Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koudelky

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

:lol: :lol:
Nevýsmívám se Ti Bobe,je mi fakt líto toho motoru ale směju se jak to Jirku vytočilo. Nicméně,má pravdu.Určitě ale nedělá generála po bitvě je náhodou moc dobře,že se tady o tom píše,protože to může pomoct jinejm.
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od cihlík »

zdravim Bobe, snad to bude vse OK, ja bych problem v oleji nevidel ;-)...ten moparacky original 5W20 svymi vykonostnimi parametry prevysuji i ty levnejsi oleje na pumpe...dulezite je pravidelne a vcas menit!!!!...at menis olej za olej a ne neco co byvalo olejem za olej :confused: problem bych hledal spis v nepravidelnosti kontrol LPG systemu, ktery fakt asi vyzaduje pravidelnou kontrolu - bila knizka po 20 tis km (+2x castejsi revizi - zluta knizka 10tis km). Me taky upozornovali na to, abych nejezdil na "prazdnou" benzinovou nadrz...pry zvlast v zime je potreba, aby tam bylo dostatek benzinu, pry kvuli mazani :eek: ....nevim nerozumim, ale je mozne ze i pri provozu na LPG u SGi systemu nekde soubezne koluje benzin a promazava system....toz to mi nekdo vysvetlete, pripada mi to jakesik zvlastni...ale rikali mi neco v tomto smyslu v servisu...putuju zrovna na kontrolu pristi tyden, tak se jich tam na to preptam :wink:
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od cihlík »

neda mi to jeste nereagovat na tento prispevek:
FAJER píše:....predpokladam ze zmena viskozity oleja sposobila odkarbonovanie usadenin v mazacom obehu a mozno ta caka viac starosti ako radosti,.....
vim ze se budu asi opakovat, ale je to tu zase :lol: ....zmena viskozity oleje nema co do cineni se zpetnym rozpoustenimm karbonovych sloucenin!!!!!.....to muze teoreticky nastat pouze pri vynene oleje s extremne rozdilnymi vykonostne kvalitativnimi parametry!!!!...to je vsak u oleju ke kterym se dnes (poslednich 10, 15 let) na nasem trhu setkate temer vylouceno!!!!....pokud jsou oleje v dobre kondici - tzn. neznecistene a pravidelne menene tak rozdil v rozpousteni karbonovych sloucenin je mezi nima minimalni!!!!!!!...karbonove usazeniny na stenach motoru vznikaji predevsim pri provozu oleju s vysoce prekrocenou zivotnosti nebo jinak znehodnocenymi (napr. znecisteni z vnejsku) - tzn. prestavaji plnit svou funkci!!!.....od toho jsou normy, ktere splnuji :wink:
Uživatelský avatar
Čejka Jiří
hodně velkej kecal
Příspěvky: 137
Registrován: 06 úno 2007, 09:48
Bydliště: Brodce
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Čejka Jiří »

Cihlíku ahoj, benzínu máš mít při provozu na plyn dostatek z toho důvodu že benzínová pumpa běhá pořád a když nemáš dost benzínu není tudíž dost dobře mazána a může jít do hoven.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

Jojo a i je benzínem chlazená.
Bob Holoubek

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Bob Holoubek »

Ahoj Cihlíku!
zdravím tě a přeji ti aby tě plín dobře sloužil a neměl jsi takové problémy jako já,ale ještě,že máme toho našeho mechanika z dobrého oddílu Chvojkovice Brod(Olomouc)Mr.Koudelku a ten motor zachránil st,čt ho poskládá a já si jedu v pátek pro JK.Moc se těším,to víte v tomto počasí a člověk musí jezdit v klimatizované omeze :wink:
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Standa »

Bobe dobrá zpráva :up: :up:
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od cihlík »

Tož díky ogaři za vysvětlení :up: ...už jsem zase o něco chytřejší :up: ....jinak Bobe musím to zaklepat, LPG zatím šlape jako hodinky :wink: ....mám ho tam cca od 15 tisíc mílí a teď už mám najeto nějakých dalších 20 tis milí tj. 32 tis km a investice je po roce a půl zpátky :up: ....teď už jenom šetřím :cool:
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od radek »

Pardále - s tím co píšeš o benzinovém čerpadle souhlasím. Jednou už ho rozdělávali, se přizadřelo, ale neměnili, Chvíli jelo běžne. P"ak začlo hučet tak, že to obtěžuje. Jsem si nechal přibastlit na čerpadlo vypínač. Technici říkali o hladině, mazání a chlazení běnzínem to stejné co ty.

Ten můj plinový ovladač umí nastartovat i bez benzínu. Zlobí to od minus 5ti st.
FAJER

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od FAJER »

cihlík píše:neda mi to jeste nereagovat na tento prispevek:
vim ze se budu asi opakovat, ale je to tu zase :lol: ....zmena viskozity oleje nema co do cineni se zpetnym rozpoustenimm karbonovych sloucenin!!!!!.....to muze teoreticky nastat pouze pri vynene oleje s extremne rozdilnymi vykonostne kvalitativnimi parametry!!!!...to je vsak u oleju ke kterym se dnes (poslednich 10, 15 let) na nasem trhu setkate temer vylouceno!!!!....pokud jsou oleje v dobre kondici - tzn. neznecistene a pravidelne menene tak rozdil v rozpousteni karbonovych sloucenin je mezi nima minimalni!!!!!!!...karbonove usazeniny na stenach motoru vznikaji predevsim pri provozu oleju s vysoce prekrocenou zivotnosti nebo jinak znehodnocenymi (napr. znecisteni z vnejsku) - tzn. prestavaji plnit svou funkci!!!.....od toho jsou normy, ktere splnuji :wink:
... a to je presne ten problem ktory pisem , akurat si to rozpisal.. olej predsa opotrebenim strraca viskozitu a nadobuda vlastnosti ktore menia zassadne jeho charakter a mazacie vlastnosti.
presne takto som prisiel o diesel pred 5r. a nic mi nepomohlo , kupil som auto od kretena, bez meneneho oleja, a po vymene oleja podla predpisanej viskozity od vyrobcu som presiel cca4km a bolo vymalovane.
nikdy neviete co tam ten smejd pred vami dal a co ho k tomu viedlo , VZDY davam to co vyrobca odporuca, a ze si teda olej viem zohnat akykolkvek , za tym si stojim,. Bohuzial , teraz uz nekupim auto pokial nemam dolozenu servisku s rozpisom az do posledneho km a auto min. 6mes,. este v zaruke, nesti to za to trapenie a naklady potom.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

To je všechno hezký ale né každej si může dovolit koupit skoro funglovku auto ještě v záruce.Servisní knížka nic neznamená a věř,že když budu chtít,tak ti jich k autu dodám kolik chceš a i s tím,co tam má bejt napsáno. A ikdyby byla poctivá ,takže auto navštěvovalo aut. servis,neznamená,že dostávalo péči jaká je mu předpsaná.
Kupovat jetou věc je vždycky sázka do loterie a o kusu štěstí.

Jo,jinak olej Mopar 5W20 jsem včera koupil v Simixu.Kdyby to někoho zajímalo a vůbec se netvářili,že by měl bejt Mopar nějak nedostupnej a nebo problémy s dodávkou.
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od cihlík »

FAJER píše:... a to je presne ten problem ktory pisem , akurat si to rozpisal.. olej predsa opotrebenim strraca viskozitu a nadobuda vlastnosti ktore menia zassadne jeho charakter a mazacie vlastnosti.
presne takto som prisiel o diesel pred 5r. a nic mi nepomohlo , kupil som auto od kretena, bez meneneho oleja, a po vymene oleja podla predpisanej viskozity od vyrobcu som presiel cca4km a bolo vymalovane.
...
OK, ale pletes tu dve veci naraz....za prve, zmena viskozity behem provozu - to je nezadouci jev a s tim s tebou souhlasim, k tomu totiz u "zdraveho" oleje nesmi dochazet a pokud se tak deje, je ten olej uz odepsany...jinak pokud se podivas tak malokde mas predepsanou viskozitu striktne jako 5W20 apod......vsimni si ze amici lijou do Jeepu original Mopar 5W20, zatimco v ceskych manualech je uvedeny olej 5W30 a taky ti tam takovy vetsinou naleji, nebo taky 10W40....na tom totiz zas tak nesejde!....protoze v oblasti pracovnich teplot motoru maji vicemene stejnou viskozitu!!!....jde o to ze maji trosku rozdilnou viskozitu predevsim za mrazu, než zahřeješ motor, ale tady se prave voli olej podle klimatickych podminek kde Jeepa provozujes (rozdil Florida - Valašsko :lol: )...co je predepsane a je dulezite dodrzet je vykonostni trida!!!!!.....mrkni na tento odkaz at se uz neopakuju a precti si to shrnuti na zaver :wink: ... http://www.jeep-wrangler.cz/phpbb3/view ... 138#p13138
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

J,j . Výkonostní třída je to nejpodstatnější u ulejů. Vizkozita a potom značka výrobce oleje je až sekundární.
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od meett »

no jen ve zkratce, když jsem mluvil o dulezitosti znacky mel jsem na mysli, ze na ní záleží ve smylsu 10 W40 od totalu má jinou vizkozitu nez 10W40 od OMW a treba shell ma taky trochu jiný parametry.

dnes je hojne pouzíváno doznačování pro diesel, pro benzin, pro vysokootáčkový atad. samozřejně je rozdíl i cenový od 200kč do 1000,- Kč za litr v prodejní síti. stačí se někdy na pumpě s kávou projít kolem olejů a pročíst si návody :rolleyes:

v praxi to je ale takové, že servisy nakupují ve větších sudových objemech 10W40 a lijí to do všeho.
pokud jim vyloženě neřekneš dejte mi tam to a to . ( málo který servis to ví i přes to že jsou školení a kdesi co si )
u ojetin je to defacto nezjistitelné a sázka do loterie. serviska to opravdu moc neřeší.
ze svýho okolí znám cca 10 motorů který odešlo jen díky oleji.

opakuji zásadu, není důvod dávat něco jiného než je pro ten motor určeno .

Moje zkušenost z jiného soudku . mám dodávku VWCrafter R.V. 2008 ( mimo jiné už si tohle auto v životě nekoupím - )- jezdí na speciální olej od TOTalu ( litr začíná na 700,- Kč za litr)
při telefonickém dotazu na výměnu mi z 6 z 8 servisů bylo schopno udělat výměnu tak, že by tam nalili 10 W40 od shellu a vubec je to netrápilo. Poze dva mi rekli sami od sebe ze musí olej objednat a at si pripravím vetší peníz.

takže takhle to je .... a jsme u olejů a u jinýho tématu .
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

Ale Meete,to hrozně zjednodušuješ. Vizkozita oleje je jen jeden s parametrů oleje a v podstatě až sekundární při jeho volbě. Vizkozita je stejná od tý a nebo od tý značky oleje.Od toho je to vizkozita a je udávaná na pixle.navíc běžnej člověk nemá možnost tohle posoudit jestli je ten olej řidší" a nebo "hustší" . Prostě 10W40 od Shellu je co se vizkozity týče stejnej jako od Paramo Pardubice.Na to jsou normy.A stupeň výš nebo míň ve vizkozitě motor neničí.
Druhá ale ta zásdní věc je výkonostní třída a ta se může (a lišívá se) u olejů třeba stejný vizkozity a nemusí to bejt ani u rozdílnejch značek ale i u jednoho výrobce. Takže třeba Shell můžeš v jedný vizkozitě např.10W40 pořídit jak ve výkonostní třídě API pro Chrysler motory a stejně tak i pro ně nevhodnej.

Právě posuzování vhodnosti olejů jen dle vizkozity je ta největší chyba a to,co pak vede k ničení motorů.

Jinak s tebo plně souhlasím s tou zásadu: " není důvod dávat něco jiného než je pro ten motor určeno ."
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů