Cihlíku,nezlob se ale ty s ty debaty o olejích vůbec nepochopil. Máš v manuálu napsáno,že tam příjde ten olej,co ti tam dali? Ne! Tak proč věříš nějakejm blábolům v servisu?
Na vizkozním čísle SAE ,přímo nezáleží a několikrát jsem to i tady psal,že je to dáno především klimatickejma podmínkama,kde se motor používá.Je však nějaká ,dalo by se říct výchozí průměrná střední vizkozita,kterou výrobce motoru doporučuje. Takže když se budem bavit o JK,tak pro něj výrobce doporučuje 5W20. Budeš-li jezdit po poušti,tak tam bude asi lepší 10W30 a naopak za polárním kruhem třeba 0W20. Takže to je jen jedna vlastnost nebo požadavek na olej.Ten důležitější a kterej ovlivňuje životnost motoru jsou výkonostní třídy . Opět to sem přetiskávám,kde jsou přesně vyjmenovaný a jsou tam jak pro americký použití Jk tak i pro evropský
http://www.scribd.com/doc/9496253/JK2008-Fluids. Všimni si,že tam není trváno na vizkozní třídě SAE ani na tom,jestli je to minerál-polo nebo plná ale na těch výkonostních třídách.
Do JK patří olej specifikace MS 6395 , popřípadně,není-li norma API ,tak dle ACEA C3 MB229.31 nebo MB229,51
Já sem hledal na českým trhu u všech prodejců a značek. Netrval jsem na vizkozitě 5W20 ani na složení oleje,přesto žádnej olej nesplnil žádnou s norem. Takže nakonec ač nerad,jsem objednal Mopar.Né že bych proti Moparu něco měl,naopak ale vadí mi ta složitost ho koupit,že není běžně v každým druhým obchodě.
Opět musím podotknout,proč furt tady musí češi dělat nějaký chytrácký revoluce , když je jednoznačně dáno výrobcem co a kam příjde a v jaký normě či specifikaci? :rolleyes: Když pak někdo příjde s názorem zastávajícím výrobce ,tak je kacíř ale chytráci a ojebávači jsou frajeři. A lidi jim ještě k tomu věří,když jim ušeřili pár desetikorun. Až se jim něco vysere,tak řeknou,že ten Jeep je mrdka ale že tam lili něco,co výrobce nedoporučuje,to si nepřiznaj.
Mě by zajímalo,kdo s těch ušmudlanejch mechaniků v servisech ví o tom motoru víc,než jeho konstruktér,kterej moc dobře věděl,proč nařídil ten a ten olej.