Panhardky

... pište sem dotazy, které svým zaměřením nehodí do vedlejších témat nebo jsou společné pro všechny modely

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Konopnik
malej kecal
Příspěvky: 35
Registrován: 14 led 2009, 15:55
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Panhardky

Nový příspěvek od Konopnik »

Hledal jsem obdobný téma, leč marně. Pokud tady někde je, prosím admina o přesun. Má někdo zkušenosti se sundáním panhardky? Minimálně zadní. Myslím trvalá demontáž. Zatím mi nikdo nebyl schopnej vysvětlit proč tam musí bejt, když na XJ na listech vzadu neni. Díky za názory a zkušenosti
LUKI

Re: Panhardky

Nový příspěvek od LUKI »

U tuhé nápravy osazené listovými pery a tlumičem se panhartka nepoužívá neboť není důvod proč by tam měla být, geometrii chodu nápravy eliminují právě podélně uložené listy které zabraňují nápravě svévolnému příčnému vyosení v lelvo nebo vpravo tudíž je panhartka zbytečná.

U zastavby podvozku s vinutými péry a tlumiči, musí být , při demontáži by se ti auto kácelo různě ke stranám. Nápravu u této zástavby ti drži na každé straně jen ramena většinou spodní a vrchní (nebo může být také jedno) které eleminují jen podélnou osu, příčnou osu právě zajišťuje ta panhartka . Tlumiče a pružiny příčnou osu nezajistí .
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od Harley »

No a to je to,co Konopníka zajímá a v podstatě i mě. YJ má listy a i panhardky! Tak! A babo raď! :lol:
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od Jirka »

Panhardka s listama dohromady je jen zbytečný "kurvítko" - je tam k ničemu. Nápravu dostatečně pozicují listy.
Ale takových kurvítek je na různých Jeepech víc - například zadní stabilizátor je na listech úplně k ničemu a u TJček, tedy vinutých pružin, víceméně taky....
Uživatelský avatar
Konopnik
malej kecal
Příspěvky: 35
Registrován: 14 led 2009, 15:55
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od Konopnik »

Taky jsem si to myslel, ale nejsem odborník a proto se ptám. Teď budu dávat zadní nápravu z XJ (samozřejmě po převaření příslušných držáků), takže držák panhardky převařovat nemusim a parchantku zpátky nevrátim? Mě by to takhle vyhovovalo :lol: , ale nerad bych si rozbil tlamu :confused:
LUKI

Re: Panhardky

Nový příspěvek od LUKI »

Hmmm nejsem rodilý Jeepař takže jednotlivé modely neznám, tudíž co píši to je jen ze skušenosti ze staveb. Takže mne samozřejmě zaráží že to má listy a navíc panhardku. Asi to konstruktér myslel v dobrém, chtělo by to posoudit zda třeba nejsou slabší houpačky na boční rázy, nebo celkově jak je to uložené, aby pak při vykřížení netrpěly držáky. Může to mít právě důvod k rozložení energie do dalších dvou opěrných bodů.
To je možná ten konstrukční důvod proč to jeden má a druhý ne :lol:
Uživatelský avatar
Ondřej
Soptík
Příspěvky: 779
Registrován: 12 led 2009, 16:38
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od Ondřej »

Parchantí tyč je vzadu na YJ zbytečná,jediná její funkce je ,že brání nadměrnému křížení nápravy, aby ti u org. břichplaza nevlezla kola do kastle. Ven s ní. Na přední nápravě ji nech,protože bez ní je auto jak na gumě. Při pootočení volantem ti totiž náprava nejdřív ujede cca 2 cm do boku a pak teprve začnou fungovat řídící tyče.Pokud to nazvedáváš tak dej pozor na souosost horního domečku panhardky a konce páky řízení musí být ve stejné výšce jinak tě to na nerovnostech v zatáčce vyhodí ze silnice,protože se to nakloní a přenese to ráz do řízení. :down:
Uživatelský avatar
Konopnik
malej kecal
Příspěvky: 35
Registrován: 14 led 2009, 15:55
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od Konopnik »

To je odpověď kterou jsem si přál, díky :up: . Taky jsem si myslel, že zadní parchantka degraduje křížící schopnosti, takže ušetřím dalších pár kilo na váze auta :lol:
Uživatelský avatar
Konopnik
malej kecal
Příspěvky: 35
Registrován: 14 led 2009, 15:55
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od Konopnik »

Tak můžu předat zkušenosti jízdy bez parchantky. Při převařování držáků jsem tam už parchantí držák nenechal dávat. Před tejdnem jsem to konečně shodil s koz a mám týdenní zkušenosti. Na silnici to drží normálně, kříží to o moc líp :up: . A přestal jsem tvrdit, že je YJ tvrdý auto. Tu tvrdost nedělaj listy, ale parchantka. Bez tlumičů se auto kejvalo jak pravej americkej koráb :lol:
Edit: Jo a ještě něco musim řešit. Bez parchantky se při odlehčení kastle zvedá moc a mám strach o kříže na kardanu :frown: , kdybych někde omylem vyskočil. Přemýšlím o okách z pásoviny nebo smyčky z lanka. Nebo jedno lanko uprostřed nápravy na úrovni kardanu. Tím samostatným lankem bych zamezil "spadnutí" nápravy, ale neomezil bych křížení. Máte s tímhle někdo zkušenosti?
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od Harley »

Zkušenosti s tím nemám ale omezovací strapy proti extra vyvěšení se běžně montují.
ravolf
hodně velkej kecal
Příspěvky: 346
Registrován: 16 led 2007, 10:34
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od ravolf »

Přední panhardku můžeš bez obav vyndat taky. Já jsem to na radu Jirky a Toma udělal a na jízdních vlastnostech na silnici jsem nepozoroval žádné výrazné změny. Auto je jen trochu měkčí a líp kříží.
Zadní kardan je větší problém. Já to mám vyřešené klínovejma podložkama mezi perem a nápravou. Ideální by bylo koupit speciální zadní díl přídavné převodovky a kardan s dvojitým kloubem, ale je to otázka cca 30. tisíc, což je do starého YJ dost nerentabilní investice.
Uživatelský avatar
Konopnik
malej kecal
Příspěvky: 35
Registrován: 14 led 2009, 15:55
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od Konopnik »

I přední? :eek: . Abych si někde nerozbil čumák :confused: . Pokud ale vyndam parchantku na předku, tak to bude asi hodně citlivý na kvalitu a stav tlumičů, včetně tlumiče řízení, že?
Klínový podložky tam samozřejmě můžu dát taky, ale jde i o to, aby se při velkým vyvěšení nápravy nevytáh kardan z přídavky :question:
ravolf
hodně velkej kecal
Příspěvky: 346
Registrován: 16 led 2007, 10:34
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od ravolf »

I přední, neboj. Na tlumičích zase tak moc nezáleží. Spíše je potřeba mít v pořádku gumový (nebo lépe polyuretanový) pouzdra v perech a v uchycení houpačky. Pokud nemáš extrémě dlouhý houpačky, tak náprava nemá do strany žádný výkyv.
Kardan z přídavky se Ti nevytáhne, to se Ti spíš utrhnou šrouby u kříže. Pokud máš zvednutí do cca 2,5´ stačí klínový podložky. Při vyšším zvýšení se to řeší buď speciálníma dílama (viz výše) , nebo snížením převodovky. To Ti ale pak samozřejmě zmenší přechodový úhel, což je na prd.
Uživatelský avatar
Konopnik
malej kecal
Příspěvky: 35
Registrován: 14 led 2009, 15:55
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od Konopnik »

Díky Ravolfe. Takže včera jsem sundal i přední parchantku. Na silnici to sedí stejně, při přejezdech nerovností je to měkčí a křížení je podstatně lepší. Znova opakuju, že tvrdost YJ nedělaj listový pera, ale parchantky :up: . Ještě jsem to teda nezkoušel ve 130 :rolleyes: . Kejvačky mám standardní a gumy v perech zatim vypadaj OK. Jen tak mimochodem, když budu chtít ty gumy vyměnit (pravděpodobně za polyuretanový), podaří se mi to jen tak na koleni, nebo na to musí bejt lis?
ravolf
hodně velkej kecal
Příspěvky: 346
Registrován: 16 led 2007, 10:34
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Panhardky

Nový příspěvek od ravolf »

Lis nepotřebuješ, maximálně nějaké vhodné "páčidlo" jako silnější šroubovák, nebo něco podobnýho na vydloubnutí starých gum. V každém konkrétním případě se musí trochu jinak improvizovat. Ale každopádně nepotřebuješ žádné speciální nářadí.
Odpovědět

Zpět na „Obecné dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů