LPG / CNG do Wranglera

... pište sem dotazy, které svým zaměřením nehodí do vedlejších témat nebo jsou společné pro všechny modely

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Uživatelský avatar
Lelek
velkej kecal
Příspěvky: 78
Registrován: 15 pro 2006, 16:53
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Lelek »

Oldo, nezbývá, než ti složit hold, že s takovým autem ještě i dokážeš jezdit :lol: A to nejsi, jak sám říkáš, žádný automechanik :cool: Za mě asi tak, že do toho pravděpodobně v nejbližších letech asi nepůjdu :lol: Ale i tak díky za přiblížení této jistě zajímavé problematiky :lol:
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od radek »

Na plyn (LPG) jezdím stále. Přestavba 20 000Kč. nádrž je za sedadly zadními. Spotřeba mírně přes 15l plynu, dojezd 130 až 150 majlí. Jede to hůř než na benzín ale mám 4litr, tak to nevadí. Pod, nad, kapotu zespod i zboku se můžete každý koukat na srazech. Nastartuje to na benzín a po pár sec se přepne samo na plyn i v zimě. Není o tom vědět, už je to ve vývoji dávno za experimentální fází. Čerpadel je víc než benzinových. Více na LPG.cz

A poznámka pro rejpaly, kteří se chtějí posmívat, že jsem na staré auto dal nový plyn. Páni montážníci povídali, že kdyby se jeep rozpadl, tak mi to za 3000Kč přehodí do jiného jimi doporučeného auta mladšího.

mějte se
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

Za prvé - systém plynu vůbec neřešme, ten je jasnej a pořešenej. Pro TJ v úvahu připadá pouze systém přímého vstřiku (z důvodu výkonu a spolehlivosti) a o ten se vůbec nestaráš. Přepíná samo, vše dělá samo. Nádrž je 80 litrů, takže plynu do ní lze dostat v zimě ca 60 litrů, v létě ca 45 litrů - ještě to závisí na tom, zda chcete plovák, čili ukazatel stavu, nebo nikoli. Jednak zabírá místo, jednak ovládá zavírací ventil a přerušuje tudíž tankování dřív. Já ho ale na Grandu mám, je to pohodolnější. V každém případě nájezd je ca 250 - 350 km, právě podle toho jestli plovák je nebo není. Nicméně, funguje to perfektně.

Co se týče benzinu - tak v tomto místě jak má Olda mít benzinovou nádrž je hazard a jde to jen tehdy, pokud nejezdíš v terénu. Jinak je nebezpečí proražení, utržení hadic, deformace, zničení apod. A taky 15 litrů je proklatě málo - do toho bych nešel. Minimum beru 25 litrů. Jednak na ten benzin se přeci jen startuje a studený auto v zimě na něj jede ca 10 km. Teprv pak se ohřeje a přepíná na plyn. V létě přepíná za pár vteřin. Ale jsou oblasti jak v čechách, tak venku, kdy nejsou po 100 km ani benzinové pumpy, natož pak plynové. I když plyn jde silně nahoru v německu, rakousku, holandsku apod. Je tam silně zvýhodněném i na silniční dani. Ale ten dojezd je fakt menší a když nemáš benzinovou zásobu, je to špatný.


První nápady:

Jirka Prokop:
- Místo benzinové nádrže by se dal válec plynovej a zbude tam místo na ca stejnej válec benzinovém, takže teď spíš řešíme jak vyrobit ten bezinovej válec, nebo teda spíš kostku. Železná je špatně, protože prostě rezne, což se stává i originál Jeepů - jen já měnil nádrž dvakrát...Do roku ca 91 byly nádrže železné. Takže teď jsem servismanům řek, ať zkusí se zeptat kluků co spravujou nárazníky a vůbec pracujou s plastama, jestli by nebyli schopni nějak "vyrobit", svařit nebo upravit stávající benzinovou nádrž, aby měla tvar, jakej potřebujeme a taky trochu objem. Tak uvidíme.

Doktor:
- Spíš se zaobírám myšlenkou že (pokud už plyn) - tak vyhodit zadní sedadla a dát tam válec - klasicky a stejně jako to má Jirka v Grandovým kufru a já měl ve škodovce. Na válec pak (i když vyšší) nástavbu s lavicí...
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od radek »

chacháá posměváčci, co to je za téma. Přece na plyn se jezdí v jípíkovi jen tajně.
Robine ta flaška vešla za sedadla a myslím, že nic nepřehazovali. Je tam naknap tak, jako by s tím pan Overland počítal a navrhl to schválně. Možná překáží klopení a vyndání sedadel, ale spíš to bude rukama, nemám manuál na auto.
Takže: Dlugošč 875mm, Šrednica 270mm, Pojemnošč 45l, Stopieň napelnienia 80% - 36l. Ta láhev je totiž z dovozu a opsal jse ti to z technické dokumentace doslova, aby ses nebál, že to popletu. Fotky bych uměl v 6mega, ale už dávno jsem neexportoval a nebudu se to zase učit od dětí. Pokusím se tě potkat na meetově mítingu. Podíváš se pojezdíš, popřepínáš, výkony porovnáš.

Snad k tomu co je výše - znova - koukměte se na LPG.cz tam je toho napovídáno spousta, ať se tu neplácáme v základech. Najdete tam i odkaz na předělaného Humříka. Hlavní pro nás je info, že to do našich aut jde a je bez problémů, nesmrdí, funguje.

Ta flaška místo nádrže to se dělá, ale nevím, jestli to není zásah do konstrukce auta k přetypování ??

Jiří - skočí mi to na plyn hned s přidáním pár vteřin po startu bez jízdy. Zatím ale mám zkušenost do -5C.
A ty typy co píšeš to je jednobodové, vícebodové vstřikování, a nejdražší je sekvenční vstřikování - to mi na 600 Rovera 2litr přeplňovaný nabízeli za 30000Kč. Vícebodového se báli, že by možná vyžadovalo bastlení. Do našich aut netřeba.

Přece drobnost na závěr malá chybička. Když na dálnici ve 180km/hod z kopce vyřadím, tak to někdy při protivětru chcípne. Ten vítr udělá chudou směs - prý. Musel bych dát před sání krytí, aby tam větry nevlétly.

zatím dost, a více dle Vašich povídání

p.s. šrednica je v američtině diameter
Oldřich Hyvnar
malej kecal
Příspěvky: 36
Registrován: 22 led 2007, 09:30
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Oldřich Hyvnar »

Ahoj kluci. Jsem rád, že jste mně nikdo nenapsali, že jsem magor. :wink:

Tady se také přidávám k Radkovi se zkušenosti, kterou jsem zapomněl napsat: Při chladném vzduchu u vyšší rychlosti mně to také chcípalo (je to tím, že plyn zmenšil ochlazením svůj objem v systému, čili asi bylo potřeba více času pro nasávání-aspoň si myslím). Protě jsem odpojil -na doporučení-harmoniku do vzduchového filtru od přímého nasávání vzduchu z čela auta trochu mimo. Fachčilo to. Ale co nechápu, mně to pak i chcípalo na horách, zhruba v nadmořské výšce kolem 900 m.n.m. A to pravidelně ve stejné výšce z jižní i pravé strany kopce !!! Týden co týden. Chápu, že se mění atmosféricky tlak, ale že by to mělo vliv na LPG v nádrži? Nevím. :question: Jak jsem to vyřešil? Nijak. Najednou to po několika málo měsících přestalo.
Ještě dodatek: Občas při jízdě na LPG je doporučené motor projet kompletně na benzín. Je to jako s ledvinami - močovody přece musí být čisté, abychom nedostali ledvinové kameny.
Olda
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od radek »

to tak asi je - bez kufru - za sedadla nevejdou ani igelitovky s nákupem. Dojezd 200km. To je jedno čerpadel je spousta. Problém někdy v noci při jízdě v mimo zástavby. V Brně jsou i stálé pumpy.
Velikost kufru jsem s těmi co to přstavovali konzultoval - zdy by nešlo vyjmečně na imbusáky a kohoutky něco buch buch vyndat láhev. Nechtěli - není zvyklé.
Tak naviděnou na MEETTingu
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

Na ten benzin jsem zapomněl - to je pravda - když se jezdí dlouho na plyn, benzinové vstřiky se trochu zanáší - je třeba buď při dojezdu třeba na chvilku přepnout na benzin, aby se propláchly, nebo účinné a vyzkoušené - do benzinu přidat přípravek na čištění vstřiků - vyčistí a udržuje. To zanášení má pak vliv na startování - startuje to trochu hůř.

Nicméně - abychom stále netlachali o ničem, navrhuju vám jedno - ten člověk co mi dělá mého Jeepa se specializuje jednak na klimačky a jednak na přestavby na plyn - je to jeho hlavní činnost. Pokud by byl zájem není problém s ním dojednat nějaký termín a kdo by měl zájem, setkat se a pokecat o tom. Je z Prahy, takže asi by to bylo nejvhodnější tam - např. v Trnové na základně, nebo úplně nejlíp v jeho dílně - Praha Radotín, kde si vše můžete i prohlídnout a vyzkoušet na vlastní oči. Jde to bez problémů i o víkendech. Taky jezdí často na srazy amerik - vozí tam na ukázku právě předělaný Hummery. Ale tam většinou nebývá moc času ani klidu na to.
Takže je-li zájem, navrhněte termín a dáme jedno "plynové dopoledne".
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od radek »

Robine, ty musíš mít vše nejdražší - teda myslím jakože nejlepší. Proč budeš mít plyn za 40 tis a já jen za 20tis? Když ty za 40 tak si jdu připlatit na 45 aspoň.
Myslíš, že mám jednobodové vstřikování? za ty peníze a bez snížení výkonu by to mělo být sekvenční. Zajedu tam, co mi to dělali a poptám se.
Tu nádrž mám stejně. Díra na tankování je jednoduchá. Řekneš si a ONI ti ji tam udělají kam chceš. Mě ji dali vpravo vzadu zboku. Měřák obsahu nádrže jde dát také na přístrojovku, ale měří to nedobře, tak mi to nedoporučili. na flašce je měřáček orientační. Dojedeš na benzín, takže je to jedno.
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od radek »

souhlasím. Sekvenční nesníží výkon. Myslím, že nemám karbec, to jsem měl naposled u trabanta - takovej karbec jak u motorky. Jeep z r. 1992 je moderní stroj se vstřiky a speciálním computerem. Mám tedy asi vícebodové vstřikování.
Ceny ti co mi to dělali - viz www.lpgbrno.cz
za 40tis - to máš na 8mi válec
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od radek »

Robine - to bude koncová s DPH, koukni se jinde, kde montují - je to tak

Stando - na nálepky mysleli již zákonodárci - podle předpisu musí být vozidlo na tento super pohon vybaveno viditelnou nálepkou za zadním oknem. Asi proto, aby se nám mohli ostatní řidiči posmívat a nadávat do socek. Řeším to pěknou výraznou nálepkou za zadním oknem poněkud dole, uprostřed okna. Viditelnost je ovlivněna rezervou. To abyste se mi neposmívali. Až přestavíš svých slov polituješ ......

Jo a znova - nesmrdí

Na nálepce je nápis LPG. Nejde o nálepku tvaru značky Renaultu, jak si myslíte.
Naposledy upravil(a) radek dne 29 led 2008, 18:16, celkem upraveno 1 x.
radek
fórový prudič
Příspěvky: 271
Registrován: 03 bře 2007, 23:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od radek »

O plynu si nepíšeme jen my. Tohle je na offroadvysocina.com. Našel jsem, když jsem se chystal na MEETing.


http://www.dieselgas.com.au/home.htm


To znáte?? vy technicky lepší???
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

Ale dělá....třeba náš známý p. Němec z Radotína má na to samozřejmě taky licenci a školení......Ale je to takový nesmysl, že to prostě nikdo nedělá...Ale to je na dlouhý povídání, takže pokud bude zájem, jak jsem už navrhoval dříve, není problém s p. Němcem domluvit jakékoli "školení", pokud bude někde u Prahy - o všech systémech - LPG,CNG, Dieselgas apod.....

Mimochodem - už to reklamní "self learning..." = "přizpůsobí se vaší jízdě a otvírá dle vašich požadavků.../ = volný překlad - to přece dělá každá řídící jednotka.... :rolleyes:

Takže - je to jen na vás - stále vidím že všichni sbírají co kde slyšeli a o hoďku od odborníka není zájem...Ale je to jen na vás /nebo na nás?....?/
Uživatelský avatar
Čejka Jiří
hodně velkej kecal
Příspěvky: 137
Registrován: 06 úno 2007, 09:48
Bydliště: Brodce
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Čejka Jiří »

Praskaj s plynem parohy? :lol: Ze mě se po výměně stala rozklepaná troska ptající se za každým delším souvětím ,, ...a co parohy jsou v pořádku?..." .Hodina kdy sem píšu je dokladem mé doživotní frustrace. :cheche: .Jinak Jirko ač ostatní horlí ať už pro plyn nebo proti já osobně bych školení v Radotíně tuze rád prodělal.Stačí s předstihem dát termín a minimálně s Bobem jsme tam jak na koni.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

Musím tě zklamat - parohy praskají protože je to tepelně nejnamáhanější díl okolo motoru a plyn má také určité teploty hoření, plus minus stejné jako benzin :frown: Takže parohy jsou tepelně namáhané stejně...A když je ještě k tomu smočíš ve vodičce, pak je výsledek téměř jasný.... :confused:

Radotín domluvím velmi jednoduše, stačí když se sjednotíme třeba na sobotě dopoledne a domluvíme kdo by měl zájem a pak termín. Ujmeš se toho, domluvit lidi? A když budete jen vy dva, taky dobře....Já i Robin se určitě přidáme a už jsme čtyři. Třeba ale by chtěl ještě někdo jinej??? Dejte tedy vědět všichni kdo by měl zájem!
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Nový příspěvek od Jirka »

No, máš dost velkou spotřebu benzinu - ale to asi protože jezdíš stále krátké štreky, a stále za studena, že jo. Jinak kdybys plynovou nádrž vyjel na jedné cestě, tak benzin skoro nepotřebuješ - ten start je jen pár deci a při teplém motoru se hned přepíná na plyn...

Jinak nezapomeň že cena LPG je v zimě o 1,- Kč větší, protože je zimní LPG. V létě je na tom LPG tedy ještě o korunu levnější!
Odpovědět

Zpět na „Obecné dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti