Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

... pište sem dotazy, které svým zaměřením nehodí do vedlejších témat nebo jsou společné pro všechny modely

Moderátor: Tom

Pravidla fóra
Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.
Petr.H.

Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Petr.H. »

Ahoj,
momentalne jsem se presunl z faze "poblazneni wranglerem" trochu do reality a momentalne se zoufale a bezvysledne snazim vsemozne zjistit jaka je praxe s prestavbama a upravama wrangleru a co nato policie a jak co prochazi pri technicky.
Uz jsem asi moc starej na to abych veril bezhlave ujistovani ze "uz to takhle mam XX let a jeste jsem nemel problem", teda verit tomu samozrejme muzu, ale me zajima jak to je realne, takze bych Vas pozadal o alespon strucny info jak vam prochazi technicky kontroly, co pripadne odstrojujete, nebo jestli to resite "alternativnim" zpusobem a jak to vidite do budoucna, mam pocit ze s placenim technickych bude brzo konec a nerad bych se dostal do stavu ze budu behat od certa k dablu a schanet nejakyho blazna kterej mi to aspon jeste na dva roky napise, nebo brecet v garazi a odstrojovat a schanet puvodni kola atd. abych mohl na silnici.

Dalsi co me zajima je jak se na to tvari policie v nemecku, rakousku, francii atp, kdyz stopne chlapka v aute bez dveri na obrovskejch kolech s autem oplacanym ramy, se spoustou svetel a ruznych navijaku atd. a to ani nemluvim o tom kdyz vas zastavi na dalnici :) co se vam realne komu stalo, mate nejaky zkusenosti v tom hle smeru?

moc dekuju za jakoukoliv informaci, protoze wrangler se mi libi, ale udelanej, ne v zakladni tovarni podobe a tahle informace je tim padem pro me stezejni jestli koupit nebo ne.

dekuju
Petr
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Harley »

K prvnímu. Vše je nelegální a nic nejde zapsat a zlegalizovat. Vše je jen na toleranci policie a nebo techniků na STK. Největší problém nastává v případě nehody a to né s policií ale s pojišťovnama a to i v případě,že nejsi viníkem.První co je zajímá,jsou rozměry pneu vs. TP.Jak je stará STK nikoho nezajímá (myšleno platná STK). Osobní zkušenost,že i při výměně čelního skla na pojistku,si technik zapisoval rozměry pneu.Naštěstí se na tom netočili,že jsou jiný než v TP a sklo proplatili.Ale klidně nemuseli,jelikož vozidlo nebylo v řádným technickým stavu.
STK se dá stále řešit "alternativně" a půjde to vždy .Jde to i v takových zemích jako DE nebo A. Otázkou spíš bude: "za kolik"? .
Já osobně na STK s autem jezdím ale jezdím tam,kde jsou normální a lehce větší rozměr pneu je nerozhodí.Zajímá je opravdovej technickej stav vozidla. Já ale jen přepojím zadní blinkry aby blikaly oranžově a vepředu odpojím oranžový parkovačky a zapojím bílý. Prošlo by to i tak ale zbytečný provokování a je aspoň vidět snaha.

Do ciziny bych s tak upraveným autem,jak popisuješ,osobně nejel.Ty výše jmenovaný státy jsou už s principu alergický na jakýkoliv US výrobek i v origo stavu natož je takhle škádlit.U nás bez dveří můžeš,pokud máš zajištěný zrcátka ale tam si nejsem jistej. Jinej rozměr pneu,podložky pod kolama,lift sady,pevnostní nárazníky nebo rámy,to je u nich skoro zločin.U nich to sice mít můžeš ale musí vše mít TuV a vše musí bejt zapsáno jako vyjímka v TP.U nich je to zapsáno v i v malým,takže lehce zkontrolovatelný.

Krom toho,že se profesionálně živým úpravama HD ,který jsou v podstatě při používání na silnici,nelegální,tak mám i několik osobních zkušeností v DE co se STK na silnici týče.Né sice s autem ale s HD a to má k Jeepu velice blízko a spoustu společnýho.

Nepíšu to jako moralizování,sám mám vše upraveno dle sebe a né dle předpisů .Jen sem v tomhle realista ,nejsem naivní a vím,co to obnáší nebo může sebou nést.Bohužel,bez toho by byl život nuda a připadal bych si jako ovce .
Petr.H.

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Petr.H. »

Harley: diky, tusil jsem ze to bude presne takhle jak pises, jinak co se tyce nazoru "zivot nuda - ovce" tak to je presne duvod proc se zajimam o wraglera s upravama a ne o oktavku TDi :wink:
akorat ze mi nedela moc velkou radost resit s nejakym uniformovanym znudeym kok.otem nezpusobilost vozu a platit nesmyslny pokuty atd, o tom ze pojistovny dneska hledaj sebemensi zaminku aby nemusely patit ani nemluvim a bude hur,nekomu zborim nedejboze milionovy auto a do smrti to budu splacet...

Wrangler v zakladnim provedeni me nebavi a vymazlenej je zas "nelegalni", nemam problem do jisty miry riskovat, ale nevim jestli mi to za ty pripadny dohadovni s blbcema stoji, bojim se aby me nekde v rumunsku apod nenechali vystoupit z auta se slovy ze timhe dal pokracovat nemuzu, ze to auto nema na slnici co delat.. a co pak delat to fakt nevim a nehorsi je z bych je i chapal, meli by na to v podstate pravo a to me stve :blb:

no mam o cem premyslet
kazdopadne diky za nazory a zkusenosi
p.
Dr.Ti.

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Dr.Ti. »

Tovární Eu verze prošla homologačním řízením a je tedy způsobilá provozu na komunikacích Eu...to je základní schwehrpunkt. Jakýkoliv jiný alternativní díl vyměněný za originální díl musí mít atest a homologaci pro Eu,jakákoliv úprava by měla být provedena úpravcem zmocněným k zápisu změny do TP a tím technické způsobilosti k provozu na komunikacích. V případě Jeep Wrangler o žádným takovým nevím....Dovozců dílů jsou spousty, šikovných úpravců už méně,ale také jsou,ovšem doložení homologace a tím způsobilosti provozu po běžně zde prováděné "individualizaci" Jeepů není nikdo schopen ani zmocněn vydat. Takže všechny ty více či méně zdařilé upravené Jeepy prohánějící se po našich silnicích jsou vlastně nezpůsobilé provozu . "Alternativní" řešení STK je nutností, v případě jakékoliv nehody je druhá strana ve výhodě a cizina?...tam je oprávněn policajt poslat ihned vůz na STK,pokud se mu cokoliv nezdá, výsledek je dopředu znám...ty pneu si v A rovněž velmi bedlivě Policie prohlížela,naštěstí jezdím v origo rozměru. Design je samozřejmě individuální věc každého,ale pro běžný ježdění je takovýto hard off design nesmysl a pro výlety"do térénu" stačí k přesunu vlek a na běžný ježdění komerční auto. Já stojím zřejmě poněkud na jiné straně ,než většina wrangleristů, mě se tovární JK docela líbí, drobné designové retuše mi zcela postačí, vůz "do buše" nehledám,takže STK "alternativně" neřeším... :tožvitaj:
Michael
hodně velkej kecal
Příspěvky: 108
Registrován: 07 led 2007, 15:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Michael »

ja byl na nekolikate STK minuly mesic, mam US verzi, technik nejdriv zacal prudit s oranzovyma obrysovkama, ze drive to tolerovali, ted ze funguje novy a prisnejsi pristup, pak zacal prudit jestli mam vsude nejake kody EU ( treba na plastovych krytech zadnic sdruzenych svetel) vrchol byl kdyz chtel vyjimku v TP na tachometr v majlich :D , nastesi pak dal pokoj a mam na dva roky klid. Nicmene priste to budu radeji resit jinak.
Bob Holoubek

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Bob Holoubek »

To Petr.H.
takže asi tak jak to popsal Haryk tak to funguje. :blb:

Bejvalej předseda klubu Robin jel taky na tk neznalej poměrů jako vokurka stylem dobrý den já jsem xy a chci tk na jeepa pán na tk se podíval na kola zhrozil se a vyhodil ho tk na měsíc a odchod,volal dostal od nás know-how jak na to, místo 31 mt jsme tam dali orig co na tj patří 225-70-15 šli za správným strejdou na tk a bylo vše ok :todáš:

Další případ co jsem řešil na tk je Meetákovo JK, exot který nesplnuje vůbec nic,to je auto v rakousku na 5 let kriminálu :cheche:
Opět je to třeba nestandartně poladit aby to vyhovovalo ke spokojenosti všech :todáš:

Takže když budeš potřebovat tk tak nestandartně přez PM.

Standartům zdar :bit:

Bob
Dr.Ti.

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Dr.Ti. »

Ano,v Čechách se řeší ledacos nestandartně a pak to zde dle toho "funguje", nemám nic proti vašim úpravám a individualizaci,ale "nestandartní" řešení STK
a obecně porušování platných pravidel nemusím...chceš-li auto do buše,prosím,ale jezdi tedy mimo silnice,opačně pak jen a pouze s autem homologovaným pro pozemní komunikace,myslete si ,co chcete...
Bob Holoubek

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Bob Holoubek »

správně doktore a proto si do auta nepřivrtám ani držák na vysílačku,co kdyby to nesplnovalo homologaci,kdyby to takhle bral jaždej jako ty tak tady jezdíš po silnicích asi sám :wink:
Uživatelský avatar
PETARDAK
hodně velkej kecal
Příspěvky: 145
Registrován: 30 pro 2009, 22:20
Bydliště: Nový jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od PETARDAK »

Ať hodí kamenem.........
Doktore a Tvé podložky měly homologaci?! A AEV kola taky EU homologaci postrádají :down: Á já zapomněl :blb: Ty jezdíš jen v buši......
Dr.Ti.

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Dr.Ti. »

AEV kola,který mám nyní na autě jsou rozměrově výrobcem určeny pro JK.Doklad o homologaci nemám,to je pravda,jediným,čím se liší od továrních disků je ET,zde nevím,jaký pravidla pro ET třeba STK požaduje. Podložky pod kola ,měnící ono ET, již nemám, do jaké míry je to závažná či nepovolená úprava přiznám,také nevím. Podstatné ale je to,že mě nejde o negaci úprav vozidla,nýbrž o zde v ČR vynucené systémové řešení obcházení STK nestandartními způsoby. Úpravy prosím,ale takové a u takového úpravce,kde by je bylo možno zapsat do TP a vše by bylo OK. Mě se prostě nestandartní legalizace nestandartních úprav nelíbí,ale nikoho tím nenapadám a každý nechť si dělá na svým autě, co se mu zlíbí.
Uživatelský avatar
PETARDAK
hodně velkej kecal
Příspěvky: 145
Registrován: 30 pro 2009, 22:20
Bydliště: Nový jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od PETARDAK »

:todáš: Tady 100% souhlas, jsem celkem z "oboru" a tak mohu troch soudit, dílenské i funkční provedení řady úprav mě často děsí :nototo:
Na stranu druhou,bohužel, v našem "Kocourkově" nelze legalizova ani úpravy na úrovni odborníků a z "profi" komponentů.
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Harley »

Doktore ale to je jen Tvá osobní ,morální ,omluva ale právně je Ti to prd platný a kdyby k něčemu došlo a nebo kdyby byly kontrolní orgány k něčemu,tak s tím neprojdeš stejně jako my ostatní. Dokud na každej vyměněnej díl nemáš homologačná glajch a následný zapsání do TP ,tak stejně nelegální činost jako ostatní.
Na druhou stranu,spousta úprav,tuningovejch dílů je kolikrát na vyšší technický ,funkční a bezpečnostní úrovni,než na sériovým produktu.

Dejte mi příklad,kdy nějaký auto havarovalo kvůli nelegálním úpravám.Třeba že bylo naliftovaný,nebo mělo jinej rozměr pneu.Já teda o žádným nevím.Stejně tak i v mým oboru,HD,kde se motorky upravují hodně extrémě.Za víc jak patnáct let jsem se s tím nesetkal.


Tome,mám Tě rád a známe se už dlouho ale tady si trochu myslím,že si jen obhajuješ proč si auto neupravit,dle svých představ. Máš funglovku auto,který se Ti líbí a kvůi záruce do ničeho nechceš jít. Znám Tvý dilema,kdy si nad spoustou věcí uvažoval ale zůstal si při zemi ,právě kvůli tomu. A vzpomeň si jak si tunil Patriota a nebo TJ. Nic,co so na nich provedl,nebylo legální.Krom zástěrek! :cheche:
Dr.Ti.

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Dr.Ti. »

Zástěrky mám i na JK, Mopar prosím,za ty mě snad nikdo popotahovat nebude...
K tém dalším uvažovaným úpravám,jako třeba lift,pevnostní nárazníky atd... samozřejmě,že se k JK hodí a vůz s nima dospěje,ale úskalí je několik:
1/ ne každý to zvládne sám,takže je potřeba někoho,nejlépe certifikovaného úpravce,který na zakázku vše provede,a to ve standartní kvalitě za odpovídající cenu ....a
2/ zde je ten problém,s možností zápisu do TP,takže by majitel takovýho auta byl krytý v případě STK, záruky vozu,pojistné události atd
V případě bodu 1/ je problém najít fundovaného odborníka,který je schopen poradit,doporučit,sehnat,namontovat,zkoušet a seriozně upravený auto předat s garancí,moc takových tady v ČR není a každý není mechanik s vybavenou dílnou,který je toho svépomocí schopen, ano,i tento problém jsem v případě Patriota a TJ řešil a nebylo to vždy jednoduchý
V případě bodu 2/ je to jen zřejmě mé zbožné přání,ovšem vím,že Dajbych v Plzni,nebo prodejce Suzuki ve Fryštáku na Zlínsku takové úpravy jako lift provádí a zajistí i zápis do TP,je to zřejmě o domluvě servisu s prodejcem a homologačním úřadem v Pha,osobně bych takovou legální možnost upřednostnil.
Zatím mi bohužel nezbývá,než čekat 2 roky do vypršení záruky na auto a pak,bude-li to aktuální,můžu začít s úpravama a sháněním nějaké STK,kde se "domluvím".
Uživatelský avatar
Harley
hodně velkej kecal
Příspěvky: 1436
Registrován: 18 pro 2008, 19:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Harley »

Zástěrky byla legrace

1) je jich tu málo ale jsou tu. Ale nikdo nenícertifikovanej Prostě to akorát umí a mají na to vybavení a zkušenosti. Resp. každej kdo má živnost na opravu silničních vozidel,je certifikovanej provádět opravy a i úpravy ale na zákazníkovi je,jestli je bude používat na silnici.Zodpovědnost za použití nese zákazník.

2) to je to o čem ta debata začala. V ČR to nejde ikdyž koupíš díl,kterej má atest EU (TüV).ČR TüV neuznává. Mám šuplík plnej homologačních atestů na všechno možný pro HD -brzdy,rámy,kola,řidítka,atd,atd. Je to k ničemu,jelikož neexistuje možnost jak to použít a nechat to zapsat do TP. Jinde v EU to jde)

1-1) nikdo takovej tu bejt nemůže,takovej statut tu nikdo nemá a nedostane aby úpravu mohl zlegalizovat.

2-2) Tomu nevěřím a nebo je to na bázi pololegálnosti a jen díky známejm a lehce prošlápnutých cestách -za úplatu. Aby získal homologaci na liftování vozidel-zásahů do podvozku,tak by musel na každý konkrétní model a značku vozidla udělat samostatný homologační řízení. To obnáší takovej ranec,že jeden-dva lift kity na každej model ,prodaných za rok,by to splácelo tak sto let. Pak by děla homologaci na přední-zadní nárazník,nášlapy,kola ,pneu,podložky pod ně,pneumatiky atd.atd. a zase na každou zmnačku a model,na který to nabízí. To by musel bejt velkej blázen,aby dio toho investoval,na trhu,jako ČR.
Nicméně,i tohle výše je utopie anic by s toho stejně neprošlo.Že začne homologační řízení,neznamená,že to projde.
Každopádně,buďme na jednu stranu rádi,že to je tak,jak to je.

Jo a Tome,já na STK jezdím a procházím. Jen je třeba vědět kam,kde jsou normální.
Dr.Ti.

Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd

Nový příspěvek od Dr.Ti. »

Je potřeba definovat pojem -Normální-ve vztahu k STK a upraveným Jeepům. :cheche:
Odpovědět

Zpět na „Obecné dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host