Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koudelky

... pište sem vše, na co se chcete zeptat a co Vás zajímá ohledně úprav a oprav Wranglerů JK

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Bob Holoubek

Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koudelky

Nový příspěvek od Bob Holoubek »

Ahoj kolegové,kamarádi!
Většina z Vás JKčkářů ví o mém trápení s motorem u mého JK,nicméně cítím povinost ke všem uživatelům plínu(LPG) ve svých vozech upozornit na nebezpečí,které mě potkalo a oddělal jsem díky špatné montáži lpg motor.

Takže postupně poslouchejte moje story s motorem u mého JK.Motor měl najeto 19000km na benzin od 19000 do 29000km pak motor lehnul, bylo používáno LPG (SGI) dodáno p.Němec Radotín cena 37000kč + 3000kč přimazávání dodáno p.Studený Jihlava.Toto jsem používal v mém předchodzím jeepu TJ najel cca 10000km projel Sardinii bez problému.Po zakoupení JK jsem nechal LPG z TJ vyndat a nechal namontovat do JK Lpg service Hloubětín.Od začátku jsem měl problém,že když jsem jel po dálnici a sjížděl a ubral plyn tak motor chcípnul,musel jsem nastartovat znova a motor po chvíli jel ok,nepřikládal jsem tomu velký význam a bohužel z nedostatku času lpg servisu i mého jsem oddaloval kontrolu,nemyslím si,že to bylo tím,ale kdo ví.

Zkráceně jel jsem ráno s JK vše ok odpoledne motor ztratil výkon a motor kuckal.Myslel jsem,že to je jenom nějaká lambda nebo zkráceně něco co se dá opravit za odpoledne,tak jsem poprosil Karla Somra od tel.na ved.service jeep v Praze.p.Procházka mě ubezpečil,že motor jede v note programu a můžu z Brodců(MB) na Chodov dojet,jel jsem teda 80Km/hod po dálnici no a co čert nechtěl motor lehnul a nechtěl jet přímo na černým mostě na křižovatce u rajské zahrady v plném provozu tu bezmocnost a vztek,že mám nové auto a tyto problémy si nedovedete představit. :blb: no autem jsem dojel k autohausu Klokočka odstavil a zavolal odtahovku,neznalej cen mě tyto grázlové řekli z Kyjí na chodov cca 8km 1500kč :down: :bit: :blb: na blití,dojel jsem na chodov p.Procházka mě sepsal zakázkovej list 900kč/hod bez dph.Zde byl jeden mechanik co dělá jeepy načetl závady a řekl,že nemá čas tak asi za 14dní.Nechtěl jsem čekat a za ty ceny se to nedá ani zaplatit tak jsem zavolal kamaráda a po zkušenosti s odtahovkama jsem půjčil v půjčovně vlek a za fronterou zlatej dobrej opel kterej měl najeto jako moje omega 300tis km odvezl jeepa ke Kratochvílovi jeep service Hradec Králové.Zde jeep stál 3 dny,zjistili to samé,že jeep nemá výkon,ale nikoliv proč,po mé urgenci prohlédli válce kamerou a zjistili poškrábání na 3 válci.Jejich resumé bylo hned sundat hlavu udělat výbrus a to se mě moc nechtělo po poradě s Meetákem,který si tutou procedurou již prošel ty pokusy ho stály 100000 a motor nefungoval a stojí na paletě v rohu někde mezi kelímkama VDP :cheche:

To jsem zamítl a po poradě s Jirkou,Tomášem,Petrem Koudelkou,tímto jmenovaným moc děkuju za rady a podporu jsem se rozhodl opět zavolat odtahovku a poslat mého jeepa do Olomouce k našemu klubovému mechanikovi Koudelkovi,zřejmě je to dobrej oddíl(Chvojkovice Brod) :cheche: 2 dny laboroval s výfukem,katalysátorem a zjištoval kde co až nakonec motor rozhodil a zjistil,že jsou velmi připečené pístní kroužky.

Resumé je ,že se to přidřelo díky suchému plynu,kde nefungovala přimazávání,které jsem tam právě kvůli tomuto nebezpečí dodával.Moje štěstí v neštěstí a když už jsem byl smířenej ,že budu kupovat další motor,mě Petr potěšil,že blok není natolik poškozený aby se musel dělat výbrus,objedná sadu kroužku,přetěsnía říkal,že motor zachrání.
Tímto mu předem moc děkuji a doufám,že to vše klapne a já budu moci už s opraveným motorem vozit děti jak jsem slíbil na MDA s mýma trubkovejma dveřma na který se moc těším,ale si myslím,že letos v tom počasí je moc neužiju.

Držte palce at se motor podaří poskládat a dělá mě radost JK jak doposud.

Tuto slohovku píšu jenom proto aby majitelé jeepů na plín dali přimazávání a chodili na kontroly a osobně kontrolovali jestli jim to funguje,ušetří si tím nervy + peníze.

Na obranu plínařů + řeči těch co plín nemají rádi chci podotknout,že já mám na své omeze 200000km na plín s přimazáváním bez jedinného problému omega má najeto 360000km většinou naložená motorkama.

V německu nabízí jeep prodejny přestavbu lpg rovnou do nového vozu.

Díky za pozornost a budu zde informovat jak to s motorem dopadlo.

Hezký den všem

Váš Bob
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Standa »

Pane Bobe, držím palce :up:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

:eek: :eek: :eek: Ty vole! :eek: :rolleyes:
Tak to je mi Tě Bobe moc líto,že máš takový patálie.Držím palce ať se vše podaří a máš klid . Jen mi prosím Tě vysvětli mi ,nebo někdo jinej,co je to to přimazávání při používání LPG. Já o tom nikdy neslyšel.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

Právě že můj kolega ve firmě má už několikátý auto v plynu(všechny od Němce) ,dvakrát Cherokee a teď Ford Explorer.Jezdí hodně a nikdy nic takovýho neřešil a to v tom Exploreru je pěkně vyjebanej a háklivej motor na všechno! A taky V6 4,0L skoro podobnej tomu v JK. A o přimazávání nikdy nic neříkal.
Uživatelský avatar
Michal - Semiš Breznický
vydra
Příspěvky: 463
Registrován: 19 úno 2007, 10:13
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Michal - Semiš Breznický »

:eek: Bobe, snad budeš brzy zase pojízdnej a Veselej BOB! :up:
Držím palce :up: :up:
Michael
hodně velkej kecal
Příspěvky: 108
Registrován: 07 led 2007, 15:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Michael »

teda pane BOBE, to je smutnej příběh. Tak zlom vaz ať zase brzo jezdíš :up:
Uživatelský avatar
Čejka Jiří
hodně velkej kecal
Příspěvky: 137
Registrován: 06 úno 2007, 09:48
Bydliště: Brodce
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Čejka Jiří »

No abych to uvedl na pravou míru.Bob svou slohovou práci koncipoval pod vlivem emocí a přiznejme si i pod vlivem stylu jedna paní povídala té druhé co slyšela že se třetí dohadovala.
Půl západní Evropy používá LPG a to už v dobách kdy my jsme tady znali benzín a zbohatlíci jezdili v dieslovejch Golfech a bylo jich jako šafránu.
Nevím proč Bob zmiňuje přimazávání jako by to bylo dogma a k pohonu LPG to standartně patřilo.Bobe nepatří!!!!!! A tuším že jsem ti to asi 26x opakoval!
Je to Harleyi tak že to je údajně Australský patent a sestává to z nádobky se speciálním olejem který je regulovatelnou hadičkou veden do trysky která je zavrtaná přímo pod klapku sání. Mám svůj názor na ,,speciálnost" toho maziva a jelikož je to poměrně drahý používám olej do motocyklových dvoutaktů který má cca stejnou viskozitu. Přimazává to ventilové dříky protože olej je laicky řečeno ,,sušší".
Se zapečenými kroužky to nemůže mít nic společného!! Opakuji že to je nadstandart který 99% aut na LPG nemá a dokonce ortodoxní plynaři o tomto zařízení nic moc nevědí. Zapečení kroužků buď souvisí s tím že ho ve Státech načali třeba uvařením nebo s tím že instalaci plynových vstřiků Bobovi provedl blb co nevěděl o co jde. Jirka Prokop by mohl vyprávět o svých patáliích s Grandem a o tom jak si po předělání libuje s plynem. Myslím (jako laik) že stačí plynový vstřik instalovat do nepatrně jiné pozice než má být a směs plynu se vzduchem se pak ve spalovacím prostoru chová zase jinak než je optimum.Mám li být ale už totálně za blba popsal bych to tak že to potom ,,lítá někam do jiného kouta než by mělo" :cheche: :cheche:. Možná v tom může hrát roli i teplota směsi anebo to že je vstřik příliš daleko od vstupu do spalovacího prostoru a tudíž směs tam dorazí o milisekundu v jiném čase než by měla,přičemž samozřejmě vačka otvírá a zavírá pořád stejně. Nevím,možná to zní až příliž traktoristicky ale jsem přesvědčen že to není problém plynu jako takového jako spíš jeho instalace.Mám na 4,0 TJovi najeto na plyn cca 50tisíc a nikdy jsem nezažil jediný problém.A to nevím kolik to na plyn najelo v Německu.Každopádně Bobe držím palce a ať to brzo jezdí!! :up: :up:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

Tomu bych rozuměl. :up:
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Jirka »

No, tak to je teda síla..... :rolleyes:

Nicméně si též musím Bobe přisadit - podle mne to s tím plynem taky nemá absolutně nic společného. Ano, mohl bych možná trochu vyprávět o - řekněme nevhodné - instalaci, ale to nemá nic společnýho se zapečením kroužků - má to společný akorát s výkonem, možná s tím tvým chcípáním motoru /i když tady bych viděl problém spíš v řídící jednotce/, škubáním motoru, nepravidelným chodem, atd....Ale že by plyn měl cokoli společného se "zadřením" motoru..............A přimazávání bych neřešil už vůbec......

Tady bych spíš chybku hledal v našem obligátním tématu, a sice motorové oleje....... A protože jsi to neměl od nového, tak bych spíš věřil tomuto.....

Ale já myslím, že to brzy s Petrem probereš a nebylo by od věci chybku fakt najít a dát vědět, ať už ty nebo Petr z toho dobrýho oddílu.

V každém případě přeju - ať se brzo svezeš!!! :up:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

Jo,olej je taky můj tip.
Bob Holoubek

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Bob Holoubek »

Kluc,díky za podporu :up:
Auto lehlo ve 29000km,na výměně oleje jsem byl v Hradci u Kratochvíla ve 26000km na radu Meeta jsem výslovně chtěl pouze Mopar 5w-20 ten neměli a dle vyjádření Kratochvíla dali penzoil dle stejné viskozity.
Olej + vodu +náplň přimazávání jsem pravidelně kontroloval.

Motor byl dovezeln z USA od Meetáka a měl dle něj 10000mil jak s ním bylo zacházeno už bohužel nikdo neví.

Na argumenty od rejpalů typu to jsi oddělal plynem,nemůžu souhlasit,neboť stále vidím před očima Robina jak s plínem u nás přeplaval řeku Jizeru,to co předváděl v Bratronicích,kde bylo auto utopené po dveře a horem se valil kouř a vše to motor s plínem přežil,takže se také přikláním,že ten plín v tom není,ale proboha co jiného,kdo by už neměl znám jaký olej dát lépe než autorizovaný servis?Prostě fakt nevím a budu doufat,že to oddíl Chvojkovice Brod v Olomouci poskládá dobře a mě bude můj mazlík dělat zase radost.

Díky všem

Bob
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Standa »

No já nevím, s plynem nemám zkušenost, nemůžu vůbec soudit.
Ohledně oleje těžko říci. Olej do toho motoru ale zase nemůže být až taková věda (viz. sáhodlouhé diskuze v jiném vláknu).
Pokud dáš dobrý olej správné specifikace, nemůže to přece nic udělat. Vždyť ten motor není ždná F1, je to starý motor který se dával do Voyagerů, pouze s novou elektronikou a někjakými serepetičkami navíc.
Osobně prostě nevěřím tomu, že podobný problém může konkrétně u tohoto motoru způsobit olej, to bys tam musel mít nějkakej "humus", nebo smíchaný různý druhy olejů, nebo tak něco.
Nechci se ale okolo olejů a jejich specifikací pouštět do nějaké velké diskuze. :lol: :cheche: :up:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Harley »

A víme "jakej" Penzoil tam přišel? Vizkozita je jen jedna a míň podstatná vlastnost oleje.Mopar opravdu momentálně nedodává olej a mopardily.cz místo něj nabízejí Penzoil ale jakej,to nevím. US Penzoil má v nabídce olej odpovídající požadavkům Chryslera ale nevím,jestli je to ten co je nabízen tady.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Jirka »

Standa píše:Olej do toho motoru ale zase nemůže být až taková věda (viz. sáhodlouhé diskuze v jiném vláknu).
Pokud dáš dobrý olej správné specifikace, nemůže to přece nic udělat. :lol: :cheche: :up:

...no právě.....Největší průser, když to hooodně zjednoduším, je dát super olej do motoru, kde byl olej "horší".....A to se bohužel stává velice často.....

Ten motor je opravdu typově starej, ale kromě nového emisního řízení je taky vyráběnej s jinýma tolerancema - a tedy vůlema /pro zjednodišení/ a k tomu prostě potřebuje svý....Studenej start s hustým olejem je téměř jistá smrt.... Apod....Ale o tom už bylo napsáno mnoho.....

Ale nic - uvidíme :wink:
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Smutnej pan Bob a jeho rozebraný motor v servisu u Koude

Nový příspěvek od Standa »

No nic, hlavně aby pan Bob už byl zase veselej jak ho známe :lol: a aby kára byla OK. :up: :up: :up:
Odpovědět

Zpět na „Wrangler JK“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti