Přední náhon - popis funkce
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Přední náhon - popis funkce
Dobrý den,
pánové,mám na vás jeden dotaz.Jak a čím se řadí u Wranglera z r.91 přední náhon??Vím,že pákou v kabině,ale otázkou myslím systém,co není vidět.Jak funguje samotné zařazení.V převodovce,v nápravě..
Děkuji předem za odpověď,případně rady.
pánové,mám na vás jeden dotaz.Jak a čím se řadí u Wranglera z r.91 přední náhon??Vím,že pákou v kabině,ale otázkou myslím systém,co není vidět.Jak funguje samotné zařazení.V převodovce,v nápravě..
Děkuji předem za odpověď,případně rady.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: přední náhon
Úplně stejně jako v nesynchronizovaný převodovce. Přesuvník vedený vidličkou spojí hnací hřídel s hnanou.
Re: Přední náhon - popis funkce
ale kde se tak děje? Páka vede k převodovce a od ní ještě cosi k přední nápravě. Měl jste to někdo rozdělaný?
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední náhon - popis funkce
Na převodovce je čidlo a to ovláda elektropneumatickej ventil,který ovládá vidličku s přesuvníkem v přední nápravě,kde to spojí pravou,dělenou poloosu. Nepracuje to na přetlaku ale podtlaku.
Re: Přední náhon - popis funkce
Takže-když mechanicky zařadím (pákou) přední náhon,v převodovce se zapojí moment na kardan.Tam se ještě dá povel ventilu(je na boku převodovky)zřejmě tedy zevnitř,aby vysál vzduch z jedné strany ovládacího válce na nápravě a ten tak přesune vidličku a spojí moment na kola.Když se tak nestane,přední diferenciál se protáčí vlastně naprázdno a plnou rychlostí,pokud auto stojí.
Re: Přední náhon - popis funkce
Ještě-viděl jsem někde fotky rozvodovky s řetězem.Pán si tam dával jinou,resp.novější,s něčím,jako je třecí spojka.Protože mám Hyundai Santu,tam je místo mezinápravového difu.Plní to tady zřejmě ten samý účel.Jak se pozná,jestli ten,či onen vůz má,nebo nemá tuto spojku a nebo od kterého roku výroby se montovala???
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední náhon - popis funkce
V podstatě tak ale když stojíš,tak se nic neprotáčí.Když jedeš a není spojená poloosa,tak jako bys předek připojenej neměl. Ventil vzduch nevysává,je v podtlakovým rozvodu auta.Tím samým podtlakem ovládáš klapky ventilace a nebo tempomat.Někde v autě máš i zásobník podtlaku.swyst píše:Takže-když mechanicky zařadím (pákou) přední náhon,v převodovce se zapojí moment na kardan.Tam se ještě dá povel ventilu(je na boku převodovky)zřejmě tedy zevnitř,aby vysál vzduch z jedné strany ovládacího válce na nápravě a ten tak přesune vidličku a spojí moment na kola.Když se tak nestane,přední diferenciál se protáčí vlastně naprázdno a plnou rychlostí,pokud auto stojí.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední náhon - popis funkce
Na vstupní hřídely je redukce,pak je mezinápravovej dif,když to je Command Trac bez difu(u Wranglera) tak tam není nic,jen přesuvník pro připojení předku,nebu u Quadra Tracu je vizkospojka na tom místě. U Quadra tracu 93-95 je planetovej mezidif a vizko supluje uzávěrku.U Quadra Tracu -"OD".96-98 je místo diferenciálu úplně a předek v rychlý poloze předek automaticky připojuje při prokluzu.V redukci je blokovaná.
- Konopnik
- malej kecal
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14 led 2009, 15:55
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední náhon - popis funkce
Řeším problém. Zjistil jsem, že mám jaksi rozhašený hadičky podtlakovýho systému kolem disc axle. Do toho bazmeku vedou 3, dvě chápu, smysl třetí mi uniká. Ani nevím, kde je onen elektropneuventil, kterej mi ovládá připnutí poloosy. Má někdo nákres podtlakovýho systému? Nebo aspoň popsat odkud kam vedou ty hadičky? Uvítal bych i nákres celýho podtlakovýho systému, ať to můžu zkontrolovat. Díky
Re: Přední náhon - popis funkce
Nazdárek, koupil sem si wraníka YJ a špatně mi přiřazuje předek, někdy jo někdy ne, předpokládám že to je podtlakovim odpojovačem. Auto chci používat z 99% v terénu, nebude teda lepší to spojit natvrdo? jak? nebo udělat mechanické ovládání? jak? díky za případné rady trtl
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední náhon - popis funkce
Kup si tohle http://www.4x4posi-lok.com/app_jeep.html a si vysmátej. Můžeš pak mít i redukovanou 2WD.
V nabídce to má i RDR-Crown v Uhříněvsi.
V nabídce to má i RDR-Crown v Uhříněvsi.
- Petr Krátký
- Tiskový mluvčí RS
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 zář 2007, 11:35
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední náhon - popis funkce
Problém často není v podtlaku,ale v hliníkové vidličce,přesouvající kolečko,které propojí oba konce hřídele.Ta je nejčastěji vymačkaná v očku,které je mezi dvěma Segerovými podložkami vymezeno na hřídelce podtlaku,nebo je v očku drobná prasklina.Vznikne minimální vůle ,která způsobí zdánlivě zanedbatelný boční výkyv vidličky,který ale stačí k tomu,že nedojde k přesunutí spojovacího kola.Vidličku lze koupit v RDR za cca 700 Kč.Pokud se rozhodneš oba konce hřídele spojit na trvalo,jak je tomu např u TJ,není třeba kupovat žádné přípravky,stačí dmeontovat stávající budku s podtlakem a vidličkou,ustavit spojovací kolo tak,aby obě hřídele byly spojeny,z hřídelky podtlaku sundat vymezovací segerovky a v odpovídající poloze zafixovat vidličku stabilně šestkou šroubem s podložkami a matičkami přes otvor vyvrtaný v obalu a vidličce.
Možná tento postup vypoadá složitě,je ale velmi jednoduchý a jeho realisace trvá asi 20 minut.
Možná tento postup vypoadá složitě,je ale velmi jednoduchý a jeho realisace trvá asi 20 minut.
Re: Přední náhon - popis funkce
a už jste někdo zkoušel spojit to tím šroubem? mám teď problém s přiřazováním předku, a kdyby to bylo tím, tak bych to taky spojil... má to nejaký vliv na spotřebu (už tak velkou) a na hlučnost? ... Tím spojením pokud to dobře chápu se bude moct přiřadit předek za jízdy?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host