Stránka 2 z 4
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 24 říj 2012, 12:50
od PETARDAK
XaX píše:OK, ještě mám jednu věc - nevím, jak poznám, jestli jsou tam tovární tlumiče, nebo ne. Nicméně mám z toho auta pocit, že jsou K.O. Ale protože nemám zkušenost z takového auta, které je takto zvednuté, tak si tím nejsem jistý. Dá se nějak poznat, jestli fungují jak mají? Asi blbá otázka, nicméně sundavat se mně je nechce, abych to testoval takhle ...
Ono mně totiž občas hrabe do brzd ABS, když brzdím na nerovném povrchu, což mám trošku tendenci přisuzovat právě těm tlumičům.
No, pokud by někdo nechal

(pro takový lift) origo tlumiče a bez nádstavců,tak musí být k.o. protože permanentně musí mlátit jako spodní dorazy
Mimochodem, i sadu zánovních tlumičů mám v regále na vyzkoušení a i liftovací nádstavce pro ně od teraflexu...
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 24 říj 2012, 12:55
od Harley
To je normální jev že ABS se aktivuje na nerovnostech. Samozřejmě blbý tlumiče to víc umocní ale i s dobrejma je to normál jev. Když začal Harley davidson montovat před pár rokama ABS,tak sem na to taky začal lidem montovat vypínač,jelikož je motorka na nerovnostech,třeba pražská dlažba,nezastavitelná.
Tyhle auta s relativně tuhým podvozkem a tuhejma ,který jsou i s většíma pneu velká neodperovaná hmotnost,tak ani sebelepší tlumiče nedokážou udržet odsjakující kola .V kombinaci s citlivým ABS je to pak vražedná kombinace,že auto nezastavíš. Já příznivcem ABS u aut moc nejsem a u motorek dvojnásob. Někdy je smyk víc účelnej,než pulsování ABS.
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 24 říj 2012, 13:12
od XaX
Harley píše:To je normální jev že ABS se aktivuje na nerovnostech. Samozřejmě blbý tlumiče to víc umocní ale i s dobrejma je to normál jev. Když začal Harley davidson montovat před pár rokama ABS,tak sem na to taky začal lidem montovat vypínač,jelikož je motorka na nerovnostech,třeba pražská dlažba,nezastavitelná.
Tyhle auta s relativně tuhým podvozkem a tuhejma ,který jsou i s většíma pneu velká neodperovaná hmotnost,tak ani sebelepší tlumiče nedokážou udržet odsjakující kola .V kombinaci s citlivým ABS je to pak vražedná kombinace,že auto nezastavíš. Já příznivcem ABS u aut moc nejsem a u motorek dvojnásob. Někdy je smyk víc účelnej,než pulsování ABS.
To zhruba tuším :-) Nicméně, opět srovnávám dvě auta, a to druhé se na tom povrchu chová normálně, tedy brzdí :-), druhé jankovatí a ABS pulzuje jak vzteklé...
Dá se teda nějak lehce (možná ne) zkusit, jestli jsou tlumiče v aspoň "přijatelném" stavu?
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 24 říj 2012, 13:18
od PETARDAK
XaX píše:Harley píše:To je normální jev že ABS se aktivuje na nerovnostech. Samozřejmě blbý tlumiče to víc umocní ale i s dobrejma je to normál jev. Když začal Harley davidson montovat před pár rokama ABS,tak sem na to taky začal lidem montovat vypínač,jelikož je motorka na nerovnostech,třeba pražská dlažba,nezastavitelná.
Tyhle auta s relativně tuhým podvozkem a tuhejma ,který jsou i s většíma pneu velká neodperovaná hmotnost,tak ani sebelepší tlumiče nedokážou udržet odsjakující kola .V kombinaci s citlivým ABS je to pak vražedná kombinace,že auto nezastavíš. Já příznivcem ABS u aut moc nejsem a u motorek dvojnásob. Někdy je smyk víc účelnej,než pulsování ABS.
To zhruba tuším :-) Nicméně, opět srovnávám dvě auta, a to druhé se na tom povrchu chová normálně, tedy brzdí :-), druhé jankovatí a ABS pulzuje jak vzteklé...
Dá se teda nějak lehce (možná ne) zkusit, jestli jsou tlumiče v aspoň "přijatelném" stavu?
Nejsnáz a pouze velmi orientačně: lehnout pod auto odšroubovat sp.konec a tlumič stlačit a roztáhnout přes celý zdvih,po celé délce musí mít plynulý odpor v obou směrech a bez cukání. Tlumiče "nitro" musí po stlačení samy plynule vyjet na celou délku...
Pokud to uděláš u auta stojícího +/- rovně na zemi(ne zvedlé na zvedáku) zároveň skontroluješ i správnou délku tlumičů, standardně by tlumiče měly být tak o 7-10cm delší než na nezatíženém autě.
