Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

... pište sem dotazy, které svým zaměřením nehodí do vedlejších témat nebo jsou společné pro všechny modely

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
LUKI

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od LUKI »

A do automatky píšou Mopar ATF+4
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Harley »

Já osobně bych tohle téma zamknul. Myslím, že se tu napsalo vše a dál by to bylo jen opakování . Kdo si to přečte má tady přesný specifikace,co vyžaduje výrobce,přetisky a nebo výňatky s ofiko manuálů anebo názory opačný, postavený jen na něčím úsudku. Ať si každej rozhodne sám,jakou cestu zvolí a co si do motoru naleje. Jestli to, co tam má bejt a nebo to,co si někdo myslí že tam má bejt.

Já jdu do toho,co tam má bejt a jak často se to má dělat jelikož minimálně ze tří bodů splňuju zkrácenej interval výměny.
Uživatelský avatar
Standa
hodně velkej kecal
Příspěvky: 837
Registrován: 15 pro 2006, 16:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Olej do JK

Nový příspěvek od Standa »

Zdar kluci,
Koukal jsem, že vlákno olejů je uzamčené, tak se raději ještě zeptám zde. :wink:
Je to dost nepřehledný. Měl jsem už řádku aut a celkem vždy jsem věděl co tam nalít, rozhodně nejsem člověk který na oleji šetří.
Jsem týden také štastným majitelem JK, 3,8 benzín. Najeto 27 tis. mil. :lol:
Potřebuji dát nový olej. Majitel od kterého jsem auto kupoval je Jirka Chroust, má v Praze servis am. aut a aut. převodovek (ATST v Praze). Dával do toho JK olej ve specifikaci 5W - 30 (předpokládám plnou syntetiku). Je možé po tomto oleji nalít předepsaný Mopar 5W - 20, nebo mám zůstat u oleje 5W - 30.
Osobně se také raději držím doporučení výrobce a olej měním vždy 1x ročně, což při mém provozu představuje max. 5000 km.
Takže hlavní otázka je možné po 5W 30 nalít speciál Mopar 5W 20. Předpokládám že bez problémů. :question:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do JK

Nový příspěvek od Harley »

Ano,je to možný.

K ATST a Chroustovi mám jednu výhradu. Respektuju je jako odborníky přes US automaty a US auta vůbec,maj pěknej servis a ochotnej přístup ale dostal mě před asi třema lety,když jsem tam zajel s Grandem na výměnu oleje v automatu,jelikož jsem byl línej to dělat sám.Když jsem se jeho osobně zeptal,co tam používaj do Chrysler převodovek za olej,tak řekl že je to stará převodovka ,který stačí běžnej olej ATF se specifikací Dextron!!! Že ATF + nepoužívaj. čuměl jsem jako péro z gauče ale už jsem byl objednanej a tak sem se jen zeptal,jestli si můžu přivést vlastní olej. Neměl nic proti. Hned po ruce jsem měl ATF+4 od Moparu a ten jsem k výměně dodal. Bez řečí to udělali.
Ptal jsem se mechanika jestli korkový těsnění dávaj na sucho ale že prý ne,že mají spešl silikon na to! To jsem zdůraznil,že je to prasárna dávat korek na silikon a trval jsem na tom aby to bylo na sucho,šrouby vany na lepidlo na závity střední pevnosti a utažený momenťákem na přesnej moment.Podotkl že to poteče a že teda na mojí zodpovědnost :lol: .Nicméně to udělal to jak jsem chtěl a nic nikdy neteklo.

Poslední věc vůči ATST .Dost důležitá věc pro kvalitní chod automatu je seřizování předního a zadního bandu(pásový brzdy) .Tohle určuje jak ostře bude automat přeřazovat,jak dlouho budou mezi sebou kvalty klouzat a má to i vliv na životnost. I dle manuálu se to má dělat při každý výměně oleje. Když jsem to chtěl,tak mi Chroust "zasvěceně" vysvětloval,jak je to zbytečný,že je to jen pro prvotní nastavení a že serva si to dolaďujou samy. Dál jsem nenaléhal a když si nechtěli vydělat prachy za tuhle procedůru,tak jsem si řekl,že to udělá sám. Není to nic složitýho,jen oni na to by měli mít větší grif a zkušenosti.

Na jednu stranu ten servis je mi sympatickej,nemám problém tam zase zajet ale vadí mi,že ikdyž padnou na někoho,kdo o tom něco ví,tak stejně dál melou svou a nechaj si utéct prachy. Na to,jak moderně působí a jakou má rodina Chroustů kvalitní pověst mezi automatama,tak mají celkem diletanský a zvrácený názory.

Jo! ještě mi při sundání vany od převodovky škrábli nalakovanej přední kardan . Aspoň jsem za to mechanika sprcal,že je lempl,že vidí nalakovanou věc,byť na podvozku,tak že si to nezakreje hadrem.
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do JK

Nový příspěvek od cihlík »

Stando podle mě můžeš použít oba, protože 5W30 se standartně u nás do nových Wranglerů leje. Měl by mít lepší viskozitu a tudíž i schopnost mazání při vyšších provozních teplotách než u 5W20. Pravda je, že v USA tam lejí jako originál olej od Moparu 5W20, jak uváděl Harley. Na údaje jako jako polosyntetika, syntetika, minerál se ani neohlížej, protože již skoro 20 let výrobci takhle své výrobky neoznačují, alespoň ne podle normy. Jak už jsem psal dříve, všechny oleje jsou dnes směsné - polosyntetické, s větším, či menším podílem syntetické resp. minerální složky a tak je někteří výrobci a prodejci spíš jako marketingový tah rádi označují za polosyntetické a plně syntetické. Ale to je více méně bezpředmětné. Dnešní chemická výroba zpracování ropných frakcí je už na takové úrovni, že kvalita minerálních olejů se vyrovná těm syntetickým. Důležité totiž jenom je, aby splňovaly předepsnou výkonostní třídu, která určuje životnost a chování oleje v extrémních situacích. Ale to jsem už psal v některých svých předešlých příspěvcích a stejně tak i Harley. Nechci se v tom už hrabat, nebo mě velitel zadupe do země :bit: :lol: . Napsali jsme už o tom dost v jiných vláknech, mrkni na to. Osobně si myslím, že pokud ten olej měníš po 5 tis. km, tak je fakt umění v té naší nabídce na trhu sáhnout vedle. To by měly vydržet i ty nejlevnější oleje. Hlavně dodrž tu předepsanou výkonostní třídu, ať tam třeba neleješ olej pro sekačky :lol: :lol: :wink:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do JK

Nový příspěvek od Harley »

:up: :up: :lol:
Uživatelský avatar
Michal - Semiš Breznický
vydra
Příspěvky: 463
Registrován: 19 úno 2007, 10:13
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do JK

Nový příspěvek od Michal - Semiš Breznický »

...."Předepsanou výkonostní třídu" - to je, nemýlím-li se, specicikace dle americké normy API a nebo evropské ACEA.
Poslední dobou jsem si o olejích hodně četl, poslouchal různé názory a dělal si ve věci jasno. Škoda, že nám admin zavřel vlákno. Tolik jsem Vám toho ještě chtěl říct... :cry: :cry:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do JK

Nový příspěvek od Harley »

Co se JK týče,tak obě normy tam jsou vyjmenovaný.
Uživatelský avatar
Jirka
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1000
Registrován: 15 pro 2006, 17:42
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Jirka »

Nedá mi to a tedy opravdu poslední příspěvek - znovu si, Cihlíku, prohlídni mé fotky na straně 2 a 3 a dobře přečti, co jsem psal.....
Rozdíl v syntetikách prostě je....Nikdy jsem neřekl že plná je 100% a polo 50% - jasně že ne, ale jsou oleje více a pak méně syntetické /laicky řečeno/. A ty prostě smíchat nesmíš!!!

Mudrovat, teoritizovat a o věcech zasvěceně psát, umí spoustu lidí, ale pasta se v motoru udělala mně a pár zadřenejch motorů jsem měl taky tu čest vidět osobně... Takže uvažte každý sám... :up:
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Harley »

Jirka píše:
Mudrovat, teoritizovat a o věcech zasvěceně psát, umí spoustu lidí, ale pasta se v motoru udělala mně a pár zadřenejch motorů jsem měl taky tu čest vidět osobně... Takže uvažte každý sám... :up:
Přesně tak!Taky nemám rád když se někdo sere do něčeho,čemu vůbec nerozumí a v oboru nemá ani zlomek vzdělání. Naštěstí já dělám motory,stavím je a tuním už hezkou řádku let,asi patnáct na profi úrovni.Takže k tomu mám zasvěceně co říct.

Jirka je jedinej na světě co znám,kterej tvrdí,že se syntetika s minerálem míchat nesmí. Takže je to opravdu na uvážení :blb: :cheche: .

Jirko,co takhle soutředit tvůj problém s humáčem místo oleje na to,že byl motor zatopenej,než to svádět na pofidérní teorii o nemíchatelnosti olejů? :cool: :cool:
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od cihlík »

Jirko, rozdíl byl kdysi, ale dnes už není....opravdu a nesnaž se přesvědčit nás dva s Harleyem, protože to bude na dlouho :bit: :blb: :cheche: ......Harley rozumí motorům a všem ostatním mechanickým věcem v jeepech a já zas tak trochu chemii :wink: ....dnešní minerální i syntetické oleje jsou díky dalším aditivům, které mimochodem mají největší vliv na kvalitu oleje a jeho zařazení do výkonostní třídy, naprosto srovnatelné....všechy oleje stejné třídy rozpouštějí karbonové usazeniny stejně dobře :wink: ať už minerální nebo syntetické....motorové oleje jsou dnes směsí obou...ten problém co ty popisuješ by při dodržení patřičné předepsané třídy neměl vyskytnout ať už měníš jak ty říkáš polosyntetiku za syntetiku apod....stejně tu informaci jestli je olej více syntetický, nebo méně nezjištíš, alespoň ne u prodejce....a výrobce se taky neobtěžuje ti to sdělit, řekne ti to na co slyšíš, aby svůj produkt lépe prodal, ale ta informace o kvalitě nic nevypovídá, není relevantní, protože stejně kvalitní oleje můžeš namíchat z převážně minerálních olejů, tak syntetických, jen k tomu potřebuješ více, či méně dalších speciálních aditiv:)....samozřejmě že všechny oleje mají nějakou předepsanou životnost a ta se stylem jízdy a provozními podmínkami zkracuje, nebo prodlužuje.....dolívání olejů je věc jiná....pokuď se to dějě v malých objemech a kompenzuješ přirozenou ztrátu je to normální....pokuď ale musíš dolít více, tak to už není něco v pořádku, někde to netěsní, někde něco uniklo ven a tudíž se i mohlo dostat dovnitř!!!...a lepší je celý olej vyměnit....to se ti taky může stát, že tam naliješ i ten stejný olej a dopadneš úplně stejně jak jsi popisoval.....
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od cihlík »

Jirko ještě jednou odkaz, který jsem už tady jednou uváděl, dočtěš se tam jak je to s tzv. "minerálními", "polosyntetickými a plněsyntetickými" oleji dnes ve skutečnosti.....http://www.autopress.cz/mazivarske-myty ... -syntetika
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od cihlík »

Koukal jsem na ty fotky....pěkné, ale věř mi, že problém byl 100% někde jinde než v nepatřičném smíchání olejů syntetika-polosyntetika....pokud by tohle Castrol dokázal, tak by byl první na světě :up: ....navíc, pokud bych připustil tvou teorii, nemyslíš si že by Castrol plnil tyto dva oleje do zcela jiných obalů, aby nebyly tak snadno zaměnitelné a předcházel tak potencionálním problémům? Přece by musel vědět o tak fatální "nekompatibilitě" svých olejů :eek: ....jsou prakticky jen dvě možnosti jak k tomu došlo, buď už jsi měl něco v motoru předtím anebo v tom kanystru nebylo to, co tam mělo být a s motorovým olejem to mělo jen málo společného :confused: a pak být tebou bych to reklamoval a klidně i přes českou obchodní inspekci a žádal bych po zastoupení náhradu škody....
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od Harley »

:up: :up: Přesně to samý říkám já.
Budeš ještě pokračovat ? :lol: Já jenom že dobrý! :up:
Uživatelský avatar
cihlík
Marek
Příspěvky: 333
Registrován: 18 pro 2008, 21:16
Bydliště: Paseky:) - Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní

Nový příspěvek od cihlík »

Ani ti nevím...myslím že bylo o tom napsáno až dost :lol: ....další argumenty už mě nenapadají :rolleyes: ....ty oleje co tu ukazoval Jirka mohou být podle mne naprosto stejné, jen někdo za čas v Castrolu na marketingovém oddělení usoudil, že pokud tam napíše HC-Synthese místo part synthetic technology tak to půjde lépe na odbyt :wink: .....syntetika frčí!!!! :lol: :lol: ....
Odpovědět

Zpět na „Obecné dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host