Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koudelky

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
FAJER

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od FAJER »

po precitani a poplakani si nad JKckom, mi neda napisat :
ja osobne by som po danom zisteni taktiez hladal pricinu zapecenychkruzkov uuuuplne inde ako v LPG.

Horsia je podla mna skutocnost , ze tento problem sa nebude tykat len a len zapecenych kruzkov.
Aj ked sa ti to este nijako inak neprejavilo , predpokladam ze zmena viskozity oleja sposobila odkarbonovanie usadenin v mazacom obehu a mozno ta caka viac starosti ako radosti, kazdopadne ak mate na to cas , prekontroloval by som si ojnicne loziska a zubove cerpadlo oleja. Mozno by bolo vhodne skontrolovat aj stav vaciek a hydrostelov. ak v nich je bordel , moze to sposobovat ze ventil nedosadne a bude ho postupne podpalovat.
No asi malujem certa na stenu,.
Kazdopadne Bobe zelam "skore uzdravenie" JK :wink:
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od radek »

Bobe to ti nepřeji. Ale bude líp.

Než jsem to do auta dal, tak jsem o tom dost četl a s motoristy probral. To zadření s LPG nejspíše souviset nebude. Přimazávání je na ventily, ne na kroužky. Nemám přimazávání, vůbec mi to nenutili, stojí to kolem 2tisíc.
To jak píšeš, že ti chcíplo na volnoběh ve větší rychlosti mi dělá stále co to mám. Celkem logicky technik vysvětlil, že to je chudá směs při náporu vzduchu. že bych musel dát před sání krytku, aby nebyla pod náporem.

Harley - třeba tady :
http://www.lpgservis.cz/systemy-lpg/flash-lube/
je toho dost na síti o mazání. Trochu projet na aditivovaný benzín asi ventilům nevadí.

Ještě mám zkušenost od technika z Hondy. Plyn firma nedoporučuje, skoro zakazuje. Není údajně vhodný po hliníkový odlehčený motor, protože se spaluje jinak, za jiných teplot a motor spálí. Ford ná na plyn motor upravený.

Takže Bobe, ať to moc netrvá a nestojí. A plin si musíme zdůvodňovat, že je motoru to nejlepší. měj se
Uživatelský avatar
Čejka Jiří
hodně velkej kecal
Příspěvky: 137
Registrován: 06 úno 2007, 09:48
Bydliště: Brodce
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Čejka Jiří »

Ještě mě napadlo (asi proto že znám Boba). Hele kopyto když tak píšeš že jsi kontroloval náplně,víš o tom že ta nádobka na to přimazávání má stačit na cca. 30 000 km? Jestli jsi do toho zasáhl svou číšnickou paží a nablil to tam na té vzdálenosti co píšeš že jsi najel, pak by na kroužkách mohl být napečený onen australský bešamel.
To nemluvím o tom že jsi to jistojistě doléval protože vím že jsi to kupoval a to je potom těžká věc když tam naleješ obsah co normálním lidem stačí na 50 000 km najednou!!!!!
Skoro bych se vsadil že jsem vykopal pověstného pudla viď že jo? :rolleyes:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

To by mohlo bejt. Napečenej olej by měl bejt ale i ne vršku pístu a v celým spal.prostoru. A taky by měl bejt nejn na třetím válci ale i naostatních.
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od meett »

Je jasný, že s tím plynem vše v cajku asi nebylo - když to mělo ty závady jak uvádíš.
A jak píšou kluci bude to jeden z olejů - bud ten z toho přimazávání a nebo Klasika motorovej.

Nikdy nikomu never a davej pouze Mopar 5w20 - a kdyz rikám nevěřit tak nevěřit ( vím o tom hodně moc )

Minulý týden jsem měnil olej u jeepa Hošek Brno a i tam mi nabízeli jinej olej s tím jak je možné ho tam dávat ( protože mopar prostě nemají - blbci ) A tak říkám já prostě nic jiného nechci a hotovo - tak ho objednali a je klid.

Kdo tam prostě leje něco jiného tak si zahrává...... a pravidlo číslo 1 ) když je něke napsáno dávej Mopar 5w20 - tak tam nedávám nic jiného :cheche: :up: vid jiří - nerozpoutáme debatu na téma oleje :cheche: :cheche: HODNE ZALEZI NA ZNACCE A DOPLNUJICI IFNORMACI neni 10W40 jako 10W40 jiný značky.
ono i na foru oleje.cz je taky spousta polopravd a nesmyslů - každej se tam pasuje pomali na guru a skutečnost je jiná.

Jak to popisuješ tak docela i věřím, že to má na svědomí i ten motorovej olej. Podstata ale bude kouknout na mazací kanálky ale ani tam se nemusí v tomto případě nic poznat

Mě když to dělali prvně sondou tak mi říkali taky že jsou hodně poškrábaný válce - ted nevím který přesně, ale byly 2 .
Pak už to byla jen tahání penez a hromada povídaček , kterejm jsem neměl nikdy v životě věřit ale to už víte.

u mě se to ale začalo projevovat klepáním v motoru když šel do zátěže.....

Dovezl jsem to přes Denker - tam mi nikdo nebyl schopen říct co mi tam dali za olej ( asi proto, že to přišlo komletně s náplněma )
- pak první výměna Jeep Hošek - Brno - tam mi dali 10 W40 - mám to na dokladu
druhá výměna Jeep CHodov - Praha - tam mi dali mopar 5w20
rumunsko - dolití už při problému cca 1 lt to už vůbec nevím co to bylo ale v tu chvíli už to bylo jedno protože už to bylo
chycený a tam mi olej začal hodně mizet a zjistil jsem že musím dolévat - dojel jsem a z necelé 5 lt
náplně jsem byl na suchu ( cca 1200km )
třetí výměna už tady u jednoho servisu Shell 10W40 a pak už jsem začal řešit problém
To jen takl pro orientaci a připomenutí - interval jsem pro jistotu dal 6 tis km - kdybych to nechal po 12 tis majlích a trefil hned něco s moparem 5W20 tak jsem ted o nejkou kacku bohatejsí a Bobe možná ty by si neměl JK a ted ten problém :cheche:

Ponaučení : do jeepa ( benzínovýho ) jinej olej neznam než mopar 5W20 :up: :up: :up:

Každopaádně držim palce ... když tak zítra v pardubkách
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

Já si nemyslím,že je důležitá značka ale specifikace oleje (nemyslím jen vizkozitu) API aby odpovídala požadavkům Chrysleru. Dávám pouze Mopar 5W20 ale to jen s důvodu jeho dostupnosti. Jeho náhrada Penzoilem jak nabízí teď síť Chrysler/Jeep je možná, pokud ten olej má správnou normu.Nevím co zde nabízí za Penzoil ale na US stránkách je 5W20 se specifikací Chrysleru.
Nicméně zatím dávám jen Mopar a sám si měním olej a měním ho po pěti tis. Km
Bob Holoubek

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Bob Holoubek »

Tak první info od plínařů:
uděřil jsem na ně slušnou formou,že mě kleknul motor vysvětlil jsem jim zapečené kroužky a jako,že to bylo asi špatně namontovaný přimazávání atd,načež mě vysvětlili,že plínem se kroužky nenůžou zapéct a že jsem já + jeden s nitrem,kteří to přimázávání mají,jinak všechny US cars co k nim jezdí a vidím tam drahé Hummery,chryslery 300 apod a žádný to přimazávání tam neměl jsem zvědavej tvor tak mě nedělá problém zvednou na dílně kapotu u Hummera.Ukazoval mě granda 5.2 V8 co měl 350tis s plínem bez přimazávání a pořád jede.

To Meet:kámo souhlasím s tebou a i když nevím co přesně, přikláním se také k oleji,který jsem měnil u Kratochvíla v Hradci ve 26000km a motor lehnul v 29000km když tam byl mopar 5W-20 při 1.výměně vše běhalo ok,u druhé Mopar neměli a dali mě tam ten zasranej penzoil.Ted už vím,že si mopar když ho zde nemají koupím do foroty v kanystrech v DE v Mercedesu za směšnou cenu 10eur/litr a olej mě vymění Pardál u nás na statku a seru jim na drahý inspekce a budu vědět,že JK dostalo to co má rádo a co do motoru patří.Vím,že se tu popsalo hodně stránek o olejích a vůbec nechci tuto debatu rozvíjet,ale po zkušenostech a anabázi Meetákovo motoru a olejích + nyní mého se k tomu přikláním.

Hezký víkend všem.

Bob
Petr Koudelka
pořád něco slaví
Příspěvky: 108
Registrován: 03 úno 2010, 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Petr Koudelka »

Přátelé, Kamarádi
Se zájmem jsem si přečetl Vaše názory na průser, který se stal v BOBOVĚ motoru. Upřímně řečeno, zamyslel jsem se nad každým příspěvkem a musím říci, že některé z nich, jsou zajímavé a některé z nich, jsou taky „zajímavé“. Zpočátku jsem si myslel, že motor, který má najeto relativně málo kilometrů, nemůže být natolik opotřebený, aby ztratil výkon. Takže jsem šel po základních věcech, jako je, že se nečeho dobrého nadechne, v klidu to spálí a s úlevou vyfoukne ven. Takže jsem šel těmito kroky: 1) kontrola sacího potrubí a vzduchového filtru, vše v pořádku. 2) kontrola tlaku paliva na vstřikovacím railu, posléze demontáž a odzkoušení vstřikovačů, vše v pořádku. 3) demontáž výfuků za sběrným potrubím – motor stále bez výkonu, ale s velkým kraválem. 4) nutno napsat, že na začátku těhle kroků, byl načten chybový kód řídící jednotky motoru P0300 – více válců nepracuje. Toto je chyba, kterou milujeme všeci mechanici, protože prakticky nic neříká - neukazuje na konkrétní závadu, ať už mechanickou, nebo elektronickou. Takže byl proveden kompresní test jednotlivých válců s tímto výsledkem: válec 1 – 3 – 5 s tlakem 3,5 atm. Válec 2 – 4 – 6 s tlakem 7 atm, plus mínus nějaká desetina… Neboť při opětovném zatočení dochází k částečnému ucpání kroužků rozprášeným benzínem. Po demontáži obou hlav a pístů bylo zjištěno toto: zapečené pístní kroužky, netěsnost ventilů v sedlech a dvě kuriozity nakonec:


Obrázek
Zakarbonovaný spalovací prostor
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Zde je vidět zapečení prvního a druhého pístního kroužku v drážce.
Obrázek
Totálně zakarbonovaná hlava pístu.
Obrázek
Toto je pohled na dno pístu na kterém nejsou patrny známky karbonizace. Při použití nekvalitních olejů, nebo zanedbaném intervalu výměny dochází k napékání oleje na trvale prohřívané části pístu, což v tomto případě není patrné.
Obrázek
Obrázek
Takhle vypadá výfuková část hlavy, když tam někdo zapomene dát těsnění.
Obrázek
Obrázek
A toto nechápeme níkdo. Je to kus plastu, který nikde nechybí a přece tam byl.

Otázka je, proč se zapekla jedna strana válců a druhá jen částečně. V tuto chvíli mám jediné možné vysvětlení. Mazací tryska určená pro přimazávání ventilů je v tomto případě umístěna těsně za škrtící klapkou a to z levé strany sání. Podle mého názoru mohlo dojít k přimazávání pouze jedné řady válců, i když k turbulenci vzduchu v sání je i tohle sporné. V každém případě přívod k této trysce je suchý jak pepř, ale v mazací nádobce je polovina oleje. Snažil jsem se to natáhnout hubou, ale nepodařilo se mi to. Nejsem odborník na plynofikaci motoru, takže nemůžu říci v jakém stavu je celá soustava. Zrepasuju hlavy, překroužkuju písty a bude to O.K. Jestli ten motor poškodil plyn, nemůžu tvrdit ale v důsledku použití nekvalitního oleje to není.
To je vše, mějte se moc fajn.
Petr Koudelka
Petr Koudelka
pořád něco slaví
Příspěvky: 108
Registrován: 03 úno 2010, 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Petr Koudelka »

pro srovnání
výfuková příruba - pravá a levá hlava...
Obrázek
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

Tak pokud tam šlo toho přimazávacího oleje víc než zdrávo ,tak se mohl na pístech a ve spal.prostoru napalovat.V malým množství se dokáže spálit ale ve větším se pak napaluje a ukládá.Tenhle olej nebude mít vlastnosti klasickýho motoráku a tak se může ve větším množství chovat jinak.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Jirka »

Teda Harleyi, jak to že seš tu zase dřív??? Ty jsi snad na tom foru pořád.... :cheche: :cheche: :cheche:

No, taky mě to napadlo - když chceš vylágrovat motor, dej mu víc oleje.....Platí samo nejvíc pro 2T, ale u 4T se tím asi nikdo moc nezabýval - tudíž - nemůže to fakt být příčina??? Je fakt, že znám snad stovku aut osobně, kdo má LPG a nikdo, včetně mne jakékoli přimazávání neřeší. Všíichni se ale taky drží toho principu, že ca jednou za rok je třeba nalít do benzinové nádrže přípravek na čistění vstřiků a s tím vyjet minimálně jednu nádrž, pokud možno na co nejdelší trasu a najednou - tedy většina mých známých toto využívá na dovolenou, kdy prostě celý rok jezdí na LPG a šetří a dlouhou cestu na dovču využijí k tomu, aby motor "vyčistili".... včetně mne.....
No, to jen taková úvaha.....Hlavně aby Bob už jezdil, ale taky, abychom společně pokud možno, našli příčinu.... :up:

Petře, díky moc za tvé info - je určitě pro všechny mooooc důležité a poučné.... Myslím že tenhle klub je super, ať si kdo chce myslí co chce :up: :up:
Bob Holoubek

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Bob Holoubek »

To Petr Koudelka:díky moc za ochotu a přístup jaký máš k mému autu,jseš příkladem jak má vypadat přístup srdcem k jeepu.I když jseš z Práglu trochu z ruky už jenom kvůli tvé ochotě a pečlivosti budu jezdit na service jenom k tobě.Ať se motor povede nebo ne ještě jednou dík Petře,máš to u mě a nezapomenu ti to
Uživatelský avatar
Čejka Jiří
hodně velkej kecal
Příspěvky: 137
Registrován: 06 úno 2007, 09:48
Bydliště: Brodce
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Čejka Jiří »

No kamarádi neříkal jsem to?Bob mi připomíná flašinet! Viděl jsem Hamra a bala bla bla s plínem a bla bla bla žádnej tam přimazávání neměl a bla bla bla. Bobe znovu opakuju PŘIMAZÁVÁNÍ JE NADSTANDARTNÍ DOVYBAVENÍ VOZŮ SPALUJÍCÍCH LPG. Nevím co tě teda zaráží na tom že jsi ho bla bla nikde nenašel. Podle toho jek to popsal Petr je to jasný.
Při montáži ti to sice přemontovali ale vědíc hovno to neseřídili anebo seřídili a domrdal jsi to ty. Kontrolovat náplně a funkčnost se v leckterých případech má za chodu motoru (např automat). Tohle je zrovna ten samý případ,prostě za chodu motoru zkontroluješ frekvenci ,,kapek" které potom hadičkou pod vlivem sání vlétnou do sacího potrubí.
Nejsou li to kapky ale chčije li ti tam čůrek je to přesně tak jak píše Harley- olej má horší spalovatelnost a nespálené částice se usazují a napékají ve spalovacím prostoru. Možná to je to co mě utvrdilo že používání dvoutaktního motorového oleje je správná cesta.
Kápne-letí-namázne-shoří. Když máš motor vypnutej a čumíš pod kapotu vidíš jen nádobku s bešamelem a to je všechno.Funkci to plní až po natočení a to je ten problém protože to ty už dávno sedíš v autě a mažeš k Neumětelům.
Kopytům zdar- Já.
Bob Holoubek

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Bob Holoubek »

To Jirka Č:takový rady fakt ted nepotřebuju,domrdal jsem si to sám no jasně,lepší hobby ted nemám než likvidovat motory,dávkovalo to samo za chodu motoru jak řekli plínaři jedna kapka za sekundu.
Uživatelský avatar
Čejka Jiří
hodně velkej kecal
Příspěvky: 137
Registrován: 06 úno 2007, 09:48
Bydliště: Brodce
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Čejka Jiří »

Hm odpověděl jsi si taky sám. Není to jedna za sekundu ale cca za 30 tzn. 2 za minutu plus mínus.
Kupecké počty sekund je 60 do minuty, minut 60 do hodiny= 3600 kapek za hodinu!!!!!!!!!!!! Jel li jsi např. do Blavy cca. 4 hodiny tam a 4 zpátky dostáváš se k číslu 28 800 kapek na cestu do Bratislavy tedy asi na 700km. 28800 kapek je několikanásobně více než je obsah nádobky ale nádobka dle výrobce je na cca. 30 000 km.
Tušíš už kde je pravda?
Navíc padne li tam jedna kapka za sekundu na volnoběh potom při jízdě jsou to vlivem otáček motoru a tím většího sání počty několikanásobně vyšší.
Nota bene bych si dovolil oponovat v tom že bych ti radil.Na to je totiž pozdě.Jenom jsem konstatoval!
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů