Teplotní čidlo pod baterkou

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů TJ

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Teplotní čidlo pod baterkou

Nový příspěvek od Jirka »

Tak se musím v rychlosti podělit zas o jeden špek, co američan na Jeepu vymyslel :lol:

Na mém novém TJčku /kdo ho zná, ví o co jde/ svítí už od začátku ta žlutá kontrolka na palubce "check engine". V podstatě vadná čidla se vždy dají poznat podle toho, že je pak načte počítač a podle chybového kódu se čidlo najde. Pár čidel tam bylo vadných - dvě lambda sondy, jednou čidlo teploty vody /mimochodem nové - od crownu..../, ale stále nám tam svítila jedna závada, která měla kód 1492. Nešla vymazat a v chybovníku bylo toto vysvětlení: "APLSOL solenoid"........ A nikde nikdo netušil, co by to mohlo být, a ani v Chrysleru tento kód neznali..... A protože tento kód - a tedy tato vadná cívka je dle výrobce zařazena do skupiny "motor - řídící a emisní systém", logicky jsme hledali veškeré cívky okolo emisí, aktivního uhlí a řízení zpětných výparů, které jsou normálně řízeny jednou cívkou, v mém případě kalifornského auta jsou tma cívky dvě :confused: Jednu jsme vyměnili - a nic. A druhou ne, protože podobné auto asi v Čechách není, takže ani vrakáče, ani prodejny tu druhou, větší cívku nemají......Tak jsem říkal - no nevadí, budu jezdit dál - ono to na jakékoli vlastnosti auta nemá absolutně žádný vliv - je to typické kurvítko..... To jsem ale nevěděl, že ještě ne to největší..... :cheche:

Po roce různých zkoušek vyřadit cívku odporem, nahradit jinou apod., už mě to přestalo bavit a zkusil jsem znovu do podrobna prostudovat origo manuál....A ejhle - v něm jsem se dočetl cosi o tom, že kód 1492 má cosi společné s čidlem teploty baterie :exclaim: :eek: A tu jsem si vzpomněl, že když jsem to auto viděl poprvé, vyndali jsme zpod baterky takovej plastovej placatej bazmek s drátem a konektorem a docela jsme se smáli tomu, že američan vymyslel čidlo pod baterku, které určuje zda je baterka buď moc studená nebo moc teplá - tedy zda se třeba při dobíjení nevaří, ale tu druhou studenou vlastnost nevím co měli na mysli....Nicméně tuhle - podle mne absolutní blbost jsem se smíchem vyhodil s tím, že kdyby se mi baterka vařila, asi bych to přece poznal sám.....Ještě bych to možná pochopil u normálních osobáků, co mají baterku schovanou vzadu pod sedačkama....No a to se mi přesně nevyplatilo....Tohle debilní americký čidlo, co má každá amerika, je tak háklivý, že když je odpojený, tak to hlásí závadu na motoru a ještě k tomu na emisní skupině :exclaim: :exclaim: :exclaim:

Takže - dkoupeno na vrakáči - zapojeno- závada počítačem vymazána-a žlutá kontrolka zhasnuta.....
Společně jsme se jednak nestačili divit a jednak jsme zjistili další "dobrou" věc, že pokud je na tomto čidle závada, tak ještě k tomu auto sníží dobíjecí proud - takže v podstatě nedobíjí....A já si celý rok myslel, že ten ampermetr na palubce je asi špatně cejchovanej, protože ukazoval mírně pod 14V - u Jeepů nicméně normální jev - nikdy jim přístroje neukazovaly přesně. Po zapojení tohodle čidla jsem se opět nestačil divit - ampermetr skoro na 15ti voltech.........

Prostě - opět se američan projevil - důležité věci jako tlumiče apod mu unikají, ale takovýhle píč...., na ty ho užije........ :down:

No napadlo by vás to???? :wink:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek

Nový příspěvek od Harley »

Jirko,takovej mazák a tohle neznáš? :rolleyes: :lol:
To čidlo má i třeba Grand ZJ a krom toho vlivu na dobíjení má i přímej vliv na řazaní automatický převodovky a je to jedno s vnějších čidel,co určuje,kterej program TCU zvolí pro automat.Takže když někdo tohle čidlo ignoruje a vyhodí ho a nebo dá baterku,která má na spodku žebrování a tím se ta placka čidla oddálí ode dna baterky,tak čidlo přijímá nepřesný informace o teplotě baterie a tím se převodovka dostává do nevhodnýho režimu řazení.
Proto je nutný takovou baterku v místě dotyku čidla zbavit žebrování aby čidlo dosedlo po celý ploše. Když jsem měl v ZJ baterku Delphi(která měla to žebrování),tak jsem ho obrušoval a ještě jsem dal na čidlo tenkou oboustrnou lepící pásku,aby bylo permanentně k baterce přitisknutý.

Mě to až tak zvrácenej výmysl nepříjde aje to v celku stará věc,kterou má spousta jinejch aut.
Uživatelský avatar
Čejka Jiří
hodně velkej kecal
Příspěvky: 137
Registrován: 06 úno 2007, 09:48
Bydliště: Brodce
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek

Nový příspěvek od Čejka Jiří »

Jé to jsem se natlemil Jirko :cheche: :cheche: :cheche: .Já si s tím taky užil.Z pečlivosti jsem vyndal baterku a že to pod ní natřu a tak.Pak jsem se rozhodl vyndat i ten kastlík pod ní a koukám visí mi tam drát a nějakej bazmek.Konzultoval jsem to s kdekým.Dostal jsem různé odpovědi přičemž nejfundovanější byla ta že se jedná o elektronického hlídače a kdyby došlo v okolí k nukleárnímu výbuchu pak tohle čidlo odpojí elektroniku auta (aby byla zachována následná mobilita).To pozor není žert takhle mi to bylo smrtelně vážně vysvětleno!No mylsel jsem si svoje a zase to tam po natření vrátil protože co kdyby náhodou že? :cheche: :cheche: :cheche:
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek

Nový příspěvek od Jirka »

Harleyi, vím že to čidlo je a taky vím že snímá tu teplotu, ale přiznám se, že by mě nikdy nenapadlo, jaký vlivy to může mít - že při jeho vyřazení se ti rozsvítí porucha na motoru, a ještě k tomu na emisním systému! A už vůbec bych špatné dobíjení nehledal v čidle teploty baterie......To se tedy čestně přiznám.....

Já tohle čidlo chápu i v uzavřenejch autech, kdy baterka je někde uzavřená pod sedačkama a kdyby se začala vařit, tak by ti shořelo auto.....Ale v Jeepu, kdy je v podstatě "venku", si myslím, že to ztrácí smysl....

Pravdou je že jsem ani netušil, že by u Granda mělo nějakej vliv na řazení - přiznávám, že tímhle, podle mně "kruvtíkem", jsem se nikdy nezabýval....

Ale myslím že o tomhle ví jen hoooodně málo lidí, a budiž tohle pro nás všechny poučením!
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek

Nový příspěvek od Jirka »

Jo a ještě tedy něco, Harleyi, já to čidlo ani nedal pod baterku - jen jsem ho volně sroloval vedle ní, tak mi řekni, jaký je rozdíl, jestli bere jen teplotu okolí, což by v podstatě i ta baterka za normálního provozu skoro měla mít? Jakej je vliv, když je pod ní? A jak se chová automat, když je baterka teplejší? Jak a podle čeho to řazení přizpůsobuje??? Že přestane řadit, aby baterie zchladla???? Nebo dobíjí míň? To přece obstarává jiná elektronika,ne????

Tohle mi teda nejde do hlavy.....zkusíš to trošku objasnit? Myslím že je to docela dost zajímavý téma...
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek - teplotní čidlo na baterce

Nový příspěvek od Harley »

To ti nevysvětlím,nejsem elektrikář a ani tvůrce programů autový elektroniky ale jen vím co na co je ,kam co příjde a jak to má bejt zapojený.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek - teplotní čidlo na baterce

Nový příspěvek od Jirka »

Tohle by mě teda docela zajímalo.....Taková "blbost"......Zkusím něco kolem toho zjistit. Kdyby někdo věděl více, dejte sem info, je to dooost zajímavý a záludný....
Uživatelský avatar
Čejka Jiří
hodně velkej kecal
Příspěvky: 137
Registrován: 06 úno 2007, 09:48
Bydliště: Brodce
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek - teplotní čidlo na baterce

Nový příspěvek od Čejka Jiří »

No Jirko dyk už jsem to psal né? :lol: :lol: V případě nukleárního výbuchu ................................!
Tak je to snad jasný ty jeden Trnovskej Petrolejovej Princi. :cheche: :cheche: :bit: :bit:
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek - teplotní čidlo na baterce

Nový příspěvek od Jirka »

:cheche: :cheche: Jo jo, tak ten nukleární výbuch to myslím docela uspokojivě vysvětluje :cheche: :cheche: Tak prozatím zůstaneme tedy u toho :cheche: :cheche:

Hele jakej "petrolejář", ty srando!!! :bit: :bit: :cheche:
Uživatelský avatar
Henry
Rada Starších
Příspěvky: 722
Registrován: 05 kvě 2008, 11:04
Bydliště: Beskydy - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek - teplotní čidlo na baterce

Nový příspěvek od Henry »

No vidíš Jirko, kdyby jsi mi ten kód napsal, tak bych ti odpověděl toto:
-----------------------------
P1492 Ambient/Batt Temp Sensor Volts Too High
External temperature sensor input above acceptable voltage.
P1492 (M) Ambient/Batt Temp Sensor Volts Too High
Battery temperature sensor input voltage above an acceptable range.
------------------------------
Takže je hned jasné, že to souvisí s teplotním čidlem u baterie, které skutečně snímá teplotu dna baterie a indikuje buďto příliš vysoké napětí z tohoto čidla či asi jeho absenci. Jestli si vzpomínáš na moji anabázi s blackboxem pod nosičem baterie, tak při sundavání toho nosiče jsem zjišťoval co to tam zavazí a v servisáku psali o tomto čidle. Jinak v praxi se může stát, že skutečně dojde buďto stářím či výrobní vadou třeba ke zkratu pouze v jednom článku baterie, tím dojde ke změně vnitřního odporu, ke snížení a při stejném nabíjecím napětí z altíku začne procházet nadměrný proud baterií a tím dojde k jejímu přehřívání no a proto řídící systém v tomto případě pravděpodobně snižuje nabíjecí napětí, aby ochránil buď zbytek baterie a nebo i v extrému její explozi přehřátím. Tolik asi elektrikářské vysvětlení. Já osobně jsem čidlo očistil a napružil ty pérka co to šlo, aby ten dotek na dno baterie byl co nejlepší. No ale osobně si myslím, že se to časem stejně utřepe a ten dotek pak stejně stojí za prd .... ale aspoň to není přerušené.

tožtak
Uživatelský avatar
Čejka Jiří
hodně velkej kecal
Příspěvky: 137
Registrován: 06 úno 2007, 09:48
Bydliště: Brodce
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek - teplotní čidlo na baterce

Nový příspěvek od Čejka Jiří »

Petrolejový Princ jsi páč řešíš vedle mazání né? :lol: Napadl mne ještě Kastról ale to by ses urazil. :cheche:
Jirko jestli už jsou vezmi nějaké vlajky a nálepky please na schůzi.Jednak se dovybavím a druhak v týdnu jedeme s Bobem k Ottensmeierovi (i kvůli pozvání) tak bych mu něco vzal.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek - teplotní čidlo na baterce

Nový příspěvek od Jirka »

Nooo, to jsem se dožil věcí....... :cheche: Kastrol.... :confused:

Henry, to máš tak - já mám na ty kódy takovej příruční zjednodušenej chybovník - a v tom byla právě jen ta zkratka APLSOL solenoid - jasná cívka - a skupina řízení emisí - a tím jsme chytli tu falešnou stopu :cheche: Do manuálu jsem se podíval a ž po roce marných pokusů :cheche:

Třeba mi vysvětlíš, co to tedy s těmi emisemi má společného??? Proč to háže chybu do emisí..... :confused:
Uživatelský avatar
Henry
Rada Starších
Příspěvky: 722
Registrován: 05 kvě 2008, 11:04
Bydliště: Beskydy - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Jeepácký špek - teplotní čidlo na baterce

Nový příspěvek od Henry »

Áááále prd chytrej, vždyť víte, že autům vůbec nerozumím .... ale za to mi jde lépe rozebírání (skládání je už horší) a ještě lépe pátrání po internetu a hledání všech možných informací. No a nebýt kauzy Blackboxu, pro nezasvěcené vakuum rezervoáru, tak ani dodnes nevím, že tam nějaké čidlo teploty je. A když už se tam plandalo, tak jsem popátral na webu a samozřejmě položil i pár dotazů tady na fóru, kde se mi dostalo vlídného vysvětlení a bylo to. Já ten seznam OBD kodu hodím do techtipů, vypadá, že by se mohli hodit, vyšťáral jsem je někde u někoho v USA, takže by mohly být pravdivé.
No Jirko, jestli teda nebude chyba v tom tvém chybovníku, který tě nasměroval na nějaké "řízení emisí" či co to píšeš a nebo soudruh v usa ti hodil sabotážní vějičku :up:

tožtak

ps: co to je - řízení emisí? :blb: :blb: :blb:
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplotní čidlo pod baterkou

Nový příspěvek od Jirka »

Henry, chybovník je normálně v manuálu - a kromě toho ti je naprd, pokud nemáš DRB, nebo jiný, třeba jednodušší skenner. Jenže k tomu jednoduchému skeneru je ten chybovník taky, ale ve zkratkách - abys ho mohl vozit u toho. Takže jsem do manuálu nešel.....Až po roce.... :lol:

Řízení emisí je právě tvé oblíbené "uhlí" :cheche: V principu jak řekl Robin - aby ti nepadaly ty brikety z vejfuku.... :lol:
Tj. velmi zjednodušeně řečeno - výpary z nádrže přes aktivní uhlí, zpět do sání a lambdama nastavování bohatosti směsi.... :up: Proto mi není jasné, co tam dělá ta baterka.......
Uživatelský avatar
Henry
Rada Starších
Příspěvky: 722
Registrován: 05 kvě 2008, 11:04
Bydliště: Beskydy - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplotní čidlo pod baterkou

Nový příspěvek od Henry »

Joóóóóóó uhlíííííííííííííííííííííííííííííííííí, tak to už jsem doma, to jsme dávali do kamen, lopatičkou ... :cheche: :cheche: :cheche:
Nad tou baterkou ještě pošpekuluju .... jo a za chvíli hodím ty kódy do techtipů .... však mrknite jestli to k něčemu bude a dejte vědět, jestli to nemám smazat

tožtak
Odpovědět

Zpět na „Wrangler TJ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host