok či futro.Ať už přetočí a přetrhne nebo protočí v uložení.

Kardan,ne,brzdy ne,kříže ne.

Re: Pískání volantu

Napsal: 26 dub 2009, 20:30
od Dr.Ti.
děkuji za odpověď ,fakt je že před liftem nic neklapalo,takže bych si vsadil na zadní tlumiče-zřejmě je nepodložili,nevím...

Re: Pískání volantu

Napsal: 04 kvě 2009, 20:58
od Dr.Ti.
Klapání ze zadní části vozu je vyřešeno:
1/ v rámci prohlídky byly vyměněny Přední stabilizátory, které vykazovaly vůli
2/ byly podloženy zadní tlumiče o výšku podložkového liftu jako prevence
dorazu na větší nerovnosti
3/ jako příčina zvuku se ukázal zadní stabilizátor na straně řidiče s velkou vůlí
a pohybem, takže jako komplet byl vyhozen
Dalo by se říci,že se postupovalo přesně dle rady Harleye a chyba se našla a odstranila. Pískající řemen volantu "za studena" zatím neřeším