ESP

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od meett »

hele tak v tý kleci mám díru skoro o velikosti mexického tolaru :up: :up: :up: , takze resim nejakou podlozku tu snad sezenu a pristi tejden to musim nechat vyvarit a pak tam soupnu ty origo excentry , jestli je teda sezenu.
LUKI

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od LUKI »

Tome a ty origo původní co byli v miskách nad pružinou jste dali pryč že jo :wink:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

myslíš izolátory? Ne,zůstaly tam.Proč
LUKI

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od LUKI »

No že mají u wranglera výšku cca 1,6 cm, a myslím že když dáváš lift podložku nad pružinu tak by se ty původní měli sundat. Chtělo by se na to informovat na stránkách výrobce nebo na jk fóru. To máš rozdíl víc jak 0,6 " .
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Jo,sou vysoký asi 1/2" .Někdy se sundavají někdy ne.Třeba u Teraflex kitu mají (mohou) zůstat a dle manuálu je tam mají nafocený že zůstávaj. Záleží asi s jakýho materíálu jsou podožky aby zůstal izolační efekt. Já přemejšlel je nedávat aby to nebylo tak vysoký a ze zadku je asi stejně vyndám abych šel ještě kousek níž. Furt je auto trošku s kopce.
LUKI

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od LUKI »

Jj tak o tom víš to je dobře, my jsme je právě u RE sundávali.
Ale to neřeší nic s tím tvým ESP, ta sbíhavost na to nemá vliv kor když ti s tím hli jen zanedbatelně.

Opravdu mne nic jiného nenapadá než proměřit tu souosost náprav :confused:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Podle protokolu jsou rovně.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Změřil jsem jak sou nápravy mimo střed podélný osy. Měřil jsem to sice jen vůči lemům ale obě nápravy jsou skoro na milimetr v prostředku. Teda lépe řečeno,kola vůči lemům jsou vylezlý všechny stejně.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Tak jsem narazil na TSB který tohle řeší. Je to stav u naliftovanejch aut a větších kol. Nedá se to skorigovat ke změně jen úplně vypnout. S celýho systému ESP se vypne samotný ESP a ERM (proti převrácení systém). Zústává nadále funkční ABS,BAS (brzdový asistent) a BLD(elektronický samosvory).
http://project-jk.com/jeep-jk-tsb-recal ... d-vehicles

U aut od 08 to jde přímo tím postupem,co jsem ho dával výše(je i v tom TSB) u 07 modelů je třeba udělat u dealera reflesh systému ,který pak vypnutí umožní. Vypnutí/zapnutí si pak může provést každý sám.
Takže já si vytisknu tenhle TSB a zajedu do Chrysleru se zeptat,jestli na to mají správnej softvér. Jiná cesta není a aktivace systému mě celkem prudí.Pod tím TSB je i diskuze lidí ze světa .

ještě podobnej TSB ale pro 4x2 modely.Diskuze je ale pod tím zajímavá.
http://project-jk.com/images/tsb/TSB_08-007-07.pdf
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Teď jsem byl na Chodově v Jeepu a jsem na čtvrtek odpoledne objednanej na reflesh systému. Ukázal jsem jim ten buletin a ač ho viděli prvně a tuhle možnost neznali(ani že to jde u modelů 08+ standartně) tak to vzali tak,že to prostě půjde a nijak otráveně se netvářili,co že to po nich chci. Uvidíme.Ve čtvrtek poreferuju.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Tak snad mačkat tlačítka na DRB a vést se návodem v buletinu snad zvládnou. Dyštak budu kopat pod koleno. :lol:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Tááák!
Včera jsem byl na přehrání softvéru ,který umožní stálý vypnutí ESP,TCM a ERM při zachování funkce ABS,BAS a BLD.
Tohle nahrání ,nebo reflesh se týká jen modelů 07.Od 08 je tahle možnost už s fabriky a právě program 08 modelů se nahrává.
Přehrávají se tři elektronický jednotky. ABS ,CCN (cabin control node) a TIPM (Totally Integrated Power Module).
Je to záležitost asi hodiny a jen se postupuje dle TSB,který k tomu vydal Chrysler.
http://project-jk.com/images/tsb/TSB_05-001-08.pdf

No a když to je celý takhle přehraný,tak dle tohohle postupu se docílý stálý vypnutí a v případě potřeby,stejným způsobem se ESP znovu aktivuje.

