Rozvibrovaná přední náprava

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Harley »

Běžný převody v rozvodovkách jsou 3,20:1 , 3,55:1 , 3,73:1 a 4,10:1.
Čím vyšší číslo,tím je převod víc do síly,čím nižší,tím víc do rychla. . Znamená to,že na jednu otáčku kola je třeba X otočení kardanu. Třeba 4,1 otáčky kardanu a kolo se otočí jednou.
Když se dávají větší kola,tak se změní převod mezi silnicí a kolem.Změní se bohužel negativně,že se auto celkově zrychlí,což je nežádoucí. "Zeslabí se" tím motor.Auto lenivější a všechny komponenty od motoru po kolo jsou víc namáhaný a přetěžovaný. Zjednodušeně,stav podobný tomu,jakoby ses rozjížděl permanantně na dvojku.
Takže když se zvětšují kola,tak se musí i k tomu upravit následně koncový převod.
Jedinej slušně zpřevodovanej Jeep je Rubicon s manuálem. Jinak všechny ostatní jsou už fabricky moc do rychla.Když se daj větší pneu,tak je to úplně v háji a je třeba převod upravit velikostí kola a i následným úpravám jinak se jezdí s podtočeným motorem hluboko pod špičkou krouťáku.

Kapišto??
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Harley »

Já měl 4,10:1 ale ke 33" pneu (285/70x17) to bylo moc rychlý a motor i převodovka se s tím trápily. Udělal jsem změnu na 4,88:1 a teď teprv to auto jede normálně.V rámci možností 200Hp motoru.

http://www.jeepwrangler.cz/phpbb3/viewt ... =89&t=2137
Tony
malej kecal
Příspěvky: 29
Registrován: 16 led 2007, 12:52
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Tony »

Dik Harley za vyčerpávající odpovědi a odkazy. Už to kapíšu. :nápad: Jak už jsem tu psal minule, mám tam 285-70-17 a převod 4,1. Je fakt, že až po přečtení "symptomů převodu 4,1" - mírný kopec=ztráta výkonu a podřazení, chceš rychle přidat na plynu...a nic, si to teprve uvědomíš. Jen se musím zeptat Toma, co tam byl předtím za převod. To moje auto už tuto operaci jednou prodělalo, když ještě říkalo Bobovi Holoubkovi pane.
Takže když to shrnu - abych netrápil motor a převodovku, snížil spotřebu, zlepšil jízdní vlastnosti i v terénu - tak mě čeká překopat poměr v difech. A to jsem jenom přezul na 33", abych vyřešil rozvibrovanou př. nápravu.
Tony
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Harley »

Aha! Bobovo auto. :todáš:
Tak jelikož to byl manuál tak tam byl převod 3,20:1. Změnou na 4,10 byla udělána správná změna k 33" pneu.4,56 by bylo lepší ale myslím že ten převod byl dobrej kompromis asi i za dobrý peníz. Asi by to bylo finančně neúměrný,to na 4,56 změnit..Takže bych to takhle nechal jestli neplánuješ ještě větší pneu.
3,8 V6 je docela slaboch motor a tak jakýkoliv zatížení se na něm projeví.

Převody mají přímej vliv na ekonomiku provozu. Pokud jezdíš dálnice,tak je lepší převod víc do rychla ,jestli ale jen občas,jezdíš okresky a město,tak má větší efekt převod víc do síly.Krom toho,je jízda se "silnějším" autem zábavnější. Já osobně snížil průměrnou spotřebu asi o 1,5-2L změnou se 4,10 na 4,88.Jo,na dálnici to víc točí o pár stovek otáček ale kde potřebuju jezdit dynamicky,tak tam šla spotřeba dolů.Dálnicím se vyhejbám a když po nich jedu,tak vlastně ani víc netočím,jelikož stále jedu ty 2-2200rpm stejně jako předtím,Jen jedu pomalejc.
Tony
malej kecal
Příspěvky: 29
Registrován: 16 led 2007, 12:52
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Tony »

OK ... nechám si poradit a rýpat do toho už nebudu. Teď mám ale brouka v hlavě, že 3,8 V6 je slaboch motor. :nototo:
Teď jen chci doladit tu skutečnou spotřebu a tachometr, tak bych potřeboval ten Procall modul. Máte ho někdo " na skladě "??... nebo mi dej kontakt na někoho.Dik
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Harley »

Mohl by ho mít Tom Hlaváč a nebo PetrF ze Strakonic. http://jeepshop.cz/product_info.php?man ... ts_id=1262
Uživatelský avatar
PetrF
malej kecal
Příspěvky: 21
Registrován: 04 lis 2009, 23:02
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od PetrF »

Mám tady ProCal Modul jeden starší už jednou načtenej a zase zpět vrácenej do originálu.Prostě rozbalená krabice.Kdyby někdo chtěl levněji.
Tony
malej kecal
Příspěvky: 29
Registrován: 16 led 2007, 12:52
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Tony »

OK... dej mi vědět na tel 602 587 797 Tony
janoma1

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od janoma1 »

vynenil som struny a tlmice iroman 2 palcove a zacalo mi rozvibrovavat prednu napravu na origo podvozku to nerobilo iroman je C zataz noze to mat vpliv na to rozvibrovanie?? geometria je v poriadku gumy su tam original 17 palcove dik za kazdu informaciu :redface:
Uživatelský avatar
PetrF
malej kecal
Příspěvky: 21
Registrován: 04 lis 2009, 23:02
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od PetrF »

Geometrie není v pořádku pravděpodobně tam není nastaven správný záklon nápravy jestliže to začalo dělat po liftu.
janoma1

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od janoma1 »

a kde bi sa dali zohnat tie exentricke podlozky lebo na geometrii mi povedali ze sa zaklon neda nastavit
Uživatelský avatar
PetrF
malej kecal
Příspěvky: 21
Registrován: 04 lis 2009, 23:02
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od PetrF »

Nový jsou drahý,ale jdou použít (starší) třeba z Granda ZJ.
janoma1

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od janoma1 »

aka je cena novych?
Uživatelský avatar
PetrF
malej kecal
Příspěvky: 21
Registrován: 04 lis 2009, 23:02
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od PetrF »

Mám tady starší. Nové 2 ks 700 Kč + poštovné ze SRN.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvibrovaná přední náprava

Nový příspěvek od Harley »

Mám tam taky excentry s Granda ZJ.
http://www.jeepwrangler.cz/phpbb3/viewt ... =89&t=1191
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host