Stránka 2 z 3
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 16 pro 2009, 21:56
				od Ondrouš
				Teda Tome, díky, to jsou znalosti  

 Měl bych k tomu doplňující otázku. Podle všeho bude chytřejší dát Aussie na přední diferenciál, aby nebyl stále v záběru. Cena v US je suprových ca 200 USD (při této ceně se ani neplatí clo a DPH). Potřebuju Dana 35, že?
 
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 16 pro 2009, 22:13
				od Ondrouš
				Pardon, Dana 30 na předek.
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 20 pro 2009, 20:49
				od Tom
				MNo to je problém... Všechny tyto typy mech.automatických špér musí být na poháněné nápravě. To znamená že na předku, v době kdy není poháněn, nesmí být. Musel bys to řešit volnoběžkama a to je poněkud nákladné. Jinak máš pravdu, vepředu máš D30.
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 30 pro 2009, 20:30
				od Harley
				Tom to vše popsal přesně! 

  Assie locker,Lock Rite od Powertraxu a nebo ten Detroit jsou 100% uzávěrky ale automatický.Né ovládaný jako třeba ARB a pod.Není to samosvor,je to špéra. 
Nejsou vhodný na předek,pokud nemá auto volnoběžky a nebo "axle disconect" a už vůbec né na auta se stálou 4x4. Dost hovoří do řízení vozidla na silnici hlavně na mokru nebo sněhu.Ale jinak to jsou velice účiný,funkční a bezporuchový zařízení .Vhodný spíš pro lidi,co jezdí víc terén než silnici.
 
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 31 pro 2009, 10:43
				od PETARDAK
				Zdravím společenství JWC a přeji vše nej do nového roku! Jako novopečený :eek:  a šťastný majitel :lol:  sahary JK 3,8/automat unlimited, mam prvni učňovský dotaz: jak poznám ze štítku nebo vizualně na zadní nápravě zda mám "příplatkový" samosvor?
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 31 pro 2009, 11:07
				od Harley
				Nepoznáš.Musíš sundat víko a pak to uvidíš. Nebo,jestli máš "rodnej list" auta,tak to tam máš zapsaný. Další možnost je zvednout zadek,odbrzdit a zatočit jedním kolem a druhý se musí točit stejným směrem.Když se točí na druhou stranu,tak máš dif otevřenej.
Dříve, na starších Jeepech, bejvaly pod šroubama víka plechový štítky. Na dlouhým,co byl pod dvěma šrouby,byly údaje o nápravě a na druhým,krátkým byl nápis,že do oleje je nutný přidat aditivum pro samosvornej dif.Když tam byl tenhle,tak uvnitř byl LSD. Ale co vím,to JK už nemá(aspoň né můj a myslím,že sem byl první,kdo tam měnil olej) a u starších to mohlo chybět,protože to tam při výměně oleje někdo nevrátil.
Teoreticky,Sahara by ho měla mít jako automatickej příplatek.Když budeš měnit olej,nezapomeň na to aditívum.Jinak lamely odrovnáš. U JK poprvé u Jeepu, se dá měnit olej bez sundání víka.Má výpušťáky.Já přesto víka sundavám abych s diferáků vytřel všechen humus,co je dole v odkališti. Hlavně na zadku,kde je LSD,bejvá olej hodně zasviněnej od obrusu lamel.
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 31 pro 2009, 12:13
				od PETARDAK
				dík Harley,nesklamals 

 ten nejjednoduši postup, zvedák a tocit mne nenapad 

 .Jinak jeepa jsem koupil celkem "náhodou" v D,je to fungl dovoz z DK jako skladovka model 08.najel sem pár km, procet fórum tam a zpet a zjistil jak skvelou káru mám v garáži! auto mám na dení ježdění, tak dnes jsem rád že "náhodou"  

 na mne nezbyl rubikon nebo to krátký auto co mu chybí dvoje dveře! Aneb blbí maji štěstí 

 
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 31 pro 2009, 12:35
				od Harley
				Což o to,Rubicona bych bral,silnější nápravy a hlavně v obou uzávěrky,to je plus ale ten byl mimo můj rozpočet.A krátkýho jsem si taky užil :lol: 
Každopádně ,blahopřeju k asi dobrý koupi a přeju Ti ať ti slouží a dělá radost jako ten můj. 

 
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 02 led 2010, 01:47
				od meett
				Vítam petardo a gratuluju, hezkej vánoční dárek  
  
 sahar není nikdy dost ....
prevntivně měnit olej v difech každej rok ... jde o pár deci a jak říká Harley lepší i sundat víka, to těsnění je pár centů.
 
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 03 led 2010, 00:45
				od dickee
				Taky blahopřeji k novému wraníkovi. Nicméně si myslím, že správný Jeep je krátký dvoudveřový, resp. zcela bezdveřový 

 
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 27 led 2010, 17:23
				od Radek 66
				Ještě existuje takovej "kompromis".
Auburn - jedná se o kombinaci uzávěrky a samosvoru.
Tady je  odkaz:
http://www.auburngear.com/aftermarket/p ... f9d7f93179
Řízení uzávěrky je  elektromagnetem, tak že postaší 2 dráty přes vypínač.
Tohle mám na svojem TJ od podzimu a zatím si to nemůžu vynachválit.
Jezdím terén celkem málo, ale třeba teď  ve vysokém sněhu  je to obrovskej rozdíl.
Abych pravdu řekl, uzávěrku  jsem téměř nepoužil, proto že samosvor většinu zvládne sám.

 
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 27 led 2010, 20:45
				od Tom
				před zapnutím to není samosvor ale omezená svornost. Po aktivaci elektromagnetu dojde k většímu tlaku na lamely a tím suplují zubovou uzávěrku. Velká výhoda tohoto systému je v tom, že se dá zapínat i vypínat během provozu pod tlakem bez hrozby zničení.
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 27 led 2010, 20:57
				od Radek 66
				Tak to myslím nefunguje 
 
Samosvor - lamely jsou na jedné straně a uzavírání kroužkem a kuličkama je na druhé traně u magnetu
Jde tedy o samosvorný diferenciál 
Uzávěrka nemá s lamelama nic společnýho
 
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 27 led 2010, 21:03
				od Harley
				Jo,jo,Tome,je to tak.Blokuje se koš vůči bočnímu kolu přes ty kuličky.Jde to ale díky jim zapnout i za chodu.
			 
			
					
				Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky
				Napsal: 29 led 2010, 21:41
				od Tom
				mno Harley, měl jsem ten dif rozebranej na ponku, páč mě ten systém velmi zajímal. Ten kroužek nic nezamyká. Je na něm drážka, ve který běhaj kuličky. Ta drážka má nepravidelnou hloubku. Podle toho jak se točí satelit, tlačí ty kuličky, běhající v té drážce kroužku, víc či míň přez klec satelitů toho difu na ty lamely na opačném konci, které fungují jako větší či menší omezená svornost difu. Pokud dojde na zapnutí elekromagnetu (uzávěry) je ten kroužek víc přitlačen k těm kuličkám a ty následně víc tlačí přez klec na ty lamely. Ta vůle je tak malá, že v nejmělčím místě toho kroužku s drážkou se ta kulička přez toto místo nedostane a tak tlačí tak velkou silou na ty lamely, že dojde k jejich 100% uzamknutí. A to je ten pravý důvod, proč ta uzávěra lze použít za plné zátěže.
Tož tak, taky něco znam 