Obrázek

http://www.jpmagazine.com/techarticles/ ... index.html

Takže vším tímhle jsem prošel ale ESP se mi vypnout nepodařilo! Když mi přivezli auto s dílny,tak prý se jim to vypnout podařilo,pak to zase zapli aby mi to mohli předvést ale už ani jim ani mě potom asi padesáti pokusama,se to nepodařilo.
Měl jsem podezření,jestli něco s postupů přehrání nezvorali a tak jsem tam dneska zajel znova. Programy tam opravdu jsou ale vypnout se to nedaří.
V noci jsem projížděl stohy témat k tomuhle na JK-forum a JK-board a v podstatě jsem nenašel nikoho s 07čkou,komu to jde vypnout. Všichni při postupu vypnutí zkončili na stejným bodu jako já. Nikdo zaručně neřekl,že mu to jde po refleshi vypnut. Takže asi chyba nebude v servisu ale nějaká softvérová. Většina lidí nakonec udělala pevnej vypínač ,kterým se odpojí G-force senzor a tím se celej systém ESP odpojí. Má to akorát nevýhodu,že se příjde o BAS a ABS a snad i o BLD ale to nikdo nikde nepotvrdil ( to by mi scházelo nejvíc) .Ještě to má tu prudu,že se po vypnutí rozsvítí kontrolky ESP, ESP-BAS a ABS. Ale je to na vypínač,takže se to jednoduše zapne a vypne a po vypnutí zapalování a znovu zapnutí se to resetuje do origo nastavení.
Já to dneska nevydržel a vypínač jsem si tam přidělal.Je to jednoduchý přecvaknutí fialovýho drátu se světle modrým pruhem,který je ve svazku ,který kouká v pravo od plyn. pedálu. Na přerušený konce jsem dal vypínač.
Obrázek

Obrázek

(toto není foto s mýho auta ale jen kde jsem se inspiroval)

Tak teď mám možnost kdykoliv ESP vypnout a hned i zapnout. Svítící kontrolky ale mě trochu sejří ale zase můžu v klidu jezdit zatáčkama. Je ale na uvážení,za jakejch podmínek to vypínat. Přeci jen,ABS není úplně k ničemu a jestli se takhle příjde i o elektronický samosvory,tak je lepší to na terén nechat zapnutý a v režimu 4WD vypnout ESP tlačítkem,jak to umožňuje tov. nastavení.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ESP u JK

Nový příspěvek od Harley »

Tak něco k ESP

Jelikož se mi ani p několika pokusech nepodařilo ESP vypnout,dle návodu a jak sem zjistil na JKforu,nejsem jedinej a nikdo neví proč,tak jsem furt zkoumal,jak to ESP uklidnit. Dost jsem vsázel na rekalibraci tachometru aby šly do počítače reálný údaje.Ale krabičku od AEV jsem zatím neměl.
S měření geometrie jsem věděl,že mám malej záklon. Už to je jeden s faktorů,který do toho můžou kecat.Na štelovací ramena zatím nebyly volný peníze tak jsem implantoval šrouby s excentrama se ZJ. Jednak jsem zlepšil podélnou stabilitu a druhak,větším záklonem jsem konečně docílil,že se ESP už nekativuje ani při docela vostrý pravý zatáčce! Možná tomu pomohla kombinace přehrání 08+ softvéru a toho záklonu ale každopádně je to pryč. Doladění tachometru a přesný polohy volantu na střed pomocí AEV ProCal krabičky to myslím dokončilo.
Takže doporučuju záklon nastavit minimálně na tov.hodnotu ,což jsou 4° ale ještě líp na 6°. Má na tohle markantní vliv.
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů