Harley píše:To je prvně,kde se někde oficiálně říká,že plná s polo je nemíchatelná! Musí to bejt jen specifikum Castrolu.Všichni výrobci aut nebu tunigový firmy včetně olejářskejch firem se tomuhle nebráněj spíš naopak! Já vždy jezdil polo kterou jsem nalil po minerálu a problém nebyl a vypouštěl jsem olej špinavej úměrně použití.
Ten castrol má specifikaci MS 6395? Jestli "chlapci s laborky" v Radotíně jsou školeni olejářema,tak by do Jeepů olej bez týhle specifikace lejt neměli.
Já jen že jsem na olej týhle specifikace v čechách nenarazil.Ani u Castrolu.
Jak chceš zjistit, zda to má MS 6395, když to nikde nkdo nepíše a specialista z Castrolu, co chodí ke mně do firmy /sice kvůli jiným mazadlům/, o tom nemá ani páru.....
Celej svůj život slyším z tisíce zdrojů jedno jediný: plnou syntetiku nesmíš dát po ničem jiným, než jedině po plný syntetice nebo do novýho, pro to vyrobenýho, motoru. Ostatní je míchatelný bez problémů. Po minerálu polosyntetiku, po ní klidně minerál. Po plný syntetice polo i minerál, ale opačně NIKDY! Prostě pokud do motoru naleješ jednou jedinkrát cokoli jiného než plnou syntetiku, nesmíš ji tam dát znovu! /pomíjím to, že motor lze před tím vyčistit a vrátit ji tam, atd atd..ale to jsou detailní specifika/ . Prostě plná syntetika rozpouští usazeniny v motoru, ty zacpou filtr a tím je to hotovo! Zbytek usazenin jede do mazacích kanálů bez filtrování.....
Nikdy jsem, Harleyi neslyšel, že by někdo vůbec dovolil dát plnou syntetiku po čemkoli jiným - ale jak už jsme se bavili výše, netuším jak je to u motorek a jsem přesvědčen, že to stejný není - otáčky a podmínky provozu autových a motorkových motorů jsou úplně někde jinde...
Polosyntetika specifikace 10W40 je naprosto ideální olej pro všechny ameriky /mimo těch úplně nejnovějších - k nim zase patří ty nejnověji vyvinuté oleje - bohužel.../. A je možno ji nalít kdykoli a po čemkoli! ALE - nesmíš pak už "nikdy" nalejt plnou syntetiku!
Proto v Radotíně používají Q8 - 10W40, které je možno dát do motoru kdykoli - ale nesmí se to dolejt plnou syntetikou, jako se to stalo mně!
Chlapci z "laborky v Radotíně" jsou sice školeni i olejářema, ale hlavně jsou školeni životem. A díky tomu, že u nich opravuji a servisuji všechna 4 moje auta, jsem tam faaakt dost často a tudíž tu školu života mám možnost pozorovat docela často.... Je to docela jednoduchý - zadřenej motor - proč? Zákazník si přivezl auto z US a nenechal si poradit olej - chtěl tam dát to co je napsáno na víčku....Výsledek? Do Jihlavy po svých, zpět na podvalu se zadřeným motorem....A takových je faaakt mnoho. O amerických a evropských rozdílných specifikacích už jsem ale psal výše.
Netušil jsem, že se jednou přehlídnu a stane se mi to samý, co ostatním, co nevěří, či nemají zkušenosti...A tím se tyto teorie naprosto potvrdí. Opravdu jsem nechtěl být tím zkušebním králíkem zrovna já......
Luki, moje auto má najeto celkem 8.000 mil, z toho jsem 3.500 mil najel já. Olej jsem měnil už 4x, pro jistotu, protože bylo utopený /nevím zda to víš/, rozebraný do šroubku, veškeré části kromě bloku, pístů, kliky a ojnic vyměněné a složené zpět. Takže olej - popojet, výměna, popojet, výměna, popojet,výměna, popojet - a tu jsem to posral....jak jsem si nevšiml té plné syntetiky. JInak ty vypuštěný oleje byly naprosto - ale totálně čistý a světlý! Stalo se mi to až teď, jak jsem to smíchal. Tak nevím, co si z toho mám odnést za poučení....
Autoservisy znám velice dobře a taky vím, že ani jeden nemůže vědět a znát vše, protože těch věcí kolem aut je strašně mnoho a taky se hodně rychle mění. A není ani technicky možný sledovat všechny ty změny naprosto "on line". Takže na svůj vlastní názor dám úplně nejvíc ze všeho a taky ho tady prezentuju - nejsou to žádný "svatý slova odborníků" - je to jen a jen moje zkušenost a můj názor!
Ale nikomu nic nevnucuju - a jak říkám velmi často - je to každýho věc......
