Natural 91, 95 nebo 98?
Moderátor: Tom
Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky!
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.
Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
-
- malej kecal
- Příspěvky: 26
- Registrován: 21 led 2007, 19:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Každý mechanik Ti potvrdí, že trvale vyšší oktanové číslo má horší vliv na motor než trvale nižší. A jestli si někdo myslí, že osmadevadesátkou při předepsané pětadevadesátce motoru nějak poslouží, tak se mýlí. Ruinuje jen své finance a na výkonu motoru se nic moc nezmění. Spíš bych viděl problém ve všelijakém pančování benzínu. Jsou lidi ( dokonce i kontroloři autoklubů), kteří zjištˇují rozdíly u stejného typu benzínu stejného řetězce třeba u nás a v Německu. Myslím, že to je ožehavější problém.
No ale vždyť to tam píšu že nemá význam dávat vyšší oktanový číslo než je předepsaný,že je to zbytečný pokud motor je zdravej a neklepe.
na druhou stranu,ničemu to neuškodí,jen peněžence.Naopak dávat nižší než je předepsáno ničí přímo mechanicky motor. Praskání pístů,pístních kroužků,vyklepání pístního čepu a i ojničního na klikovce a jejího uložení.V extrému může prasknout hlava i stěna válce..Pokud motor přivedu nižším okt. číslem do oblasti samozápalů a klepání,tak mu snižuju i výkon a tím i ke zvýšený spotřebě
Nezlob se na mě ale já už pár závodních motorů postavil a mám za sebo i několik let závodění v MČR v dragsterech a tam se honí motory do krajností a díky vysoký kompresi a přeplňování je boj s detonacema vs. oktany velkej souboj.
Takže jenom hloupej automechanik může říct,že je míň škodlivý jezdit dlouhodobě na menší než předepsaný okt. číslo než stejně tak na vyšší. A hlavně bych chtěl znát "mechanikovo" zdůvodnění :rolleyes:
Co se Jeepů týče,tak 95 je tak akorát ale i na tu 95 taky dokážou v horku pěkně klepat pod zátěží. Pracují na vyšší provozní teplotu a relativně chudou směs obojí kvůli pitomejm emisím atohle jsou základní zdroje pro klepání . Litinová hlava a neefektivní spalovací prostor tomu ještě nahrává.
Jak sem taky psal,5,9tka od Jeepu má předepsanou 98+ od výrobce! A není to žádná svévole ale nutnost. Na 95tku to při akceleraci klepe jako sviňa a ztrácí to pružnost.
Takže snižovat oktanový číslo(než je dáno výrobcem) je hazard s motorem a při rozdílu ceny 91 a 95tky nevidím úsporu důvod takovýho konání.
Pančování benzínu je opravdu problém,v tomhle s tebou taky souhlasím .Už jen povolená tolerance na minimum oktanů v daný třídě je děsný.Proto riskovat,že si koupím 91 a ona to je ve zkutečnosti 87 a nebo napančováním ještě míň a nebo 95tka je to s odřenejma ušima něco přes devadesát!Takže už jen s těhle důvodů je riziko jezdit na míň než předpsanej benzín.
na druhou stranu,ničemu to neuškodí,jen peněžence.Naopak dávat nižší než je předepsáno ničí přímo mechanicky motor. Praskání pístů,pístních kroužků,vyklepání pístního čepu a i ojničního na klikovce a jejího uložení.V extrému může prasknout hlava i stěna válce..Pokud motor přivedu nižším okt. číslem do oblasti samozápalů a klepání,tak mu snižuju i výkon a tím i ke zvýšený spotřebě
Nezlob se na mě ale já už pár závodních motorů postavil a mám za sebo i několik let závodění v MČR v dragsterech a tam se honí motory do krajností a díky vysoký kompresi a přeplňování je boj s detonacema vs. oktany velkej souboj.
Takže jenom hloupej automechanik může říct,že je míň škodlivý jezdit dlouhodobě na menší než předepsaný okt. číslo než stejně tak na vyšší. A hlavně bych chtěl znát "mechanikovo" zdůvodnění :rolleyes:
Co se Jeepů týče,tak 95 je tak akorát ale i na tu 95 taky dokážou v horku pěkně klepat pod zátěží. Pracují na vyšší provozní teplotu a relativně chudou směs obojí kvůli pitomejm emisím atohle jsou základní zdroje pro klepání . Litinová hlava a neefektivní spalovací prostor tomu ještě nahrává.
Jak sem taky psal,5,9tka od Jeepu má předepsanou 98+ od výrobce! A není to žádná svévole ale nutnost. Na 95tku to při akceleraci klepe jako sviňa a ztrácí to pružnost.
Takže snižovat oktanový číslo(než je dáno výrobcem) je hazard s motorem a při rozdílu ceny 91 a 95tky nevidím úsporu důvod takovýho konání.
Pančování benzínu je opravdu problém,v tomhle s tebou taky souhlasím .Už jen povolená tolerance na minimum oktanů v daný třídě je děsný.Proto riskovat,že si koupím 91 a ona to je ve zkutečnosti 87 a nebo napančováním ještě míň a nebo 95tka je to s odřenejma ušima něco přes devadesát!Takže už jen s těhle důvodů je riziko jezdit na míň než předpsanej benzín.
Re: Natural 91, 95 nebo 98?
Hlasuji pro 95 jako slušný střed mám YJ 2,5 1990 a motor se na ní chová slušně. Možná je to tím, že jsem vyhodil kat a dal otevřené sání vzduchu 95 V Power dávám tak dvakrát do roka po dvou nádržích,protože má lepší aditiva slušně čistí motor. :lol: Jinak to moc neřeším,protože k čemu zachovalý motor,když to rezne na stojato
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů