Stránka 2 z 4
Napsal: 16 říj 2008, 11:16
od Jirka
OK, tak už je to jasnější.
TAkže jsou dvě věci - jednak drhnutí v plném rejdu o přední stabík - to pořešíš diskama s nějakým ET minusovým, možná by stačilo i nulové /originál je dost plusové/, nebo teda v nejhorším podložkama pod kola - přiznám se ale, že nejsem přítelem tohoto řešení. Ale používá se taky.
Při 31x10,5x15 je dobré dát disky 8x15 a při ET -20 je to tutovka. On taky není zas až tak moc velkej výběr....Jde i 8,5x15. Jak velký podložky nevím -myslím že ca 2" by mělo být ono, ale to nevím přesně.
Druhá věc - drhnutí kol o plastový lemy - tady je otázka jak moc budeš jezdit do terénu - je pravdou, že 31tky jsou do těch podběhů tak akorát na knap a pokud bys jezdil hodně do křížení, tak budeš určitě drhnout, už proto, že ty kola budeš mít vystrčený víc ven a tudíž při křížení blíž hraně lemu. Pravdou ale zas je že listový pera zas tak moc nekřížej. Ale kdybys třeba někdy vyndal stabíky, tak to bude vadit určitě. Myslím že nějakej malej lift něčeho budeš muset tak jako tak dát - už proto, že YJ na větších kolech a bez přizvednutí vypadá divně...Nevím zda vůbec někdo má 31 a úplně bez přizvednutí - já měl vždycky nějaké zvednutí. Taky docela levný, jednoduchý a velmi účelný zvednutí jsou prodloužený houpačky na perech - jednak to přizvedneš a jednak si zároveň zvýšíš průchodnost. Dělají se 2" a víc a je to velmi dobrá a jednoduchá záležitost. Tím bys měl vystaráno.

Napsal: 16 říj 2008, 12:04
od Tom
jak píšou kluci, disky buď záporný ET nabo podložky (podložky mam skladem 4.760,-Kč, disky bych musel objednat cena od á 2.100,-Kč).
Na podvozek jsou tři varianty: a) jak píše Jirka delší houpačky. lze je vyrobit doma či u zámečníka a tudíž jsou levné, ale nepraktické. Abys zvedl káru nad nápravou o 2cm, musíš udělat houpačku o 4 cm delší a tak se pak délka houpačky nebezpečně prodlužuje, že v terénu hrozí že jí zapíchneš do země. A to pak ve vyšší rychlosti hrozí, že zlomíš pero...
b) Jirka opomněl nabídnout jeho oblíbený bodylift. To se karoserie zvedna na špalkách od rámu max do 5cm. Tato varianta je poněkud dražší a složitější ale odhaduji to na 4.500,-Kč a montáž na cca 2.000,-Kč
c) nejlepší a nejdražší cesta je nový podvozek (pera a tlumiče) kby zvedneš celý auto (i břicho). Cena takovéto sady vyjde cca na 20.000,-Kč a montáž tak na 5.000,-Kč. Na skladě mam 2,5" sadu.
Tak asi tak a seš v tom po uši :eek:

Napsal: 16 říj 2008, 12:23
od Harley
Já bych YJ zvedal ,pokud bych chtěl ušetřit,listama nad nápravu. Efektní,účelný a laciný.jen náročnější na dílenský vybavení.Resp. sváření.
Napsal: 16 říj 2008, 12:50
od Čejka Jiří
Jak píše Harley -viděl jsem to v Bratronicích a je to asi to nej.
Prodloužit houpačky je tuze levné a jednoduché řešení ale zase je daněno tím co psal Tomáš.Po laboracích a pokusech bych stejně šel do podvozku jako takového -Trail Master nebo podobný.
Halt jsme tě Krtku varovali tak vidíš že jsme měli pravdu.A největší paradox?
Nespíš,dumáš,pátráš,mazlíš,dolaďuješ a ve finále si řekneš ... kua jdu do čtyřlitru.... a je to.Tohle přesně se stalo v mém případě a vlastně i v Bobově (i když ten díky své odbornosti spal,nedumal,nepátral,nemazlil a nedolaďoval

)
Napsal: 16 říj 2008, 12:53
od Tom
správně :exclaim: Na toto řešení jsem pozapomněl... Auto se zvedne o cca 12cm

Napsal: 16 říj 2008, 12:55
od Tom
a nezapomeň, pokud se pro ten 4litr rozhodneš a nechceš veterána, hledej 1993 a mladší :exclaim:
Napsal: 16 říj 2008, 13:15
od Harley
:exclaim: Ještě ale na jednu věc bych upozornil. Neznám tak detailně Wranglery a nevím,od jakýho liftu začínaj problémy se zadním výstupem kardanu ale systém liftu SOA už dá tolik,že i u dlouhorozvorovýho Cherokee bude potřeba začít řešit výstup SYE kitem.Natož u krátkýho Wranglera.
Napsal: 16 říj 2008, 13:22
od Jirka
Tak tak, právě jsem se to chystal napsat - zvednutí na houpačkách o 5 cm delších je poslední možnost bez dalších úprav. Při jakékoli další úpravě potřebuješ úpravy další - spustit převodovku dolů, jiný kardan s dvojitým křížem, SYE kit, atd atd....Ale to asi Krtek nechce - myslím že tady je nejlepší buď - ano, můj oblíbený body lift /raději jsem to už tome ani nepsal - je tolik odpůrců, že to raději neprotlačuju, ale tady v tom případě to samozřejmě 100% pomůže, a nebo ty delší houpačky. Jsou to nejjednodušší způsoby, jak rychle nasadit větší kola. Pravdou je, že jen dočasný a další úpravy na sebe určitě nenechaj dlouho čekat :lol: Ale funguje to rychle a levně.
4l
Napsal: 16 říj 2008, 13:36
od Krtek
Sakra už jsem byl skoro rozhodlý a nakonec mě pardál načne s tím mladším 4l. To bych samozřejmě nejraději a upravoval až ten. Tak tam snad nyní dám pouze origo širší rozměr gum v nějakém ofroad vzorku (aby jste mě zase nemuseli tahat jak posledně) a poladím si interiér. Na jaře to prodám a vyměním (hned by mě manželka zabila). Vidím že nemá smysl se s úpravama unahlovat. Tak vám tedy pěkně děkuji.
Napsal: 16 říj 2008, 13:49
od Jirka
usranger píše:Bodík je víceméně naprd. Jen optická záležitost. Když zvedat auto, tak na podvozku. U TJ začíná problém se záklonem kardanu už při víc jak 3" zvednutí
Ale i bodylift má své opodstatnění, byť malé. Kolikrát mi sedlo ve sněhu auto na břicho, mezi příčkou převodovky a podlahou napěchovaný tuny sněhu a já si jen říkal "kdyby tak ta podlaha byla aspoň o dva cenťáky výš..."
Jenže v Praze tolik sněhu nikdy není, tak to neznáš

Napsal: 16 říj 2008, 14:33
od Čejka Jiří
Krtku bez prdky (copyright já) :lol: . Jestli nejsi skálopevně přesvědčen o YJ ve 2,5 l provedení tak to hoď za hlavu jinak tě z toho jebne.Pojezdi zimu nasbírej zkušenosti a rozumy a koncem února začni pokukovat po TJ ve 4,0.
Mnozí skalní budou prskat ale je to asi takovej rozdíl jako když přelezeš ze starého Spartaka do funglovky Superba.Ti co tou evolucí prošli to myslím potvrdí.Takže šetři a zjara hurá do TJ.
Napsal: 16 říj 2008, 16:20
od Návštěvník
Jirko, podložky jsou 3cm, dural a se šroubama
Krtku, podložky popřípadě disky si z auta vždycky můžeš vzít, pokud máš dílnu a chuť do práce, s bodyliftem ti poradim a máš to pak za materiál. A abys s náma mohl na expedici tak musíš mít náležitě spolehlivé a prověřené vozítko, sice každej z nás po cestě občas něco látujem, ale pravidlo to nesmí byt.
Robine, bodylift není tak úplně naprd, jelikož když uhneš károu tak můžeš dát větší kola (podběhy uhnou nahoru a kola pak o ně nedrhnou ani ve zkřížení). Ano souhlasim že nejlepší je novej podvozek, ale to jsou tvrdé investice, stejně tak jako investice do kardanu jakmile zvedáš na podvozku o víc jak 2"...
Napsal: 20 říj 2008, 00:58
od Harley
Americký závity jsou upravená verze anglickýho Whitwortu. Jsou to taky Whitworty,US má úhel zubu 60°,špičatý zub a GB má 55°a zaoblený zub, jen se označují u hrubýho stoupání UNC (Unified Coarse ) a nebo jemnýho UNF (Unified Fine ) . Tohle jsou nejpoužívanější americký závity .Mají ještě UNEF (Unified Extra Fine ) a UNS (Unified Special ) .Ty ale pokud vím,na Jeepu nenajdem.
Dalším často jejich používanýmmzávitem je NPT (National pipe thread).To je trubkový,kónický závit používaný jako těsnící.
Američani mají závity a jejich značení mnohem jednosušší než je to v metrice.Je tu míň typů v jemnosti stoupání.Jsou sice úhlem zubu podobný metrice(60°) ale kvůli rozdílu v průměru vzájemě nepasují a když ,tak je zdánlivě. Běžný metrický závit je jemnější než UNC ale hrubší než UNF.
US Whitworty jsou lepší závity s větší pevností a jsou mnohem vhodnější především do hliníku
Nemá vůbec cenu to nějak s metrikou srovnávat,jak to dělá někdo výš. jsou to diametrálně rozlišný věci. Může to být pak pro někoho zavádějící.
Vím o čem mluvím,jelikož s palcovejma mírama a závitama dělám už přes patnáct let u HD a nejvíc se můžu posrat,když někdo do palcovýho závitu narve metriku!
Disky a pneu
Napsal: 25 pro 2008, 22:33
od Harley
Jak ste řešili pneumatiky a nebo disky na JK ? Má rozteč 5x5" a hlavně,je většinou na 17" kolech. A to je rozměr,jak sem koukal,kde není moc na výběr v rozměrech pneu.
Chci mu dát nějaký A/T ale opravdový A/T né ty silničáky,s tímhle označením. Na všech autech jsem měl vždycky BFG ale ten nabízí buď jen rozměr jako origo,255/75x17 a pak větší až přes 300. Sice dělá ještě rozměr 285/70x17 ale ty mě příjdou,že se sem nevozí.
Jaký pneu tam máš teď ,Tome Hlaváči? Viděl jsem Tvoje auto na Jeep-club srazu a to se mi moc líbilo.I na tom druhým,zeleným Unlimited to bylo pěkný ale to jsem ještě nekoukal po detailech,jaký kdo má rozměry.
Ve fotkách "naši členové" není nic detailního a fotky už asi neodpovídají současnýmu stavu. Kdyby ste sem dali nějkaký fotečky pro inspiraci a i zkušenosti s rozměrama a dostupností,budu moc rád.
Re: Disky a pneu na JK
Napsal: 26 pro 2008, 10:29
od Harley
To je ten problém,Robine. origo pneu jsou 255/75 což je v přepočtu 32". Já mám představu 33" což je 285/70. BFG je má v nabídce na jejich stránkách ale tady jsem u žádnýho prodejce na ně nenarazil.Že by se pro Evropu nevozily?
Takže 265/70 jsou moc nízký ale dobrá šířka a 305/65 zase při dobrým průměru moc široký na mě.
Možná i trochu špekuluju,že bych dal M/T .Je to sice pro mě guma trochu nevyužitá a na zimu se jí bojím ale to co je prvomontáž pro US Rubicona se mi celkem líbí. Sice to není 33" ale díky vzrorku ta pneu vypadá větší. Je to zase 255/75x17 BFG M/T , Ty bys uměl Robine?