Stránka 3 z 4
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 27 led 2012, 18:21
od bobeš
K té baterce.
Tak mě nepadlo, že amíci od AEV vědí o tomto probému (přehřívání pod kapotou) a proto tam dávají "odvětranou" kapotu.
Hlavně v těžkém terénu v létě musí být pod kapotou jak v pekle!
Asi tak.
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 27 led 2012, 20:17
od Harley
Jenže v USA nejezdí diesely a benzíny JK mají obyč baterii Mopar. Odvětrávání motoráku je tuning u všech aut a u Jeepů dvojnásob.Nejen Wranglerů.Hlavně jejich SUV trpí na přehřívání,jelikož Jeepy jsou malý auta ale s velkýma motorama,u kterých je relativně malej chladič. Ten tuning není jen technický plus ale je to i dizajnová záležitost. Odvětrání haubny se doporučuje udělat i u XJ nebo ZJ a ZJ 5,9,co jsem měl měla odvětrání haubny standartně,.
Haubna od AEV je dizajnovej bombónek a jednou si jí pořídím.
Tož tak

Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 02 úno 2012, 19:48
od nafťák
Zdravým páni mne odišla žltá optima v JK rv.07 CRD teraz v decembri.Jazdili sme cca 6hod. v terene a nasledoval presun po ceste.Po zastavení a neskoršom pokuse o štart budíki iba tak žmurkli a nič.Spod kapoty bolo počuť slabe sičanie.Baterka bola napuchnutá a teplá ako pred výbuchom.Tipujem asi medzičlánkový skrat.Vonku bolo cca 5 stupnov.
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 22 led 2013, 22:14
od Vojta
Tak si myslím, že Loprais měl taky na Dakaru baterku Optima a odešla mu. Přece výrobce tvrdí, že je to baterka i pro těžký provoz. A možná ji mají i Dreamlinery :-).
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 30 led 2013, 11:23
od Henry
Už jsem to někde psal, ale jsem si skoro jistý, že problém Optim a zvláště v dieselových JK je způsoben nevhodným režimem dobíjení.
A nemá na to vliv horko pod kapotou, ale delší doba provozu - tedy delší "přebíjení" a neodpojení či nesnížení nabíjecího proudu regulátorem. Nikde jsem však nesehnal schéma nabíjecího okruhu z JK, aby se na to dalo mrknout nějak blíže. Optimy jsou svou konstrukcí určeny skutečně do extrémních podmínek, ale vyžadují trochu odlišný způsob dobíjení.
Tento je spíše zajištěn třeba u TJ, zde nemám zásadní problém. Dokonce i baterku, která měla 6V vybití mojí vinou, jsem zpět oživil a jezdím na ni druhým rokem včetně výletu do Normandie a s lednicí v nonstop provozu 14 dnů a drží ...
tožtak
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 30 led 2013, 16:52
od FAJER
a pouzit regulaciu s TJ v JK by neslo?
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 30 led 2013, 23:44
od Harley
Dobíjení jak u TJ tak i JK ( a i jinejch Jeepů) reguluje PCM.
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 01 úno 2013, 22:44
od FAJER
a nieje mozne riesit regulaciu altika solo a pre PCM poslat len vhodne data??
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 15 úno 2013, 20:29
od LUKI.
může to být elektronikou, ale někde jsem se opravdu četl že gelofky jsou náchylnější na teplo myslím že nad 60 začíná problém ...

Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 09 říj 2014, 13:49
od bobeš
Potřeboval bych vědět, kolik má AH žlutá optima v JK nafta od r. 2011?
Nechce se mi ji odkrytovávat z toho látkovýho futrálu s odpojením všeho (odpojovač na naviják atd.)
Dále řeším nějakou automatickou nabíječku i na tyto (gelovky) do 1.500,- Kč.
V zimě skoro vůbec nejezdím a tak bych chtěl baterku udržovat v garáži, kterou mám mimo byt a zajdu tam jen občas - malá kontrola
Máte někdo nějaký typ?
Co tato:
http://www.autokelly.cz/#|kwYJ/6yamNJGN ... dwm1tDSPbo
Díky
Jo k tématu tuto žlutou Optimu tam mám od výroby r.2011, takže už přes 3 roky!
S JK jezdím hlavně jen na chatu, takže má najeto 20 tis.
Naviják jsem ještě skoro pořádně nepoužil a již přez 1,5 roku mám odvětranou kapotu AEV.
Jinak obecně (nevím jak u Jeep) je originál baterka vždy kvalitnější!!!
Několikrát jsme to zjišťovali u "obyčejných" aut (i BMW) Origo baterie byla vždy výrazně těžší!!!
Zřejmě olověné desky silnější, přesto, že si objednáte další úplně stejnou tak je lehčí !!!
To je jako, když si koupíte motorku, tak vydrží pneu na ní mnohem déle, než úplně stejná objednáná jako náhradní díl!?
Je to vše zřejmě kvůli požadavkům a zárukám automobilek!!!
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 09 říj 2014, 20:32
od Harley
No já nevím. V JK jsem měl origo baterku Mopar,vydržela tři roky,cca 90tis.Km. Od tý doby kupuju tu nejlevnější se stejnou kapacitou .Vydrží stejně,stojí kolem 15ti stovek.
S těma pneu u motorek to taky tak nevidím. Alespoň u HD. Když použiju tu samou pneu se kterou HD přišlo s fabriky,stejnej rozměr,značku,model,tak nevidím rozdíl ve výdrži.
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 09 říj 2014, 21:22
od bobeš
S těma pneu je to má a i kámoše zkušenost! (Jezdili jsme spolu). Teda vždy jsme měli Japonský silnice (HONDA a YAMAHA)
A ty baterky si můžeš zvážit, prostě nás to napadlo a tak jsme je zvážili a i známý v BMW v HK, je vážil a je to tak!
Když si dnes můžeš u BMW koupit záruku až na 7 let, tak tam máš i garanci na baterku a tak automobilka tlačí na výrobce! A BMW dělá v průběhu garance všechno zdarma!!! Neplatíš vůbec nic ani materiál třeba pří výměně oleje! To ovšem neplatí u moto BMW!
Ale ptal jsem se na tu nabíječku a kolik má ta Optima AH???
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 09 říj 2014, 21:31
od Harley
Benzíny Optimu nemaj.
Možnost zvážit origo baterku Mopar a novou Mopar nemám. Vydržela stejný kulový jako ty za třetinovou cenu.
Motorky dělám jen HD.
Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 10 říj 2014, 11:14
od bobeš
Jo souhlasím s tebou!
Až mi doslouží Optima, tak tam jde obyč baterie. A za ten rozdíl peněz tam můžeš mít každej rok novou

Re: Baterie OPTIMA
Napsal: 19 říj 2014, 22:14
od Vojta
Až mně zase v JK odejde olovo, tak tam půjde LiFePo. Max. pracovní teplota 80 st. C (u Optimy jsem ji nikde v parametrech nenašel, píšou jen omezení proudu při 51,7 st.C). LiFePO má daleko větší startovací proud při menší váze a rozměrech, je prý bezpečná, jen to chce udělat a někam pod kapotu vecpat balancér, aby se články napěťově nerozhodily. Mám s tím zkušenost na 4kolce (GRIZZLY 700), kde jsem každý 2 roky a pár měsíců měnil Pb baterku a teď tam mám LiFePO 20Ah, žárovky při startování ani nepohasnou, startuje to jak drak (ne že by před tím to nechytalo, ale rozdíl v točení startérem je nebetyčnej). Myslím, že by stačilo LiFePO tak 40-60Ah a bude pokoj.