Excentry na štelování záklonu nápravy
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- meett
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 501
- Registrován: 12 led 2007, 20:13
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Excentry na štelování záklonu nápravy
Luki prosim te , shanim (krome jiného )na spodní ramena sky-jacker uchycení prední nápravy vymezovací excentry. mám je nejký vymlácený - nevíš o něčem nebo jedině vyrobit ???
Dík za radu
Dík za radu
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
bhééé kdyby jsi si koupil kloudný podvozek od RE tak jdou koupit mají všechny součásti repasovatelné.
U SJ čeče nevím ,jedině to zkus oměřit jestli tam nepasují z origo ramen , pak by šli objednat od moparu.(doufám)
p.s. origo komplet podvozek i s ramenama mám ve skladu tak to můžem porovnat :lol:
U SJ čeče nevím ,jedině to zkus oměřit jestli tam nepasují z origo ramen , pak by šli objednat od moparu.(doufám)
p.s. origo komplet podvozek i s ramenama mám ve skladu tak to můžem porovnat :lol:
- meett
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 501
- Registrován: 12 led 2007, 20:13
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
........ origo nemám . jedine ct nebo pa pojedu do hradce pro auto tak bych se za tebou mohl stavit na kavu
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Co jsou ty excentry? Myslíte excentry na štelování záklonu?
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Tak to sem si myslel. Já je totíž budu dávat a mám připravený s Grand Cherokee ZJ,kterej je měl už s fabriky. Ještě jsem je nenasadil,jelikož nemám udělný ty oválný díry v úchytu nápravy ale měly by bejt stejný.
Koupil jsem je na vrakáči.
Koupil jsem je na vrakáči.
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Teď malinko nechápu , máě na mysli ty pouzdra na koncích spodního ramena?
Já totiž pod pojmem excentr nechápu co máš na mysli, kor když tady Harley napsal na štelování záklonu, já mám štelování záklonu na vrchním ramenu kde je šroubění a žádný excentr tam taky není, (ten si pamatuju že byl u Patrola) :eek: ,spodní rameno je pevné.
Já totiž pod pojmem excentr nechápu co máš na mysli, kor když tady Harley napsal na štelování záklonu, já mám štelování záklonu na vrchním ramenu kde je šroubění a žádný excentr tam taky není, (ten si pamatuju že byl u Patrola) :eek: ,spodní rameno je pevné.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Excentry na štelování záklonu
Budem li mluvit o origo ramenech,tak spodní přední je k nápravě chycený v těch účkách. Tak to maj všechny Jeepy s vinutejma. Grandy ZJ a myslím začátek TJček měl šroub,co drží rameno a prochází silentblokem v ramenu osazen na koncích podložkama,který byly offset.Díra v plechovým účku byla oválná a měla kolem sebe takovou podkovu do který zapadly ty podložky. Jak si otáčel šroubem tak si otáčel i těma excentrickejma podložkama a tím si měnil záklon nápravy.
Od WJ je tam dál tahle možnost ale už tam není ta oválná díra a šroub není osazen těma excentrama. Na úchytu na nápravě je ale oválná díra předznačená a šrouby s excentrama se dají koupit jako origo díl,když je nějaký důvod změnit záklon nápravy.Ať kvůli geometrii nebo úhlu kardanů. U JK je to stejně,akorát tam není ta podkova o kterou se opíraj podložky ale takový vylisovaný výstupky. Jen se musí propilovat ta díra na oválnou.Existuje na to origo přípravek,kterej to předznačení díry vylisuje. Mopar prodává i kity na tohle pro zadní nápravu. Samozřejmě to nemá moc velkej úhlovej rozsah,asi 3-4° ale pro menší lifty to stačí.
Krom Moparu tohle prodává i spousta firem .
Pokud máš štelovací ramena,tak tohle je pro tebe bezpředmětný. Já osobně trochu vsázím na to,že mi to vyřeší to lehký tažení ke straně.
Od WJ je tam dál tahle možnost ale už tam není ta oválná díra a šroub není osazen těma excentrama. Na úchytu na nápravě je ale oválná díra předznačená a šrouby s excentrama se dají koupit jako origo díl,když je nějaký důvod změnit záklon nápravy.Ať kvůli geometrii nebo úhlu kardanů. U JK je to stejně,akorát tam není ta podkova o kterou se opíraj podložky ale takový vylisovaný výstupky. Jen se musí propilovat ta díra na oválnou.Existuje na to origo přípravek,kterej to předznačení díry vylisuje. Mopar prodává i kity na tohle pro zadní nápravu. Samozřejmě to nemá moc velkej úhlovej rozsah,asi 3-4° ale pro menší lifty to stačí.
Krom Moparu tohle prodává i spousta firem .
Pokud máš štelovací ramena,tak tohle je pro tebe bezpředmětný. Já osobně trochu vsázím na to,že mi to vyřeší to lehký tažení ke straně.
Re: Excentry na šzelování záklonu
To by mohlo být příčínoutoho táhnutí, máš pravdu. Takže Meet tam nemá u tak vysokého podvozku štelovací ramena? :eek: Nedovedu si představit jak by jsme u tak vysokého liftu dostali auto do roviny jen za pomocí excentru.
jinak tady je odkaz na fotky které jsme dělali při výměne podvozku, možná to někdy někomu pomůže:
http://wozembouch.rajce.idnes.cz/JEEP/
jinak tady je odkaz na fotky které jsme dělali při výměne podvozku, možná to někdy někomu pomůže:
http://wozembouch.rajce.idnes.cz/JEEP/
Re: Excentry na štelování záklonu
Po provedení liftu se nám sbihacost nebo rozbíhavost nezměnila, ale je nutné dostat nápravy do osy. Nejdřív jsem z toho měl noční můru protože jsem nevěděl kde a jak to udělat, auto jelo šejdrem, a odborníci v servisech s tím nic nechtěli mít společného protože na to nemají programy atd. ... .
Provedl jsem následujíci a jednoduchou věc. A to jsem si postavil na dílnu, vzal obyčejný metr a pomocí montážních otvorů na které jsou od výroby na rámu a na nápravách ( je nutné logicky najít ty které musí být z výroby dány při chodu montážní linkou) jsem proměřil , ve všech směrech i křižmo a nastavil aby byli shodné. Zároveň dávat pozor aby byl správný záklon náprav. Po té jsem seřídil řízení a panhardky aby bylo vše v ose vozu a celý problém byl vyřešen , auto nikam netáhne gumy se nesjíždí je to v cajku :lol:
Jen poznámka k zadní panhardce která nebyla štelovací , měla jen prodlužovací držák. Dělal nám malinko problémy (mimochodem jako všem v tehle sérii od RE v US)tak jsem ho vyhodil a nastavil panhardku.
Provedl jsem následujíci a jednoduchou věc. A to jsem si postavil na dílnu, vzal obyčejný metr a pomocí montážních otvorů na které jsou od výroby na rámu a na nápravách ( je nutné logicky najít ty které musí být z výroby dány při chodu montážní linkou) jsem proměřil , ve všech směrech i křižmo a nastavil aby byli shodné. Zároveň dávat pozor aby byl správný záklon náprav. Po té jsem seřídil řízení a panhardky aby bylo vše v ose vozu a celý problém byl vyřešen , auto nikam netáhne gumy se nesjíždí je to v cajku :lol:
Jen poznámka k zadní panhardce která nebyla štelovací , měla jen prodlužovací držák. Dělal nám malinko problémy (mimochodem jako všem v tehle sérii od RE v US)tak jsem ho vyhodil a nastavil panhardku.
- meett
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 501
- Registrován: 12 led 2007, 20:13
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
bavíme se o předních spodních ramenou . jedna část je uchycená na rám a druhá na nápravě ( v kleci ).
Rameno od Sky Jackeru ma na uchycení nápravy oválnou díru vymezenou právě těmi podložkami - ty umožňují pohnout nápravou dopředu nebo dozadu
vyrovnat celou napravu ve smeru jízdy a i v podstatě náklonově - je to cca 1,5-2 cm. nevím presně naposledy jsem s tím měl problém na UA
Rameno od Sky Jackeru ma na uchycení nápravy oválnou díru vymezenou právě těmi podložkami - ty umožňují pohnout nápravou dopředu nebo dozadu
vyrovnat celou napravu ve smeru jízdy a i v podstatě náklonově - je to cca 1,5-2 cm. nevím presně naposledy jsem s tím měl problém na UA
Re: Excentry na štelování záklonu
Vím co máš už na mysli, tohle opravdu vyřešit jak to psal Harley z vrakáče , ale jestli to bude pasovat ?? Nebo nechat udělat. Nic takového ve skládku nemám. Ale tenhle systém tak jak ho tam máš ty se mi zdá pěkně na howno , nechápu proč to dělají takhle složitě. Navíc mi příjde že když se to nastaví mimo osu díry tak se to uložení musí zákonitě rychleji opotřebit ..
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Excentry na štelování záklonu nápravy
Mě to příjde velice jednoduchý a jak vidět u Grandů,tak absolutně bezproblémový. Teda jestli to co myslí Meet je to samý.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Excentry na štelování záklonu nápravy
Tohle ja takový samo-domo vyrobení excentrů a zvětšení záklonu
http://www.jk-forum.com/showthread.php? ... adjustment
Normálně tam patří takovejhle šroub:
http://www.quadratec.com/products/16315_654.htm
a tohle je přípravek na vylysování před značný části oválný díry u JK
http://www.quadratec.com/products/16315_655.htm
http://www.jk-forum.com/showthread.php? ... adjustment
Normálně tam patří takovejhle šroub:
http://www.quadratec.com/products/16315_654.htm
a tohle je přípravek na vylysování před značný části oválný díry u JK
http://www.quadratec.com/products/16315_655.htm
- meett
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 501
- Registrován: 12 led 2007, 20:13
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Excentry na štelování záklonu nápravy
jo jo to je ono tak to neni na rameni ale na tý kleci na nápravě - jak nemám auto furt u sebe tak se na to ani nemužu podívat .
Luki stejně bych se za tebou zejtra rad stavil jestli (teda budeš mít čas ). a byl bych rad kdyby si na tu napravu hodil oko ....
Luki stejně bych se za tebou zejtra rad stavil jestli (teda budeš mít čas ). a byl bych rad kdyby si na tu napravu hodil oko ....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host