Nepravidelný chod volnoběhu

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů YJ

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Oldřich Hyvnar
malej kecal
Příspěvky: 36
Registrován: 22 led 2007, 09:30
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Nepravidelný chod volnoběhu

Nový příspěvek od Oldřich Hyvnar »

Kluci, potřeboval bych zase radu. Mám 4,2 L, automat, 1989.
Motor má nepravidelný volnoběh - a to na benzín i plyn. Auto nastartuji v pohodě, ale jak tam dám kvalt, auto mírně poskočí a chcípne. Dá se s ním odjet, ale je to o hubu, protože musím automat rozjíždět dvěma nohama - mírně přidávat plyn a zároveň druhou nohou odbržďovat. Při vyšších otáčkách motor šlape jak hodinky - sám si řadí, ale jak dojíždím ke křižovatce a zpomalím, motor chcípne. V servisu jsem včera strávil celý den, hlavní věci jsou prý v pohodě (nové svíčky,kabely nové, rozdělovač v poho, vlezli jsme i do karburátoru, rozmontovali vzduchový filtr, motorový olej neuníká, seřizovali otáčky na volnoběh mezi 800 a 1000 atd.).
Motor to prostě při zařazení rychlosti neutáhne a vypne. Nedávno se auto rozjelo samo, jak to má u automatu být.
To vynechávání zvukově připomíná, jako kdyby to někde nasávalo falešný vzduch, ale projeli jsme všechny hadičky a nic nenašli.
Ten borec, který mně auto občas dává do cajku, je starší pán a fakt machr hlavně na elektriku. Sám má Cadilac, automat. Zajeli jsme i do servisu Mercedesu za kolegy, kde mně znají, a každý říká, že s takovou závadou se ještě nesetkali. Tož jsem se obrátil na náš klub.
Jsem již ze svého auta na špagát. Vražím do toho peníze a jezdím autobusem. Jsem vděčný za každou radu, Díky moc.
Oldřich Hyvnar
malej kecal
Příspěvky: 36
Registrován: 22 led 2007, 09:30
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod volnoběhu

Nový příspěvek od Oldřich Hyvnar »

Robine díky za odpověď´. Všechno zkouším.
Ještě bych napsal, že mně to při volnoběhu haže malou jiskru. Elektrikář to nějak zkoušel , myslím při odpojení jednoho kablu od svíčky a napojení na kostru. Kablíky jsou přeměřené a dobré. Tož nevím.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod volnoběhu

Nový příspěvek od Jirka »

Zdar Oldo, zrovna se mi tvůj dotaz hodí, protože jsem teď dva dny zas nasr..... jak má být! Už jsme se o tom bavili v Brně a já ti tam zapomněl říct jednu věc a teď jsem si ji sám velmi dobře odzkoušel...

Co se týče malé jiskry - no zkus zkontrolovat jestli tam máš správné svíčky...

Ale to ostatní - jedna snad dobrá rada:

Když jezdíš stabilně na plyn, tak časem ti auto začne trochu blbnout na benzin - je třeba aspoň jednou ročně vyjet jednu benzinovou nádrž v kuse, případně přidávat čistič trysek. Vše benzinové se pak pročistí. U vstřikování jsou to prostě zasr... vstřikovače, u karbece nevím, ale něco se tam zasírá taky. Nicméně auto hlavně když je studený, tak opravdu třeba i chcípá, jsou trošku problémy se startem, nedrží volnoběh když stojíš atd,atd....
Jak asi víš, mám Granda - automat - a taky plyn. A minulej tejden jsem ho natankoval jako tradičně u nás v Jílovišti a myslel jsem že nedojedu do práce.....Nejede, netáhne, chcípá, neudrží volnoběh - prostě voda v plynu! Přidávají ji tam normálně - jak do benzinu, jsou to kur..., ale to co jsem natankoval ve středu, to teda fakt nemělo chybu..... :rolleyes: Kdyby to nebylo tak složitý, tak to vyleju.....
Takže - nejprv bych ti doporučil zkouknout kde tankuješ - a to jak plyn tak benzin! Mimochodem jsem včera zas po dlouhé době natankoval u Shellky a nestačil jsem se divit, jak to auto utíkalo.....Takže možná zkus dát i kvalitní benzin. Nevím kde tankuješ, já se snažím vždy jen značkový, většinou, protože to mám po cestě, tak Agip - ale po včerejší zkušenosti se Shellkou už ani k tomu našemu Agipu nejedu....A ve středu s plynem to samý.....
Je toho nějak moc najednou. No a když se ti to všechno takhle pěkně sejde, tak pak třeba hledáš závadu kde není.... :up:
Uživatelský avatar
Petr Krátký
Tiskový mluvčí RS
Příspěvky: 390
Registrován: 06 zář 2007, 11:35
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod volnoběhu

Nový příspěvek od Petr Krátký »

Já vám říkám pořád,že auta jezdí na benzín a na plyn jsou kamna,vy si ale nedáte říct. A pak se divíte,že je auto zasraný a nasraný.
Oldřich Hyvnar
malej kecal
Příspěvky: 36
Registrován: 22 led 2007, 09:30
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod volnoběhu

Nový příspěvek od Oldřich Hyvnar »

Jirko díky za odpověď.
Svíčky kontroloval servisman. Měl je vytáhnuté a snad by to poznal. Pouze řekl, že jsou jako nové.
S tou kvalitou benzínu a plynu máš pravdu. To jsem již také zažil, ale vždycky auto jelo. Tentokrát, než jsme začli hledat chybu, jsem natankoval benzín i plyn u Shellky, takže co se týká PHM by to mělo být snad O.K.
Při jízdě také pravidelně střídám benzín - plyn.
Nemůže to být někde v řídící jednotce? Ono to auto původně ani nechytalo. Můj "mladý" tam něco odpojil a přidal zesilovač zapalování (myslím, že z Favoritu - stál asi 700,-Kč). Pak auto hned chytlo a chytá, ale jak jsem psal, při zařazení zdechne.
Já se již pomalu připravuji a začínám šetřit, že to auto nechám odtáhnout nějakému super machrovi, ať to kompletně doladí. Tam mu ho odstavím a samozřejmě pak doplatím. Již to zkouším u jednoho kolegy v Olomouci.Prozatím jsem mu poslal VIN kód. Tady kolem Nového Jičína nikoho neznám. Buď mě ojeli nebo nevěděli, jak na to. Prozatím nechci nějaký velký servis, v Ostravě prý berou 700,- na hodinu, to by mě zruinovalo.
Kdyby někdo věděl o někom na Moravě (nejlepší severní), byl bych vděčen.
Uživatelský avatar
Konopnik
malej kecal
Příspěvky: 35
Registrován: 14 led 2009, 15:55
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod volnoběhu

Nový příspěvek od Konopnik »

Mě něco podobnýho dělalo XJ. Nevim, jak je to dělaný na 4,2 ale musí tam bejt nějaký zařízení, který ti automaticky zvýší otáčky motoru při zařazení. Tam by mohl bejt zakopanej čokl. Když zařadíš a stojíš na brzdě a motor zůstane na stejnejch otáčkách, tak by měl chcípnout.
Oldřich Hyvnar
malej kecal
Příspěvky: 36
Registrován: 22 led 2007, 09:30
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod volnoběhu

Nový příspěvek od Oldřich Hyvnar »

Díky, pokusím se to v manuálu někde vyhledat, pokud to tam je.
Mně se ale zdálo - když to auto jezdilo, že při zařazení rychlosti třeba z Parkingu na R se otáčky snížily. Samozřejmě až po mírném zahřátí motoru. Ono vždycky při studeném motoru byly zpočátku otáčky větší a pak postupně klesly, což si myslím, že bylo v pořádku. Teď, když jsme se to snažili opravit, tak motor jel i třeba dvacet minut v kusu, byl zahřátý a pořád to při zařazení chcíplo. I po pěti hodinách krátce přerušovaného provozu.
Pokud si vzpomínám, tak ten servisman mně ukazoval něco na automatické otáčky přímo u karburátoru. Prý to je O.K.
Já se teď snažím načerpat veškeré možné informace přes náš klub a pak ho zase pozvu a informace od vás ověřím znovu na autě.
Uživatelský avatar
Konopnik
malej kecal
Příspěvky: 35
Registrován: 14 led 2009, 15:55
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod volnoběhu

Nový příspěvek od Konopnik »

Pokud je ten bazmek v pořádku, tak otáčky při zařazení mírně poklesnou, ale motor nescipne. Pokud je tam něco špatně, tak poklesnou až do scipnutí :down: . Alespoň mě to takhle dělalo XJ, myslím že to nebude jinak.
Oldřich Hyvnar
malej kecal
Příspěvky: 36
Registrován: 22 led 2007, 09:30
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod volnoběhu

Nový příspěvek od Oldřich Hyvnar »

Už to mám v cajku. Opravili jsme el. rozvod pod palubní deskou pro řídící jednotku, vyměnili modul pro zapalování a opravili startér plus výměna starých el. kabelů. Takřka celý repas elektřiny.Uf!
Na plyn to je v pohodě, ale na benzín to musím držet chvíli po startu na pedálu "plynu". Po mírném zahřátí motoru to drží i na benzín. Prý na oboje - plyn i benzín - to je obtížné seřídit. Takže to mám seřízené na plyn, na který víc jezdím.
Ještě jednou díky za všechny rady. :up:
Odpovědět

Zpět na „Wrangler YJ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti