Panhardky
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
- Konopnik
- malej kecal
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14 led 2009, 15:55
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Panhardky
Hledal jsem obdobný téma, leč marně. Pokud tady někde je, prosím admina o přesun. Má někdo zkušenosti se sundáním panhardky? Minimálně zadní. Myslím trvalá demontáž. Zatím mi nikdo nebyl schopnej vysvětlit proč tam musí bejt, když na XJ na listech vzadu neni. Díky za názory a zkušenosti
Re: Panhardky
U tuhé nápravy osazené listovými pery a tlumičem se panhartka nepoužívá neboť není důvod proč by tam měla být, geometrii chodu nápravy eliminují právě podélně uložené listy které zabraňují nápravě svévolnému příčnému vyosení v lelvo nebo vpravo tudíž je panhartka zbytečná.
U zastavby podvozku s vinutými péry a tlumiči, musí být , při demontáži by se ti auto kácelo různě ke stranám. Nápravu u této zástavby ti drži na každé straně jen ramena většinou spodní a vrchní (nebo může být také jedno) které eleminují jen podélnou osu, příčnou osu právě zajišťuje ta panhartka . Tlumiče a pružiny příčnou osu nezajistí .
U zastavby podvozku s vinutými péry a tlumiči, musí být , při demontáži by se ti auto kácelo různě ke stranám. Nápravu u této zástavby ti drži na každé straně jen ramena většinou spodní a vrchní (nebo může být také jedno) které eleminují jen podélnou osu, příčnou osu právě zajišťuje ta panhartka . Tlumiče a pružiny příčnou osu nezajistí .
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
No a to je to,co Konopníka zajímá a v podstatě i mě. YJ má listy a i panhardky! Tak! A babo raď! :lol:
- Jirka
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 15 pro 2006, 17:42
- Bydliště: Praha - západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
Panhardka s listama dohromady je jen zbytečný "kurvítko" - je tam k ničemu. Nápravu dostatečně pozicují listy.
Ale takových kurvítek je na různých Jeepech víc - například zadní stabilizátor je na listech úplně k ničemu a u TJček, tedy vinutých pružin, víceméně taky....
Ale takových kurvítek je na různých Jeepech víc - například zadní stabilizátor je na listech úplně k ničemu a u TJček, tedy vinutých pružin, víceméně taky....
- Konopnik
- malej kecal
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14 led 2009, 15:55
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
Taky jsem si to myslel, ale nejsem odborník a proto se ptám. Teď budu dávat zadní nápravu z XJ (samozřejmě po převaření příslušných držáků), takže držák panhardky převařovat nemusim a parchantku zpátky nevrátim? Mě by to takhle vyhovovalo :lol: , ale nerad bych si rozbil tlamu
Re: Panhardky
Hmmm nejsem rodilý Jeepař takže jednotlivé modely neznám, tudíž co píši to je jen ze skušenosti ze staveb. Takže mne samozřejmě zaráží že to má listy a navíc panhardku. Asi to konstruktér myslel v dobrém, chtělo by to posoudit zda třeba nejsou slabší houpačky na boční rázy, nebo celkově jak je to uložené, aby pak při vykřížení netrpěly držáky. Může to mít právě důvod k rozložení energie do dalších dvou opěrných bodů.
To je možná ten konstrukční důvod proč to jeden má a druhý ne :lol:
To je možná ten konstrukční důvod proč to jeden má a druhý ne :lol:
- Ondřej
- Soptík
- Příspěvky: 779
- Registrován: 12 led 2009, 16:38
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
Parchantí tyč je vzadu na YJ zbytečná,jediná její funkce je ,že brání nadměrnému křížení nápravy, aby ti u org. břichplaza nevlezla kola do kastle. Ven s ní. Na přední nápravě ji nech,protože bez ní je auto jak na gumě. Při pootočení volantem ti totiž náprava nejdřív ujede cca 2 cm do boku a pak teprve začnou fungovat řídící tyče.Pokud to nazvedáváš tak dej pozor na souosost horního domečku panhardky a konce páky řízení musí být ve stejné výšce jinak tě to na nerovnostech v zatáčce vyhodí ze silnice,protože se to nakloní a přenese to ráz do řízení.
- Konopnik
- malej kecal
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14 led 2009, 15:55
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
To je odpověď kterou jsem si přál, díky . Taky jsem si myslel, že zadní parchantka degraduje křížící schopnosti, takže ušetřím dalších pár kilo na váze auta :lol:
- Konopnik
- malej kecal
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14 led 2009, 15:55
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
Tak můžu předat zkušenosti jízdy bez parchantky. Při převařování držáků jsem tam už parchantí držák nenechal dávat. Před tejdnem jsem to konečně shodil s koz a mám týdenní zkušenosti. Na silnici to drží normálně, kříží to o moc líp . A přestal jsem tvrdit, že je YJ tvrdý auto. Tu tvrdost nedělaj listy, ale parchantka. Bez tlumičů se auto kejvalo jak pravej americkej koráb :lol:
Edit: Jo a ještě něco musim řešit. Bez parchantky se při odlehčení kastle zvedá moc a mám strach o kříže na kardanu , kdybych někde omylem vyskočil. Přemýšlím o okách z pásoviny nebo smyčky z lanka. Nebo jedno lanko uprostřed nápravy na úrovni kardanu. Tím samostatným lankem bych zamezil "spadnutí" nápravy, ale neomezil bych křížení. Máte s tímhle někdo zkušenosti?
Edit: Jo a ještě něco musim řešit. Bez parchantky se při odlehčení kastle zvedá moc a mám strach o kříže na kardanu , kdybych někde omylem vyskočil. Přemýšlím o okách z pásoviny nebo smyčky z lanka. Nebo jedno lanko uprostřed nápravy na úrovni kardanu. Tím samostatným lankem bych zamezil "spadnutí" nápravy, ale neomezil bych křížení. Máte s tímhle někdo zkušenosti?
- Harley
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 18 pro 2008, 19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
Zkušenosti s tím nemám ale omezovací strapy proti extra vyvěšení se běžně montují.
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 346
- Registrován: 16 led 2007, 10:34
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
Přední panhardku můžeš bez obav vyndat taky. Já jsem to na radu Jirky a Toma udělal a na jízdních vlastnostech na silnici jsem nepozoroval žádné výrazné změny. Auto je jen trochu měkčí a líp kříží.
Zadní kardan je větší problém. Já to mám vyřešené klínovejma podložkama mezi perem a nápravou. Ideální by bylo koupit speciální zadní díl přídavné převodovky a kardan s dvojitým kloubem, ale je to otázka cca 30. tisíc, což je do starého YJ dost nerentabilní investice.
Zadní kardan je větší problém. Já to mám vyřešené klínovejma podložkama mezi perem a nápravou. Ideální by bylo koupit speciální zadní díl přídavné převodovky a kardan s dvojitým kloubem, ale je to otázka cca 30. tisíc, což je do starého YJ dost nerentabilní investice.
- Konopnik
- malej kecal
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14 led 2009, 15:55
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
I přední? :eek: . Abych si někde nerozbil čumák . Pokud ale vyndam parchantku na předku, tak to bude asi hodně citlivý na kvalitu a stav tlumičů, včetně tlumiče řízení, že?
Klínový podložky tam samozřejmě můžu dát taky, ale jde i o to, aby se při velkým vyvěšení nápravy nevytáh kardan z přídavky
Klínový podložky tam samozřejmě můžu dát taky, ale jde i o to, aby se při velkým vyvěšení nápravy nevytáh kardan z přídavky
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 346
- Registrován: 16 led 2007, 10:34
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
I přední, neboj. Na tlumičích zase tak moc nezáleží. Spíše je potřeba mít v pořádku gumový (nebo lépe polyuretanový) pouzdra v perech a v uchycení houpačky. Pokud nemáš extrémě dlouhý houpačky, tak náprava nemá do strany žádný výkyv.
Kardan z přídavky se Ti nevytáhne, to se Ti spíš utrhnou šrouby u kříže. Pokud máš zvednutí do cca 2,5´ stačí klínový podložky. Při vyšším zvýšení se to řeší buď speciálníma dílama (viz výše) , nebo snížením převodovky. To Ti ale pak samozřejmě zmenší přechodový úhel, což je na prd.
Kardan z přídavky se Ti nevytáhne, to se Ti spíš utrhnou šrouby u kříže. Pokud máš zvednutí do cca 2,5´ stačí klínový podložky. Při vyšším zvýšení se to řeší buď speciálníma dílama (viz výše) , nebo snížením převodovky. To Ti ale pak samozřejmě zmenší přechodový úhel, což je na prd.
- Konopnik
- malej kecal
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14 led 2009, 15:55
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
Díky Ravolfe. Takže včera jsem sundal i přední parchantku. Na silnici to sedí stejně, při přejezdech nerovností je to měkčí a křížení je podstatně lepší. Znova opakuju, že tvrdost YJ nedělaj listový pera, ale parchantky . Ještě jsem to teda nezkoušel ve 130 :rolleyes: . Kejvačky mám standardní a gumy v perech zatim vypadaj OK. Jen tak mimochodem, když budu chtít ty gumy vyměnit (pravděpodobně za polyuretanový), podaří se mi to jen tak na koleni, nebo na to musí bejt lis?
-
- hodně velkej kecal
- Příspěvky: 346
- Registrován: 16 led 2007, 10:34
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Panhardky
Lis nepotřebuješ, maximálně nějaké vhodné "páčidlo" jako silnější šroubovák, nebo něco podobnýho na vydloubnutí starých gum. V každém konkrétním případě se musí trochu jinak improvizovat. Ale každopádně nepotřebuješ žádné speciální nářadí.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů