Baterie OPTIMA
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Re: Baterie OPTIMA
K té baterce.
Tak mě nepadlo, že amíci od AEV vědí o tomto probému (přehřívání pod kapotou) a proto tam dávají "odvětranou" kapotu.
Hlavně v těžkém terénu v létě musí být pod kapotou jak v pekle!
Asi tak.
Tak mě nepadlo, že amíci od AEV vědí o tomto probému (přehřívání pod kapotou) a proto tam dávají "odvětranou" kapotu.
Hlavně v těžkém terénu v létě musí být pod kapotou jak v pekle!
Asi tak.
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie OPTIMA
Jenže v USA nejezdí diesely a benzíny JK mají obyč baterii Mopar. Odvětrávání motoráku je tuning u všech aut a u Jeepů dvojnásob.Nejen Wranglerů.Hlavně jejich SUV trpí na přehřívání,jelikož Jeepy jsou malý auta ale s velkýma motorama,u kterých je relativně malej chladič. Ten tuning není jen technický plus ale je to i dizajnová záležitost. Odvětrání haubny se doporučuje udělat i u XJ nebo ZJ a ZJ 5,9,co jsem měl měla odvětrání haubny standartně,.
Haubna od AEV je dizajnovej bombónek a jednou si jí pořídím.
Tož tak
Haubna od AEV je dizajnovej bombónek a jednou si jí pořídím.
Tož tak
Re: Baterie OPTIMA
Zdravým páni mne odišla žltá optima v JK rv.07 CRD teraz v decembri.Jazdili sme cca 6hod. v terene a nasledoval presun po ceste.Po zastavení a neskoršom pokuse o štart budíki iba tak žmurkli a nič.Spod kapoty bolo počuť slabe sičanie.Baterka bola napuchnutá a teplá ako pred výbuchom.Tipujem asi medzičlánkový skrat.Vonku bolo cca 5 stupnov.
Re: Baterie OPTIMA
Tak si myslím, že Loprais měl taky na Dakaru baterku Optima a odešla mu. Přece výrobce tvrdí, že je to baterka i pro těžký provoz. A možná ji mají i Dreamlinery :-).
- Henry
- Rada Starších
- Příspěvky: 722
- Registrován: 05 kvě 2008, 11:04
- Bydliště: Beskydy - Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie OPTIMA
Už jsem to někde psal, ale jsem si skoro jistý, že problém Optim a zvláště v dieselových JK je způsoben nevhodným režimem dobíjení.
A nemá na to vliv horko pod kapotou, ale delší doba provozu - tedy delší "přebíjení" a neodpojení či nesnížení nabíjecího proudu regulátorem. Nikde jsem však nesehnal schéma nabíjecího okruhu z JK, aby se na to dalo mrknout nějak blíže. Optimy jsou svou konstrukcí určeny skutečně do extrémních podmínek, ale vyžadují trochu odlišný způsob dobíjení.
Tento je spíše zajištěn třeba u TJ, zde nemám zásadní problém. Dokonce i baterku, která měla 6V vybití mojí vinou, jsem zpět oživil a jezdím na ni druhým rokem včetně výletu do Normandie a s lednicí v nonstop provozu 14 dnů a drží ...
tožtak
A nemá na to vliv horko pod kapotou, ale delší doba provozu - tedy delší "přebíjení" a neodpojení či nesnížení nabíjecího proudu regulátorem. Nikde jsem však nesehnal schéma nabíjecího okruhu z JK, aby se na to dalo mrknout nějak blíže. Optimy jsou svou konstrukcí určeny skutečně do extrémních podmínek, ale vyžadují trochu odlišný způsob dobíjení.
Tento je spíše zajištěn třeba u TJ, zde nemám zásadní problém. Dokonce i baterku, která měla 6V vybití mojí vinou, jsem zpět oživil a jezdím na ni druhým rokem včetně výletu do Normandie a s lednicí v nonstop provozu 14 dnů a drží ...
tožtak
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie OPTIMA
Dobíjení jak u TJ tak i JK ( a i jinejch Jeepů) reguluje PCM.
Re: Baterie OPTIMA
a nieje mozne riesit regulaciu altika solo a pre PCM poslat len vhodne data??
Re: Baterie OPTIMA
může to být elektronikou, ale někde jsem se opravdu četl že gelofky jsou náchylnější na teplo myslím že nad 60 začíná problém ...
Re: Baterie OPTIMA
Potřeboval bych vědět, kolik má AH žlutá optima v JK nafta od r. 2011?
Nechce se mi ji odkrytovávat z toho látkovýho futrálu s odpojením všeho (odpojovač na naviják atd.)
Dále řeším nějakou automatickou nabíječku i na tyto (gelovky) do 1.500,- Kč.
V zimě skoro vůbec nejezdím a tak bych chtěl baterku udržovat v garáži, kterou mám mimo byt a zajdu tam jen občas - malá kontrola
Máte někdo nějaký typ?
Co tato:
http://www.autokelly.cz/#|kwYJ/6yamNJGN ... dwm1tDSPbo
Díky
Jo k tématu tuto žlutou Optimu tam mám od výroby r.2011, takže už přes 3 roky!
S JK jezdím hlavně jen na chatu, takže má najeto 20 tis.
Naviják jsem ještě skoro pořádně nepoužil a již přez 1,5 roku mám odvětranou kapotu AEV.
Jinak obecně (nevím jak u Jeep) je originál baterka vždy kvalitnější!!!
Několikrát jsme to zjišťovali u "obyčejných" aut (i BMW) Origo baterie byla vždy výrazně těžší!!!
Zřejmě olověné desky silnější, přesto, že si objednáte další úplně stejnou tak je lehčí !!!
To je jako, když si koupíte motorku, tak vydrží pneu na ní mnohem déle, než úplně stejná objednáná jako náhradní díl!?
Je to vše zřejmě kvůli požadavkům a zárukám automobilek!!!
Nechce se mi ji odkrytovávat z toho látkovýho futrálu s odpojením všeho (odpojovač na naviják atd.)
Dále řeším nějakou automatickou nabíječku i na tyto (gelovky) do 1.500,- Kč.
V zimě skoro vůbec nejezdím a tak bych chtěl baterku udržovat v garáži, kterou mám mimo byt a zajdu tam jen občas - malá kontrola
Máte někdo nějaký typ?
Co tato:
http://www.autokelly.cz/#|kwYJ/6yamNJGN ... dwm1tDSPbo
Díky
Jo k tématu tuto žlutou Optimu tam mám od výroby r.2011, takže už přes 3 roky!
S JK jezdím hlavně jen na chatu, takže má najeto 20 tis.
Naviják jsem ještě skoro pořádně nepoužil a již přez 1,5 roku mám odvětranou kapotu AEV.
Jinak obecně (nevím jak u Jeep) je originál baterka vždy kvalitnější!!!
Několikrát jsme to zjišťovali u "obyčejných" aut (i BMW) Origo baterie byla vždy výrazně těžší!!!
Zřejmě olověné desky silnější, přesto, že si objednáte další úplně stejnou tak je lehčí !!!
To je jako, když si koupíte motorku, tak vydrží pneu na ní mnohem déle, než úplně stejná objednáná jako náhradní díl!?
Je to vše zřejmě kvůli požadavkům a zárukám automobilek!!!
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie OPTIMA
No já nevím. V JK jsem měl origo baterku Mopar,vydržela tři roky,cca 90tis.Km. Od tý doby kupuju tu nejlevnější se stejnou kapacitou .Vydrží stejně,stojí kolem 15ti stovek.
S těma pneu u motorek to taky tak nevidím. Alespoň u HD. Když použiju tu samou pneu se kterou HD přišlo s fabriky,stejnej rozměr,značku,model,tak nevidím rozdíl ve výdrži.
S těma pneu u motorek to taky tak nevidím. Alespoň u HD. Když použiju tu samou pneu se kterou HD přišlo s fabriky,stejnej rozměr,značku,model,tak nevidím rozdíl ve výdrži.
Re: Baterie OPTIMA
S těma pneu je to má a i kámoše zkušenost! (Jezdili jsme spolu). Teda vždy jsme měli Japonský silnice (HONDA a YAMAHA)
A ty baterky si můžeš zvážit, prostě nás to napadlo a tak jsme je zvážili a i známý v BMW v HK, je vážil a je to tak!
Když si dnes můžeš u BMW koupit záruku až na 7 let, tak tam máš i garanci na baterku a tak automobilka tlačí na výrobce! A BMW dělá v průběhu garance všechno zdarma!!! Neplatíš vůbec nic ani materiál třeba pří výměně oleje! To ovšem neplatí u moto BMW!
Ale ptal jsem se na tu nabíječku a kolik má ta Optima AH???
A ty baterky si můžeš zvážit, prostě nás to napadlo a tak jsme je zvážili a i známý v BMW v HK, je vážil a je to tak!
Když si dnes můžeš u BMW koupit záruku až na 7 let, tak tam máš i garanci na baterku a tak automobilka tlačí na výrobce! A BMW dělá v průběhu garance všechno zdarma!!! Neplatíš vůbec nic ani materiál třeba pří výměně oleje! To ovšem neplatí u moto BMW!
Ale ptal jsem se na tu nabíječku a kolik má ta Optima AH???
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie OPTIMA
Benzíny Optimu nemaj.
Možnost zvážit origo baterku Mopar a novou Mopar nemám. Vydržela stejný kulový jako ty za třetinovou cenu.
Motorky dělám jen HD.
Možnost zvážit origo baterku Mopar a novou Mopar nemám. Vydržela stejný kulový jako ty za třetinovou cenu.
Motorky dělám jen HD.
Re: Baterie OPTIMA
Jo souhlasím s tebou!
Až mi doslouží Optima, tak tam jde obyč baterie. A za ten rozdíl peněz tam můžeš mít každej rok novou
Až mi doslouží Optima, tak tam jde obyč baterie. A za ten rozdíl peněz tam můžeš mít každej rok novou
Re: Baterie OPTIMA
Až mně zase v JK odejde olovo, tak tam půjde LiFePo. Max. pracovní teplota 80 st. C (u Optimy jsem ji nikde v parametrech nenašel, píšou jen omezení proudu při 51,7 st.C). LiFePO má daleko větší startovací proud při menší váze a rozměrech, je prý bezpečná, jen to chce udělat a někam pod kapotu vecpat balancér, aby se články napěťově nerozhodily. Mám s tím zkušenost na 4kolce (GRIZZLY 700), kde jsem každý 2 roky a pár měsíců měnil Pb baterku a teď tam mám LiFePO 20Ah, žárovky při startování ani nepohasnou, startuje to jak drak (ne že by před tím to nechytalo, ale rozdíl v točení startérem je nebetyčnej). Myslím, že by stačilo LiFePO tak 40-60Ah a bude pokoj.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti