Stránka 5 z 13

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 04 lis 2011, 21:03
od Krtek
Dnes nasazena nová vyvážená kola 285x75 R16 MT a je po kmitu. Ještě otestuji na D1 a uvidíme. Lehce ještě cítím kmit do volantu ale to vyřeším zesíleným tlumičem řízení. Tímto snad můžu považovat debatu za ukončenou. Díky všem za jejich příspěvky a názory. Jdu se ožrat. Mám na to 1000 KJ. :pivko:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 10 lis 2011, 18:42
od Tom
gratuluji, avšak ten problém špatné geometrie tam zůstal... :blb:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 10 lis 2011, 20:16
od Harley
:cigarko: :cigarko:
To je podobná náplast jako to někdo "vyřeší" silným a nebo dvojitým tlumičem řízení. :bit:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 10 lis 2011, 20:33
od Krtek
Samozřejmě je všem jasné že DW je docela komplexní problém, nicméně nevyvážená kola na tom měla v mém případě zřejmě největší podíl. Geo v cajku je nutnost vždy a ten tlumič je již jen pro sichr.

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 12 čer 2012, 17:34
od Tony
Zdravím Vás všechny po dlouhé době a jak už je asi zřejmé, když jsem na tomto vláknu, tak už přes měsíc mě JK 3,8 unlimited říká pane. Takže po večerech pročítám forum v rubrice JK a hledám radu na rozkmitanou přední nápravu.
Auto jsem koupil na kolech 255-70-18 Bridgestone dualer a po týdnu moji ženu JK 2x málem vyhodilo z D2 kvůli rozvibrované před. nápravě. Po přečtení celého tohoto fora jsem hned přezul na LT 285-70-17. Problém zmizel, ale druhý samozřejmě nastal... zvýšila se spotřeba o 1,5l. Je mi jasné, že težší kola, dezén, větší odpor atd. je příčinou,.... ale auto používám většinou na cesty a než někam vyrazím do terénu, tak to bude sporadicky. Mám ještě "starýho" TJ a ten mi na to stačí. Poradí mi někdo jestli se najdou "gumy" v tom stejném ( podobném ) číselném gardu v AT, které by opět zlepšily jízdní vlastnosti a zárověň se nevrátil problém s rozkmitáním př. nápravy ?

Díky Tony

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 12 čer 2012, 19:02
od Tom
bohužel spotřebu ti nezvedá vzorek, ale průměr a šířka kola... Pokud budeš chtít zpět na malý kola, musíme dát dopořádku geometrii přední nápravy :frown:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 12 čer 2012, 20:18
od Harley
Tak i M/T pneu jen vzorkem spotřebu ovlivní.Velký špunty jsou jako lopatky větráku a budou zvyšovat aerodynamickej odpor ale hlavní je váha a šířka.
Druhá věc co Ti ovlivní spotřebu je jak počítáš spotřebu.Jestli si po nazutí větších kol(průměru) nepřekalibroval tachometr tak Ti teď o proti předchozím kolům proměřuje a jinak vypočítává počítač spotřebu a jesti nemáš počítač,tak prostě odometr ukazuje s většíma kolama míň ujetých kilometrů než si ve zkutečnosti ujel.
Píšu výše schválně "o proti předchozím kolům" né ve srovnání s GPS a nebo jiným zkalibrovaným měřidlem. Tachometry s fabriky neukazují správně u žádných vozidel,většinou přidávaj.

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 13 čer 2012, 08:43
od Tony
Dik Harley za věcnou.. na to jsem vůbec nepomyslel. protože počítač to teď prepočítává na fungl kola z fabriky a nastavení. Jde to přepočítávání nějak doladit?,
A další věc ...jak mi radí Tom, že pokud chci snížit spotřebu, tak "zpátky na stromy",( malé kola, nová geometrie..),... ale já TJ, nebo JK kupoval i proto, že nazvedaný a větší kola dělají Wranglera autem. :todáš: Holt se s tím musím asi smířit..
Tony

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 13 čer 2012, 09:16
od Harley
Doladit se to dá jednoduše,např. ProCal modulem .Viz debata tady:
http://www.jeepwrangler.cz/phpbb3/viewt ... =89&t=1247

K tomu druhýmu,je to určitá daň za naše chtíče. Je to i fyzika,kterou těžko ojebeš.Můžeš ale redukovat.Např. změnou stálýho převodu odpovídající změnám na velikosti pneu a tím lepšího vyladění převodů vůči krouťáku a použití vozidla.Všechno ale stojí peníze a nesmí se na tyhle úpravy koukat jako že se rentují. Spíš to,že vylepší spotřebu brát jeko bonus.

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 13 čer 2012, 20:39
od Krtek
Konečně jsem dozrál k tomu že přehazuji 2 sady kol. Na off a expedice mám 285/75 MT a na denní ježdění 245/75 silniční vzorek. Kromě dynamiky jízdy je rozdíl ve spotřebě 3l nafty na 100 km. Ale zpět k DW. Velikost kol kmitání neovlivňuje ale dle mých skromných zkušenností vyvážení kol, geometrie, záklon nápravy a vymačkaná ramena. Také jsem zaznamenal že kdo už tento problém vyřešil tak se snaží už absolutně nic na podvozku neměnit.

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 15 čer 2012, 22:03
od Tom
ještě bych Tony připomněl, že máš zkrácený převodový poměry v difech na 4,10...

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 15 čer 2012, 22:57
od Harley
Jestli má 33" a manuál,tak je to OK ale jestli automat,tak málo.

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 18 čer 2012, 11:15
od Tony
.. mám manuál a 285/70/17 LT

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 24 čer 2012, 21:45
od Tom
pokud chceš aby počítač ukazoval správně, pak to ProCall řeší. V tvém případě by se musel nastavit nový převodový poměr v difech a pak nastavit nový rozměr pneu.

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Napsal: 30 čer 2012, 20:11
od Tony
Mužete mi selsky vysvětlit, že pokud mám poměr v difech 4,1 co to znamená v praxi?? Vím něco ...dorychla a dopomala... ale už se mi to vykouřilo :pako:
A apropó Tome , pokud bych to měnil, co mě to pomůže a tím získám? Dik. Tony