JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Marek Pegas

JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Marek Pegas »

Dobrý den,
můžete mě někdo odkázat na prověřený servis, kde by mi namontovali přední a zadní uzávěrky a adekvátní šnorchl? V Praze u Jeepu na Spořilově je to ztráta času a u Dajbycha v Plzni mi mazlíka zvedli o 2", namontovali pevnostní zad+před nárazníky od ABR s Warn navijákem a opancéřovali spodek plechy od Asfiru. Uzávěrky mi chtěli prodat i s kompresorem, ale neuměli je na JK Unlim. namontovat. Stejně tak mi řekli, že na tento model zatím neexistuje řešení šnorchlu.... .

Přivezl jsem si mazlíka vloni jako funglovku z DE v provedení Sahara v edici téměř se vším, co to auto může mít za 2/3 ceny, kterou mi nabízeli na verzi CDR přátelé dovozci ze Spořilova. A je to 3,8L benzín v automatu ... Na ten se podle lokálního dovozce prý v ČR čeká 6 měsíců, což mi přišlo směšný, protože v DE byly k okamžitému odvozu ... .

No a pokud se někdo obětoval a dočetl až sem, tak řeším i nestabilitu řízení při přejíždění příčných nerovností při rychlostech okolo 80-100km/h. Stačí i sváry na dálnici apod., které rozhodí řízení. Při zpomalování se auto rozkýve ještě víc, srovnat se to dá pouze okamžitou akcelerací. Kamarádi off-roadáci mi doporučovali vyměnit tlumič řízení .... Nějaká rada na toto téma?

Předem děkuju a těším se na klubové setkání. Zkusím se teď zaregistrovat :-)
Marek Pegas

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Marek Pegas »

Moc děkuju za tipy. Toyotu Dajbych mi doporučil kamarád jako největšího experta na přestavby v ČR, ale evidentně jim pár věcí uniklo. Jinak jsem ze Zdib/sever Prahy, takže pokud máte nějaké tipy na servis v Praze či okolí, dám jim určitě přednost před dojížděním do Plzně. Ještě jednou díky.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Harley »

Proč si jel s Jeepem do Toyoty? :rolleyes:

Na tlumič se vyprdni.Ten nic neodstraňuje jen pomáhá.Auto s dobrou geometrií a podvozkovejma dílama musí jezdit stejně kvalitně s i bez tlumiče. Zajeď nejdřív na geometrii a pak to řeš dál.
Marek Pegas

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Marek Pegas »

Toyota Dajbych = když se v tom nevyznáš, u Jeepu/Chrysleru ti řeknou, že to nedělají a že ani neví, kdo to dělá a tvůj kamarád pořádá off-roadový závody a považuješ ho v této oblasti za autoritu, tak se holt necháš zvyklat :-) Taky jsem to nechtěl řešit někde jako "příchozí z ulice", kde ti něco opraví, ale zároveň ti vymění polovinu nových dílů za nějaké zbytky z vrakoviště.

Díky za tip v Radotíně. Zítra tam zavolám.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Harley »

Na servis můžeš i blíž. AutoJV v Hloubětíně a nebo Timicar v Nuslích. Oba servisy se zabejvaj amerikama a především Chrysler.
Na úpravy si budeš muset najít nějakou spešl dílnu. Tím se žádnej běžnej servis nezabejvá.

Taky by sis měl ujasnit,jakou chceš špéru.
Marek Pegas

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Marek Pegas »

Děkuju. Jenom netuším, čemu se říká špéra? :eek:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Harley »

uzávěrka
Marek Pegas

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Marek Pegas »

Aha, díky :up:
No rád bych takovou, která bude jednoduchá na údržbu/opravy a přitom v případě potřeby opravdu zašpéruje! Myslel jsem na nějakou manuální s ovládáním z kabiny, abych to nemusel dělat zvenku na kolech (ale když mi u Dajbycha ukazovali ty kompresory, tak jsem si přesně říkal, že to je ta věc, která mi odejde ještě než dojedu do lesa, takže opravdu něco primitivního, co opraví i Rumun v roubence :). No a chtěl jsem je dát i na zadek, což mi zase jiní kamarádi vymlouvali, jako zbytečnost, kterou v terénu stejně moc nevyužiju. Co bys tam dal ty?
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Standa »

No předpokládám, že pokud byla řeč o kompresoru, tak se jednalo o uzávěrky od ARB, což pokud vím je prakticky špička. Navíc Dajbych pokud vím má zastoupení fi. Taubereuther a ARB věci má v sortimentu.
Uzávěrky ARB jsou jedny z nejlepších a kompresor slouží jen k ovládání 100% mechanické uzávěrky.
Určitě začni zadní nápravou, tam se uzávěrka dává jako první. Ber v úvahu i to, že pokud zavřeš předek auto je jen velmi těžce ovladatelné a předek se prakticky zavírá jako poslední možnost k vyproštění.
Jinak bych řekl že u Dajbycha mají docela dobrý obecný přehled, byť jeepy asi moc nedělají.
Tyhle věci fungují ale na všech autech stejně. Dajbych je bohužel dost drahý, ale pokud vím měli vždycky solidní a značkový věci.
Marek Pegas

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Marek Pegas »

Přesně tak ABR. Dajbych odvedl ostatní práce bez problémů a kvalitně (snad s výjimkou toho, že po úpravách začalo auto skákat viz. můj předešlý brekot, což také musím vyřešit). No ale u uzávěrek mi pan Milota řekl, že to u JK Unlimitedu nedělají, protože to neznají, což mi přišlo jako fér odpověď, než aby to nějak pokazili. U Chrysleru na Spořilově jsou úplný mimoňové, protože to jednak nedělají a navíc ani neví kdo (nicméně nabídnou pochromovaný serepetičky k vylepšení vzhledu auta, což jsem se musel smát). No a od té doby pátrám ...
Mimochodem v AutoViper v Radotíně jsem se domluvil na 12.000km servisní prohlídce, ale snorkel ani uzávěrky, jakož i jakékoliv přestavby Wranglerů prý také nikdy nedělali ...
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Harley »

Uzávěrka,dle tvejch požadavků neexistuje. Pokud se bavíme o 100% a manuálně ovládaný,tak na výběr máš několik možností ve skoro podobný cenový relaci a náročnosti na montáž.
Nejznámější je ARB která je ovládaná tlakovým vzduchem,proto ten kompresor a nějakej vzduchojem
Pak třeba Offroatec,podobnej princip ale je ovládaná podtlakem a ten ti vyrobí motor.Potřebuješ zásobník vakua.
pak jsou ještě nějaký elektrický,ty se mě třeba líbí nejvíc ale moc dobrou reputaci nemají. Co se toho ovládání týče.
Kdybys koupil Rubicona,mohl si mít špéry rovnou. Teoreticky jde koupit jako ND ale do Sahary jenna zadek,jelikož tam je náprava stejná s Rubiconem-Dana44 ale na pžedku máž narozdíl od D44 jen D30 a tam jeepova špéra nejde. Obávám se ale,že cena origo špéry bude raketa.
Pak jsou ještě levnější 100%automaty ale ty mají určitý mínusy ,hlavně pro ty,co jezdí hodně silnici.

Co se montáží týče,tak vždy se mění celej koš difu a to znamená nový ložiska a simeringy,instalační set a sehnat opravdu kvalifikovanýho mechanika,který umí sestavit a nastavit diferenciál ,resp. stálej převod. To není legrace a to umí jen hrska lidí u nás.
Uzávěrka tě příjde zhruba něco přes dvacku,plus díly nutný k montáži a nějaká práce. počítám za nápravu tak 30tis.
Jestli máš zájem,můžu ti doporučit člověka,kterej se Jeepům pár let věnuje,sám je jezdí,má přístup ke všem dílům a hlavně,umí to a hlavně umí diferenciály! Sám distribuje a v čechách zastupuje firmu Offrodtec. Pro nás pražáky má jednu nevýhodu,je od Strakonic. Nicméně,svěřuješ auto tomu pravýmu.
Tady se můžeš mrknout na nějakou jeho práci a přístup k tomu:
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=9343

Husky je taky dobrej ale není na tuhle konkrétní práci. Já u něj zvedal TJ i JK ,je to fachman a rozumí offům. Jeho parketa jsou ale Patroly a nebo výroba plechařiny,jako třeba nárazníky či oplechování spodku.Myslím,že by tě od něj spodek přišel maximálně na polovic ,při vyšší kvalitě,než od těch žiďáků. Ale to už je pasé a po bitvě je každej generál.
Říkal si že si ze Zdib. To sme skoro sousedi,já s Ďáblic a prodejnu mám v Libni.Někdy můžem dát řeč.

Na zastoupení zbytečně nadáváš. Oni dělají jen svojí práci ,která je skoro přesně požadavků fabriky.Jeep nemá zájem o další úpravy,který sám nenabízí ať už kvůli byznisu,tak i kvůli zárukám a spolehlivosti některých úprav a taky že jsou většinou v rozporu se zákony.
Taky si uvědom,že každým tímhle zásahem a úpravou porušuješ záruční podmínky.
Marek Pegas

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Marek Pegas »

... no jo no. Prostě kafka ... Kdybys věděl o někom, kdo ho v současném stavu po úpravách koupí, tak ho pošlu do světa a vezmu Rubicon :frown: . Několikrát jsem ho měl v lese při kácení stromů a svozu klád a kdyby tam nebyl ten naviják, tak se Sahara výbavou tam tábořím dodnes.
Už bych udělal spoustu věcí jinak. Třeba ten inzerovaný Hellcat od Martina Kříže vypadá pěkně postavenej, i když možná trochu extravagantní.... .

Děkuju za kontakt, zkusím se s ním spojit a domluvit další postup ... . Jo a co se zastoupení týká, tak jsem s nimi řešil jenom ty uzávěrky, které jsem chtěl originál a ani s tím jsem neuspěl. Ty přece v rozporu s homologací nejsou ... :wink:

Řeč dám rád, Wrangler není jen auto, ale především lifestyle :up:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Harley »

Já už pár Jeepů měl ale nikdy s uzávěrkou ale nikdy mi její absence zvlášť nechyběla. Né že bych jí nebral ale co dělá průjezdnost,tak to jsou hlavně pneu. Ikdybs měl všechy diferáky zašpérovaný,tak ti prd pomůžou,pokud tam budeš mít ty origo pneu.
Dalším faktorem jsou stabilizátory .Jeepy už od přírody excelentně kříží ale musí mít stabíky odpojený. Jak odpojíš předek,tak máš auto v jiný dimenzi průjezdu a ani si na uzávěrku nevzpomeneš.

Moc se vážeš na uzávěrky ale ty jsou pro průjezd terénem až to poslední řešení. Rubicon je fajn,že to má všechno v sérii ale zase tak zásadně se od Sahary nebo X neliší .Navíc u Jeepů máš možnost výběru dalších komponentů a většinou lepších,než origo fabrickejch a i za lepší ceny. Takže prodejem Sahary a koupí Rubicona nic moc na víc nezískáš.Nebo spíš nic,co bys do Sahary nemohl doplnit.

Tovární špéra asi není nic proti politice fabriky ale je to přeci jen speciání úprava na kterou nejsou školeni. Sahara se špérou se objednat nedá,maximálně se samosvorem a tak to je pro ně trochu problém,jelikož na to nejsou připraveni. Origo špéra,tak jak je u Rubicona a nebo příplatkem na zadek u X,není jen o samotný montáži do nápravy ale i o poměrně složitým propojení s palubním počítačem.Samozřejmě že tojde i jednodušejc ale to už zase není podle pravidel fabriky.Velký servisy nejsou školeni na opravy diferáků ale když dojde k problému,tak dají rovnou celou nápravu. Výjde to časově levnějc.
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Tom »

Ahoj lidičky,
trochu vás poupravim. Dajbych je oficiální zastoupení pro Taubenreutera v ČR a proto dělá nejen Toy. ale i Jeep, Nissan atd. Za druhé, ano oficiální zastoupení věršinou nemá zájem auta offroadově upravovat protože jsou s tim jen potíže. K Dajbychovi bych napsal že umí prodávat a ne lacino, ale montovat už neuměj (mnohokráte odzkoušeno a zaplať pánbů ne na mejch autech). Proto ti možná i řekli že ti ty špéry nenamontujou. Ono všeobecně rozdělat a dát dohromady diff na Jeepce se musí trochu umět, je to blbá kovařina. To že neuměj podporuje i tvoje shledání, že po zvednutí je auto po přejezdu nerovnosti nervózní (asi se ti rozkmitá volant). To způsobuje neseřízená geometrie přední nápravy po nazvedání. Nazvedáním se totiž mění záklon rejdovejch čepů a to je ten problém. Ano laicky ho lze odstranit montáží silnějšího tlumiče řízení, ale jediná správná cesta je geometrie. Ke špérám - jak psal Harley, přeháníš. Ony ty špéry jsou přijemný, ale ne všemocný, důležitý je pořádný obutí. Naviják, co už máš, udělá mnohem víc práce a stojí pakatel proti poctivejm špérám. Pokud bys i nadále na nich trval, existujou v mnoha provedeních: vzduchový - ARB: výhoda že kompresorem můžeš foukat kola, nevýhoda, často se stává že vzduch někde utíká a špéra nefunguje jak má. Mechanický - asi má pravdu Harley že dobrý jsou Offroateky, jinak ryze mechenický dělá firma OX v USA. Pak máš ještě možnost koupit celý Rubikonový nápravy s elektrikou a nechat to udělat jak origo (to je jediná originál cesta) ale bude tě to stát v současný době majlant, jedna kompletně osazená D44 náprava vychází na cca 65.t.Kč bez DPH při současnym kurzu USD (umim objednat). Pokud bys chtěl, můžu ti dát kontakt na člověka z Hradce Královýho kterej má oficiální zastoupení Jeep-Chrysler a ten ti vyjde maximálně vstříc se všema off úpravama. Nebudeš ani první ani poslední komu by stavěl auto, ale jak jsem psal - bude tě to stát majlant. A ke šnorchlu - mam ještě jeden kus na skladě, tak pokud máš ještě zájem, napiš. Pokud ho mezitim prodam, tak přivezu další...
Tom
Marek Pegas

Re: JK Unlimited 2008 / šnorchl + dodělání př+zad. uzávěrek

Nový příspěvek od Marek Pegas »

... připadám si čím dál víc jak blbec. Ještě že umím alespoň točit tím volantem (v garáži) :wink:
No snad vám na nějaký akci budu moc alespoň koupit panáka...

Ideálně bych rád auto odvezl na jedno místo, dal jim soupis věcí na kterých bych se s nimi dopředu včetně ceny domlluvil, a pak si pro něj zase dojel. Je to asi drzost, ale chci jezdit "po lese", nikoliv po dálnici do servisu ...
Hradec je blíž, jsou schopni dále uvedené úpravy provést v prověřené kvalitě tam? (nebo radši Strakonice...?)

Úpravy:
Snorkel určitě - díky odkazu jsem si všiml, že jsou buď vedené "spodem" (za blatníkem) nebo "podél" (nad blatníkem vodorovně). Máte zkušenost nebo doporučení, které řešení je lepší (bytelnější) co do těsnosti a případně kapacity vzduchu?

Srovnání geometrie (a snad odstranění kolísavosti, která je přesně jak popisuje Tomáš, ale troufám si tvrdit, že to není jenom do volantu, ale rozkýve se viditelně celé auto) snad budou schopni provést na obou doporučených lokacích.

Kola - ano, mám tam originál Wrangler gumy na R17. Doporučili byste nějaký typ pneu a velikost ráfků, které budou na Unlimitedu dobré do terénu, ale zároveň s nimi budu schopen jezdit po městě? Nebo je lepší řešení koupit extrémní pneu a ráfky do terénu, vozit je na expedice na střeše a přehodit je vždy až v terénu? 70% kilometrů najezdím po Praze a dálnicích ... . Připomínám, že už ho mám o 2" tak aby z toho pak nebyl nějaký monster truck ...

Uzávěrky - je pravda, že s tím navijákem to auto i s kládama vytáhnu odkudkoliv, ale říkal jsem si, že až vrazím třeba do Rumunska, tak nechci být za brzdiče, který každou chvíli blokuje kolonu a vytahuje lano ... . Z vašich názoru jsem pochopil, že byste uzávěrky neřešili a když už, tak primárně zadní.

No a poslední věc je samozřejmě čas, klubové akce přichází, jaro na krku, tak aby mazlík nezůstal viset v servisu zbytečně dlouho.
Ještě jednou díky, na nějakém srazu vás určitě všechny odchytím a zkusím částečně splatit dluhy :up:
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů