Stránka 3 z 4

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 27 led 2012, 18:21
od bobeš
K té baterce.
Tak mě nepadlo, že amíci od AEV vědí o tomto probému (přehřívání pod kapotou) a proto tam dávají "odvětranou" kapotu.
Hlavně v těžkém terénu v létě musí být pod kapotou jak v pekle!
Asi tak.

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 27 led 2012, 20:17
od Harley
Jenže v USA nejezdí diesely a benzíny JK mají obyč baterii Mopar. Odvětrávání motoráku je tuning u všech aut a u Jeepů dvojnásob.Nejen Wranglerů.Hlavně jejich SUV trpí na přehřívání,jelikož Jeepy jsou malý auta ale s velkýma motorama,u kterých je relativně malej chladič. Ten tuning není jen technický plus ale je to i dizajnová záležitost. Odvětrání haubny se doporučuje udělat i u XJ nebo ZJ a ZJ 5,9,co jsem měl měla odvětrání haubny standartně,.
Haubna od AEV je dizajnovej bombónek a jednou si jí pořídím.
Tož tak :cigarko:

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 02 úno 2012, 19:48
od nafťák
Zdravým páni mne odišla žltá optima v JK rv.07 CRD teraz v decembri.Jazdili sme cca 6hod. v terene a nasledoval presun po ceste.Po zastavení a neskoršom pokuse o štart budíki iba tak žmurkli a nič.Spod kapoty bolo počuť slabe sičanie.Baterka bola napuchnutá a teplá ako pred výbuchom.Tipujem asi medzičlánkový skrat.Vonku bolo cca 5 stupnov.

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 22 led 2013, 22:14
od Vojta
Tak si myslím, že Loprais měl taky na Dakaru baterku Optima a odešla mu. Přece výrobce tvrdí, že je to baterka i pro těžký provoz. A možná ji mají i Dreamlinery :-).

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 30 led 2013, 11:23
od Henry
Už jsem to někde psal, ale jsem si skoro jistý, že problém Optim a zvláště v dieselových JK je způsoben nevhodným režimem dobíjení.
A nemá na to vliv horko pod kapotou, ale delší doba provozu - tedy delší "přebíjení" a neodpojení či nesnížení nabíjecího proudu regulátorem. Nikde jsem však nesehnal schéma nabíjecího okruhu z JK, aby se na to dalo mrknout nějak blíže. Optimy jsou svou konstrukcí určeny skutečně do extrémních podmínek, ale vyžadují trochu odlišný způsob dobíjení.
Tento je spíše zajištěn třeba u TJ, zde nemám zásadní problém. Dokonce i baterku, která měla 6V vybití mojí vinou, jsem zpět oživil a jezdím na ni druhým rokem včetně výletu do Normandie a s lednicí v nonstop provozu 14 dnů a drží ... :wink:
tožtak

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 30 led 2013, 16:52
od FAJER
a pouzit regulaciu s TJ v JK by neslo?

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 30 led 2013, 23:44
od Harley
Dobíjení jak u TJ tak i JK ( a i jinejch Jeepů) reguluje PCM.

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 01 úno 2013, 22:44
od FAJER
a nieje mozne riesit regulaciu altika solo a pre PCM poslat len vhodne data??

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 15 úno 2013, 20:29
od LUKI.
může to být elektronikou, ale někde jsem se opravdu četl že gelofky jsou náchylnější na teplo myslím že nad 60 začíná problém ... :frown:

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 09 říj 2014, 13:49
od bobeš
Potřeboval bych vědět, kolik má AH žlutá optima v JK nafta od r. 2011? :nečtešnevíš:
Nechce se mi ji odkrytovávat z toho látkovýho futrálu s odpojením všeho (odpojovač na naviják atd.) :bit:
Dále řeším nějakou automatickou nabíječku i na tyto (gelovky) do 1.500,- Kč.
V zimě skoro vůbec nejezdím a tak bych chtěl baterku udržovat v garáži, kterou mám mimo byt a zajdu tam jen občas - malá kontrola :frown:
Máte někdo nějaký typ? :nápad:
Co tato:
http://www.autokelly.cz/#|kwYJ/6yamNJGN ... dwm1tDSPbo

Díky


Jo k tématu tuto žlutou Optimu tam mám od výroby r.2011, takže už přes 3 roky!
S JK jezdím hlavně jen na chatu, takže má najeto 20 tis.
Naviják jsem ještě skoro pořádně nepoužil a již přez 1,5 roku mám odvětranou kapotu AEV.
Jinak obecně (nevím jak u Jeep) je originál baterka vždy kvalitnější!!!
Několikrát jsme to zjišťovali u "obyčejných" aut (i BMW) Origo baterie byla vždy výrazně těžší!!!
Zřejmě olověné desky silnější, přesto, že si objednáte další úplně stejnou tak je lehčí !!! :nápad:
To je jako, když si koupíte motorku, tak vydrží pneu na ní mnohem déle, než úplně stejná objednáná jako náhradní díl!?
Je to vše zřejmě kvůli požadavkům a zárukám automobilek!!!

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 09 říj 2014, 20:32
od Harley
No já nevím. V JK jsem měl origo baterku Mopar,vydržela tři roky,cca 90tis.Km. Od tý doby kupuju tu nejlevnější se stejnou kapacitou .Vydrží stejně,stojí kolem 15ti stovek.

S těma pneu u motorek to taky tak nevidím. Alespoň u HD. Když použiju tu samou pneu se kterou HD přišlo s fabriky,stejnej rozměr,značku,model,tak nevidím rozdíl ve výdrži.

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 09 říj 2014, 21:22
od bobeš
S těma pneu je to má a i kámoše zkušenost! (Jezdili jsme spolu). Teda vždy jsme měli Japonský silnice (HONDA a YAMAHA)
A ty baterky si můžeš zvážit, prostě nás to napadlo a tak jsme je zvážili a i známý v BMW v HK, je vážil a je to tak!
Když si dnes můžeš u BMW koupit záruku až na 7 let, tak tam máš i garanci na baterku a tak automobilka tlačí na výrobce! A BMW dělá v průběhu garance všechno zdarma!!! Neplatíš vůbec nic ani materiál třeba pří výměně oleje! To ovšem neplatí u moto BMW!

Ale ptal jsem se na tu nabíječku a kolik má ta Optima AH???

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 09 říj 2014, 21:31
od Harley
Benzíny Optimu nemaj.

Možnost zvážit origo baterku Mopar a novou Mopar nemám. Vydržela stejný kulový jako ty za třetinovou cenu.

Motorky dělám jen HD.

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 10 říj 2014, 11:14
od bobeš
Jo souhlasím s tebou!
Až mi doslouží Optima, tak tam jde obyč baterie. A za ten rozdíl peněz tam můžeš mít každej rok novou :todáš:

Re: Baterie OPTIMA

Napsal: 19 říj 2014, 22:14
od Vojta
Až mně zase v JK odejde olovo, tak tam půjde LiFePo. Max. pracovní teplota 80 st. C (u Optimy jsem ji nikde v parametrech nenašel, píšou jen omezení proudu při 51,7 st.C). LiFePO má daleko větší startovací proud při menší váze a rozměrech, je prý bezpečná, jen to chce udělat a někam pod kapotu vecpat balancér, aby se články napěťově nerozhodily. Mám s tím zkušenost na 4kolce (GRIZZLY 700), kde jsem každý 2 roky a pár měsíců měnil Pb baterku a teď tam mám LiFePO 20Ah, žárovky při startování ani nepohasnou, startuje to jak drak (ne že by před tím to nechytalo, ale rozdíl v točení startérem je nebetyčnej). Myslím, že by stačilo LiFePO tak 40-60Ah a bude pokoj.