Excentry na štelování záklonu nápravy

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od meett »

Luki prosim te , shanim (krome jiného :cheche: :cheche: :cheche: )na spodní ramena sky-jacker uchycení prední nápravy vymezovací excentry. mám je nejký vymlácený - nevíš o něčem nebo jedině vyrobit ???
Dík za radu
LUKI

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od LUKI »

bhééé kdyby jsi si koupil kloudný podvozek od RE tak jdou koupit mají všechny součásti repasovatelné.
U SJ čeče nevím ,jedině to zkus oměřit jestli tam nepasují z origo ramen , pak by šli objednat od moparu.(doufám)

p.s. origo komplet podvozek i s ramenama mám ve skladu tak to můžem porovnat :lol:
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od meett »

........ origo nemám . jedine ct nebo pa pojedu do hradce pro auto tak bych se za tebou mohl stavit na kavu :cheche: :cheche: :cheche:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Harley »

Co jsou ty excentry? Myslíte excentry na štelování záklonu?
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od meett »

ano
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Harley »

Tak to sem si myslel. Já je totíž budu dávat a mám připravený s Grand Cherokee ZJ,kterej je měl už s fabriky. Ještě jsem je nenasadil,jelikož nemám udělný ty oválný díry v úchytu nápravy ale měly by bejt stejný.
Koupil jsem je na vrakáči.
LUKI

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od LUKI »

Teď malinko nechápu , máě na mysli ty pouzdra na koncích spodního ramena?

Já totiž pod pojmem excentr nechápu co máš na mysli, kor když tady Harley napsal na štelování záklonu, já mám štelování záklonu na vrchním ramenu kde je šroubění a žádný excentr tam taky není, (ten si pamatuju že byl u Patrola) :eek: ,spodní rameno je pevné.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Excentry na štelování záklonu

Nový příspěvek od Harley »

Budem li mluvit o origo ramenech,tak spodní přední je k nápravě chycený v těch účkách. Tak to maj všechny Jeepy s vinutejma. Grandy ZJ a myslím začátek TJček měl šroub,co drží rameno a prochází silentblokem v ramenu osazen na koncích podložkama,který byly offset.Díra v plechovým účku byla oválná a měla kolem sebe takovou podkovu do který zapadly ty podložky. Jak si otáčel šroubem tak si otáčel i těma excentrickejma podložkama a tím si měnil záklon nápravy.
Od WJ je tam dál tahle možnost ale už tam není ta oválná díra a šroub není osazen těma excentrama. Na úchytu na nápravě je ale oválná díra předznačená a šrouby s excentrama se dají koupit jako origo díl,když je nějaký důvod změnit záklon nápravy.Ať kvůli geometrii nebo úhlu kardanů. U JK je to stejně,akorát tam není ta podkova o kterou se opíraj podložky ale takový vylisovaný výstupky. Jen se musí propilovat ta díra na oválnou.Existuje na to origo přípravek,kterej to předznačení díry vylisuje. Mopar prodává i kity na tohle pro zadní nápravu. Samozřejmě to nemá moc velkej úhlovej rozsah,asi 3-4° ale pro menší lifty to stačí.
Krom Moparu tohle prodává i spousta firem .
Pokud máš štelovací ramena,tak tohle je pro tebe bezpředmětný. Já osobně trochu vsázím na to,že mi to vyřeší to lehký tažení ke straně.
LUKI

Re: Excentry na šzelování záklonu

Nový příspěvek od LUKI »

To by mohlo být příčínoutoho táhnutí, máš pravdu. Takže Meet tam nemá u tak vysokého podvozku štelovací ramena? :eek: Nedovedu si představit jak by jsme u tak vysokého liftu dostali auto do roviny jen za pomocí excentru.


jinak tady je odkaz na fotky které jsme dělali při výměne podvozku, možná to někdy někomu pomůže:

http://wozembouch.rajce.idnes.cz/JEEP/
LUKI

Re: Excentry na štelování záklonu

Nový příspěvek od LUKI »

Po provedení liftu se nám sbihacost nebo rozbíhavost nezměnila, ale je nutné dostat nápravy do osy. Nejdřív jsem z toho měl noční můru protože jsem nevěděl kde a jak to udělat, auto jelo šejdrem, a odborníci v servisech s tím nic nechtěli mít společného protože na to nemají programy atd. ... .
Provedl jsem následujíci a jednoduchou věc. A to jsem si postavil na dílnu, vzal obyčejný metr a pomocí montážních otvorů na které jsou od výroby na rámu a na nápravách ( je nutné logicky najít ty které musí být z výroby dány při chodu montážní linkou) jsem proměřil , ve všech směrech i křižmo a nastavil aby byli shodné. Zároveň dávat pozor aby byl správný záklon náprav. Po té jsem seřídil řízení a panhardky aby bylo vše v ose vozu a celý problém byl vyřešen , auto nikam netáhne gumy se nesjíždí je to v cajku :lol:
Jen poznámka k zadní panhardce která nebyla štelovací , měla jen prodlužovací držák. Dělal nám malinko problémy (mimochodem jako všem v tehle sérii od RE v US)tak jsem ho vyhodil a nastavil panhardku.
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od meett »

bavíme se o předních spodních ramenou . jedna část je uchycená na rám a druhá na nápravě ( v kleci ).

Rameno od Sky Jackeru ma na uchycení nápravy oválnou díru vymezenou právě těmi podložkami - ty umožňují pohnout nápravou dopředu nebo dozadu
vyrovnat celou napravu ve smeru jízdy a i v podstatě náklonově - je to cca 1,5-2 cm. nevím presně naposledy jsem s tím měl problém na UA :down: :down:
LUKI

Re: Excentry na štelování záklonu

Nový příspěvek od LUKI »

Vím co máš už na mysli, tohle opravdu vyřešit jak to psal Harley z vrakáče , ale jestli to bude pasovat ?? Nebo nechat udělat. Nic takového ve skládku nemám. Ale tenhle systém tak jak ho tam máš ty se mi zdá pěkně na howno , nechápu proč to dělají takhle složitě. Navíc mi příjde že když se to nastaví mimo osu díry tak se to uložení musí zákonitě rychleji opotřebit ..
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od Harley »

Mě to příjde velice jednoduchý a jak vidět u Grandů,tak absolutně bezproblémový. Teda jestli to co myslí Meet je to samý.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od Harley »

Tohle ja takový samo-domo vyrobení excentrů a zvětšení záklonu

http://www.jk-forum.com/showthread.php? ... adjustment

Normálně tam patří takovejhle šroub:
http://www.quadratec.com/products/16315_654.htm

a tohle je přípravek na vylysování před značný části oválný díry u JK

http://www.quadratec.com/products/16315_655.htm
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Excentry na štelování záklonu nápravy

Nový příspěvek od meett »

jo jo to je ono :up: tak to neni na rameni ale na tý kleci na nápravě - jak nemám auto furt u sebe tak se na to ani nemužu podívat .

Luki stejně bych se za tebou zejtra rad stavil jestli (teda budeš mít čas ). a byl bych rad kdyby si na tu napravu hodil oko .... :up:
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host