ESP

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

ESP

Nový příspěvek od Harley »

Chtěl bych se zeptat těch,co mají JK a hlavně s liftem,jestli zaznamenali dřívější aktivaci systému při zatáčení. Jak někde jedu do ostřejší zatáčky,nejčastějc sjezdový rampy na dálnicích a pod.kde se jede lehčejc rychlejc,tak se mi začne aktivovat ESP a snaží se korigovat zatáčení.Auto nedělá žádný brikule jen prostě cejtím,jak to začne přibržďovat některý kola a svítí kontrolka ESP. Když je typ zatáčky do kopce,tak je to nepříjmený,když auto je v tahu je třeba výkon a auto začne brzdit a ubírat plyn.Je to jen moment ale stačí na spomalení. Myslím ,že se to děje asi od 60km rychlosti.Je jedno,jestli je sucho nebo mokro.Dělá to především nebo spíš jen,do pravý zatáčky.
Ještě jeden postřeh. Mám pocit,že to začalo až po tom,co jsem byl na geometrii.Před tím si neuvědomuju,že bych si toho všimnul.Jen mi to ale nedává logickou souvislost.
Volant mám přesně rovně,takže snímač polohy je ve středový poloze.
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od meett »

me to delá taky je to hodne citlivý. osobně si myslím že velká citlivost(nastavená malá tolerance) snímače u volantu.
už si měl zavadu ESP/BAS ?
hodně po ježdění v terénu - limitní uhle je to citlivý . po každym ježdění v terénu(extremním) mam volant jinak natočenej.
podle mýho je tam nastavená nejká ochrana pri jizde 4x4 na pevnym povrchu ( zapomenout vypout 4x4) a rizení v souvislosti s jizdou se stim pere a je to resený nejakym citlivym snimacem volantu.. stačí kolikrát i náklon v zataáčce.

mam 4,5"
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Co myslíš tímhle: " už si měl ESP/BAS ?"
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od meett »

myslím na ze by ti svitila zavada.
souvisí to s uhlovým snímačem volantu
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Ne,to ne. I paměť je čistá.
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od meett »

ja sem tu zavadu mel ... po zkusenostech co mel tomas loni na Ua ... je v rizeni u JK nejakej pesek ,,, Luki vymena serva.. problem nikdo nedokaze specifikovat presne... zakopanej pes je na rizení
LUKI

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od LUKI »

Včera jsem o tom tvém autě meete přemýšlel a hlavně o tom jak jsi povídal že když jezdíš ostřejší terén že se ti stává že máš volant po jízdě vždy o fous pootočený buď v levo nebo vpravo. Ta štouchačka jek jsem ti ukazoval tak křivá není já jï mám tak tak tvarovanou, ale domnívám se že problém bude právě v tom tvém uchycení spodních ramen, respektivě v nezajištěných excentrech. Myslím si že při točení rejdu v ostřejším terénu kdy se o něco opře jedno nebo druhé kolo, se ti pohne právě ten excentr buď na levým nebo pravým rameni, a ten rozdíl toho dejme tomu jednoho centimetru a mírné vyosení nápravy ti udělá to pootočení volantu .....

Jinak k ESP, v době kdy ještě nebylo auto zvednuté tak jsem taky projel nějakou blbou kaluží a rozsvítilo se mi hlášení ESP Bas pak to vyschlo a samo to zhaslo, je to také funkce spojená s abs takže možná i nějaká vlhkost v konektoru na jednom z kol.

Já ty asistenty mám odpojené , nemusím věci které rozhodují za mne a natož nějaký přiblblý počítač :lol:
LUKI

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od LUKI »

Harley tím pojmem geometrie, co ti dělali nebo upravovali sbíhavost nebo rozbíhavost, nebo něco jiného ??
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Co jsem zjistil,tak deaktivovat permanentně ESP jde jen u aut od 08 výš. Je na to postup na kterej nepotřebuješ diagnostiku ale nejde aplikovat u 07 modelů.

1. Procedure To Turn ON (or OFF) The Permanent ESP Disable Feature:
a. Verify that the automatic transmission selector is in the “Park” position, and that a
manual transmission is in neutral gear.
b. Start the vehicle engine and wait approximately five (5) seconds for the system bulb
check to complete.
c. Shift the transfer case into the 4H range position. Firmly set parking brake.
d. Turn the steering wheel until it is centered and the wheels are pointed straight
ahead.
e. Turn the steering wheel one-half (½) turn to the right (clockwise). HOLD steering
wheel in this position.
f. Press and hold the “ESP OFF” button for 7 seconds. Release the “ESP OFF” button
right after 7 seconds. Wait for chime.
g. Turn the steering wheel back to center, then turn the steering wheel one-half (½)
turn to the left (counterclockwise). HOLD the steering wheel in this position.
h. Press and hold the “ESP OFF” button for 7 seconds. Release the “ESP OFF” button
right after 7 seconds. Wait for chime.
05-001-08 -6-
i. Turn the steering wheel back to center.
j. Press and hold the “ESP OFF” button for 7 seconds. Release the “ESP OFF” button
right after 7 seconds. Wait for chime.
k. Cycle the ignition switch to the “OFF” position.
2. While the Permanent ESP Disable feature is turned on, the vehicle will display the
following:
a. The ESP telltale in the instrument cluster will be illuminated.
b. The vehicle odometer will display a “ESP OFF” message.
3. To Turn OFF The Permanent ESP Disable Feature:
a. Repeat the above procedure (in Step 1).
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Jo Luki,to jsem myslel. Dělali v podstatě jen zbíhavost. Na záklon by byly třeba ty excentry.
LUKI

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od LUKI »

:cheche: ti poradím jednodušší systém, odpoj čidlo ABS u zadního kola na konektoru a je hotovo ABS a ESP už tě obtěžovat nebudou :lol:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Nevypnou se tím i elektronický "uzávěrky"? Podle čeho by pak systém vyhodnocoval ,který kolo má v terénu přibržďovat? ABS i ESP bych klidně vypnul ale jelikož nemám mech.špéry,tak o tohle bych přijít nechtěl. navíc mi bude svítit kontrolka na palubce a to bych nevydejchal. :lol:
LUKI

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od LUKI »

Hmmm tak sbíhavost, napadá mne jen logicky jedna věc. Přeměř nápravy jestli jsou v ose, příjde mi že bude jedná náprava z osy vozu ( nepřesný prodlužovací držák panhardky) bude to asi možná jen půl cenťák , ale myslím že by to mohlo udělat to že počítač to vyhodnotí v ostré zatáčce že ta náprva jde do smyku protože nejede po stejné kružnici jako ta druhá. Na řízení to nepoznáš ani na gumách prostě si myslím že jedná náprava nejede přesně v ose s druhou.
LUKI

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od LUKI »

A jo ty tam vlastne nemáš špéry já na to zapomněl :lol: . Tak to nevím u mně to takhle funguje dobře. Uzávěrky makáj i stabilizátor. Na pojistkách to vypnout nemůžeš protože na tom okruhu je ještě neco se startováním mám dojem.

Jedině to zkusit odpojit na tom konektoru a prubnout někde na ledě jestli to je spojené nebo né.

Co se týče kontrolek tak mně to tam svítí jak na diskotéce, kor když všechno pozapínám v terénu to svítí snad ůplně všechno co má kontrolku :cheche:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

To nevylučuju,jen čím to ovlivnilo seřízení zbíhavosti. Podle protokolu byla jen mírně rozhozená(jen v minutách).

Přední panhardku mám neprodlouženou na zadní byl nástavec ale úměrnej liftu 2,5" .Já zadní podložky snížil o 3/4" aby auto bylo vodorovně.Takže na ten nástavec je teď nižší lift. Nicméně,po liftu jsem jezdil nějakej čas,než jsem šel na geometrii.
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host