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 24 říj 2012, 13:25
od XaX
A ještě jedna věc k tomu podvozku. Existuje celá řada výrobců, logicky jsou lepší a horší, ale přiznám se, že já jich znám možná desetinu, a z těch mám pár zařazeno jako "ty lepší". Ovšem možná si pletu pojmy s dojmy, a třeba OME znám z lisťáků, ale už ne z JK?
Takže, zkusím sestavit "svůj" žebříček, z toho, co jsem viděl, že se prodává u Quadratechu (od nejhorší po nejlepší):
Rancho
Warrior
BlackDiamond
TrailMaster
Rubicon Express
Skyjacker
AEV
Ale možná to mám úplně blbě :-), a určitě nemám všechny, je jich fakt kupa, bral jsem jen ty, co znám aspoň z doslechu.
Kdyby šlo o to, vybrat fakt dobrý (=odolný a kvalitní, nicméně nepředražený) podvozek, do čeho by jste šli
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 24 říj 2012, 13:29
od XaX
PETARDAK píše:XaX píše:Harley píše:To je normální jev že ABS se aktivuje na nerovnostech. Samozřejmě blbý tlumiče to víc umocní ale i s dobrejma je to normál jev. Když začal Harley davidson montovat před pár rokama ABS,tak sem na to taky začal lidem montovat vypínač,jelikož je motorka na nerovnostech,třeba pražská dlažba,nezastavitelná.
Tyhle auta s relativně tuhým podvozkem a tuhejma ,který jsou i s většíma pneu velká neodperovaná hmotnost,tak ani sebelepší tlumiče nedokážou udržet odsjakující kola .V kombinaci s citlivým ABS je to pak vražedná kombinace,že auto nezastavíš. Já příznivcem ABS u aut moc nejsem a u motorek dvojnásob. Někdy je smyk víc účelnej,než pulsování ABS.
To zhruba tuším :-) Nicméně, opět srovnávám dvě auta, a to druhé se na tom povrchu chová normálně, tedy brzdí :-), druhé jankovatí a ABS pulzuje jak vzteklé...
Dá se teda nějak lehce (možná ne) zkusit, jestli jsou tlumiče v aspoň "přijatelném" stavu?
Nejsnáz a pouze velmi orientačně: lehnout pod auto odšroubovat sp.konec a tlumič stlačit a roztáhnout přes celý zdvih,po celé délce musí mít plynulý odpor v obou směrech a bez cukání. Tlumiče "nitro" musí po stlačení samy plynule vyjet na celou délku...
Pokud to uděláš u auta stojícího +/- rovně na zemi(ne zvedlé na zvedáku) zároveň skontroluješ i správnou délku tlumičů, standardně by tlumiče měly být tak o 7-10cm delší než na nezatíženém autě.
OK, díky, takhle mně to stačí :-)
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 24 říj 2012, 13:35
od PETARDAK
V US se jako top u JK a JEEPů vůbec bere "CLAYTON OFFROAD" s "CURRIE ENTERPRISES" a komponenty OFFROADEVOLUTION, k těm lepším určitě řadí i BDS a TERAFLEX v tlumičích FOX a KING...
Ale jak sem Ti psal v SZ,pro hárd nasazení se běžně "vyzobávají" nej komponenty od různých firem...
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 24 říj 2012, 13:43
od XaX
PETARDAK píše:V US se jako top u JK a JEEPů vůbec bere "CLAYTON OFFROAD" s "CURRIE ENTERPRISES" a komponenty OFFROADEVOLUTION, k těm lepším určitě řadí i BDS a TERAFLEX v tlumičích FOX a KING...
Ale jak sem Ti psal v SZ,pro hárd nasazení se běžně "vyzobávají" nej komponenty od různých firem...
Mně se právě dost líbí to BDSko, mimo jiné mají super stránky, kde si můžeš naklikat postupně celý podvozek - jestli chceš štelovatelný ramena dolní, spodní, oboje, flexibilní ramena, obyč. ramena, tlumiče takový či makový, se seřiditelnou panhardkou nebo bez, a je tam i pár věcí, co nevím co to je
O hard nasazení asi u mně nepůjde, jde mně o kvalitu/rozumnou cenu. Rád bych prostě postavil auto na nový podvozek a jezdil, a prostě se bojím, že když budu laborovat s nějakýma "semtamněcopoladíme" úpravama, tak to bude na dlouho, a za cenu možná zdaleka nezanedbatelnou.
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 24 říj 2012, 15:48
od Tom
tlumiče máš stopro upgradový s podvozkem. To jsem psal. Že jsou mrtvý nejlépe poznáš na zkušební stolici. Dle tvých dojmů ale KO budou.
Co se týče podvozkových sad, Peterdak vybral TOP výrobce, který kompletně překopávaj podvozky do teréních podmínek. Naopak tebou zmiňovaný Rancho, Skyjacker, atd jsou podvozky s účelem co nejjednodušeji liftnout za co nejmíň...
AEV je jiná třída. Je to podvozková sada pro dennodenní a expediční využití. Nedělají nastavitelná ramena ani panhardky, protože dodávají předimenzované relokační úchyty pro panhardky, dávají zadní novou modifikovanou panhardku, předělávají tyč řízení a dělaj relokační úchyty ramen přední nápravy. To vše za účelem co nejvíce dodržet tovární nastavení - vlastnosti. Za tím účelem vyvinuli ProCall modul, který je součástí jejich sad.
AEV 3,5" podvozek si můžeš vyzkoušet, už jich tu po republice jezdí docela dost a jejich majitelé ti jej určitě rádi předvedou. Včetně mě.
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 09 lis 2012, 14:11
od XaX
Tak mám zas o čem uvažovat - auto jsem měl na geometrii a v servisu, kvůli jejím seřízení a kontrole podvozku jako takového.
Výsledek - je dobrý a špatný. Dobrý v tom, že jediná skutečná závada je ohlá levá strana nápravy (byť to samo o sobě není nic dobrého, tak údajně to je relativně málo, a na jízdní vlastnosti to má zanedbatelný vliv).
Jinak žádné vůle, žádné poškození, nic. Špatný je to v tom, že podvozek je prostě nějaký celý na h..., jak se vyjádřil kamarád, co auto kontroloval. Podle něj je asi jediným řešením, jak to auto dát do pořádku, výměna podvozku.
Péra jsou divné, tlumiče netlumí, auto si dělá na silnici co chce, prostě divočina. Ono když se s ním jede pomalu, a po slušné cestě, tak je to v pohodě. Ale jakmile je horší cesta, tak je to na průser.
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 11 lis 2012, 22:36
od XaX
Tak pánové, dal jsem si docela práci, a prošel jsem jedno zajímavé vlákno na wranglerforum.com, kde je celkem více než 110 hodnocení lift kitů.
Protože jsem se po projití první stránky začal ztrácet v modelech, tak jsem nakonec nasadil "techniku", tedy excel a začal si to sepisovat do tabulky.
Nakonec je výsledek celkem zajímavý, z 110 kitů (co se dalo hodnotit, protože semtam některý příspěvek byl celkem nerozluštitelný, pokud jde o značku kitu apod.) 20 x Teraflex, 20 x RoughCountry, 15 x AEV, 10 x RockCrawler. Tedy přes polovinu všech kitů je těchto značek.
Druhá zajímavá věc je, že nejvíce negativních reakcí je na RoughCountry, u jiných jsou to spíše výjimky, a jsou to spíš třeba reakce na to, že by kit měl obsahovat něco dalšího.
Sice jsem si to nepočítal, ale subjektivně - nejlepší reakce jsou na Teraflex a AEV. Naopak na RoughCountry (na počet přitom nejčastější značka) není vlastně skoro jediná opravdu zásadně pozitivní reakce.
A ještě detail - nejčastěji byly v kitu tlumiče Bilstein 5100, celkem 28 x.
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 06 led 2013, 21:31
od Milanco
Chci take dat 3" lift ,ale original tlmice nechcem menit ,poradte mi prosim co si mam koupit a taky niakeho mistra ktery mi to vymeni,mam JK Rubicon automat 2.8 r.2008 Dekuji za rady s pozdravem Milan
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 06 led 2013, 23:24
od Harley
Nevím,jestli se na JK dělaj lift kity ,kde jsou místo delších tlumičů nástavce,řeklbych,že ne. Ale pokud netrváš na třech palcích tak 2,5" je třeba od Teraflex .Ten krom podložek,delších dorazů,relokace panhardky a táhel stabíků taky obsahuje nástavce na origo tlumiče. Tuhle sadu mám já ,už čtvrtým rokem a asi 70tis. Km odjeto.(auto má celkem 110tis.)
http://www.quadratec.com/products/16190_0005_07.htm
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 07 led 2013, 11:31
od PETARDAK
Lft sady prodávám i montuji
http://offroadales.cz/ a ze slovenska to máš ke mě "přes kopec"
Mj. ten 2,5" teraflex mám skladem i starší, pokud chceš, zavolej, podebatíme a něco vyberem
tel. +420 777 558 112
Re: Lift JK - 33" + 3,5", co všechno je zapotřebí
Napsal: 07 led 2013, 20:48
od Tom
podvozkové sady, od podložek po kompletní sady mam skladem -
http://www.jeeptuning.cz/cz/katalog/wra ... odvozky/16
montáž je možná v Praze či Olomouci. Vše záleží na tom, zda míníš jezdit nalehko, či časem plánuješ pevnostní nárazníky, naviják...