Stránka 2 z 2

Napsal: 09 říj 2008, 23:07
od Harley
Mám 04 Saharu, čtyřlitra v automatu a nic jinýho než automat bych nechtěl. Především do města ale i do terénu je lepší.Ale to jedno,každý podle svý chuti.Jezdím už pár let s Jeepama XJ a ZJ ,samozřejmě v automatu ale problém na sněhu či kluzku jsem nezaznamenal.Spíš naopak,měkčí rozjezdy jsou s automatem.A to v ZJ mám 300Hp .
Dost nechápu proč vyšlapávat spojku u manuálu a uvolňovat přenos výkonu? Naopak! A automat má spíš tu nevýhodu,že motorem nebrzdí krom jedničky.Takže v tom je trochu záludnost automatu,kdo na to není zvyklej.

Spotřeba u TJ ,město,resp. Praha je stabilních sedumnáct,pod ani náhodou a to jezdím předpisově.Mimo sem se ještě pod patnáct nedostal.Ale je pravda,že ještě do nedávna jsem jezdil buď bez střechy a nebo aspoň oken.Což spotřebu dosti zvyšuje.

Napsal: 10 říj 2008, 10:45
od Michal - Semiš Breznický
Tu "spojku" je vhodné vyšlápnout třeba v tý chvíli, kdy nevyjedeš extrémně kluzké stoupání a auto ti pak jede zpět z kopce, pozadu, jako sáňky. Dá rozum, že v takové chvíli je lepší "odpojit" drive a snažit se jen řídit a jehce přibržďovat.

Napsal: 10 říj 2008, 12:40
od Harley
V takovým stoupání ti ale automat nebude vadit ani v zařazený poloze,jak pustíš plyn bude auto couvat .Bude se to chovat podobně jako u manuálu vyšláplá spojka. A jelikož máš jen dva pedály,tak jednou nohou můžeš přibržďovat a druhou,plynem ještě pomáhat brzdám motorem. Navíc přeřazení do "R" je rychlejší než u manuálu.


Já osobně bych ale nevyřazoval ani u manuálu a radši bych couval se zařazenou zpátečkou abych měl stále auto pod kontrolou .

Výhoda automatu v terénu je i plynulý řazení třeba při velkých výjezdech.Neztrácíš při přeřazaní výkon jako u manuálu a taky se při přeřazení neutrhnou kola.je to plynulý.

Jak sem říkal,je to věc každýho,co mu vyhovuje ale koho znám,kdo poznal automat blíž,už by manuál nechtěl.

Napsal: 13 říj 2008, 09:48
od Michal - Semiš Breznický
Anonymous píše:V takovým stoupání ti ale automat nebude vadit ani v zařazený poloze,jak pustíš plyn bude auto couvat .Bude se to chovat podobně jako u manuálu vyšláplá spojka. ............

Jak sem říkal,je to věc každýho,co mu vyhovuje ale koho znám,kdo poznal automat blíž,už by manuál nechtěl.
K první části: pokud máš zařazený dopředný chod a dovolíš kolům, aby se otáčela dozadu, chcípne ti motor. Tak to funguje mě...
K druhé: Naprosto souhlasím!

Napsal: 13 říj 2008, 13:39
od Harley
V mírným kopci to automat udrží,to jo ale ve velkým padáku ti to měnič na volnoběh neudrží.Aby ale automat udusil motor,to je nějaká chybka. Nicméně,překopnout páku voliče s D do R je mnohem jednodušší a rychlejší,než u manuálu. Nestaráš se o spojku,nehledáš polohu,víš,že ti nevyskočí kvalt.

Tak jak říká Robin :up:

Spotřeba - motor 4.0 / 2.5

Napsal: 22 pro 2008, 11:08
od Tomáš
Ahoj, rád bych se zeptal jakou spotřebu (cca.) má motor 4.0...

Chystám se v létě na "expedici" na Island a rád bych si tam půčjil právě wranglera, protože se budu z části pohybovat i po vnitrozemských cestách F (pouze pro terénní vozy, brody). Najedu celkem tak 2500-3000 km tak si chci trochu propočítat tu spotřebu, abych se pak nedivil :rolleyes: ...ještě uvažuju o Suzuki Jimny nebo Grand Vitaře, ale přeci jen jeep je jeep... :up:

http://www.geysir.is/products.php?productid=19

Ještě by me zajimalo jak hlubokou vodu tohle auto projede...

Díky moc za odpovedi a pokud to uz nekde zodpovezeno bylo a ja to prehledl tak se na me prosim nezlobte :wink:

Re: Spotřeba - motor 4.0

Napsal: 22 pro 2008, 11:45
od Harley
Měl jsem teď čtyřlitra s automatem,04r.v. a ve městě stabilně 17L, mimo,dálnice, 14,5L Pod tyhle čísla jsem se nedostal ani náhodou a to sem velice klidnej a rychlostní limity dodržující řidič. na dálnici sem nejel rychlejc jak 120.Ono to už víc ani nešlo se softtopem.

Re: Spotřeba - motor 4.0 / 2.5

Napsal: 22 pro 2008, 16:41
od Michal - Semiš Breznický
4l, 31 MTčka, automat - při poklidné jízdě po okrskách, rychlosti do 80km/h se to pohybuje kolem 15 l/100km.
Terén a "závodění" na dálnici jsem pro jistotu nezkoumal. :lol:

Re: Spotřeba - motor 4.0 / 2.5

Napsal: 28 pro 2008, 17:13
od Tomáš
usranger píše:Já se svou 2.5-kou v manuálu jsem na tom podobně:
město 16-18 l /100 km
dálnice 14-15 l /100 km

V podstatě se dá říct, že spotřeba 2.5l je skoro na chlup stejná (nebo hodně srovnatelná) se 4.0l - máme s Tomášem Hlaváčem odzkoušeno z expedice z Rumunska, kdy jsme jeli oba s TJ, oba na stejném rozměru pneu, v podstatě i stejně naložený.
Díky za odpovědi chlapi. Nakonec půjčím Wraníka, je to nádherný auto a když už budu platit takový peníze za půjčení, tak at to stojí za to :up:

Re: Manuál nebo automat, 4.0 nebo 2.5, spotřeba

Napsal: 31 pro 2008, 11:00
od Tom
mno akoráte nevim jak bude Isladskej Wraník upravenej... Vono brodit na Islandu často znamená rejdit kapotou pod vodou a že těch brodů ve vnitrozemí je víc než dost :wink: Já tam jezdil se sériovym pickupem a halt některý brody jsem nedal :confused:

Re: Manuál nebo automat, 4.0 nebo 2.5, spotřeba

Napsal: 10 led 2009, 10:30
od XXXZX@seznam.cz
Tak kluci, před nějakou dobou jsem si koupil 4litr v automatu a jsem maximálně spokojenej :up: . Spotřebu jsem měřil pouze jednou a jezdil jsem město i mimo, táhnul jsem i vozejček, i trochu 4x4 a spotřeba byla při této rozmanitosti 17litrů. Chtěl jsem se ještě dozázat na jednu věc mám TJ a v návodu jsem se dočetl, že je možný dát 4H i 4L i za jízdy (nebo naopak ho vypnout), je to pravda?, nebo musím zastavit? Protože o pár odstavečků před tím psali něco, že pokud se jedna náprava netočí tak to nesmim, nebo tak něco, takže jsem z toho trochu zmatenej. Je možný za jízdy u automatu měnit režim třeba Z D na 2L a naopak apod. nebo musím zastavit?
Díky za odpověď. Pavel