Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

... pište sem dotazy, které svým zaměřením nehodí do vedlejších témat nebo jsou společné pro všechny modely

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Ondrouš
malej kecal
Příspěvky: 27
Registrován: 06 pro 2009, 23:05
Bydliště: Černé Voděrady (Praha východ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Ondrouš »

Teda Tome, díky, to jsou znalosti :up: Měl bych k tomu doplňující otázku. Podle všeho bude chytřejší dát Aussie na přední diferenciál, aby nebyl stále v záběru. Cena v US je suprových ca 200 USD (při této ceně se ani neplatí clo a DPH). Potřebuju Dana 35, že?
Uživatelský avatar
Ondrouš
malej kecal
Příspěvky: 27
Registrován: 06 pro 2009, 23:05
Bydliště: Černé Voděrady (Praha východ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Ondrouš »

Pardon, Dana 30 na předek.
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Tom »

MNo to je problém... Všechny tyto typy mech.automatických špér musí být na poháněné nápravě. To znamená že na předku, v době kdy není poháněn, nesmí být. Musel bys to řešit volnoběžkama a to je poněkud nákladné. Jinak máš pravdu, vepředu máš D30.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Harley »

Tom to vše popsal přesně! :up: Assie locker,Lock Rite od Powertraxu a nebo ten Detroit jsou 100% uzávěrky ale automatický.Né ovládaný jako třeba ARB a pod.Není to samosvor,je to špéra.
Nejsou vhodný na předek,pokud nemá auto volnoběžky a nebo "axle disconect" a už vůbec né na auta se stálou 4x4. Dost hovoří do řízení vozidla na silnici hlavně na mokru nebo sněhu.Ale jinak to jsou velice účiný,funkční a bezporuchový zařízení .Vhodný spíš pro lidi,co jezdí víc terén než silnici.
Uživatelský avatar
PETARDAK
hodně velkej kecal
Příspěvky: 145
Registrován: 30 pro 2009, 22:20
Bydliště: Nový jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od PETARDAK »

Zdravím společenství JWC a přeji vše nej do nového roku! Jako novopečený :eek: a šťastný majitel :lol: sahary JK 3,8/automat unlimited, mam prvni učňovský dotaz: jak poznám ze štítku nebo vizualně na zadní nápravě zda mám "příplatkový" samosvor?
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Harley »

Nepoznáš.Musíš sundat víko a pak to uvidíš. Nebo,jestli máš "rodnej list" auta,tak to tam máš zapsaný. Další možnost je zvednout zadek,odbrzdit a zatočit jedním kolem a druhý se musí točit stejným směrem.Když se točí na druhou stranu,tak máš dif otevřenej.
Dříve, na starších Jeepech, bejvaly pod šroubama víka plechový štítky. Na dlouhým,co byl pod dvěma šrouby,byly údaje o nápravě a na druhým,krátkým byl nápis,že do oleje je nutný přidat aditivum pro samosvornej dif.Když tam byl tenhle,tak uvnitř byl LSD. Ale co vím,to JK už nemá(aspoň né můj a myslím,že sem byl první,kdo tam měnil olej) a u starších to mohlo chybět,protože to tam při výměně oleje někdo nevrátil.

Teoreticky,Sahara by ho měla mít jako automatickej příplatek.Když budeš měnit olej,nezapomeň na to aditívum.Jinak lamely odrovnáš. U JK poprvé u Jeepu, se dá měnit olej bez sundání víka.Má výpušťáky.Já přesto víka sundavám abych s diferáků vytřel všechen humus,co je dole v odkališti. Hlavně na zadku,kde je LSD,bejvá olej hodně zasviněnej od obrusu lamel.
Uživatelský avatar
PETARDAK
hodně velkej kecal
Příspěvky: 145
Registrován: 30 pro 2009, 22:20
Bydliště: Nový jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od PETARDAK »

dík Harley,nesklamals :up: ten nejjednoduši postup, zvedák a tocit mne nenapad :blb: .Jinak jeepa jsem koupil celkem "náhodou" v D,je to fungl dovoz z DK jako skladovka model 08.najel sem pár km, procet fórum tam a zpet a zjistil jak skvelou káru mám v garáži! auto mám na dení ježdění, tak dnes jsem rád že "náhodou" :cheche: na mne nezbyl rubikon nebo to krátký auto co mu chybí dvoje dveře! Aneb blbí maji štěstí :up:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Harley »

Což o to,Rubicona bych bral,silnější nápravy a hlavně v obou uzávěrky,to je plus ale ten byl mimo můj rozpočet.A krátkýho jsem si taky užil :lol:

Každopádně ,blahopřeju k asi dobrý koupi a přeju Ti ať ti slouží a dělá radost jako ten můj. :up:
Uživatelský avatar
meett
hodně velkej kecal
Příspěvky: 501
Registrován: 12 led 2007, 20:13
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od meett »

Vítam petardo a gratuluju, hezkej vánoční dárek :cheche: :cheche: sahar není nikdy dost ....

prevntivně měnit olej v difech každej rok ... jde o pár deci a jak říká Harley lepší i sundat víka, to těsnění je pár centů.
dickee

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od dickee »

Taky blahopřeji k novému wraníkovi. Nicméně si myslím, že správný Jeep je krátký dvoudveřový, resp. zcela bezdveřový :cool:
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Radek 66 »

Ještě existuje takovej "kompromis".
Auburn - jedná se o kombinaci uzávěrky a samosvoru.
Tady je odkaz:
http://www.auburngear.com/aftermarket/p ... f9d7f93179

Řízení uzávěrky je elektromagnetem, tak že postaší 2 dráty přes vypínač.
Tohle mám na svojem TJ od podzimu a zatím si to nemůžu vynachválit.
Jezdím terén celkem málo, ale třeba teď ve vysokém sněhu je to obrovskej rozdíl.
Abych pravdu řekl, uzávěrku jsem téměř nepoužil, proto že samosvor většinu zvládne sám.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Tom »

před zapnutím to není samosvor ale omezená svornost. Po aktivaci elektromagnetu dojde k většímu tlaku na lamely a tím suplují zubovou uzávěrku. Velká výhoda tohoto systému je v tom, že se dá zapínat i vypínat během provozu pod tlakem bez hrozby zničení.
Uživatelský avatar
Radek 66
hodně velkej kecal
Příspěvky: 343
Registrován: 23 led 2010, 00:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Radek 66 »

Tak to myslím nefunguje :wink:
Samosvor - lamely jsou na jedné straně a uzavírání kroužkem a kuličkama je na druhé traně u magnetu
Jde tedy o samosvorný diferenciál
Uzávěrka nemá s lamelama nic společnýho
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Harley »

Jo,jo,Tome,je to tak.Blokuje se koš vůči bočnímu kolu přes ty kuličky.Jde to ale díky jim zapnout i za chodu.
Uživatelský avatar
Tom
hodně velkej kecal
Příspěvky: 843
Registrován: 27 led 2007, 12:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferenciály, uzávěrky, volnoběžky

Nový příspěvek od Tom »

mno Harley, měl jsem ten dif rozebranej na ponku, páč mě ten systém velmi zajímal. Ten kroužek nic nezamyká. Je na něm drážka, ve který běhaj kuličky. Ta drážka má nepravidelnou hloubku. Podle toho jak se točí satelit, tlačí ty kuličky, běhající v té drážce kroužku, víc či míň přez klec satelitů toho difu na ty lamely na opačném konci, které fungují jako větší či menší omezená svornost difu. Pokud dojde na zapnutí elekromagnetu (uzávěry) je ten kroužek víc přitlačen k těm kuličkám a ty následně víc tlačí přez klec na ty lamely. Ta vůle je tak malá, že v nejmělčím místě toho kroužku s drážkou se ta kulička přez toto místo nedostane a tak tlačí tak velkou silou na ty lamely, že dojde k jejich 100% uzamknutí. A to je ten pravý důvod, proč ta uzávěra lze použít za plné zátěže.
Tož tak, taky něco znam :wink:
Odpovědět

Zpět na „Obecné dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti