Stránka 2 z 4
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 09 úno 2009, 09:14
od Jirka
Zadní stabík??? :eek: S tím jsem v životě nejezdil..... Pár se mi jich doma válí, kdyby někdo potřeboval :lol:
Jo, z Granda bych ho taky nesundal, ale u Wranglera jedině bez.....

Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 09 úno 2009, 14:57
od Harley
Jen pro zajímavost. Zadní stabík Jeep nedával u XJ Cherokee už s fabriky,když auto bylo objednaný s tažným a nebo Up Country podvozkem.
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 09 úno 2009, 19:32
od cihlík
Zdravím všechny, když tak pročítám tohle fórum, tak mě napadlo jestli náhodou někdo nemáte zkušenosti s odpojování stabilizátorů u JK? ...chová se to podobně jako například u TJ, když to má taky vinuté pružiny?....koukal jsem že většinou máte JK dlouhány, tam asi trvale demontovat stabilizátory je o zdraví, nebo se pletu? Abych řekl pravdu, tak ani nevím jestli je tam mám :lol: , ještě jsem dolů moc nelezl :rolleyes: , ale díky za popis jak to vypadá, snad to už takhle najdu...nerad bych pak případně, jestli se k tomu odhodlám, odpojil něco jiného :lol: A nemáte někdo tušení na kolik příjde ten odpojovatelný předek, moc jsem to na netu nehledal, ale na ebayi na mě vypadla nabídka na nějaký elektronicky odpojovatlený na JK za 1250 USD :eek: ....to mi příjde celkem dost.....
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 09 úno 2009, 20:55
od Harley
Je úplně jedno jestli to je JK -TJ -ZJ -WJ,všechny maj v principu stejenej podvozek a u všech je odpojení stabíků nutnost do terénu.Krom toho,že s odpojenejma šetříš konstrukci auta,tak hlavně auto projede nevídaný a jízda v terénu je v jiný dimenzi. Né nadarmo to má Rubicon v základu..
To jestli někomu vyhovuje jezdit bez nich i po silnici,je každýho věc .Bez předního je to spíš sebevražda ale do terénu jedině bez.
Na zadek se odpojovače neprodávají.tam se počítá s tím,že buď se oželí trochu křížení a nebo že to má každej vyhozený stabilně. Je tam i blbej a nepraktickej přístup. Na předek je toho v nabídce mraky v cenách asi od 100Usd výš. Ty elektronický jsou finanačně nesmysl a co vím,tak to prodává jen Mopar.
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 10 úno 2009, 00:28
od cihlík
Harleyi dík

Re:
Napsal: 10 úno 2009, 05:55
od Ondřej
Jirka píše:A ještě znovu dodávám že YJ s listovýma perama nemá na zadku stabilizátor vůbec. Ale listový pera jsou samozřejmě něco jinýho.
Jezdím už rok bez předního stabilizátoru a je to v pohodě
Ty listy to fakt udržej
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 10 úno 2009, 10:13
od Harley
U listů je to jinak. Ty v podstatě nepotřebují ani tlumiče. Mají vlastní tlumící schopnost.
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 10 úno 2009, 22:30
od Ondřej
Jo jo. Jak říkáš,zlatej kočárovej podvozek. Komfort na silnici sice nic moc,ale je to jen si zvyknout.

Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 11 úno 2009, 08:51
od Michal - Semiš Breznický
No Ondřeji, budu trochu oponovat

. Zlatý kočár možná jo

, ale "komfort na silnici nic moc", schopnosti v terénu taky nic moc

, kromě "zlata" a nepotřebnosti stabíků jiný výhody nevidím.

Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 11 úno 2009, 10:33
od Harley
Jj. U Cherokee mě teda zadní listy taky moc nebraly.Jsem rád,že je nemusím mít,stejně jako bubnový brzdy.
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 11 úno 2009, 13:34
od Ondřej
Michal - Semiš Breznický píše:No Ondřeji, budu trochu oponovat

. Zlatý kočár možná jo

, ale "komfort na silnici nic moc", schopnosti v terénu taky nic moc

, kromě "zlata" a nepotřebnosti stabíků jiný výhody nevidím.

To je ještě nadšení z prvního Wranglera :lol:
Až ho poladím a přebuduju možná z něj bude model YK
Napadá mi jediná výhoda - snížení váhy o 10 kg

Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 24 říj 2011, 21:44
od elvis
Tak jsem u mého TJ taky demontoval zadní stabilizátor. Na asfaltu pouze při brždění se mi zdá, že lehce táhne doleva, v terénu komfortnější, už ho tam zpátky dávat nebudu.Dneska jsem zjistil, že mi něco dole na podvozku lehce klepe. jsou to vymačkaný gumy na předním stabilizátoru, ty na té tyčce s kul. čepem jsem nedávno vyměnil(pouze ty železný pouzdra, který byly vyrezlý a vaklalo to v tom šroubu a částečně i v těch gum pouzdrech). Takže sbabík pujde dolů a než to opravím, tak alespoň vyzkouším jízdu bez něj.
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 25 říj 2011, 19:09
od Laco
Elvis, na Islande som odtrhol predne stabiky snad hned druhy den, a odtrhol som ich aj na roznych "gastro" akciach uz niekolkokrat. Lenze doteraz som ich vzdy poctivo menil. Na Islande som nemenil a odvtedy jazdim bez nich /cca 9 T km/ a je to uplne v pohode. Pravdou je, ze mam vymenene pruziny a teleskopy.
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 25 říj 2011, 19:24
od Harley
Task konec konců stabilizátory jsou pro jízdu na silnici. Nechat je do terénu,je jak jezdit na silničních pneu v terénu. Krom toho,zapojený stabíky ničí komponety podvozku a zvyšují kruty do rámu a kastle. Takže kurvení celýho auta
Re: Stabilizátory - odpojovat, demontovat?
Napsal: 26 říj 2011, 10:40
od Michal - Semiš Breznický
Souhlas s názory o jízdě "vepředu bez", s tou poznámkou, že odpojený stabík zhoršuje schopnost auta při extrémním bočním náklonu. Na to dejte bacha.
Osobně mám, a často používám, mechanicky odpojitelný přední stabík od TerraFlexu. Co se týká funkčnosti, nemám s ním žádný problém. Jediná vada na kráse je, že ramena jsou vyrobena z "bláta" a tak jsou v něm dnes (po cca 30 000 km) poměrně veliké vůle.