Stránka 2 z 3

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 18 pro 2015, 12:31
od Vojta
Ještě to jednou shrnu do jedný nebo pár vět- JaneK má na naftě stejný kola jako já, a sám říká, že lehčí převody jsou tam blbost. Jezdím občas fakt s docela těžkým karavanem, asi 1,8 tuny, a i s těma velkejma kolama 315/70/17 to je motoru, převodovce a vůbec všemu fuk. Jen jsem dal do zadního diferáku olej 75W/140 a měním ho každej rok, dost šedne. Mám rád hezký a čistý oleje. Když motor nestíhá, tak si podřadí, a když bylo vedro a přeci jen v táhlém kopci dlouhým asi 5km s narvaným karavanem začala ručička teploměru na plnej plyn maličko stoupat, tak jsem prostě ubral a jel jen stovkou místo 120kou. Nebo tam občas dám o O/D. Ručička zase pokorně slezla. Jinak si myslím, že ten motor neumře na přetěžování, ale na něco úplně jinýho. Za mýho dlouhýho života mi ještě žádný auto nekleklo na propálený písty a jiný hrůzy, najeto za život tak 1,5 mil, hlavně diesely. Je možné, že při spojení benzínu se 4st automatem (kdo to teda v tý Emerice vymyslel!) je asi potřeba řešit ty převody, nevím. JK v benzínu jsem nikdy neřídil. Ale diesel se svým průběhěm krouťáku a navíc 5kvalt automat- tomu je to fuk. Vono vůbec- řídil jsem jeden čas dvě stejný Grand Vitary - jedna je HDI a druhá benzín, obě 2l. Ta benzínová má mít údajně ještě o 20kW víc, ale ta v benzínu prostě nejede, fur se musí řadit, kopeček a hned dva kvalty dolů, to dieselu je to fuk. Tak usuzuju, že ty naftový a benzínový kW se dost lišej.

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 18 pro 2015, 13:04
od Harley
To je ten subjektivní pocit ale fyziku neojebeš.

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 18 pro 2015, 21:35
od JaneK
Subjektivne bych pro CRD s 545RFE lehci prevod nez 4,1 do rozmeru gum 35" nikomu nedoporucil. Pokud si nekdo preje 4,88 rad s nim fyzicky napravy vymenim Rubi za Rubi za +\- stejny stav. Najeto 15 000km prevody, celkove 70kkm. Vymenu provedu zdarma :todáš:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 18 pro 2015, 22:41
od Vojta
JaneKu, proč to nejde vrátit na původní převod, tam v tom koši difu se musí něco upravit, zničit, urazit, zahodit či co, když měníš talíře a hrušky? Ptám se asi blbě, ale fakt netuším...

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 18 pro 2015, 22:44
od Vojta
Nojo, Harleji, subjektivní pocit, ale když jedu s benzínem kopec do Cukráku nebo Votickej kopec s naftou na 5ku v pohodě 90 a s benzínem kvrdlám furt mezi 4/5 , abych vůbec 90 udržel, tak jsou mi ty papírový kilowatty navíc naprd.

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 18 pro 2015, 23:07
od JaneK
Ono to jde. Jen nikdo nechce nastavovat starsi ( jete) prevody. A kupovat nove 4.1, k tomu sadu lozisek a tesneni a sroubu a praci to uz by byla legrace a zkouska za kilo :blb:
Ono to jde vyresit levneji. Uz shanim 37" :blééé:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 19 pro 2015, 08:31
od Harley
Vojto,už jsem to psal o kousek výše,není to jen o tom,že máš pocit,že to motor zvládne ale i o dalších věcech.
Harley píše:To je to hlavní nepochopení,proč se mění převody .Kvůli pocitu,že to motor zvládne. Zvětšením pneu jak obvodem tak i jejich váhou a odporem se současně přetěžuje vše od motoru přes převodovky,kardany a stálý převody.Bez ohledu na sílu motoru jsou prostě víc zatíženy spojky,kříže a prostě vše co má co do činění s přenosem krouťáku z motoru.

Kolega má o půl tuny lehčího Mustanga s krouťákem skoro 800Nm už skoro od volnoběhu a měnil převod ze 3,73 na 4,10. A to jezdí fabrický rozměr pneu a je to manuál!

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 19 pro 2015, 12:25
od Harley
JaneK píše:Jsem tehoz nazoru. Nechal jsem si poradit, dal prevody a vysledek je horsi nez puvodni a to bylo 4,1 a 35". Vic to zere, min to jede, huci, ze jsem si neurazil ruce kdyz jsem to kupoval. Dej to tam nebo si kola pujc a uvidis, ze nebude nic treba. Diesel se s tim popere. :todáš:

Tak se zeptám jinak. Dle Tebe je fabrický zpřevodování špatně,moc do síly? Protože většíma pneu a následným novým zpřevodováním ses dostal na tov. hodnoty převodů vs. rozměr pneu. A to nepočítaje,nárůst váhy,valivej a aerodynamickej odpor větších pneu navíc M/T.

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 19 pro 2015, 14:48
od Vojta
No to jsem zvědavej, jak ty 37" budou na autě vypadat! Kolikátky měl Zetor 25 na zadku?

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 19 pro 2015, 14:52
od Vojta
,,Kolega má o půl tuny lehčího Mustanga s krouťákem skoro 800Nm už skoro od volnoběhu a měnil převod ze 3,73 na 4,10. A to jezdí fabrický rozměr pneu a je to manuál!"

No vždyť říkám, že Amíci jsou divný! Koupíš si auto a hned před forďáckým autosalonem musíš měnit převody, aby ti škodovka RS nedala na prdel!

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 19 pro 2015, 15:20
od JaneK
Kolega,jestli myslime stejneho, to ma na zavody a chce samozrejme vyhravat, tak je tomu vse ostatni jako komfort, ekonomika provozu a pod. Striktne podrizene. Potrebuje idealni prizpusobeni prubehu kroutaku na kontretni finalovou rychlost. Tomu by to jezdilo jako rodinne auto i se zadkem 2.22 :todáš:

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 19 pro 2015, 16:53
od Harley
Má ho jako jediný auto na denní ježdění a o víkendech závody. Ale odpověz mi na tohle:

Harley píše:
JaneK píše:Jsem tehoz nazoru. Nechal jsem si poradit, dal prevody a vysledek je horsi nez puvodni a to bylo 4,1 a 35". Vic to zere, min to jede, huci, ze jsem si neurazil ruce kdyz jsem to kupoval. Dej to tam nebo si kola pujc a uvidis, ze nebude nic treba. Diesel se s tim popere. :todáš:

Tak se zeptám jinak. Dle Tebe je fabrický zpřevodování špatně,moc do síly? Protože většíma pneu a následným novým zpřevodováním ses dostal na tov. hodnoty převodů vs. rozměr pneu. A to nepočítaje,nárůst váhy,valivej a aerodynamickej odpor větších pneu navíc M/T.

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 04 led 2016, 20:07
od JaneK
Ano, spatne. Bud pocitali s tim, ze si kazdy da na Rubicona vetsi gumy a nebo to bylo spatne. U diesla zrejme nepocitali s tak ukrutnym kroutakem "vodspoda" Proto se take od 4,1 jiz upustilo a dava se 3,72.

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 04 led 2016, 20:55
od Harley
:cheche: tak to potom jo!

Re: Dotaz JKU Podvozek 2,5 pneu33 převody???

Napsal: 29 led 2016, 08:58
od erikfury
Prosím o radu. Mám ale TJčko 4.0 s 2,5inch liftem a tovární převod 3,73 s pneu 29 inch to vůbec nejede. Chci obout do 33 bfgoddrich, nebo do Stt 32. Čtu tady různě postřehy, že 33 palců je už dost na ovladatelnost atd. Tak jsem si říkal že tu jednu životnost pneumatik zkusím. Pak kdyby to nesedělo po opotřebení bych šel do menších, nebo je prodal.

Spolu s přezutím počítám že pujdu do změny převodů. Jenže změna převodů neni až tak levná záležitost jen na "vyzkoušení" tak bych byl nerad kdych zvolil špatně. Na gumy 33 jsem vyčetl že by asi byl vhodný převod 4,56. Ale co menší rozměry pneu 31,32 s tímto převodem. Neni to moc? Kompromis 4,27 jsem našel jen v tabulkách ale nenašel jsem že by jej někdo měl v eshopech. A převod 4,11 se mi zdá zase málo.